Gecenlerde motordan pek anlamayan bi abimiz cin malı bi 125 lik motor almış.(Markasını hatırlamıyor) Bana bu motor nasıl diye sordu. Kısaca senin işin görür dedim. Bu kez Honda ve yamahaya göre nasıl dedi. Biraz daha fazla titreşimli ve arıza olasılıgı daha fazla dedim. Bu kez YBR kullanıcısı bir arkadaş.. Yahu bu titreşim nasıl bişi hep duyuyorum ama hiç anlamıyorum dedi. Abimizden motorun anahtarını aldım.Titreşimi bilmeyen arkadaşı da bindirmin. 2. vitesde 40km hız cıktıgımda arkadaki arkadaş.. "Tammaaa Tamammm anladımm.. durr yavaşş olll ayakların gıdıklanıyorr" diye soylenmeye başladı... İşte titreşim boyle bişi. Sonra gidonu tut ve yavaş yaval gaz ver dedim.(motor durudugu yerde) 6-7 bin devire geldi ve hemen gaz bıraktı.. Elimi elektirik carpmış gibi olduu.. demez mi..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
düşük kmde cbf 150 arıyoruz arkadaşıma....3-6000 km arası...
537 335 22 33...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bu apachi insanların kafasını çok karıştırıyo.Gerçekten de iki motoru da kullanmadan aldanıp apachi alanın vay haline.Bi kere manyak gibi titreşim var.Hadi titreşimi geçtim gaz veriyosun motor hızlanmıyo.Belli bi devirden sonra hızlanmaya başlıyo.O zaman da titreşim başlıyo.Hızlanması , gaza tepkisi çok saçma.Apachiyi 1.500 lira daha ucuza verseler gider yine cbf150 alırım.
arkadaşlar ben henüz motor sahibi değilim ama yakın zamanda bir tane almayı düşünüyorum. yeni başlayan birisi için honda cbf uygun mudur. ya da bana önereceğiniz başka motorlar nedir. motor konusunda hiç tecrübem olmadığı için en küçükten başlayıp bi scooter mı alsam diyorum. kafam karıştı. ikinci el alırken nelere dikkat etmem gerektiğini de bilmiyorum ama yamaha ybr ve honda cbf aklıma yattı, sorunsuz motorlar gibi görünüyor, forumlarda hep böyle okudum.
arkadaşım burası cbf sayfası objektif olmamızı bekleme honda; konfor onda, ekonomi onda, satış+servis+yedek parça onda, 40 yıllık geçmiş onda gel de alma dediler biz de aldık. sende kararsız kaldıgın modeller arasnda imkanın varsa kullan,dene seçimini yap kimse yoğurdum ekşi demez. . .
alper ay motorun halen satılıkmı...arkadaşım alıcı...para keş...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaşlar Merhaba,
bahsettiğim gibi sonunda aradığımı buldum, DL650A 2007 model !!!
Dün Adana'dan aldım geldim.
CBF150 benim ilk göz ağrım ve kullanmaktan her zaman keyif aldığım motorum oldu. Şu an hala duruyor ama yakın zamanda satılacak.
Motosiklet ile ilgili çok şeyi CBF den öğrendim.
Her ne kadar DL kullansam da bu topik te yazmaya devam edeceğim, çok insan tanıdım burada, neyse inceden duygusala vurmaya başladım en iyisi kısa keseyim
DL sayfasına yazdığım yazıyı buraya da koyuyorum, ilk bilgiler ektedir;
Selamlar ;
Merhabalar,
Selçuk, benden hızlı davranmışsın, evet haklısın, aldığım yeni "zuzum" budur !!!
Dün senle konuştuktan sonra bastım gittim Adanaya. Çok beyefendi genç bir Pilot Subay la buluştuk ve motoru (12.000km bakımı) yapıldıktan sonra teslim aldım.
BU arada beni "DL650 olsun, 2007 olsun" diye ikna eden Selçuk arkadaşıma teşekkür etmek istiyorum, o olmasaydı muhtemen CBF600 alacaktım ve pişman olacaktım. (tabiki kötü motor değil ama benim beklentilerime çok uygun değil, enduro-touring)
İlk olarak öğrenmek için sıfır km CBF150 almıştım ve söylemem lazım, o dan son derece kullanışlı, çok kaliteli ve sevimli bir makina, belki de satmam, ikinci motorum olarak kalır. Eğer ikinci motorunuz yoksa, kesinlikle tavsiye ederim.
Teslim alırken de aslına bakarsanız birak korktum, daha önce çok kısa kullanmıştım ama devasa boyuttaki motoru görünce açıkcası biraz tereddüt ettim, "doğru mu yaptım" diye...
Sonra aklıma Selçuk geldi, "DL memleket yolları için en uygun seçimdir" lafını düşündüm, gerçekten de daha dün sabah CBF600 için kapora vermek üzereydim.. Kısmete bak
Neyse, üstüne binice ilk olarak devir ve hız göstergelerinin dansını izledim... vaaaayyyyyy.... (Bu arada aynı oyunu süpersport sınıfındaki otomobiller de yapar, özellikle japonlar, Nissan GT-R, Evo10 vs.)
Direkt aşık oldum diyebilirim.
Sonransında birinci vites ve gaz.... yağ gibi kalktı, evet evet o dev makina cbf150 hafifliğinde kalktı.... inanamadım, durdum bir daha kalktım....
Neyse şehir içi 10 km den sonra Adana -Aksaray yolculuğumun ilk otoyol etabına çıktım. O nasıl gidiş? evet evet kesinlikle doğru seçim...
Geçen ay Ankara da 4-44 motor dan Tolga ile konuştuğumda kendisi bana DL650 en iyi seçim, 200 yapan enduro, bende bundan aldım demişti, şimdi ne kadar da haklı olduğunu görüyorum.
Otoyol da ortalama 140-150km/h ve arada da 190-200km/h gittikten sonra 100km (!) sonra ilk molayı verdim, ellerim ve ayaklarımda uyuşma olmuştu.
(neden olduğunu bilmiyorum, belki de balans sorunu vardır)
Uyuşma 5 dakikada geçti ve devam ettim, sonrasında yaklaşık 50 km daha otoyol ve ereğli kavşağından sonra da 90km normal duble yol yaptım...
Gece geçilen son etapta yine de "gece sürürülmemesi daha iyi" diye düşündüm ama 110-120 gidince uyuşma da olmadı, 6.viteste 5500d/d da yaklaşık olarak 110 yapıyor ve o şekilde yorulmadan saatlerce gitmek mümkün, gerçekten çok ama çok konforlu.
Yakıt tüketimi gerçekten makul, full bastım toplamda 300km geldim, 5 haneli yakıt göstergesi, Aksaray'a girerken 2 haneye düştü... (menzil 450-500 görünüyor)
Şimdi sizlerden bazı bilgilere ihtiyacım olacak.
1- orta sehpa yok, onun yerine arka mobil sehpa düşünüyorum, alan varmı? fiyat kalite durumu?
2- Elcik koruma yok, nereden bulabilirim? orjinal Suzuki? fiyat?
3- Topcase yok ama bende 40LT shad var, şimdilik ona bir bağlantı aparatı ile kullanabilirim, nasıl yapılabilir? İkinci el 50LT givi veya kappa satan varmıdır? (aparatı ile birlikte)
4-bahsettiğim el-ayak uyuşması normalmi?
5- özellikle alt devirlerden hızlanınca garip sesler çıkıyor, cızırtı gibi, normal mi?
(tanımıyorum motoru, o yüzden bu komik soru)
Bu arada aracım 12750km de 2007 model DL650.
Kendim hakkında bilgi vermedim;
36 yaşındayım, 13 yıllık evliyim, makina mühendisiyim ve yıllarca yurtdışında çalıştıktan sonra tekrar Türkiyeme döndüm, Mercedes-Benz Aksaray Kamyon fabrikasında yönetici olarak çalışıyorum.
Herkese tekrar merhabalar, tekeriniz düz bassın.
diğer resimlerim de gelecek, Selamlar,
Alper
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:17 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:16 AM ----------
evet, branda altında boynu bükük kaldı...
alıcı buraya gelecekmı?
slm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:19 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:17 AM ----------
bana verdiğin tel den aradım ulaşılamıyor diyor?
hayırlı uğurlu olsun...yakışıklı makina...
senin düldülüde arkadaşa kaptırdık mı tamamdır...xmax250 den inip cbfye biniyor ...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post1748089
artık buraya takıl derken baktım hemen damlamışsın...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
[QUOTE=AlperAy;1747948]Arkadaşlar Merhaba,
bahsettiğim gibi sonunda aradığımı buldum, DL650A 2007 model !!!
Dün Adana'dan aldım geldim.
CBF150 benim ilk göz ağrım ve kullanmaktan her zaman keyif aldığım motorum oldu. Şu an hala duruyor ama yakın zamanda satılacak.
Motosiklet ile ilgili çok şeyi CBF den öğrendim.
Her ne kadar DL kullansam da bu topik te yazmaya devam edeceğim, çok insan tanıdım burada, neyse inceden duygusala vurmaya başladım en iyisi kısa keseyim
DL sayfasına yazdığım yazıyı buraya da koyuyorum, ilk bilgiler ektedir;
Selamlar ;
Merhabalar,
Selçuk, benden hızlı davranmışsın, evet haklısın, aldığım yeni "zuzum" budur !!!
Dün senle konuştuktan sonra bastım gittim Adanaya. Çok beyefendi genç bir Pilot Subay la buluştuk ve motoru (12.000km bakımı) yapıldıktan sonra teslim aldım.
BU arada beni "DL650 olsun, 2007 olsun" diye ikna eden Selçuk arkadaşıma teşekkür etmek istiyorum, o olmasaydı muhtemen CBF600 alacaktım ve pişman olacaktım. (tabiki kötü motor değil ama benim beklentilerime çok uygun değil, enduro-touring)
İlk olarak öğrenmek için sıfır km CBF150 almıştım ve söylemem lazım, o dan son derece kullanışlı, çok kaliteli ve sevimli bir makina, belki de satmam, ikinci motorum olarak kalır. Eğer ikinci motorunuz yoksa, kesinlikle tavsiye ederim.
Teslim alırken de aslına bakarsanız birak korktum, daha önce çok kısa kullanmıştım ama devasa boyuttaki motoru görünce açıkcası biraz tereddüt ettim, "doğru mu yaptım" diye...
Sonra aklıma Selçuk geldi, "DL memleket yolları için en uygun seçimdir" lafını düşündüm, gerçekten de daha dün sabah CBF600 için kapora vermek üzereydim.. Kısmete bak
Neyse, üstüne binice ilk olarak devir ve hız göstergelerinin dansını izledim... vaaaayyyyyy.... (Bu arada aynı oyunu süpersport sınıfındaki otomobiller de yapar, özellikle japonlar, Nissan GT-R, Evo10 vs.)
Direkt aşık oldum diyebilirim.
Sonransında birinci vites ve gaz.... yağ gibi kalktı, evet evet o dev makina cbf150 hafifliğinde kalktı.... inanamadım, durdum bir daha kalktım....
Neyse şehir içi 10 km den sonra Adana -Aksaray yolculuğumun ilk otoyol etabına çıktım. O nasıl gidiş? evet evet kesinlikle doğru seçim...
Geçen ay Ankara da 4-44 motor dan Tolga ile konuştuğumda kendisi bana DL650 en iyi seçim, 200 yapan enduro, bende bundan aldım demişti, şimdi ne kadar da haklı olduğunu görüyorum.
Otoyol da ortalama 140-150km/h ve arada da 190-200km/h gittikten sonra 100km (!) sonra ilk molayı verdim, ellerim ve ayaklarımda uyuşma olmuştu.
(neden olduğunu bilmiyorum, belki de balans sorunu vardır)
Uyuşma 5 dakikada geçti ve devam ettim, sonrasında yaklaşık 50 km daha otoyol ve ereğli kavşağından sonra da 90km normal duble yol yaptım...
Gece geçilen son etapta yine de "gece sürürülmemesi daha iyi" diye düşündüm ama 110-120 gidince uyuşma da olmadı, 6.viteste 5500d/d da yaklaşık olarak 110 yapıyor ve o şekilde yorulmadan saatlerce gitmek mümkün, gerçekten çok ama çok konforlu.
Yakıt tüketimi gerçekten makul, full bastım toplamda 300km geldim, 5 haneli yakıt göstergesi, Aksaray'a girerken 2 haneye düştü... (menzil 450-500 görünüyor)
Şimdi sizlerden bazı bilgilere ihtiyacım olacak.
1- orta sehpa yok, onun yerine arka mobil sehpa düşünüyorum, alan varmı? fiyat kalite durumu?
2- Elcik koruma yok, nereden bulabilirim? orjinal Suzuki? fiyat?
3- Topcase yok ama bende 40LT shad var, şimdilik ona bir bağlantı aparatı ile kullanabilirim, nasıl yapılabilir? İkinci el 50LT givi veya kappa satan varmıdır? (aparatı ile birlikte)
4-bahsettiğim el-ayak uyuşması normalmi?
5- özellikle alt devirlerden hızlanınca garip sesler çıkıyor, cızırtı gibi, normal mi?
(tanımıyorum motoru, o yüzden bu komik soru)
Bu arada aracım 12750km de 2007 model DL650.
Kendim hakkında bilgi vermedim;
36 yaşındayım, 13 yıllık evliyim, makina mühendisiyim ve yıllarca yurtdışında çalıştıktan sonra tekrar Türkiyeme döndüm, Mercedes-Benz Aksaray Kamyon fabrikasında yönetici olarak çalışıyorum.
Herkese tekrar merhabalar, tekeriniz düz bassın.
diğer resimlerim de gelecek, Selamlar,
Alper
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:17 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:16 AM ----------
Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullan.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Merhaba,
evet haklısın, dün de konuşmuştuk, 150 den 650 ye geçmek kolay değil ancak burada bazı özel durumları gözönüne almak da lazım;
1- Trafik bilgisi
17 yıllık ehliyetim var ve çok şükür daha vukuatım olmadı. Yıllarca değişik pistlerde araç kullandım, biliyorsun Bridgestone da lastik testleri yapardım,
Ayrıca Mercedes Ar-GE de çalıştığımdan zamanında az Kamyon-Çekici de kullanmadım. (A2-B-C-D-E ehliyet)
2- Honda Sürüş Eğitimi
İşte asıl nokta bu, herkese tavsiye ederim, oraya gittikten sonra yıllardır motor kullanan kişilerin arasından bile yanlış oturan, yanlış viraja girenlerini gördüm. Gerkeçten de temel eğitimde doğru öğrenildiğinde hep doğru gidiyor.
Mesela en basitinden, bacaklar hep kapalı, motoru hafifçe sıkmalı, kafa aynaya da baksan mutlaka çevrilmeli vs. vs.
3- Yaş durumu
malum yaş geldi dayandı neredeyse 40'a. Bu yaşta da artık abuk subuk hareketler yapılmıyor çünkü bedelinin neler olabileceği daha net biliniyor. Hatırlıyorum da... 18 yaşımda ilk arabamı almıştım (babam aldı tabii) o 1992 model Broadway ile çizdiğim hareketleri çok sonraları bile (yol tutuşu karşılaştırılamaz) BMW M3'ümle bile yapmaya çekinmiştim. O yaşta insan hakkaten deli dolu oluyor.
4- Motorsikletten beklenti
eeee. DL aldığıma göre hız merakım yok (200 yapıyot ama alet)
Hız merakım olsa gider SS alırdım ama belim tutulurdu herhalde.
bende amaç eşimle birlikte zaman zaman kısa (100-300km), yılda bir defa da uzun (500-....km) bir tura çıkmak, yurtiçi ve dışı.
5-YİNE DEEEE........................................
Çok iyi biliyorum ki motor olayı tamamen başka, mantığı, dengesi herşeyi ile. O nedenle de çok ama çok dikkatli olmaya devam edeceğim. Şu ana kadar ağırlığı, şehiriçi kullanımı ile ilgili sorunum olmadı, inşallah bundan sonra da olmaz.
Evet Bu arada motoru da sattım, Cumartesi göndereceğim
Ama en azından tanıdık birine gitti, Metehan teşekkürler.
Emin ellerde olacağından içim rahat.
Herkese selamlar ve iyi haftasonları şimdiden bol gezmeler, tabi kazasız belasız.
Alper
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)