merhaba arkadaşlar ben de cbf 150 aldım.
yarın teslim alıyorum
ikici el tertemiz makine 3000 tlye aldım.
gsr şehiriçi çok yakıyor şehirici kullanmak için aldım.
artık bu topic i takip edecem inşallah banada yer var mı aranızda
saygılar
merhaba arkadaşlar ben de cbf 150 aldım.
yarın teslim alıyorum
ikici el tertemiz makine 3000 tlye aldım.
gsr şehiriçi çok yakıyor şehirici kullanmak için aldım.
artık bu topic i takip edecem inşallah banada yer var mı aranızda
saygılar
Acaba bakımlara kaç km de bir götürcez? İlk 1000 bakımına götürdük bundan sonra kaçıncı km lerde gidicek??
Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)
Kamyon gibin oldu benim 4 lü, farklı bi havası var. Düğmeden açınca (şık) diye bi ses çıkıyor açıp kaparken O marşa düğmesi altındaki yer gözüme ilişti ama yapmaya çalışırken bozmaktan tırstım. Oraya tamı tamına uygun bi düğme denk getirebileceğim konusunda güvenemedim kendime. Bide o kapak kırılarak mı düğme yuvası çıkıyor ? Yoksa çıkıp takmalı mı =?[/QUOTE]
Oyuvayı maket bıcagı ile kezmen gerekiyor. Ayrıca elektirikciye oray gostermiş olsaydın oraya uygun anahtar mutlaka bulurdunuz. Ben o anahtar yarine 2 anahtar katkım ama dedigim gibi biraz ugraştık..Elcik içinde biraz operasyon yaptık. Gaz telinin kanalını traşladık ama zaten tel o bolgeye kadar gelmiyordu.. Anahtarları taktıkdan sonra su almaması için kenarlarına hafif Capon yapıstırıcı ile yapıştırdım...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
güzel motor.
[COLOR="Red"][B]GSX-R 600[/B][/COLOR]
2500 de yağ değişimi yap. 4000 de servis bakımına götür. 6000 yağ değişimi 8000 servis bakımı gibi her 2000 de bir yağ değişimi ve her 4000 binde bir servis bakımı şeklinde devam ediyor. Yağ değişimini gerekli yağı temin ederek kendin de yapabilirsin. Böylece servise sadece servis bakımları için 4000 km de bir gidsersin. Şimdi 2500 de yağ değişimi yap. 4000 de de servise gidersin. Servise her gittiğinde gerekli bakımların yanında zaten yağında değiştirilecek. Yani 2000 de bir yağ değişimi var. Aslında bazı servisler 4000 km aynı yağ ile kullanılabileceğini idea etsede bazı servisler 4000 i çok buluyor ve 2000 de bir in in en ideal değişim aralığı olduğunu söylüyor. Bencede 2000 de bir yağ değişimi yap. Motorun daha uzun ömürlü olsun.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:04 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:01 AM ----------
Aramıza hoşgeldin, bende motorumla ilgili bir çok şeyi bu ortamdan öğrendim. Çok faydalı bir site ve aşağı yukarı her sıkıntı ve problemime bu ortamdan sağlıklı bilgi edinebildim.
Yaw o zaman sıkı bi pazarlıkla peşin parayı cebe koyduktan sonra 1000-2000 km de de olsa ikinci el motor almaktansa sıfır alır binerim diye düşündüm şimdi. 600 tl noter ve ruhsat için biraz fazla geldi. Baya düdüklüyolarmış anladığım kadarıyla. 300-400 tl fazla veririm sıfır motora ilk ben binerim diye düşündüm birden 600 tl yi görünce. Hı ama 10-15-20 bin km de falan şöyle 2500-2600 tl ok o zaman ikinci el biraz daha mantıklı geliyor bana. Yani tabi herkezin kendi ekonomisi, kendi hesapları ama 3-5 fazla vermemek adına ikinci el motor alıp, acap orası böylemi burası şöylemi endişesi ile mal sahibi olmaktansa bu ufak farkı tamamlayıp sıfır almak bana daha mantıklı geldi. Yani şunu anlatmak istiyorum. 1000-1500 km ikinci ellerle 0 km arasındaki fiyat farkı, noter ve ruhsat masrafları işin içine girince aslında bana kalırsa çekiciliğini yitiriyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:50 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:14 AM ----------
Valla o kadar alengirli bi işe niyetlenmeye cesaret edemedim yaw, güzel yapmaya çalışırken bozarız mozarız, oturmaz, uymaz falan diye düşünürken böyle oldu. Sağlık olsun. Sonuçta oldu.
kanka şaşırdım...bizimkiler nasıl çakmadı anlayamadım..amortisörü nasıl gümlettin buda ayrı mevzu....
benim arkada değişcek...20.000 km den sona az balon yaptı...ırc şu anki...shınko yapıca arkayıda...
yuh ya..vay anasını...devlete bak oturduğu yerden para basıyo sırtımızda yük...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Valla o kadar alengirli bi işe niyetlenmeye cesaret edemedim yaw, güzel yapmaya çalışırken bozarız mozarız, oturmaz, uymaz falan diye düşünürken böyle oldu. Sağlık olsun. Sonuçta oldu.[/QUOTE]
Saglıcakla kullan....
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
slm cbf 150 kullanıcıları tvs apachemi sattım araba ararken cbf 150 buldum 2008 model 1900 tl ye pazarlık yaptık ve bende cbf ci oldum daha önceki apache ve cbf karsılastırmasında cbf nin daha üstün oldugunu kendim denedim ve gördüm bunda sonra asla japon olmayan markayı almam hondaların kıymetini bilin arkadaslar herkese kazasız günler dilerim
Merhaba Barış,
motoru beğendiğine sevindim, çiçek gibi demiştim
Bu arada yağ değişimi ok değil mi?
Noter + plaka gerçekten çok tutmuş valla, bu kadarını bende tahmin etmiyordum valla.
Ama kısa bir hesapla yine de kardasın, şöyle ki;
Sıfır motor 4200
Koruma demiri 50
Yan sehpa 25
Tank Pad 40
Arka çanta 200
Yapar sana : 4515 tl
sen verdin toplamda 3700 filan, yine de 800 lira kardasın, üstelik 1600km deki motor (tertemiz ise) rodaj derdi olmadığı için kullanımı daha rahat.
Bence zarar etmedin, güle güle bin, tekerin düz bassın.
Ama noter + plaka çoook pahalıymış gerçekten
Bende aldığım DL ye daha plaka çıkartıcam, desene yandık bizde
[COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]
Metocum, DB nin test ortamı çok gürültülü, Atlöye içinde diğer servisçi arkdaşların çalışmaları devam ederken onların sesleri, yankı yapan sesler vs vs derken arkadan bastırıp bırakma şeklinde motora binmeden zaten hiç ses duyulmadı. Dışarda tur atarak deniyen arkadaşta o istanbul yoğunluğunda kornalar insan sesleri günün gürültüsü içinde yaptığı deneme turunda parke vb bozuk bi yola da girmediğinden sesi duyamadı. Veya duyduğu halde benim duyduğum kadar fazla duymadığından önemsemedi. Bi problerm olmadığı şeklinde yorum yaptı. Ama ben bu sesi burada kendi muhutimde, seninle gezdiğimiz parke sahil yolunda gezerken ve her bozyuk kesimde duyuyordum. Birde ilk etapta amortisör arıza olduğundan şüphelenmemin nedeni, sanki o tıkırtı gelirken, o sesle beraber, sele altından mesela sanki bi tornavida ile tık tık vuruyolarmış gibi hafif bi darbe hissettiriyordu. Bu sesi duymadan, bu darbeyi hissetmeden, biraz bozuk ve sesiz bi yol ortamında denemeden bu sesin duyulması imkansızdı. Mesela bi kaç gün önce yaptığın o güzel geziye bende gelseydim o sesiz stabilize köy yollarından geçerken tıngır tıngır bozuk amortisör sesi dinleyecektim. Altan tık tık darbeyi yiyecektim. Hacım şans yok ne yapayım, bilen ark.lar bilirler Karamürsel' den de, forum ortamından da, o kadar temiz ve zorlamadan kullandığım halde benzin musluğu fabrikasyon bozuk çıktı, amortisör 15000 de cırtladı. Yani yapcak bişey yok gerçekten, yani motor üst seviyede bakımlı ve üst seviye titizliği ile kullanılıyor. Okutsam mı kendimi napsam Nazar var galiba
Bide benim garantiden değişen arka amortisör fiyatı hayli yüksekmiş. Fiyatını bilen varmı ? Merak ettim.
Son olarak 2. el alacak olan arkadaşlara ufak bi tavsiye, deneme turunda buna çok dikkat edin, sele altından bozuk yollarda gelen bi tıkırtı ve alttan vuran bişeyin varlığı. Seste darbede fazla rahatsız edici değil, bu yüzden önemsememezlik yapmayın. Bi kişi motoru dururken olduğu yerde arkadan hızla bastırıp bırakırken sizde amortisöre doğru eğilerek hızla bastıtp bırakma esnasında gelen bi tıkırtı varmı yokmu dinleyin. Parke bozuk bi yola, arka çanta veya bariz ses yapabilecek objeleri çıkartarak girin ve motoru deneyin. Motosikletten sadece doğal olarak motor sesi ve eğer zincir yağsız veya bollaşmışsa birazda zincir sesi, şıkırdaması gelir, veya ön fren diskine toz falan kaçmıştır, diskten ara ara gıyk gıyk ses gelebilir. Bu şekilde uzun süre kullanım yapılmadıysa sorun yoktur. Eğer ihmal edildiyse fren diki çizilmiş değişim istiyor olabilir. Neyse konuyu saptırmayalım. Harici ses kesinlikle gelmemeli, gelirse o ses yabancı sestir, es geçmeyin. Bu arada problemle karşılaştığı halde önemsemeden kullanmaya devam eden arkadaşlarımız dahi olabilir forum ortamında veya hiç tanımadığımız. Çünki öyle bişey ki, amortisör değişmeseydi bi şey olmazdı, o hafif sesi sadece bozuk yollarda hep dinleyebilirdim ve motoru senelercede kullanabilrdim. Ve açıkça söylüyorum, ben satıcı olsaydım ve kanımda bozuk olsaydı bu motoruda bu şekilde rahatlıkla satardım. Bide garantisi bittikten sonra sattığımı düşünün ve satın alan kişinin belirli bi zaman sonra uyanıpta servise gittiğini. Aboo Arka amortisör kimbilir kaç paradır. Baya pahalıymış. Yani şöyle söyliyeyim, bi servis amortisörde bişey yok derken, başka bi servis garantiden değiştiriyor, yani 2. el alırken çok çok dikkat. Servisin anlamadığını hissetmediğini, bişey yok dediğini siz kullanıcı olarak es geçerseniz veya mesela motoru alırken bi servise gösterdiniz, serviste bunu anlamadı ve bi problem yok dedi diyelim. İşte o vakit yandınız
Ayrıca cbf 150 ye uygun disk kilidi arıyorum. Sağa sola çarşıya pazara gidiyorum. Aklım motörde kalıyor. Bari tekerden kilitliyelim. Bizim motorlara kaç mm disk kilidi uyuyor. Bu işin bi mm ölçütü var sanırım. Bilen veya kullanan varsa yardım pls.
yağ değişiminide bugün serviste hallettim abi. kitapçığıda kaşelediler.
ama servise gitmek koydu biraz . bugüne kadar işim olmadı herşeyi kendim yapıyordum çünkü. neyse garanti hesabından istemeye istemeye gideceğiz mecbur.
bu arada bence makıne henüz tam açılmamış. haftasonu aksilik olmazsa edirne istanbul yapınca kendine gelir heralde
noter masrafı senınde aynı tutacaktır yada bıraz fazla olur. o da plaka değişecekse .
Burada fiyat 160TL
http://istanbulmotoclub.com/enduroma...products_id/92
Ben şuradaki ürünü kullanıyorum. 8 ay kadar oldu alalı.
http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=45196
Şu ana kadar sorun çıkartmadı, memnunum.
Diskin deliklerinde 1mm yada 2mm daha boşluk kalıyor hafiften oynuyor,
yani 1mm daha büyük bir kilit alınabilir. Ama tabi denemek lazım.
xenon takan varmı hiç ???
birde arka için 38 dişli nerden buluruz arkadaşlar, satılırmı yoksa torna da falan mı yaptırıyoruz ??
+1...karda ama bu TC nin vergileride tamamen alım satımı baltalıyor..alın verin ekonomiye can verin diye TOBB ahmakca reklamlar yayınlatıyor ama devletin örümcek kafalı mevzuatları ...ahtapot kolları sömürme taktikleriyle neredeyse uçan kuştan uçuş vergisi adı altında vergi isteyecek...ki ister...Eminönünde meydana pisleyen güvercinlerden Çevre Temizlik Bedeli alınacakmış...
benim hesaplarıma görede durum böyle...
kanka valla şaşırdım üzüldüm...ben halen inanamıyorum patlak bir amortisörü bizim servisin farkedemeyeceğine...yine senin servise pok atma taraftarıyım...ama sonucta o amortisör fabrikaya gidecek...bir sorun yoksa servisi bağlar...bi iş var onda usta...ben Ocak 07 den beri 130+ yanımdaki artcıların 105 kilo maksimum olduğunu düşünürsek henüz berecemedim patlatmayı...kafamda soru işaretleri var...ee motorsuz napıyon şimdi...
disk kilidi tavsiye etmiyorum...hayvanın biri mutlaka motoru ittiriyor olduğu yerde
sen açarsın eminim...bak çok bişey bekleme cbfden 110 maksimum rampa aşağı dip gaz 120...ok...büyük heyecan yapma xmax250ye benzemez...
xenon benim servis 150 milyona takıyor garanti veriyor...5000 saat ömürlü ...aklında olsun...
38 lik dişli ise Sirkecide bulursun...
cbf 150 ile alakalı ne ararsan
www.cbf150.net
de bulursun...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
http://www.rialli.com/ara/8962__arka...i-38t-cbf-150/
Yukarıdaki linkte var 14 TL.
Kargo ile gönderiyorlar.
Dişli modifiyesi kesinlikle tavsiye etmem. Ben 40 hatta 41 dişli bile denediğim halde tekrar 42 orj dişliye döndüm. 38 dişli ile dik bayırlarda dur kalk yaparken motorun anasını ağlatırsın. Zaten yolculu kesinlikle kullanamazsın. İllede ben yapıcam dersen www.rialli.com dan 41 dişli al ve dene. Ben bu siteden almıştım. 38 liğe sakın bulaşma. 41 veya 40 tan memnun kalırsan kullanmaya devam edersin. Yapacaksan yapacaksan da 41 dişli al. Elimde sıfır 41, 2000 km kullanılmış 40 dişli mevcut. İstediğini gönderirim. Adrsini vermen ve teslim alırken 3-5 her neyse kargo masrafını üstlenmen kafi. 41 dişlide ortalama 5, 40 dişlide 8-10 km/h kazanımın olur.. Ama dişli ile oynamanın dez avantajlarını mutlaka biliyorsundur. Benden tavsiye 41 i dene. 41 bile kendini hissetttiriyor. Motor orjinal dişli ile 90 km/h ta yaptığı devirle, 41 dişlide 95 yapıyor. Bu 5 km bile motoru rahatlatıyor ve az da olsa benzin tasarrufu sağlıyor. Dediğim gibi istediğini gönderirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:39 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:35 AM ----------
Metehancım saol kardeşim, arıyosun soruyosun, ilgileniyor, kendince fikir verip yorum yapıyorsun, saolasın. Zaten abi teldede dediğim gibi amorsitisörden gelen ses probleminin amortisörün patlak olmasından kaynaklandığını düşünmüyorum. Amortisörde başka bi sıkıntı var. Amortisör faal. Sadece ses yapıyor ve ses yaptığı andada bahsettiğim gibi sele altından sanki bi tornavidayla tıklıyorlar gibi hafif bide darbe hissettiriyor. Yani şunu demek istiyorum amortisör patlak olsaydı elbette DB de fark ederdi. DB nin fark edememesinin nedeni test edilen ortamdaki gürültü seviyesinin yüksek olmasıydı. O tıkırtı sesi duyulmadan fark edilmesine imkan zaten yok. O ses ve o sele altından hissedilen hafif darbe canımı sıkarken, az da olsa sürüş konforunu düşürüyordu. İyi oldu ya Metocum, değiştirilsin, canımı sıkıyordu zaten kaç zamandır. Ama eğer yetkili servisin onayladığı arızayı merkez onaylamaz, bi şey olmadığını söyleyerek parçayı garanti kapsamına sokmaz ise ben o zaman parayı basıp o parçayı değiştiricem. Bir daha da kesinlikle yetkili servise bakım için gitmiyicem. Ne gerekiyorsa ben yapıcam, elimden gelmeyeni burada bi sürü özel sdervis var cbf in anasını ağlatırlar. Gerekli parçaları ben temin ederek bakımını işçilik ücretlerni yaptırmak suretiyle yaptırıcam. Çünki kafamda böyle bi endişe geziniyor. İnşallah başıma gelmez. Eğer dediğim gibi olursa öderim 160 tl alırım amortisörümü. Ben böyle garantinin... derim.. Bir daha da yetkili servis sayfasını sonsuza dek kaparım. Bütün şikayet sitelerine gazatelerini şikayet köşelerine tüm forumlara Hondanın bu ayıbını yazarım. İnşallah bunları yapmak zorunda kalmam. Çünki yetkili servisin dediği aynen şu (Yok abi, amortisörün değişecek, bunun bi onarımı yok) Yani yetkili servis teşhisi koydu abi. Amortisör arızalı. Keşke buralara yolun düşseydide motoru deneme imakanımız oluşsaydı. O tıkırtıyı sende dinleseydin. O darbeyi hissetseydin. Neyse ..Bende bilinçli bi kullanıcı olarak bunun normal olmadığını arıza olduğunu biliyorum. Abi aynı fabrikadan seri üretim çerçevesinde çıksa dahi benim teşhisim amortisör, kesinlikle kullnıcı hatası değil, üretim hatası ve kesinlikle garantiye girmeli. Yani kronik olsa bi çok kullanıcının başına gelir, bi jant soyulması bi kontak kilidi sorunu vb gibi ama benzer amortisör sorunu ile karşılaşan ben daha önce hiç duymadım. Adapazarı servisede daha önce 1 tane gelmiş benim gibi amortisörden ses geliyor şeklinde arıza.
Gözüm telefonda servisten gelecek haberi bekliyorum ne yapiyim, garip garip motorsuz motorsuz evde takılıyorum uyurken teli duymazsam diye yastığın altında koyuyorum
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)