ALPERAY; Bende satmayacağım zaten
selam
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
ALPERAY; Bende satmayacağım zaten
selam
ne olduda satmaya karar verdin, bi sıkıntımı ekonomik olur veya bbaşka bi neden.
*yoksa sadece motoru satmak içinmi takılıyordun forumda bi süredir.?
CANIM KIZIM HERŞEYİM
Merhaba,
CBF150 benim ilk motorum ve aldığımda hemen foruma kaydolmuştum, forumdan da hem motorculuk hem de CBF150 hakkında çok şey okudum ve öğrendim.
Foruma dahil olmam tamamen hobimle ilgilidir, yoksa motorumu satacağım diye takılacak ne zamanım var, nede buna ihtiyacım.
İlanıma baksaydınız neden satmak istediğimi bilirdiniz, hatta ilanıma bakmanıza gerek de yok, geçmiş mesajlarımdan neden CBF150 aldığımı, şimdi de neden sattığımı da görürdünüz.
Burada sadece bu işten anlayan, CBF150 yi seven birilerine bu aracı satabilirim diye düşündüm, hepsi bu.
Karşınızdaki insanı tanımadan böyle bir yargıya varmış olmanızdan inanın büyük üzüntü duydum. Beni yanlış anlamış, yanlış değerlenidirmişsiniz.
Motoru 3500 ya da 3200 hatta 3000 e vermek benim için çok önemli değil, daha dün akşam 1-2 saat gezme fırsatım oldu, bu keyfi para ile tarif edemem bile.
Dediğim gibi, ikinci motorum olarak da kalabilir, daha karar vermedim.
Yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına ilanım hakkında bu forumda bir daha yazmayacağım.
Belki de ben hatalıyımdır, burası yeri değildi herhalde.
Niyetim kimseyi kırmak değil, yanlış anlaşılmak canımı sıktı sadece.
Herkese Selamlar,
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:00 AM ----------
katılıyorum, çok rahat gerçekten, zaten teredütlüyüm, belki de ikinci motorum olarak kalır.
hiç hoş olmayan bir yakıştırma....
sanada yakışmadı...
forumda motor almak veya satmak için bulunmak çok ağır bir itham değil...ama şurda iki muhabbetin belini azda olsa kırıyorsak bu hoş olmuyor...kırılmakta haklısın...
aslında var ya büyük aşklar böyle başlar...
ne dersiniz....biriniz alıcı biriniz satıcı...
BOLU
ile
AKSARAY
arasındaki mesafe
412 Km ...değermi değer....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
sadece biraz üzüldüm, o kadar...
Bu arada, son gözdem CBF600, ne dersin ? Hemde bizimkinin büyük abisi...
Ne de olsa CBF !!!
Bu arada benim CBF150 de sanırım bir arıza var
Dün, hafta içi olmasına rağmen zaman ayırabilip, 150km yol yaptım...
Sonrasında tekrar benzin aldım.....
Ne yakmış ?
2,4lt/100 km !!!!!
Bir motor bu kadar az yakarmı? kesin arıza var !!! kesin !!!
bak benzine ötv zammı gelmiş biz farketmiyoruz bile..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Geçenlerde dayıoğlunun cbf 150 nin kontak kilitli kaldı. Direksiyonda kilitli, anahtarı sokuyoruz çıkartıyoruz vs vs uğraştık. Yok yok, direksiyon kilidi açılmıyor. göbek dönmüyor. Eyvah tırs Bi gün öncersi bu motorla İzniğe 55 km. git gelli günübirlik bi gezi, bi kaç hafta öncede güneye gitmiştik ya orada yapsaydı bu arızayı, Allahtan evin önünde yaptı. Neyse baya uğraştık, tabi açılmadı, kilit dönmüyor. Zaten anahtar o kadar rahat giriyor ki dişler içerde dengesiz bi biçimde takılmış, yani anahtarın dişleri kilidin dişlerine tam anlamıyla değmiyor girip çıkarken hissediliyor ve dişler denk gelmediğinden kilit açılmıyor. Yumuşak kafalı çekiçle kilit göbeğine vuruyoruz belki dişler oynar açılır vs. Yok olmuyor. Ne yapsak ne etsek, servisi arayalım dedik ne diyercekler bakalım. Aradık servisi, göbek değiliğinden bi kaç damla motor yağı veya makine yağı damlatın dedi. Anahtarı sokup çıkartın bi kaç kez daha dişler açılır dedi servis. Biz de denedik, biraz uğraştıktan sonra açıldı. Bu motor genelde stabilize yolarda tozlu ortamlarda çok kullanılıyor. Dolayısıyla kilit göbeğinden giren toz pislik, dişlerin takılmasına sebep verebiliyor. Ben kendi motorumda böyle bi sorun yaşamadım. Ama hemen kilit göbeğinden bi kaç damla yağ salladım. Ne olur ne olmaz
Bi şeyin değerini onu kaybedince insan daha iyi anlarmış ya, o yüzden bu motoru satıp başka bi şey alarak başımı ağrıtmayı hiç düşünmüyorum. Yüksek cc + masraf ve forum ortamından anladığım kadarıyla o motorların ustalığından her kez anlamıyor ve bu konudan muzdarip çok arkadaşımız var. Büyük cc de çok küçük bi problem bile yeteri kadar can sıkıcı olabiliyor. Çünki çaresini çözümünü her kez bilemeyebiliyor, parçasını hemen temin edemeyebiliyor, temin etsede ekonomisi olumsuz etkilenebiliyor. Ama bizim motorumuzda böyle değil. Bizim motorlarla dünyayı gezseniz yolda kalmazsınız, bi parça problem çıkarttı diyelim, o parçayı temin ettiğiniz an, yurdun en ücra köşesindeki mondial kanuni asya vs vs yetkili servisleri bizim motorların işçiliğinden anlıyorlar. Geçenlerde 2007 Burgman 400 Karamürsel' de yolda kaldı. Bizim buradaki servisler hep mondi asya falan, Adamlar ellemedi motoru, zaten anlamıyolar. İstanbul' dan servisini çağırdı şahış, elektronik bi arıza var. Kontak açılıyor ama marş motorunda tık yok. Sadece servis buraya kadar geldiği için 300 tl aldı, arıza ve giderilmesinin maliyetinide siz düşünün. Belki 700-800 tl ye mal oldu bu arıza o kişiye. Bolu gezimizde de bi piaggio x8 200 olabilir scooter. Sağa çekmiş. Otobandayız bize el etti ve kardeşimle durduk. Su kaynatmış. Hararet düşmüyor, diyor. Bi kaç km gidiyorum hararet hemen fırlıyor, bakıyoruz radyatöründe su var vs vs. Ne gerek var gözünüz hararet göstergesinde yol yapmaya, su soğutma sistemi ufak bi hasar görse yolda kalmanıza sebep olabiliyor. Motorda bulunan her fazla özellik, tekneloji ve güzellik, motoru aslında arızaya daha gebe hale getiriyor. Başınıza ağrıtmayın bence. Bizim motorlar öylemi, tam kara düzen depodan benzin çıkışı varsa sorun yok Motorumuzun kıymetini bilelim.
vtr 250 nin parça fiyatlarının da cbf 250 den aşağı olacağını hiç sanmıyorum. Bana kalırsa o motor 8-9 bin tl olsada alınmaz. Cbf ten inip vtr ye binince bence seni tek tatmi neden + yönü performansı olacaktır. Uzun yolda konfor rahatlık vs vs bekleme. cbf 150 nin oturuş pozisyonu ve rahatlığı cbf 250 den rahat. Eminim ki cbf 150 bu anlamda vtr den de rahattır. 150 cc katregorisinde olduğu halde, büyük tur motorlarından en çok izi cbf 150 taşıyor.
pazartesi servise gittim aşırı sıkıştırıyorum bu aralar sibobları baktırdım. sıkıntı yok .. vtr yi gördüm inceledim üzerine bindim ..
2 artısı var su soğutmalı ve V motor.. başka birşey gözüme çarpmadı. üzerinde biraz oturdum. hafif bir motosiklet.. perşembe günü tireye gittim. orda kask almaya honda servisine ugradım. servis sahibi adam bile bu fiyata satılmaz bu diyordu.
kontak olayına gelince 2-3 ay önce bende de bir anda kontak kapama olayı vardı. anahtar açık halde iken enerji gdiyordu.düşünsenize tam asılmışım gaa solluyorum motor stop ediyor. zamansız bir şekilde. .. kontağa giden kablolardan korkuyordum. iyi bir elektirikçi aradım hatta. ardından km teli koptu servise yolum düştü ustaya anlattım durumu. wd40 sıktı kontağa. yıkarken de su kaçırma fazla dedi şimdilik bir sıkıntı yok 2-3 aydır sorun yaşamadım..
etocum ege bölgesinde başına birşey gelse biz seni bırakmayız. gazete dağıtım işi yapan arkadaşlarımız var balıkesir afyon alanya üçgeninde hergün kamyonlar geziyor. birine atardık motoru..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Selamlar saygılar;
Cbf 150 ile cbr125 arasından seçim yaparak birisini alacam. CBF150: 4000TL CBR125: 5000 TL fiyat farkının önemi yok, hız önemli değil ancak performansın sorunsuz olmasının önemi büyük. Artı ve eksiler nelerdir. Çok uzun mesafelerde olmayan gezilerde kullanabilirim max 250 300 km uzaklıklar.
Saygılarımla,
senin durumana bende gelmiştim. cbr bana ufak geldi 182 cm e 90 kg oldugumdan.
cbr 6 ileri su soğutmalı bir motor. bol granajlı..
su soğutması uzun yolda ii birşey.ama cbf de 300 km yi bu sıcakta durmadan rahatlıkla yapabiliyor. ikisini kullanma deneme şansın varsa çok daha ii olur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:58 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:54 AM ----------
not : foruma hoşgeldin daim olman dileği ile
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Uzun yolda konfor ve rahatlık arıyosan cbf almalısın. Aynı günde 500-700 km yaptığım çok oldu. Ayrıca cbf in hava soğutmalı olması seni olumsuz düşündürmesin. Artık yeni nesil hava soğutmalı motorlar su soğutmalıyı asla aratmaz. Çok uzun seyahatlerim oldu 35-40 derece sıcağın altında dahi saatlerce sürüş yaptım. Kesinlikle performans düşmesi şişme vs yaşamadım. Ayrıca cbf in yedek parçası cbr den çok daha ucuzdur. Motor bloğu ve motor yapısı çok basittir. Ülkemizdeki tüm motosiklet tamircileri motorumuzun işçiliğinden anlar ve memleketin neresinde olursan ol, başına bi arıza vs gelirse başın ağrımaz. Yaptırıcak tamirci bulursun. Cbr nin Cbf ten olsun olsun 15-20 km/h maks. hızı yüksektir. Buda devlet yolunda 70 km/h hız sınırı ile otoban dışında işine yaramayacaktır. Cbr uzun yol motoru değil, otorma pozisyonu ve selesi cbf in daha iyidir. Cbf te oturuş pozisyonun cbr a nazaran daha dik ve rahattır.
Eksileri bence.. yani yaşadıklarım..
Jant boyaları bi sene içinde atabilir. Benimkiler ve dayı oğlunundiler attı.
Benzin göstergesinin hassasiyetinden memnun olmayanlar var. Şöyle bi örnek vereyim. benim benzin göstergesi kırmızı cizginin 1-2 mm altına inince yedek depoya geçiyor, dayı oğlununki depoyu fulleyince 150-200 km ibre full gösteriyor. kırmızıya inmeden bi kaç mm önceden yedeğe geçiyor.
Genelde yetersiz olduğu düşünülen far aydınlatması. Ama şöyle bişeyde var. Bizim far, orjinalden biraz fazla yukarı ayarlanmış. Orjinal ayarında kısa far önümü iyi göstermiyor. Uzunları yakıncada ışık tamamiyle dağılıyordu. Farın ayarını biraz öne eğdim ve şimdi kısa far önümü iyi aydınlatıyor ve uzunları yakınca daha önce dağılan ışık şimdi gerçekten bi uzun far şeklinde sağlıklı çalışıyor. Farlarından memnun olmayan ark..lar bi far ayarı yapsınlar
Anahtar göbeği biraz hassas, emmeoğlunun cbf in anahtarı bi ara kilidi çevirmemişti ve çok uğraşmıştık. Biş kaç gün önce oldu. Bu problemin yer yer yaşandığını duymuştum.
Lastikleri Duro, lastik çok sert, kaygan zeminde çok tehlikeli. Kızak gibi kayıyor. Ama ben yağmurda kullanmam dersen sorun yok. Veya verirsin 100-150 tl ön arka iyi bişey alıverirsin sorun kalmaz. Bu arada kuru zeminde problemsiz.
Motor koruma demiri dizayn edilirken ince hesaplar yapılmamış, yolculu ve oldukça yüksek bi kasisten geçerseniz, koruma demiriniz olsada, eğer altı vurursa eksoza denk geliyor. Koruma demiri eksozun bi kaç cm üzerinde. Saçmalık ! Bi kaç mm altından geçseydi dahi eksozu kurtarırdı.
Aküye değilde, şarj dinamosuna bağlı far, arka kırmızı ışık ve gösterge paneli aydınlatması. Direk aküye bağlı yapılmadığı için motor devrine göre ışık şiddeti değişiyor. Sadece rölantide kısık çalışıyor. Motoru biraz devirlendirdiğinizde ful yanmaya başlıyor. Lakin bu şekilde seri üretim yapan başka marka model hiç duymadım. Eski pırpırlar mobiletler haricinde. Sürüşte ve kullanımda pekte problem olmuyor aslında. Ama direk aküden olmasını ve devamlı sabit yanmasını isterdim. Ama daha sonra piyasada direk aküden bağlantı yapıyorlar.
4 lü sinyal yok. Ama arzu edersen piyasada takıyorlar.
Motor kronik yağ eksiltiyor, ama bu kullanıma göre minimuma indirilebiliyor. Rahatsız edici değil, (benim motorum yağ eksiltmiyor) diyenlerde var.
Arka fren kampana. Cbr da nasıl bilmiyorum. Sorun mu bu dersen elbette sorun değil.
Ama yinede ben memnunum, bunları bi sorun olarak düşünmüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:03 PM ----------
Saol, bi daha o taraflara doğru yolumu düşürürsem haber eder uğramaya çalışırım. Vtr konusunda benim servis aynen şöyle diyor. Bu arada servis Honda Yetkili servisi, Satış+yedek parça (Ben bu kadar parayı bu motora verenin aklına...) anlaşıldı herhalde
Arkadaşlar, motorun orta alt kısmından bi vuruntu sesi geliyor, tok bi ses tonuna yakın bi ses, sanki alttan bişey vuruyormuş gibi hissetiriyor. Bozuk yolardan geçerken zıplama anlarında geliyor. Özelliklerde parke yollarda takırtılı tukurtulu yollardan geçerken. İki kişi, birimiz motoru dengede tutarken diğerimiz arkadan hızla bastırıp bırakmak suretiyle test ettik. Sesi dinledik, anlamaya çalıştık ve sesin orta süspansiyondan geldiğini fark ettik. Sizce süspansiyona ne olmuş olabilir ? Başına gelen varmı ? Bu problem nasıl giderilir ? Orta amortisörde zamanla aşınan, biten, bi keçe, lastik jonta, balata gibi belirli bi zamandan sonra değimesi gereken bişey varmı ?
ethem gaipten seslermi duyuyon hacı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)