Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Haziran 2009, 21:51
#8161
yağ eksiltme sorunu ben hiç yaşamadım - ki önceki yağ değişiminde tapa düzgün takılmadığı için sızdırıyordu, buna rağmen seviye gerekli olanın altına düşmedi (herhalde bi 6 ay sonra bir daha bakım yaptırdım).
Rodaj için kitapta sadece "ilk 500km motoru fazla zorlamayın" yazıyor. Bi de ingilizcesini bulup kontrol etmek lazım aslında.Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım alınabilir.
ampul konusunda hiç sıkıntı yaşamadım ama sigortayı bir kontrol etmek lazım. belki gerekenden farklı sigorta takılıdır.
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
Reklamlar
-
08 Haziran 2009, 21:58
#8162
albatros17 adlı üyeden alıntı
slm jr. abi. bende yeni aldım motoru 2 ay oluyor. cbf 150 lerde yağ eksiltme sorunu var. 1000 km de ne kadar eksiltiyor? bendeki 1500 km de 200 mlt civarında eksiltme yapıyor. birde sürekli ampul kesiyor. h4 takmayı düşünüyorum sizden deneyen oldu mu arkadaşlar? yani iyi sonuç verir mi?
adam motoru alalı 100 küsür km yapmış sen gidip ona soruyorsun...
sor metehan abiye 40.000 km ye yaklaşmış adamdır kendisi
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
08 Haziran 2009, 22:46
#8163
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
09 Haziran 2009, 00:49
#8164
-
09 Haziran 2009, 00:54
#8165
metehan abinin nasıl 130 km yaptını çözdüm en yakın zamanda delillerle beraber buraya dökücem abimiz sağolsun bizi kırmayıp uykusuz bi şekilde gezimize katıldı, cbf 150 ile pek alakası yok ama kusura bakmayın artık.
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
09 Haziran 2009, 10:38
#8166
kullanım klavuzunda 500 km zorlamayın diyor, edirne de bir kuryeye sordum "500 km den sonra allah ne verdiyse bastım" dedi. bende aynısını yaptım şu an 3000 km de sorun yaşamadım. bir de h4 ampul için fikrinizi alabilirmiyim. daha iyi aydınlatma için taktırmayı düşünüyorum. deneyeniniz var mı?
-
09 Haziran 2009, 11:36
#8167
Özcan aynı şeyden bahsediyoruz abi. Düşük devirde vites küçültüp yığılma yapmadan debriyaj bıraktırmak zararlı mı? Yoksa debriyaj sıkılı seri olarak 4-3-2-1 yapıp tamamen frenle mi duralım?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
09 Haziran 2009, 12:13
#8168
benim kanaatim motor freninin zararı faydasından çok. şöyle ki; motor freni yaptığında zincirin bir zaman sonra bollaşır, ufak bir hata ile bir vites düşüreceğin yerde iki vites düşürürsen plakayı yanında görebilirsin ve bu da senin düşmene sebep olabilir, motorunu zorlamış olman sebebiyle ömrüde kısalmış olacaktır, ben birkaç sefer motor freni yaptığımda çok kısa bir zaman da olsa tekerleği kilitlediğini tecrübe ettim ve lastiğin ömrü de bu şekilde kısalmış oluyor. özcanın dediği gibi uygun hıza getirip vites düşürün,hem motor için hemde sizin için keyifli bir sürüş olur.
-
09 Haziran 2009, 12:14
#8169
jr. adlı üyeden alıntı
Özcan aynı şeyden bahsediyoruz abi. Düşük devirde vites küçültüp yığılma yapmadan debriyaj bıraktırmak zararlı mı? Yoksa debriyaj sıkılı seri olarak 4-3-2-1 yapıp tamamen frenle mi duralım?
motorun yıgılması komprasör yani bir nevi fren vazifesini yapar..
ben pek fazla komprasr yapmıyorum..
motorun devrine göre vites küçültüp,frenlemesini yapıyorum.
en dogru olanıda bu..
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
09 Haziran 2009, 14:16
#8170
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
09 Haziran 2009, 14:20
#8171
Slm arkadaşlar... Yasasın CBF150 kardeşligi. Yasasın Motor kerdeşligi...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
09 Haziran 2009, 14:27
#8172
mete_han abi alakanıza çok teşekkür ederim. ön dişlinin değiştirilip motorun daha düşük devirde daha rahat yol alması mümkün müdür? uzun yol için , +- 1000 devir gibi. ybr de bu mümkün siz cbf için böyle bir uygulama duydunuz mu? ve yine h4 ampul konusunda bilginiz var mı? elektrikçi usta takarız dedi ancak deneyen var mı? takan birilerini gördünüz mü? sonuç nasıl oluyor onu merak ediyorum. sıkıntı çıkaracaksa hiç girişmeyim bu işe.
-
09 Haziran 2009, 14:50
#8173
albatros17 adlı üyeden alıntı
mete_han abi alakanıza çok teşekkür ederim. ön dişlinin değiştirilip motorun daha düşük devirde daha rahat yol alması mümkün müdür? uzun yol için , +- 1000 devir gibi. ybr de bu mümkün siz cbf için böyle bir uygulama duydunuz mu? ve yine h4 ampul konusunda bilginiz var mı? elektrikçi usta takarız dedi ancak deneyen var mı? takan birilerini gördünüz mü? sonuç nasıl oluyor onu merak ediyorum. sıkıntı çıkaracaksa hiç girişmeyim bu işe.
Dişli konusunda yardımcı olayım sana, bende senin gibi motorun uzun yolda biraz daha rahatlaması için, aynı hızda biraz düşük devir kullanması için arka orj 42 diş olan dişlimi 40 diş bularak 2500-3000 km lerde değiştirmiştim. Bir dönem kullandıktan sonra hız kazanımı olmadığını ve iki kişi iken dik bayırlarda uzun süreli yolculuklarda, dur kalklarda sıkıntı olduğuna kaant getirmeye başladım. Hatta 38 arka diş takıpta kullananlar nasıl kullanıyor diye hayretler içinde kaldım. Çünki ben 40 dişliden bile memnun olmazken 38 lik dişli ile bayırlarda yoılculu iken nasıl bir sürüş olduğuna hayret ediyorum. Devamlı kulldnığım güzargahlarda (kayınpederlere giderken tavşantepe bayırı, hayatınızda motorla böyle dik bayırdan çıkmamış dahi olabilirsiniz, öyleki özellikle öncen çekişli arabalar aşağıdan iyi kaptıramazlarsa patiye kalkıp çıkamıyorlar) yer yer dik bayırlar var. Bu durumda bu istikamette yolculu iken o yolda durmam ve kalkmam gerekse orj dişli ile bile kolay olmuyor. 40 lık dişli ile çok çok zor oluyordu. Deviri çok uzun tutuyordum ve kavrama noktası çok uzun oluyordu, zor kalkıyordu. 40-38 arka dişli ile falan kartepeye arkama 90 kg adam alarak çıkabileceği, çıkabilsem dahi bu yolculuğun motor için hayırlı olabileceğini hiç sanmıyorum. Karetepe yolu 18 km düzlük yok bir fiil bayır. 18 km devamlı tırmanıyorsunuz. ve arkada 80-90 kg arkdaşınızla 3. vitese dahi takıp yol alamıyorsunu. % 80 2. vites, % 10 3. vites, % 10 1. vitesi kullanarak kat ettim bu yolu. 40 lık dişlim olsaydı ne yapardım nasıl çıkardım bilmem.
Şöyle diyiyim. Dişli değişikliği ile hız kazanımı sağlayabileceğiniz tek yol koşulu bayır aşağı olan yollardır. Önce bir diş büyütmek=arkada 3 diş küçültmeye eştir ve bunu da bizim motorlar kaldırmıyor. Bizim motorlar için en uygun dişli modifi en küçük oranda olan arkada sadece 1 diş küçültmektir. Yani bu + 5km/h kazandırır. Buda yeter. Orj dişli ile 5. viteste 80 ile giderken yaptığı devirle 41 dişli taktığınızda 85 yapacaktır. Cbf 150 ler için en tatlı dişli modifi budur. Hem motorun canını almaz. Hem taktığınıza pişman olmazsınız. Hem kopreserönüz çok zayıflamaz.
Dişli modifi ile düz yolda hız kazanıyorsanız yaptırın. Normal dişli ile bile zaten motor bayır aşağı 125-130 km/h ta devir kesiciye giriyor. Yani orjinal dişli ile siz düzde bu hızlara çıkamıyorsanız dişli değişikliği ile sadece bayır aşağı hız kazanırsınız. Motorun gerçek hızı düz yolda yaptığı hızdır. O zaman ben arkaya 36 lık diş taksam arkaya uzun bi bayır bulduğum zaman bi kapatırım 150 km/h a çıkarım. Bayır yukarı ne yapıcam peki ?
Eğer bizim motorlara uygun 41 arka diş satan bilen varsa haber verirse sevinirim.
Bide arkadaşlar ben benim motora q ringli zincir düşünüyorum, bu zincir bize neler kazandırı acap. Takan varmı ? Daha sessiz ve yağlama ihtiyacının daha düşük olduğu söyleniyor. Doğrumudur ?
-
09 Haziran 2009, 15:01
#8174
cbf 150 ile en son kaç gördünüz ben 105i geçemdim bunun sebebi ne olabilir 85 ten sonra çok zorlanıyor
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
-
09 Haziran 2009, 15:10
#8175
zaten düz yolda max 105-110 arası hız yapıyor. altındaki 150cc 12 bg 140 kg ağırlığı olan makinedir. fazla bişey bekleme. ve model isminden de anlaşılacağı gibi commuter (ev ile iş arasında kullanılan).
-
09 Haziran 2009, 15:14
#8176
Zaten teknik uygunluk belgesine bakın. son hız 100 mü 101 mü ne yazıyor.
-
09 Haziran 2009, 15:54
#8177
benim arkadaşın motorla 2009 model 2400 km de rodaj çok güzel olmuş şu an evlilikten dolayı satıyor üzülerek servis harici 500 km de yag degiştiriyor.çok titiz her gün cila filan kıl bir adam yani.3.000 tl istiyor istanbulda.
biz iki kişi onun motorla düz yolda çok rahat 125 km ye çıktık toplam kg agırlığımız 180 kg.yatmalar da gayet güzel kendi orjinal lastigi ile.ama tekken ıslak zeminde lastik hiç yol tutmuyor kendiside şikayetci.1.köprü zincirli kuyu istikametine dogru rampada ikimiz 110 km ile çok rahat çıktık buyurun güzel bir test oldu.yorumları beklerim.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
09 Haziran 2009, 16:07
#8178
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
benim arkadaşın motorla 2009 model 2400 km de rodaj çok güzel olmuş şu an evlilikten dolayı satıyor üzülerek servis harici 500 km de yag degiştiriyor.çok titiz her gün cila filan kıl bir adam yani.3.000 tl istiyor istanbulda.
biz iki kişi onun motorla düz yolda çok rahat 125 km ye çıktık toplam kg agırlığımız 180 kg.yatmalar da gayet güzel kendi orjinal lastigi ile.ama tekken ıslak zeminde lastik hiç yol tutmuyor kendiside şikayetci.1.köprü zincirli kuyu istikametine dogru rampada ikimiz 110 km ile çok rahat çıktık buyurun güzel bir test oldu.yorumları beklerim.
Bende yağ değişiminde çok hassasım ama 500 km de bir yağ değişimi yapmak çok gereksiz. Hı, şehir içi kullanımı çok fazla uzun yol hiç yoksa ve aynı yağ 4-5 aydır değişmediyse, bu uzun süre içersinde hep şehir içi kullanım varsa olabilir.
Bu ulaştığınızı söylediğiniz hızlar bana çok uçlarda geldi. Motor düz yolda 125 km/h a iki kişi çıkmaz demiyim. Çıksa da çok rahat çıktığını yazmışsın. Yalan söylediğini ima etmek te asla istemem. Ama bana çok uclarda geldi. Rodaj istenildiği kadar güzel yapılsın. max. hıza bu şekilde yansımaz. O zaman o ark..ın her denediğinde düzde devir kesiciye sokmayı başarıyordur. Bana ilginç ve inanması güç geldi. Ulaştığınız hızar benim motorla ulaştığım hızlar düşünüldüğünde benden 15-20 km/h daha fazla. Bu konu ile ilgili seni karşıma almak istemiyor, diğer arkdaşların yorumlarını da merak ediyorum. Modif varmı motorda bu arada ? Bindiğin motor cbf 250 olmasın. Çünki o motorun max. hız değerlerini yazmışsın. Yani sen çok rahat iki kişi 180 kg düzde 125 km/h falan yapabiliyorsan. bayırlardada iki kişi 110 km/h dan aşağı düşmüyorsan bu 150 cc motor olamaz. Cbf 250 falan mı ?
Bu arada bende rodaj döneminde çok sağlıklı kullandım. 10000 km deyim. Halen motorum arkadaşının motoru gibi gitmiyor.
-
09 Haziran 2009, 16:12
#8179
500 KM de yağı değişen motorun karter tapası ve yatagı çok çabuk bozulur daha sonra eskiyen dişe yeni diş çekmek için motorun komple inmesi gerekir....
-
09 Haziran 2009, 16:16
#8180
ethemm76'ya katılıyorum değerler çok yüksek. kesin bir yanlışlık yada modifiye var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler