sen kafana göre değiştir fani şeyler bunlar
ben ruh halime göre sürüyorum. agresif isem vay debriyajın haline
sen kafana göre değiştir fani şeyler bunlar
ben ruh halime göre sürüyorum. agresif isem vay debriyajın haline
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Klavuza kaldıysak yandık. Bi kaç Örnek :
Sayfa 49 da.. Rodaj dönemi ile ilgili şunu yazmış, (ilk 500 km daha fazla özen göstererek motosikletinizin gelecekteki güvenilirliğini ve performansını garanti altına almış olursunuz)
Bu konuda kitapçığa bağlı kalınmamalı ve bence rodaj dönemi daha uzun tutulmalı.
Sayfa 26 da..MOTOR YAĞI; Yağ seviyesinin kontrolü başlığı altında 1. maddede şöyle yazıyor; 2. cümle: (Düşük yağ basıncı kırmızı uyarı lambasının söndüğünden emin olun)
Motoru aldığımda ilk gün bu maddedyi okudum ve motorun panelinde yağ basınç lambası aramıştım Siz aramayın, lakin yok . Muhtemelen o imrendiğimiz ve uzak doğu ülkeleri için üretilen güzel modellerde bu lamba var ve bu kitapçıkta orada basılan orjinal kitapçığın değiştirilmemiş çevirisi. İlginç değil mi. Bence bu kitapçıktaki bazı hususları revizyondan geçirmeliler. Kitapçıkta kullanıcının ihtiyaç duyduğu durumlarda müdahale edebilmesi için (teker sök tak, sbop ayarı, buji, hava filtresi değişimi vs resimli anlatım yapılmış, bu yetki kullanıcıya verilmiş ve gerekli yerlerde (servisinize başvurun) denilmiş. Ama bu işlemlerin büyük bir kısmı kullanıcı tarafından yapıldığında, motosikletin garantiden çıkmasına sebep olabiliyor. Teker somunlarında ve benzeri bi çok yerde bildiğiniz gibi mavi kalemle garanti işareti konulmuş. Gidonu biraz aşağı eğmek için somunlarını gevşetip ayarladım ve tekrar sıktım. Sizce garantiden çıktığı söylenebilirmi bu küçük ayar için. Mesela somunlarda mavi garanti işareti vardı. Şu anda somunların çevirildiği belli. Bu klavuza mutlak bi revizyon şart.
Bu arada Salı sabahı 04:00 da Kocaeli' den Fethiye' ye doğru yola çıkıyoruz 2 cbf 150, 800-850 km gibi. Hesaplarıma göre 5 günde ortalama 2000 km yol yapıcaz. Dolayısıyla heyecan dorukta, bakalım nelerle karşılaşacağız. Tavsiyeler, öneriler itina ile değerlendirilir
Yarın bi kaç tane şu çengelli bagaj astiklerinden alıp çok iri olmayan bi sırt çantasını, ya depo üstüne yada kappa 35 in üzerine sabitliyicem.
ethemm76 hayırlı yolculuklar yanına mümkünse yedek ampul, buji ve zincir al zincir yağı da al 250 km de bi yağla mağlum havalar sıcak, kask için bez al, lastiklerin basıncını kontrol et, tornavida pense vb. alet edevatı saymıyorum bile aklıma gelenler bunlar.
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Teşekkürler, önerilerinin çoğunu hazırladım zaten. Lastik pompası, takımlar. Diğer yedek parçalarıda yarın 12000 bakımına gittiğimde temin edicem, motoru skıkmadan kullandığım ve sert kullanmadığım için zincirim halen sağlam, ihtiyaç olacağını pek sanmıyorum. Ama bi cbf e bişey olursa sağlam olan onarım ve yedek parça ihtiyacı için destek verebilecek. 2 motosiklet gidiyor olmamız biraz bu anlamda güven veriyor. Tabi yine temkinsiz yola çıkmıyoruz. Yağ eksilmesi falan yaparsa diye yağ bile ayarladım 200-300 gr kadar. Son 1500 km de hiç eksilme yapmadı bu arada, beni sevindirdi bu konuda
Hayırlı yolculuklar ethemm76.
İnşallah kazasız, belasız , sorunsuz gider gelirsiniz.
ethemm76 arkadaşım oldukça uzun bir yolculuğa karar vermişsin bu yolculukta sen ve diğer arkadaşlarına kazasız belasız hayırlı yolculuklar dilerim.
Aman dikkatli olun havalar iyice ısındı yanınızda bol su bulundurun.
Saol abicim, yarın buzluğa 2-3 lt su atayım en iyisi. Evet, manisadan aşağısı daha da sıcak, bu sıcakta sürüş nasıl olucak o konuda bi endişem var. Yolculuğun en azından yarısı günün sıcağını yemeyelim diye gece 04:00 da yola çıkıyoruz ama yine de günün sıcağını görücez. Montları giyersek pişicez, korumasız ince mont giyersek güvenlikten taviz vericez. Nasıl bişey yapıcaz bilmiyorum. Dizlik kask elbet kesin varda. 2 tane mont var, biri kışlık biri yazlık gibi, yazlık olan bile bu havada yakıyor. Kot mont mu giysem ne yapsam bilmiyorum. Tam yazlık korumalı mont temin etme imkanı olmadı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:19 PM ----------
Bizlerden daha uzun gezenler dahi var gezi yazılarında. Her motor uzun yol yapar, önemli olan motorun klimitlerini bilmek ve o tatlı devri yakalayıp, motoru yormayan o tatlı hızda motoru sıkıştırmadan yol almak. 80-90 gidicez. 90 km/h ı yol koşulları ne kadar iyi olursa olsun geçmeme kararı aldık. Yani eğimli yol arkadan rüzgar dahi esse gaz açıp 90 ın üzerine çıkmıyıcaz. Zamanla ilgili bi problemimiz yok. 12 saat 14 saat fark etmez. 3 kişi iki cbf 150 gidilecek, 3 ümüzünde a2 si var. Yani herkez sürüş yapıcak her kez artçı olucak, her kez tek sürüş ve yolculu sürüş yapıcak. Yolculuğu minumum yorgunlukla atlatmak adına 3 kişi, 2 motor avantajını çok iyi kullanmayı düşünüyoruz.
Motorsikletlerin ve arabaların debriyaj ve vites sistemleri başlangıçta amaçları aynı olsada çalışma şekilleri ve yerleri biraz farklılık gösterir şöyleki;
Motorsikletde karteldeki yağ motoru ve debriyaj sisteminide yağlar tıpkı sizin cbflerinizde ve tabiki diğer motorlarda olduğu gibi..
bu balatanın sökülmüş hali
,
Bu da ybr Balata üzerinde
Buda arabaların aktarma ve vites sistemi..Bu sistem motosikletlerden farklı olarak motordan bağımsız çalışır. ve şanzımanın yağı ayrıdır.Motor yağı sadece arabaının motor bölümünü yağlar.
Şimdi gelelim kitapçıkta anlatmaya çalıştıkları ama pek beceremedikleri mevzuya; Aramızda motor kullanan birçok arkadaş eminimki vites geçişlerini arabalardaki gibi yumuşak kullanıyorlardır ama motorsikletlerde durum yukarıdaki gibi olduğu için vites geçişlerini kararlı ve sert bir biçimde yapmamız gerekmektedir.
Bunun bize faydası; balata yağın içerisinde olduğu için sert kullanımda kararlı bir kavrama yaparak debriyajın zarar görmesini engeller ve aynı zamanda motordaki gücü birebir olarak tekerleklere aktarır.
aksi şekildeki kullanımlarda debriyaj iyi kavrayamadığı için zarar görerek hem performansı hemde balatanın ömrünü etkiler.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
ayrıntılı yazınız için teşekkür ederim ben de viteslerin yumuşak geçmesi gerkir diye düşünüyodum şimdiye kadar siz de kullanırken sert mi kullanıyosunuz acaba
@ htmetin
Detaylı anlatım için teşekkürler. Çok yerinde bir paylaşım olmuş.
paylaşım için teşekkürler..
bu arada ethem izmirden geçerken bize de bir uğra
sizler için çayımız kahvemiz herdaim hazır ve nazırdır
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Ethem kardeş size hayrılı yolculular dilerim. İnsallah kazasız belasiz tamamlarsınız gezinizi... Yanınaza almanız gereken en önemli sey DİKKAT olmalı. Hiç bir zaman DİKKATİ elden bırakmayın....
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Hatalı mesaj
Hey biz geldik 2 cbf 150 5 günde 1750 km yol yaptık. Maceralarımızı, fotolarımızı en kısa zamanda gezi yazıları başlığı altında yazıcam. Kaptahn kardeşim özel mesaj attım sanada.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)