Alper usta senin gözün yüksekte...
cbf 150 vakit kaybı bu artcılı bağlamda...
Alper usta senin gözün yüksekte...
cbf 150 vakit kaybı bu artcılı bağlamda...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
MERHABALAR
geçen gün 8800 kmde yagı mobil 10 40w ile degiştim...
tahliye hortumunda yag akıtmış biraz
yag fazlamı geldi diyoruma ama tam 1 lt koydum.
neden olabilir bilginiz varmı?
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
Yok be kardeşim, sadece kafam karışık, olmazsa bu sene de kullanır en azından 5000km yapar, seneye baharda değiştiririm.
Önerim varmı?
Bu arada seni de tebrik etmem lazım, bu forumda nereye baksam sen çıkıyorsun
Bildiklerini herkesle paylaşma isteğin gerçekten harika.
Sana benden
cbf 150 beklentilere cevap veren ama yetersiz bir motor...bunu hepimiz anlıyoruz...uzun yolda tırmalıyor yolu resmen...artcıyla çin işkencesi...
12.000 mesaj be dostum...çamur gibi bulaşmadığım konu kalmadı...
şu arabalar hangileri...güzel şey merak...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaşlar jant yamuldu.
Detaylar şu adreste
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post1705750
Ne çare önerirsiniz ?
Yeni jantmı almak lazım gelir ?
İşin aslına bakarsak o yetersiz hız çok fazla da sorun değil.200 km yola çıktığımızı düşünelim.CBF150 ile saatte 100 km hızla gitsek 2 saatte gideriz.Peki fazer gibi bir motorla 150 km ortalama hızla gitsek 1 saat 20 dakika da gideriz.Arada 40 dakika fark var.Hem eğer gittiğimiz yol otoban değilse 150 km ortalama hız çok tehlikeli.CBF150 ile hız stresini yaşamadan rahat rahat geze geze gidilir.Ancak esas sorun kamyonların , otobüslerin rüzgarını yerken şundan bi sıyrılalım dediğimizde malesef sollamakta zorlanıyoruz.Onun haricinde hız neyimize lazım.Şöyle 20 km daha hızlı bir motorum olsun diyenler gidiyo cbf250 alıyo , sonra cbf150'deki titreşimsiz sürüş keyfinden olup pişman oluyo.30 beygirlik çift silindirli 250'liklerden kawasaki 150 km hızları görebiliyo ancak fiyat olarak pahalı geliyo.Hyosung'u saymıyorum bile.Japondan şaşmamak lazım.
Bu arada ben de VTR250'nin fahiş fiyatı nedeniyle tekrar cbf150'ye dönüş yaptım.Aslında bu kış para biriktirip fiyatın düşmesini bekliyecektim.Ancak düşse de nereye kadar düşecek.Sıfır motorlar el yakıyo.Servet harcamaya değmez.Acaba cbf150 değilde şu meşhur apachiyi mi denesem dedim.Şöyle bi tur atınca baktım cbf150'nin rahatlığı hiçbirinde yok.Apachi çok titreşimli bir motor.Hem de hangi devirde nasıl hızlanıyo belli değil.Çok dengesiz.CBF150 ile gaza yüklenince fırlıyo çekişi çok iyi.10.000 km'de 2008 model temiz bir cbf150 aldım.Motor temiz ancak ilk sahibi motor koruma demiri takmadığı için düşmeden dolayı bazı çizikler ve hasarlar var.Fren pedalı yamulmuş.Ama motor aksamı sapasağlam.Aslında CBF150 hiç bir zaman satılmaması gereken , ikinci bir motor olarak kenarda her zaman durması gereken bir motor.
Çok güzel yazmışsın eline sağlık Durumun özeti budur yani (Tvs kullanmadım onun hakkındaki yorumlarına birşey diyemiyeceğim)
Şu VTR'nin fiyatı 8-9 civarı olsa tereddütsüz alınır ama 12.850 fiyat çekiyo Honda Geçen gün gördüm inceledim Honda da çok güzel yapmışlar gerçekten
30 bg
Çift silindir
Su soğutmalı... daha ne olsun Enjeksiyon varmı bilmiyorum ama eğer birde o varsa ömürlük bir motor
Teşekkür ederim.
VTR 250 su soğutmalı ancak ömürlük olduğu konusunda fazla acele etmemek lazım.CBF250 de ilk çıktığında baya bi talep olmuş.Ancak alanlar 20.000 km sonra ekzantirik zinciri , dişli takımı .... ıvır zıvır kronik sorunlarla boğuşmaya başlayınca hayal kırıklığı olmuş.Gerçi cbf250 brezilya üretimi , VTR 250 Japon üretimi diye düşünebiliriz.Ancak biraz da zamana bırakmak lazım.Eğer böyle fiyat politikasına devam ederlerse de kimse alıp test etmeye bile tenezzül etmiycek.
bu cbfnin yakışı bayağı azmıs genelde 10 liralık alıp 100 km sonra benziliğe giderdim 60-milyonluk aldım 720 kmyi geldim benzin hale bitmedi demekki 10 liraya 100 km den fazla yapıyormus
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
Geçenler Muğladan dönerken İzmir-Bursa arası kum gibi radar+çevirme vardı. Hadi gelde 70 i 80 i geç bakalım. Dolayısıyla otoban harici kullanımda yüksek cc ye bence gerek yok. 12 saat te Muğla' dan geldik. 12 saat içinde parça parça verdiğimiz molalar toplamda 1 veya 1,5 saat kadar olsa bu 12 saat içinde minimum 10,5 saat sürüş yaptık. Tıkır tıkır geldik valla 2 cbf 150. Sadece Aydın İzmir arası otobana girdik. Burada hızımızı 100-110 seviyelerine çıkarabildik. Hiç problem olmadı. Ben şimdi yüksek cc alıp ne yapıcam. Hayatımda otoban yok ki Hı, seneler sonra biz görmeyiz de.. diyelim her taraf otoban oldu. Yüksek hız mesafeleri kısalttı. O zaman yüksek cc ihtiyaç olabilir, ama ülkemizdeki otoban sayısı bi elin parmaklarını geçmez. 5 günde 1750 km yol yaptım. Yüksek cc alındığını farzedersek ok kulağa hoş geliyorda 130-140 la nerede sabitliyip seyahat edicez. Yol mu var memlekette. Forumda 80-90 la gidereken radara girip ceze ödiyen çok arkadaşımız var. Bence gerek yok. Ben hayatımdan memnunum. Ben motosikletimle memleketimin istediğim her noktasına ulaşabiliyorum. Yüksek cc yi servisim bile önermiyor. Son bakıma gittiğimde bi cbf 500 vardı serviste. Motorun eksozunu gösterdi. Şu eksoz 1500 tl dedi ve aman aman yüksek cc den uzak durun dedi ve yüksek cc kullanıpta canı yananların hikayelerini dk larca anlattı. bi xxx rr racing kaza yapmış, kullanıcısı grenajlarına 5500 tl vs vs vs anlattı durdu. Dişli zincir setleri 400-500 lira. Ön arkda dış lastik değiştiriyosun 700-800 tl. 20 bin de veya 25 binde o lastik illa bitecek. Bizimkiler gibi 50-60 ta değil ki ömrü bittiğinde değiştiriveresin. Ben bu riske kesinlikle giremem. Bütçem gücüm asla kaldırmaz.
Şunuda anlatiyim örnek olsun Bu seyahatimiz esnasında Muğla-Gökova kampında tura çıkmış bi kle 500 kullanıcısyla tanıştık. Tabi merak ettim sordum. Bakıma 6000 de bir giriyor. Sadece yağ buji ve hava filtresi temizliği yapılıyor başka bişey gerkmiyor. Dedi. Aa. güzelmiş dedim ne güzel falan. Sonra baktım dış lastikleri parlıyor yeni değiştirmiş. Ne kadar dedim fiyatları ön 250 arka 350 dedi. 30000 de idi motor. Başka harici masraf yaptın mı dedim. bide dişli zincir grubunu değiştirdim dedi 450 tl dedi. Peki yakıt tüketimi ne dedim. 90-100 seviyelerinde sabitlersen 5 lt ye düşüyor dedi. Ben böyle bi motoru alabilirmiyim alamazmıyım. Alırım belki almasına alması kolay. Yani kullanabilirmiyim kullanamazmıyım. Cevabını sizde verebilirsiniz aslında
bence yeni jant al
ben yaparım diyeni bulamassın
yapanda iyi bir iş çıkarmaz
çıkarsada dünyanın parasını ister
sakat iş yatarken boşa düşersin
gir efeye al kurtul
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:28 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:25 AM ----------
kalbim ss
aklım commuter diyor
ss olsa bile cbf herkezin yedek kulübesinde olması gereken bir makine
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
CBF150 'ye tuning yaparak 50BG güç elde edilemez mi?
Arabalara gelince;
daha önceden sanırım yazmıştım:Yıllardır otomotiv sektöründe yurtiçi ve yurtdışında çalışıyorum.
Üniversiteyi Türkiyede okuduğum için otomobil maceram da Renault 9 Broadway ile başladı
Çok sevdim ilk aracımı ama yine de 6 ay dayandım, sonrasında Tempra SXAK...hahaha kllimalı ve o zamanların en havalı aracıydı.... fırtına gibiydim ortamlarda yaş tabi 18-19 o zamanlar.. Hey gidi günler....
Hani şimdi sağımdan solumdan makas atarak geçenler olduğununda kızıyorum ya.... o zamanlar ben onlardan daha feciydim....
Caddede (Bağdat) makas ata ata yarışırdık... Şimdi düşünüyorum da ...( hele o araçlarla) delilik-gençlik miş.....
Netice de hem Tempra da hem de Broadway de ABS yoktu onun yerine BBYD vardı. (Bugün Bas, Yarın Dur)
Sonrasında uzatmiiiiim, hız sevdasına düşünce Honda CRX, Honda Prelude, arada bir Toyota Corolla GLİ ve Mazda 323....
Almanya da işler değişti tabii....
Gider gitmez hep hayalim olan BMW M3 aldım (2001 siyah renk) 3 ay sonra şirket aracı kullanmaya başlayınca sattım, 25lt yakıyordu
Şirket aracı olarak önce Mercedes C270CDİ sonra C320CDİ, ardından firmam BMW ile anlaştı; BMW 330d ve sonunda da 530d kullandım, hepsi anlaşma gereği bir yıl kullanılıyordu.
Hafta sonları ve eşim için daha çok küçük araçları tercih ettik, önce MercedesA170, sonra SLK230 Komressor ve dönmeden hemen önce de CLK 270CDİ almıştım.
Hatırlatmak isterim, Bridgestone da çalışırken teknik bölümde olduğumdan Lastik testleri de işimin bir parçasıydı.
Üreticiler lastikleri serbest bırakmadan önce (yani fabrika çıkışı üstüne monte) birsürü testler yapılır.
CBF deki lastiklerle yapıldımı acaba? (hani kimse beğenmiyor ya ..ondan yazdım)
Neyse.... Bu testler için araç üreticileri lastik firmalarına deneme araçları gönderirler, lastik firmalarına görevli mühendisler de bu araçları bir lastik ömrü kadar kullanıp (bazen daha fazla), belirli aralıklarla ölçümler yaparak (profil diş derinliği, düzensiz aşınma vs.) lastikler hakkında raporlar yazarlar.
Bu nedenle de bizde sürekli deneme araçları olurdu, genelde bu araçları da tipine göre uzun yolda vs. kullanma fırsatım oldu. Saysam bitmez, sadece marka olarak yazıyorum, Maserati, AMG Mercedes, Lexus, Aston Martin, Ferrari, vs. vs. vs......
Deneme pistlerinde de yıllarca araç sürdüm, çok spin attım, çok yoldan çıktım, lastiklere az vurmadım.....
Sonra 2007 de Türkiyeme dönüş;
Bora otomatik
Megane privilege
Passat Highline DSG
şu an Focus dizel otm.
yazsonua kadar herkese tavsiye edeceğim, C180 Blue effiency almayı düşünüyorum. Şirket personeli olduğumdan bir miktar indirim de var, bakalım hayırlısı.
Çok uzatmak istemedim, 4 yaşındayken "ne olmak istiyorsun dediklerinde " ben sadece "araba" dermişim... yani "şöför" yada "mühendis" değil....
direkt "araba".
Düşün artık ne kadar tutkulu olduğumu... ama araba tutkumun önüme geçme potansiyeli olan başka birşey daha var;
o da motosiklet !!!!!!
İnanın ki, CBF üzerinde bir tur, benim için ferrari kullanmak kadar zevkli...
Hele bir de büyütürsem.... (bu haftasonu olabilir) o zaman değmeyin keyfime.
Ama öncelikle güvenlik !!!
O kadar pist ve hız tecrübem olmasına rağmen yine de motor almadan Hodaya gidip güvenli sürüş eğitim aldım, herkese de tavsiye ederim... ÇOOOOOK Faydalı....
amma da yazdım...... kusura bakmayın, tekeriniz düz bassın !
selamlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:26 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:20 AM ----------
Sakın CBF i yerdiğimi düşünmeyin, daha dün eşimle beraber gezdik bi kere çok konforlu, çok rahat.
Son hız mesele değil, ama sollamalar????
Onun dışında hem güzel hem de keyifli...
Bu arada tebrik ederim seni özet şahane; özellikle son cümle tamamen doğru;
ikinci bir motor olarak garajda her zaman durması gereken bir motor.
Bende satmayacağım zaten
slm
Alper ay bu denli araba kullandıktan sonra CBF150 den keyif almış olmana sevindim. CBF150 sınıfında en konforlu motor..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Bu KLE 500'ler benimde acayip ilgimi çekiyo.200.000 km motor açmadan gidenler varmış.Çok dayanıklı güzel bir motor.İkinci elleri de 7.500-8.000 civarı.Ancak cbf150'ye göre iki kat benzin yakacağı da ayrı bir gerçek.Çünkü karbiratörlü.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...uney-turu.html
Geçen Cumartesi döndüğümüz gezimiz, anca şimdi zaman ayırabildim. Oda yarım kaldı zaten. Ama devam edicem, yarın muhtemelen bitiririm.
Bu arada cbf150 topiği motosiklet modelleri kısmından alınıp , Moto kafe-Moto sohbet kısmına transfer olmuş.Niye ki ne?
Şu an bu konu içerisinde 43 kullanıcı var. (0 üye ve 43 misafir)