Arkadaşlar, motorda süspansiyondan geldiğini düşündüğüm ses haricinde bi problem daha oluştu. Bu arada bu ses eğer süspansiyon kaynaklı ise ayarı hard a aldım vs yine kesilmedi.
Motor aşırı çekişten düştü, kalkıştaki serilik ortadan kalktı. max. hızı azaldı. hele yolculu kullanımda daha beter hale geldi. Marşa basınca çalışıyo, gezdiriyor beni ama, eskisi gibi değil. Canı istemiyomuş gibi calışıyor. Ara ara benzin bitiyomuş gibi stop ediyor. Işıklarda falan dururken hızla gaz koluna ara gaz verdirdiğimde. Eksozdan pat diye bi ses geliyor ve sonra motor stop ediyor. Hızlıo gaz verme olayında farkediyorum gfasz yeme olayında bi problem var. Kocali merkezde (fason) bi Honda servisi var. Hondanın işlerini yapıyor ama tabi motor garantiden çıkıyor. Neyse buraya gidip sordum. Ben karbratörün pis olduğundan şüphelendiğimi söyledim ve durumu anlattım. Bana aynen stop ederken pat şeklinde eksozdan ses veriyormu dedi. (Evet) deyincede sibop ayarının hangi km de yapıldığını sordu. 4000 deyince kaç km de motor dedi 16000 dedim Ooo. Ozaman sibop ayarı istiyor dedi. Pazartesi gel karbratörü temizleyelim. İçinde 3 tane meme varmış karb. törün. Sökülüp onlar temizlenecekmiş. Sibop ayarı istiyormuş. Sibop ayarı yapalım dedi. Tabi ben Pazaretesi DB motora gidiyorum inşallah. Metocumum servisine. Bu çekiş problemini ve süspansiyon olayını inşallah orada hallettireceğiz. Bide bi dörtlü çaktırıcam. Gece seyahatlerinden tırsıyorum ark..lar. Gerekirse 4 lüleri açıp öyle yolculuk yapıcam gece. Motor 20 günde 4000 km yaptı. Sadece arada bi yağ değişimi yaptım o kadar. Belkide artık motor benim oramı temizlettir. Buramı bakıttır, ben bittim daha gitmem diyor
Bu arada bu çekiş olayına sizin yorumunuz nedir ? Sizce ne kaynaklı olabilir bu ? Bi de ben motoru ağaçlık bi yere koyuyorum. Gölgede dursun diye falan. Geçen benzin alırken, orayada nasıl kaçtı bilmiyorum ama, depo kapağı altında kenardaki oval kısım varya. bi noktada da hava deliği var. Oraya ufacık kurumuş bi yaprak parçası girmiş, parmağımla almaya çalışırken o delikten içeri depoya düştü. Acap diyorum bumudur olayın kaynağı. Fason servise de anlattım bunu dün, benzin filtresi falan kirlenmiş olabilir mi ? Değişime ihtiyacı olabilirmi benz.. filtresinin diye sorduğumda. Yok abi, o yaprak parçası deponun içinde erimiş gitmiştir deyiverdi. Yaw kardeşim, değiştir benim filtremi, içimdeki şüpheler ortadan kalksın, indir cukkanı cebe. Dimi yani.
Şöyle özet geçiyim. Şimdi 16000 bakımına gidicem, motorun 12000 bakımında o km için motorun ihtiyacı tüm bakımlar yapılmış olsaydı şimdi 16000 bakımına sadace süspansiyon sesi şikayetimle gidicektim. Eğer bakım zamanı motora, motor için gereken tüm bakım çalışmaları yapılmazsa sizi diğer servis bakımına kadar arada bi kere daha servise mahkum edebilir. Şimdi ben 15850 deyim. Tamam bu problemler 16000 bakımına denk geldi güzel. ama ya 1000-1500 km önce yaşasaydım. Bi önceki bakımda yapılmayan işlemlerin sıkıntısıyla arada tekrar servise mahkum olacaktım. Ki zaten oldum da. Fethiye gezimizde Muğla' da Karb. temizliği yaptırmam gerekmişti. Ve benim motoruma bu uzun gezi öncesi 12000 bakımında karb.. temizliği teklif ettiğim halde yapılmadı, sibop ayarı ihtiyacınında olmadığı söylendi. Eğer çekiş problemim, bu karb. ün temizlenmemesi ile ve sibop ayarı istediği halde yapılmaması kaynaklı ise ben şu anda 12000 bakımında uygulanmayan bakım unsurlarının sıkıntısını yaşıyorum.
Bu arada 16000 de ilk kez far ampulü patlattım. Onuda tabi gündüz fark etmeniz imkansız, 4-5 gündür gece sürüş yapmıyordum. Belkide bayadır patlak. Dün gündüz köye çıktık. Gece köyden dönerken bi baktım her yer karanlık
Kısa patlamış. Neyseki yedekte bi Navra var. Birazdan değiştiricem.