Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
mrb daha önce karbiratöre hiç dikkat etmemiştim ama motor 2-3 dk çalıstığında karbiratör ellenemez hale geliyor karterin o kısımlarıda oyle çok ısınıyor bu normal mı yoksa bir sorunmu var
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
[QUOTE=mete_han;1738659]yuhhh bmw 1200 r bile 100 e 2.7 de çıkıyor...
elin adamı tabanway 200 metreyi 19 saniyede koşuyor
bak hem ekonomik benzinsiz
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Aynen oyle oldum basima gelmeyen kalmadi isinma olayi kafami karistiriyor motor sokulup yenden toplandi isinma haric hersey cok guzel normalmi degilmi anlayamadim
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
Benim motorda 16000 bakımından sonra fazla ısınmaya başladı, buji kabloso ve karbratörü kontrol etmedim ama ilk etapta onlarıda kontrol edicem. 30-40 km yolculuklardan sonra motoru park ederken yanında depişirken yüzüme yüzüme, bacaklarıma doğru sıcak hava vuruyor, daha önce hiç böyle bişey yaşadığımı hatırlamıyorum ve eksozun en arka duman atan kısmı daha önce hiç bi zaman ellenemiyecek seviyede ısınmazdı. Şimdi 30-40 km yolculuk devamında da, 10-15 dk lık çarşı turunda da eksozun arkası ellenemeyecek seviyede ısınıyor. Bunun sebepleri olabileceğini DÜŞÜNDÜĞÜM ihtimalleri kendimce yazıyim. Doğrusunu merak ettiğimi söyleyerek.
Daha önce gittiğim servisin kendi uygulaması ve önerisiyle, tüm yağ değişimlerinde 1 lt yağ kapasitesi olan kartere her zaman 1100-1150 gr gibi fazladan yağ koyulmuştu ve bende değişimlerde öyle yaptmıştım. Yağ seviyesi 1 lt seviyelerine düştüğünde hep 50-100 gr bişey atarak tamamlamıştım. En son servis bakımını Ümraniyede yaptırdım. Teknik servisçi arkadaş karterden 1100 gr yağ çıktığını fark ederek beni çağırdı ve bunun uzun vadede motora zarar verebileceğini, motorun fazla yağ yüzünden randımansız çalışabileceğini söyleyerek 1 lt yağ koydu ve devamlı böyle yapmamı tavsiye etti. 1. ihtimal bu motorda standartlarında olsada her zaman kullndığımdan ortalama 100 gr daha az yağ var.
1. ihtimal olarak daha önce benim devamlı 100-150 gr fazla yağ koyuyor olmam ve bu fazla yağın motorun fazla sıcaklığını almakta işlevi olması. Tabi bu ihtimal. Ya sizce ?
2. İhtimal, bakımda sibop ayarı ve karb. temizliği yapıldı. Bu bakımların devamında motorun performansı aşırı derecede yükseldi ve bu işlemler daha önce yapılmamıştı. Bu, eskisinden hissedilir derecede artan yüksek performans eşliğinde esksinden daha fazla sıcaklık üretmesi sizce normal olabilir mi =? Çünki motorda fark ettiğim eskisinden fazla ve kısa sürede ısınma haricinde bi sorun yok. Oda sadece karter ve eksozda fark ediliyor. Ama buji piposu ile karbratörü kontrol etmedim. En kısa sürede onlarıda kontrol edicem.
3. Sibop ayarı yapılırken sibopların gereğinden fazla sıkılmış olmasının motorun sıkışık çalışmasına ve yüksek ısı oluşumuna sebep verebileceği söyleniliyor. Eskiden motor ısındığında sibop sesi bariz duyulurdu ve bunu herkez normal olarak adlederdi. Yani ısınıca artan sibop sesini. Şimdi yol yapsamda bi sibop sesi yok. Sibopların ayar yapılırken gereğinden fazla sıkılmış olabilme ihtimali varmı =? Gerçi son bakımımı yaptırdığım servis kalitesi ve işçiliği ile kendini ispatlamış bi servis. Bu konudaki ensişem oldukça az.
Ayrıca şuda var. Belkide benim eskiden az ısınan motor değilde, ayarları ve bakımı dos doğru yapılmış, yağı kitapçığına uygun seviyede konulmuş bi motorun ulaşması gereken normal sıcaklıkta bu olabilir. Yani eskiden ki soğuk motorum mu normal olan durum du. Yoksa şimdiki sıcak motorum mu ? Motorun normal çalışma sıcaklığını bilemediğimiz için bunu nasıl teşhis ederiz bilemiyorum.
Bu arada motorda bi sorun yok, uzun yol da yapıyor kısa yolda, oldukçada serileşti bakımdan sonra. Dediğim gibi eskisine nazaran tek fark daha kısa sürede daha fazla ısınması, Bunun yağdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını bi ara yağ seviyesini eski seviyesine kadar açıkartıp deniyicem. Sadece bi kullanıcı olarak 1. seçenekten emin olabilirim. Bununda cevabını burada en kısa sürede yazıcam. Ayrıca bu ısınma olayının sizce neden kaynaklanıyor olabileceğini de bilen ark..lar yazarlarsa çok iyi olur.
Gerçi bakımdan sonra gerçek gücünü kullanabilmeye başlayan motorun ve standarlarında konulan yağın oluşturduğu bi sıcaklık olabilir diye düşünüyorum. Buji kablosu, karbratör vs bi ara kontrol edicem. Bunlar ısınmıyorsa karter eksoz ve motor bloğunun eskisinden fazla ısınması sanırım normal.
süpaplari sıkı ayarlamiş olabilirmi belki ondanda aşiri isinma olur....Tam emin degilim ama fikir yürütüyorum ...
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
aynı sorun bendede var motor sökülüp yenden takıldı eskisine nazaran sibob sesi kalmadı seriliği arttı sesi filan çok güzel çalısıyor ama ısınma problemi ortaya çıktı ustaya sorduğumda bu normal dedi ama ben inanmıyorum 500 km sonra gel yağını ve karbiratöre bakalım dedi şuan tam istediğim gibi çalısyor ama ısınma sorunu var
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
çok pipiriklisiniz çok motorlarınız yeni yeni açılmış o zaman ısınma normaldir sadece yağını kontrol edin eksik olmasın arkanıza bakmayın bi daha, bi de bu cbf ler olduğu yerde fazla çalıştırmaya gelmiyomuş yani motor rüzgarı yiycek ki soğusun ustanın söylediği bu fazla üstünde durmaya değmez havalar zaten sıcak seyrediyo ondan dolayı aşırı ısınma var diyonuz heralde ?
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Ben geçen gün Uludağın etrafında 190 km yol yaptım.Dağa tırmandım.Patika yollardan gittim.25 km boyunca taşlık traktör yolunda kullandım.Hiçbir ısınma hissetmedim.CBF150 ısınmaz.Mutlaka sizin motorlarda bir problem var.Ya da bizim motorlar da belli km sonra öyle olacak.
aynı ısınma problemi bendede var ama siboblarım gevşek
1 ay oluyor ustaya gözterdim bi ses vardı ''şıkır şıkır'' olan cisten
ben krank falan diyecek diye bekliyorum ''30 000''
sibobların gevşek yaz için bu ayar iyidir kışa girerken bi ayar yaptırırsın dedi
sizce bu doğrumudur
uzun yolda problem çıkarırmı?? sibob başı değerse kırılırmı??
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
Cbf 150 ile 2,5 sene sonra 42300 km de ilk problemimi yaşadım.Sabahları ilk çalıştırmada marş dinamosu kendini çevirmekte bayağı bir zorlanıyor.2 gündür bu böyle.Önce cıızzzt diye bir ses ve yaklaşık 6-7 saniye sonra zorla istemiye istemiye çalışıyor motor:onda sonra gün içinde sorun yaşamıyorum.Sadece uzun süre bekleyince sorun çıkıyor.Bence ya akünün gücü azaldı,ya da marş kömürü bitti.Ne dersiniz?? İşin ilginci Cbf 150 sorun çıkarsa bile daha yolda bırakmadı hala direniyor.Hatayı önceden bildiriyor düzelt beni diyor.Helal olsun
slm ben bu ses için ustaya 900 ytl verdim içim yanıyo ses aynen devam ediyo nasıl keserim bu sesi deyişmeyen parça kalmadı
900 tl ne için, hangi ses için ödediniz ? Motora 900 tl lik bakım kapsamında neler yapıldı =? Bana çok ucuk bi mevla geldi. Motor cbf 150 mi =?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:02 AM ----------
Hocam ben aynı arızayı eski scooterimde yaşamıştım. Sabah ilk çalıştırmalarda marş motoru ilk hareketi almakta zorlanıyor. Ama gün içinde aynı sorunu yaşatmadan rahatlıkla çalışıyordu. bi kaç ay bu şekilde kullandım. Daha sonra işe gittiğim bi gün, ayak marşım olmasaydı eve dönemiyecektim. Marşa basıyorum tık, tık, marş motoru dönmüyor. Tabi mondinin parçaları ucuzdu, kömür mömür uğraşmamıştım 45 tl ye marş motorunu değiştirmiştim o zaman. O arıza belirtisinin devamı mutlaka marş motor arızası olarak karşınıza çıkacaktır. Bence bir an önce onarımınızı yaptırın.
Bu arada ben eski çin malı motorumda bu sorunu 10-12000 km civarlarında yaşamıştım ve marş motoru değiştirmiştim. 40000 km problemsiz ilk çalıştırma yapabilmiş motorunuz. Bence yeterli bi performans. Arıza giderilir, ki ben çok ucuk bi fatura çıkacağınıda sanmıyorum ve yola devam edilir. Sizin gibi yüksek km lere problemsiz ulaşmak umarım her kullanıcı kardeşimize-arkadaşımıza nasip olur. Ki ben zaten 40000 de bu arıza belirtisini bi problem olarak ta görmüyorum.
Arkadaşlar, motorun buji piposunda ve karbratöründe ısınma olmuyor, durmak yok yola devam
slm arkadaşlar cbf güzel motor ancak pahalı şuan 4200 civvarı o motora o kadar para vereceğime tvs apache alırım en azından ondan güçlü ve daha hızlı hemde cuz seçim sizin
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)