ist da sel olcakmış. hemen kaçtım :D
bide güneş olursa burda bi saroz körfezi yaparım
beraberde yaparız yaw. senın cınarcık olayı kafada yazılı. bi ramazan geçsinde
iş güc yok galiba bu aralar...la izin mizin nasıl aldın işten ...ya abicim madem xenon aldın...birinide bana hedaye et ...hatta sen takarsan çok makbule geçer...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
izin yok yaa. bizde iş azalınca patron işyerinde tutmak yerine salıyor . 3 gün tatıl :D
xenon takarız be abi kolay iş . biraz tuzluya maloldu bana ama napalım
tuzlu derken ne tuttu kanka...bana maliyeti ne olur...bir talebin olacakmı...bunu forum önünde konuşalım ya da ebediyen susalım...xenondan bahseden sensin bu arada...
valla helal edersen beyin meyin yalan olmaz dimi kanka...bak ben çok hassasım bu konularda...makinama bişey olursa arızaya bğalarım...ilişkimizi yeniden gözden geçiririz...garbi ne diyon bu işe...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
xenonu 50 tl ye aldım abi. montaj benden
Bu kiti bi oto sanayi sitesinden 50 tl ye temin ediyormuş ve kendi yapıyormuş, elinden baya ince işler genel bi arkadaşımız, biz belki pek anlamayız ama Barış bu işlerden baya anlıyor. Bana istersen sanada yaparım maliyet 50 tl demişti. Barışla görüş, nasıl olsa ikinizde İst' dasınız. 50 tl havale çıkartırsın. Malzemeyi alır. Bi hafta sonu buluşur ve halledersiniz. Fakat selektör, uzun ve kısa olayı olmuyormuş, sadece bi açma kapama anahtarı, açık ve kapalı şeklinde iki konum. Ama bana telde anlattığı uzuna kesinlikle ihtiyacın olmaz cam gibi her yeri zaten gösteriyor demişti. Foto makinesi temin edebilsem fotolarını kotyucam demişti ama , sanırım henüz temin edemedi. Kafana yattıysa kendisi ile bi görüş istersen. Yalnız iş senin şu fren balatası hikayesine dönerse bak orasına karışmam
aman abi ne kaliper alyan vidasıymış o pehh...
valla Barış bu işlerden gerçekten anlıyor...aman usun kısa düğmesi olmayıversin...ihtiyac var kanka ...bak kış geldi...saatler geri alınınca karanlıkta eve gidip gelicem...yağmuru çamuruda var zaten...
Bu arada Alper Ay arkadaşımla görüştüm bugün Aksaraya uçakla eve dönüş yapacak...İstanbulda toplantıdaydı...şirket aracı kaldığı otelin garajında sel suları içinde kalmış iyimi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Evet kendsiside zaten uzuna kısaya veya selektöre ihtiyac olmadığından behasetmişti. Zenonun parlaklık seviyesi (Devamlı yanan foto makinesi flaşı şeklinde düşünün) çok yüksek olduğundan selektörle kendini hissettirmeye ihtiyacın kesinlikle olmaz demişti. Düşünülebilir.
Alper Ay kardeşime buradan çok geçmiş olsun diliyorum. Kendisine bişey olmamış olması güzel. Şirket kendi bünyesinde kasko masko vs bi şekilde zararını mutlaka tazmin edecektir.
Bu arada Yağmur korumaları gerçekten oldukça işlevsel olmuş, işi gidip gelme amaçlıda motoru kullandığından en iyi çözüm bence gerçekten bu. Ben yağışta kullanmadığımdan bana sadece yolculuk anında kuru soğuklarda üşümemenin, nasıl yaparsam üşümem, bunun formülünü arıyorum, kaskı iyileştiricem yada değiştirmek zorunda kalıcam, vizörle kask arasına bi izole bişey uydurmam lazım, silikon çekmek bile aklımdan geçti, dün yapışkanlı kapı izolasyon malzemesi yapıştırmayı denedim. Kalın geldi ve bu seferde vizör kapanmadı. Baştan gittik hepsinin ucuzunu aldık bilinçsizlik çerçevesinde, şimdi hepsine bi çare bulmak zorundayım. Geçen sene bu korumalarla kışın sürüş yaptım, ama bu sene vücuduma aynı şekilde eziyet edersem bana cevap verecekmiş gibi hissediyorum. Mont-Pantolon-Kask-Eldiven, elimdekileri iyileştirmeye çalışıcam. Başaramazsam mecburen iyilerinden alma yoluna gidicem. Yani çırt olucak biraz
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
benim rahmetli fz6 da xenon vardı selektörlü o kadar iş yapıoki bence selektör çok önemli uzunda çok önemli yolda giderken selektörü çaka çaka bi gidiorum millet aman abi yollar senindir der gibi açılıodu zaten selektör yaptımı flash gibi patlıodu müthişde gösteriodu uzunda öyle olucaksa tam olmalı bence çok iş yapıo ama bu motorlara xenon nasıl gider bilmiorum kaldırırmı çünkü şarj dinomosuna bağlı olduğu için tabi net bilmiorum çok eskiden birileri olmuo falan dioduda
ben şunu merak ediyorum...Honda gibi bir dev olduğunu iddia eden marka malını ÇİN de üretiyor maliyetleri kısıyor bile olsa...bu motor gücüne bağlı aydınlatma sisteminden sizce ne kadar para kazanmıştır...çok basit bir soru ya...ne kazanıyorsa veya ne kaybediyorsa ben 2 katını vermeye hazırım...peki ya bu imaj kaybının bu biz kullanıcıların gözündeki düşen değerin karşılığı nedir...Hondaymış...pehh...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Yapan arkadaş bağlantıyı şarj dinamosundan değil de, direk aküden çekiyor ve şu an problemsiz kullanıyor, maliyetin 50 tl olduğunu söyleyerek tavsiye ediyor. Barış bu yazdıklarımızı okuyunca zenon olayı ile ilgili ayrıntılı bi açıklama mutlaka yazacaktır. Ben sadece onun bana aktardıkları çerçevede yorum yapıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:21 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 AM ----------
Abi benim yorumum, olay sadece bence far olayı değil. Biraz daha genel. Adamlar Tr ye devir saati olan ön panelli, misal michalen dış lastikli, spor gidonlu, kaliteli far aydınlatmalı, öyleli, böyleli cbf 150 getirerek 5000-5500 tl ye satamayacaklarını biliyorlar ve maliyeti kısarak ekonomisi Tr ve Tr ekonomisine benzer ülkeler için daha ucuz cbf 150 modelleri tasarlıyorlar. Şahsi fikrim. Sonrada garip kullanıcılar bu işlerle bizim uğraştığımız gibi uğraşıyor işte. Malı bilerek alıyoruz ve kalite problemleri ile yine biz mücadele ediyoruz. Lastikleri neyle değiştirsem, farı nasıl iyileştirebiliriz, devir saatli panel nereden buluruz, diye akıp gidiyor. Yine biz uğraşıyoruz anlayacağınız. Ha şuda var. Bütün bu iyileştirmeleri Honda bizim için malı satmadan önce yapıp 500-1000 tl pahalıdan piyasaya sürse şimdiki kadar satılırmıydı. Oda tartışılır. Bence bu şekilde ucuz versiyonunu ülkemizde piyasaya sürerek Tr pazarında daha çok satarak daha fazla kar ediyorlar.
peki abicim tek rakibi(her açıdan kalitesiyle fark atmış cbfe) YBR de devir saati olunca standart aydınlatma sistemi olunca rekabet bazlı yahu biz bir mal getiriyoruz ama piyasanın tek hakimine kafa tutalım ulan hadi 250 lira fazla olsun arkayıda disk yapalım falan gibi kaygılar sence taşımamışlarmı...
çok bariz sana en az 10 tane kusur sayarım...kronik bazda...YBR de neden yok bu sorunlar...aynı YBR aynı Çin topraklarında Kapon efendileri adıyla üretilmiyormu...Yani TVS Apaçideki (vibrasyon kesici olmak kaydıyla) Güç ...YBR deki sağlamlşık ve Cbf 150 deki estetikle ne zaman birleşicek...kim bunları bir araya getirecek hangi marka...
YBR 2009 u gördün...lan 2004 te aldığım kafanın aynısı var...UZAY KAFA diyorlar...Lan Uzaydaki tüm meteorlar gezegenler sana girsin hötöro ...sen beldeyama fabrika olarak bi kriter çizsene bi beklenti bi talepde bulunsana...Türkiye kullancısına daha iyiyi sunalım bu cbfnin ayağını yolunu keselim babında madem yenileyeceksin...eski kafayı yenileyip artık lastiiğniz tubles diye beni salak yerine koyacağınıza yağ yakan motorumdan kurtulmam için daha akıllıca değişikliğe uğramış YBR getirsene...
ben uyuycam kanka akşama okurum...öperim...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
3 farklı marka, 3 farklı ticari politika izleyen 3 farklı firma, yani ybr-cbf-apaçhi misal. Kimi A ülkesinden...... politikasıyla.... modeli bu ülkeye sunarak kar etmeyi planlamışken diğer firmanın planı demek ki çok daha farklı olabiliyor. Biz birer kullanıcı olarak bu sorunun kesin cevabını vermekte hayli zorlanırız gibi geliyor bana, bence hiç bişey kişisel fikirlerimizi söylemekten ileri gitmez. Keşke şu Honda cbf 150 nin şu an kullAndığımız modelini Tr ye laik gören Honda nın üst düzey yöneticisini bularak bu konu hakkında açıklama alma şansımız olsaydı. Ne yazık ki her halde bunada imkan yok.
Bizim kronik cbf 150 ler neden Tr de. Belkide o özlem duyduğumuz cbf 150 ler, yani diğer gelişmiş ülkelere ihraç edilenlerde kronik sorunlar bizimkiler kadar üst seviyede olmayabilir.
Evet altı üstü 150 cc lik bi motor, Tr pazarında adam gibi 3 tane firma var bu sınıfta, ya ne var, 150 cc motoru geliştirip güzel bi kasa, güzel kronik problemlerden uzak güzel bi tekneloji geliştirip şöyle sağlam bi motor neden sunulmuyor ülkemize. Abi belkide biraz yani biz millet olarak moto olayı ile bu kültürle pek kaynaşamadık henüz, trafikteki oto sayısı moto sayısından çok çok fazla, bunun tam tersi olan ülkeler var. Ve güzel problemsiz, kaliteli modelleri, daha yüksek fiyatlarla bu ülkelere yönlendiriyorlar belkide, ne oluyor, daha çok satıyorlar, daha çok satınca dha çok yedek parça ihraç edip parçadan da kazanıyorlar...o ülke onlar için zincirleme bi kazanç kapısı oluşturacak. Honda diyelim. Senede atıyorum tesislerinde 10000 tane sağlam problermsiz, kaliteli cbf 150 üretebilecek kapasiteye sahip. Bu motorları hangi ülkelerde satışa sunsak diye düşünseler, bence ülkemize sıra bile gelmeyecektir. Bize düşse düşse ıskartalar düşüyor kimbilir. Hani elmanın ufağı az kurtlusu vardır kilosunu 1 liradan alırsın. İrisi temizi 2 liradır. Bizde elmaya 2 lira kim verecek. Dayan gitsin çürük elmaya Kurtsuz tarafından yiriz
Evet Metocum o konuda hakısın, Ben Yamaha olsam; şimdiye Hondanın işini bitirmiştim, 150 cc motor ve Cbf 150 kasası emsallerinde oturaklı iri yeni bi kasa ve bilinen ybr 125 kalitesinin devamı, İşte şimdi kullandığımız cbf 150 nin işi bitti. Ama şuda var. Yamaha bunu gerçekleştirince o yeni mesela 'ybr 150' nin fiyatı ne olurdu acaba. Buda işin diğer bi boyutu. Bu sefer cbf 150 den pahalı olurdu. Sonra Yaw 150 cc motora o para verilmez. Sen git cbf 150 al paşa paşa bin. Olay bu noktalara dahi varabilirdi Bakarsınız bu hayal bi gün gerçek olur ve bi gün bunları tartışmaya başlarız
İyi uykularMetocum Bende 4 te iş başı yapıcam. 5 gün ara verdim ya canımda hiç istemiyor inan ama el mahkum napak
Bu sefer cbf 150 den pahalı olurdu. Sonra Yaw 150 cc motora o para verilmez. Sen git cbf 150 al paşa paşa bin. Olay bu noktalara dahi varabilirdi Bakarsınız bu hayal bi gün gerçek olur ve bi gün bunları tartışmaya başlarız
bunları zaten hep tartışıyoruz Yamaha YBR 250 yaptı TR ye getirdi de ne oldu. Hemen başlamadıkmı... CBF250 Mi Hyo250 mi Ninja 250 YBR 250 mi... vs... Sitede bu na benzer bisuru başlık var... 250 cc ye bu par verilmez.... yok soyle, yok boyle,, dırdır vırrvırr bisürü sey seylenmedimi....
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
cbf 150'nin türkiye'ye ilk defa geldiği zamanki açılan başlıkları ve atılan mesajları okudum da, bayram yapmış insanlar. bence gülü seven dikenine katlanmalı, bu motor bu haliyle bence sınıfının lideridir. tamam yağ yalma sorunu var ybr ve apache'de olmayan, ama ybr de kalıp olarak küçücük ve apache'nin de vibrasyonu var. hiçbişey mükemmel olamıyo, ha isteseler yaparlar mı, tabi yaparlar. ama o zaman da fiyat 4.140 tl yerine 5.000 tl olur bu sefer de niye bu kadar pahalı deriz.
sonuç olarak, cbf 150 gibi iyi ve sınıfının lideri bi motorun türkiye'de olmasına sevinmeliyiz. hatalarını da kabul edip öyle kullanmalıyız.
2011 Honda CBF 600
Selam arkadaşlar,
Ben yaklaşık 4 senedir ybr kullanıyorum 3 sene eski kasasını kullandım,3 ay öncede city modelini aldım,tecrübem ybr'de ortalama 35.000 km.Ve şunu söylemek isterim ybr city eski ybr kadar sağlam değil,yapmış olduğum 3400 km'de bunu gözlemledim,Nerede yuvarlak farlı (kafalı) ybr pehhh yerinde yeller esiyo Ybr ölümsüzdü benim gözümde fakat yeni city için aynı şeyleri söleyemem..
İsim yaptım diyerek nasıl olsa satarız düşüncesiyle (yamaha) ybr modelinin kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum ve öylede... Aynı şey honda cbf içinde geçerli nerede o cg 125'titanlar ...
bu kısma koptum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:35 PM ----------
aynı durum tayland da üretilen 2009 cbrlar içinde geçerli bir sele kumaşı yapmış bu kadar kötü olamaz dersiniz. arkadaşımın bir kazasında bir civata nasıl o kadar yamulur dedim. ayak koyduğum demirin üstünde hidrolik soğutan petek var onu incecik yapmış hemen kırıldı.
eskisine bakıyorum o aluminyum petek kalın.
parça temin ettikleri alt fabrikalar siparişleri adi üretiyor hondaya. ama japonyada üretilse japonyada adi parça üretmeye uğraşmazki japonlar
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)