Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Ağustos 2009, 13:18
#8841
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
sanırım helezonun üst ucu tepeye deyince boşluk yapıyor helezonu sağa sola oynatıp deneyin olmazsa amortisör ayarını hard konuma alın tekrar gevşetin normal konuma alın büyük ihtimal geçer yaşadığım problemlerden biri buydu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:18 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:16 PM ----------
mete_han adlı üyeden alıntı
ethem gaipten seslermi duyuyon hacı...
meto gayip mayip değil gerçeğin ta kendisi bendede vardı bu hain sesyoğun arazi kullanımından dolayı
Reklamlar
-
11 Ağustos 2009, 18:13
#8842
aykan adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
meto gayip mayip değil gerçeğin ta kendisi bendede vardı bu hain ses
yoğun arazi kullanımından dolayı
adam asfalttan başka bi yola girmez..pipirikli...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
11 Ağustos 2009, 19:06
#8843
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
Herturlu yola giriyorum. 20000 km ye yaklaştı. Allaha sukur tık yok.. Sizinkide insallah kucuk bişeydir.... Benimki sürekli 2. kademede duruyor. Bazen asırı yukledigim oluyor. En serte almam gerekiyor ama useniyorum acıkcası. Takım cantasın cıkar falan filan...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
11 Ağustos 2009, 19:10
#8844
mete_han adlı üyeden alıntı
adam asfalttan başka bi yola girmez..pipirikli...
Metocum doğru haklısın, pek hırpalamayı sevmem ama yolculu kullanımım çok fazla. kardeşim 85 kilo, hanımla takılırsam 60 kg. % 90 artçılı sürüş yapıyorum. Biraz da bunun payı varmış gibi geliyor bu ses olayında. Bunun yanında ne kadar asfalttan çıkmak istemesemde yollarımızın durumu belli. Karamürsel şehir içi parke taş, tangur tungur, bazı yerleri oldukça kötü. Motor bu şekilde bu sabah Akçay' a gitti. Kardeşim yani. Bu ses olayının yolculuk esnasında artarak bi sıkıntı yaratabileceği konusunda bi an endişe yaşadık ama bi sorun olmadan 6 saate ulaşmış. Buradan ayrılırken 15000 deydi, geldiğinde zaten bakım vakti gelmiş olucak. tavsiyelerinizi motor gelince uyguluyıcam, eğer yine olmazsa servis bakımında söyliyicem. 15000 km dir devamlı yolculu kullanım devamında süspansiyonun ömrü bitmiş, ezilmiş ve vuruntu yapıor olabilir mi ? Sert konuma alıp kullanan varmı aramızda ? Rahatsız edici oluyor mu ? Ayırı değiştirip sorunu çözsem bile ben kendimi biliyorum, o problemi çözenekadar motordan gerçekten soğurum. En ufak bi problem uykularımı kaçırmaya yetiyor. Takıntı seviyesinde. Yorumlar için sağolun kardeşlerim.
-
11 Ağustos 2009, 19:23
#8845
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
11 Ağustos 2009, 19:44
#8846
mete_han adlı üyeden alıntı
mümkün değil kardeş...motorun üzerinden tır geçse o amortisör en az darbeyi alır...ayarı hard a al kanka sürüş açısından daha keyifli olur...daha az esneyecek motür....
ula ben 42.000 de yaşamadım senmi yaşıcan...
laaaaa yoksa koruma emirin ön çamurluğamı çarpıyor...
Motor işi şans işi ya, sıfır cbf alıpta ilk 10.20. km lerinde motordan garip sesler geldiğinden dolayı servise dönmek zorunda kalan biri başlık açmıştı zamanında. Senin şimdiye kadar hiç duymadığın ve yaşamadığın bi çok problemi, daha erken kmlerde yaşayanlar mutlaka vardır. Amortisörü Hard ayarına alınca düzelse dahi, tekrar yumuşak ayarına aldığımda aynı sesi duyacaksam, bence o arıza giderilmiş sayılmaz. Ben şimdi amortisör ayarını Hard alır, problemi geçici olarak engelleyerek servise öyle gidersem, devamında bu problemden de servise bahsetmeden onarım yoluna gidilmezse, motosikletin o kısmı ve o özelliği her an arızalı olarak kalacaktır ve belkide belirli bi zaman sonra aynı sıkıntıryı Hard ayarında da yaşatacaktır. Çünki bu ses bi kaç hafta önce yoklamaya başladı, son 2-3 gün içinde en ufak bi tümsekte kendini duyurmaya başladı. İlgilenilmezse bi sorun veya bi problem varsa artabileceğinden endişeleniyorum. Servise söylerim, arızalı bi parça varsa garantiden değişir. Bi yer gevşediyse sıkılır ve düzeltilir. Ben bu arızayı yaptırmazsam uyku uyuyamam. Motosiklette seyir halindeyken motor sesi harici çıkan yabancı ve gereksiz ses, aşırı moralimi bozuyor. Takıntılıyım bu konuda Metocum. Elden ne gelir gari
Koruma demiriyle ilgisi yok yaw. Süspansiyonun ta kendisi.
-
11 Ağustos 2009, 20:09
#8847
tamam kanka kızma hemen....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
11 Ağustos 2009, 20:29
#8848
mete_han adlı üyeden alıntı
tamam kanka kızma hemen....
Metocum ya, ne kızması, öylemi anlaşıldım, ne haddime. Şimdi çarşıya gittim geldim tabanvayla, o problemi kurdum kafamda, acaba süspansiyonda ne var. Yani sorun bende
-
11 Ağustos 2009, 21:14
#8849
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Motor işi şans işi ya, sıfır cbf alıpta ilk 10.20. km lerinde motordan garip sesler geldiğinden dolayı servise dönmek zorunda kalan biri başlık açmıştı zamanında. Senin şimdiye kadar hiç duymadığın ve yaşamadığın bi çok problemi, daha erken kmlerde yaşayanlar mutlaka vardır. Amortisörü Hard ayarına alınca düzelse dahi, tekrar yumuşak ayarına aldığımda aynı sesi duyacaksam, bence o arıza giderilmiş sayılmaz. Ben şimdi amortisör ayarını Hard alır, problemi geçici olarak engelleyerek servise öyle gidersem, devamında bu problemden de servise bahsetmeden onarım yoluna gidilmezse, motosikletin o kısmı ve o özelliği her an arızalı olarak kalacaktır ve belkide belirli bi zaman sonra aynı sıkıntıryı Hard ayarında da yaşatacaktır. Çünki bu ses bi kaç hafta önce yoklamaya başladı, son 2-3 gün içinde en ufak bi tümsekte kendini duyurmaya başladı. İlgilenilmezse bi sorun veya bi problem varsa artabileceğinden endişeleniyorum. Servise söylerim, arızalı bi parça varsa garantiden değişir. Bi yer gevşediyse sıkılır ve düzeltilir. Ben bu arızayı yaptırmazsam uyku uyuyamam. Motosiklette seyir halindeyken motor sesi harici çıkan yabancı ve gereksiz ses, aşırı moralimi bozuyor. Takıntılıyım bu konuda Metocum. Elden ne gelir gari
Koruma demiriyle ilgisi yok yaw. Süspansiyonun ta kendisi.
süspansiyondan geldiğini söylüyorsunuz. fakat ufak bir ihtimal de olsa sehpanın yayı gevşemiş ve bu yüzden sehpa tümseklerde çap çap yuvasına vuruyor olabilir. bir bakın bence.
-
11 Ağustos 2009, 22:46
#8850
avare rulman adlı üyeden alıntı
süspansiyondan geldiğini söylüyorsunuz. fakat ufak bir ihtimal de olsa sehpanın yayı gevşemiş ve bu yüzden sehpa tümseklerde çap çap yuvasına vuruyor olabilir. bir bakın bence.
Teşk..Bu ses yukarıda da bahsettiğim gibi, birimiz motoru düzde dengede tutuyor, diğerimiz de arkadan tekeri yerden kesmeden motoru hızla bastırıp bırakınca da duyuluyor. Park ayağını orta sehpayıda kontrol etmiştim. Ama tabiki yinede tüm denemeleri yapıcam ve arkadaşların sundukları ihtimaleri de araştırıcam. Ben her ne kadar süspansiyondan şüphelensemde, belirtilerin, sesin oradan geldiğini hissetsemde elbette yanlış teşhis etmiş olabilirim. Bulamazsam da 16000 bakımına gidicem haftaya, o zaman serviste yaptırıcam, sorunu burada da paylaşıcam.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------
AlperAy adlı üyeden alıntı
merhabalar,
cbf150 nin oturuş pozisyonu ve konforu cbf250 den rahat mı gerçekten?
selamlar
Evet cbf 250 de daha fazla eğik pozisyondasın. Dolayısıyla cbf 150 oturuş pozisyonu daha rahat.
-
12 Ağustos 2009, 11:45
#8851
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Metocum ya, ne kızması, öylemi anlaşıldım, ne haddime. Şimdi çarşıya gittim geldim tabanvayla, o problemi kurdum kafamda, acaba süspansiyonda ne var. Yani sorun bende
kedidirrr kediii.....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
12 Ağustos 2009, 14:16
#8852
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Teşk..Bu ses yukarıda da bahsettiğim gibi, birimiz motoru düzde dengede tutuyor, diğerimiz de arkadan tekeri yerden kesmeden motoru hızla bastırıp bırakınca da duyuluyor. Park ayağını orta sehpayıda kontrol etmiştim. Ama tabiki yinede tüm denemeleri yapıcam ve arkadaşların sundukları ihtimaleri de araştırıcam. Ben her ne kadar süspansiyondan şüphelensemde, belirtilerin, sesin oradan geldiğini hissetsemde elbette yanlış teşhis etmiş olabilirim. Bulamazsam da 16000 bakımına gidicem haftaya, o zaman serviste yaptırıcam, sorunu burada da paylaşıcam.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------
Evet cbf 250 de daha fazla eğik pozisyondasın. Dolayısıyla cbf 150 oturuş pozisyonu daha rahat.
BU ne kardeşim ya.... değiştirecem diyorum ama cbf150 nin artıları sürekli ağır basıyor, bu gidişle büyük motor alsamda satmaya kıyamayacağım benim kara oğlanı
-
12 Ağustos 2009, 14:28
#8853
16000 bakımına gidicem haftaya, o zaman serviste yaptırıcam, sorunu burada da paylaşıcam.[COLOR="Silver"]
Sonucları bekliyoruz. İnsallah ufak bir sorundur. ve kolayca cözülür...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
12 Ağustos 2009, 16:34
#8854
cbf in ekzantrik zinciri kaç bin bakımda değişiyo acaba bilgisi olan varmı ?
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
12 Ağustos 2009, 16:52
#8855
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
12 Ağustos 2009, 18:36
#8856
AlperAy adlı üyeden alıntı
BU ne kardeşim ya.... değiştirecem diyorum ama cbf150 nin artıları sürekli ağır basıyor, bu gidişle büyük motor alsamda satmaya kıyamayacağım benim kara oğlanı
Cbf 150 yi satıp 250 alırsan eski günlerini çok ararsın, parçası pahalıdır, canın çok yanar. Cbf 250 forum başlığında, orjinal parçası pahalı olduğu için ucuz çıkma parça arayan çok arkadaşımızın mesajı var. Cbf 250 nin 150 ye göre elbette artıları var. Ama emin ol ki eksileri daha fazladır. Ben şu anda piyasada 150 - 250 cc grubunda cbf 150 satılıpta terfi edilebilecek, sağlamlığı kalitesiyle, ekonomisiyle, sınıfına göre rahatlığı ile başka bi model olduğunu sanmıyrum. Ha dersen ben 500 lük 600 lük bakarım sorun olmaz. Yakıt sarfiyatı ve parça, yedek servis hizmet fiyatları sorun değil. O zaman seçenek çok
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:36 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 PM ----------
mete_han adlı üyeden alıntı
kedidirrr kediii.....
Kedimi medimi anlamadım gitti, içime dert oldu. Şimdi motor Akçay' da gelince iyice bi bakıcam Takıldı kafama. Metocum senin ekzantrik zincirin değişti mi ? Bunu bende merak ediyorum. Kaç binde değiştiriliyor eks. zinciri. Bunun belli bi km si mi var ? Yoksa servis sesinden falan mı anlıyor değişmesi , gerektiğini ? Bide şöyle bişey düşünüyorum. Mesela her balata, zincir, yok dişli değişiminde tekrar tekrar teker sök tak yaptırmak istemediğim için, dış lastikler zincir dişli seti, ön arka fren balataları, arka dişli balatası, dış lastikler vs bir seferde değiştirtmek istiyorum. Bu tüm parçaların ortalama ömrünün bitmeye yüz tutacağı bakım km si sence hangisidir ? şu an morot 16 binde, ben 24 binde hepsini bi kalemde değiştirteyim diyorum. Servis 12000 bakımında fren balatalarımın halen iyi durumda olduğunu söylemişti. Ben diyorum ki 24 binde hepsini değiştirteyim. Ne dersin ? Buda tahminimce önümüzdeki yazın başına falan denk gelir. Canavar gibi sezona gireriz. Senin bu parçalarının değiştiği ortalama km değerin nedire Metocum ? Bide şunu sorucam. Galiba yakınlarda deb. balatası değişimi yaptırdın. Balatanın ömrünün bittiğini kaçırmaya başlamadan önce anlamamız mümkün mü ? Misalen seneye motor oldu 30000 km tüm bakımları yaptırdık, deb. balatası halen sağlam, kaçırmıyor. O değişmedi. Güneye indik. Orada kaçırmaya başlarsa ben uyuz olurum Yani demek istediğim şu ki.. Deb. balatasını kaçırmaya başlamadan önce, sürüş konforunu etkilemeden önce anlayabiliyormuyuz bitmeye yüz tuttuğunu veya bitme aşamasına girmiş olduğunu =? Bunun bi yolu varmı ? Yoksa illa kapağı açtırıp görülmesimi gerekiyor. İllaki debriyajın kaçırması mı lazım anlayabilmek için ?
-
12 Ağustos 2009, 18:44
#8857
kanka 216 461 06 06 dan 3 tuşla Kasımla konuş bi kısa açıkla mevzuyu...ok
amortisör patlak olabilir diyor...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
12 Ağustos 2009, 18:58
#8858
mete_han adlı üyeden alıntı
kanka 216 461 06 06 dan 3 tuşla Kasımla konuş bi kısa açıkla mevzuyu...ok
amortisör patlak olabilir diyor...
Metocum valla Hızır gibi adamsın, ne diyeceğimi bilmiyorum. Sağolasın. Lakin biraz önce aradım, 3 ü tuşladığımda bi bayan çıktı, Kasım beyin şu an orada olmadığını söyledi. Problem değil, nasıl olsa bakıma gelicem. 16000 bakımına size getirmek istiyorum, randevulu sistemle mi çalışıyorsunu dediğimde. Evet ama sabah biz 08:30 da açılıyoruz. Bu saatte burada olursanız problem olmaz, ama gün ortasında gelirseniz beklemeniz gerekebilir dediler. Cumartesi akşamı motor gelicek, bende Pazar gecesi iş başı yapıp Pazartesi sabahı 08:00 da işten çıkıcam ve 09:30-10:00 arası DB de olabilecem. O gün işe gitmemiş olsam 08:30 da damlarım ama, olmadı. Acap randevu alayım mı ? 09:30-10:00 gibi yoğunlukları ne olur ?
-
12 Ağustos 2009, 19:09
#8859
Arkadaşlar merhaba; CBF in far duyu kısmı sanıyorum uygun far takılmaması sebebiyle erimiş.Şu anda uzun far yanıyor kısa patlamış.Bu duy kısmını bulabiliyormuyuz.
CBF'mi seviyorum
-
12 Ağustos 2009, 19:11
#8860
eraysarac adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba; CBF in far duyu kısmı sanıyorum uygun far takılmaması sebebiyle erimiş.Şu anda uzun far yanıyor kısa patlamış.Bu duy kısmını bulabiliyormuyuz.
CBF'mi seviyorum
Bulabiliyomuz derken tam ne demek istedin, yani servisinde vardır bulursun ama yan sanayi falan arıyorsan bulamayabilirsin
Küçük insanlar kişilerle, Sıradan insanlar olaylarla, Büyük insanlar fikirlerle ilgilenir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)
Bu Konudaki Etiketler