Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #8121
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Aybars-Özcan teşekkürler. Yani durmadan öce 4-3-2-1 yapmış olmalıyım değil mi? Bir sorun yok yani.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8122
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aybars-Özcan teşekkürler. Yani durmadan öce 4-3-2-1 yapmış olmalıyım değil mi? Bir sorun yok yani.
    Evet, elbette böyle yapmalısın. Aslında 4-3-2-1 e gerek yok. 4-3-2-boş ta yapabilirsin istersen 2-1 de yapabilirsin. ama 2-1 e her zaman gerek olmuyor. Çünki 1. viteste kompresyon oldukça güçlü. bu yüzden genelde dururken 2 den boşa atmanı öneririm. 2 de iken hafif aşağı dokununda boş. Biliyor olmalısın. Bu şekilde kullanım, yani vites küçülterek durma doğru kullanımdır ve kopresyonla durmak güvenlidir. Bu şekilde frenlere daha az kuvvet uygulayarak durman mümkün olur. Fren balatalarının ömrünüde bu alışkanlığını değiştirebilirsen ki bence değiştirmelisin, zaten güvenli de değil, uzatmış olursun. 8000 km de arka fren balatası bitiren bi tanıdığım var. Normalde en kötü 16000-20000 km veya daha fazla dahi gider. Devamlı debriyajla durur bu şekilde kullnırsan böyle olabilir Buna en güzel trafiğe japalı bir alanda veya trafiğin senin için tehlike arz etmiyecek bi yoğunblukta denemeler yaparak alışırsın. Uygun devirde yumuşak devbriyaj hareketi ile vites küçültmeyi. Bende otomatik vitesten geçiş yaptım. Bu konuya alışmam 3-5 gün sürmüştü. Ama vites küçültürken debriyajı her zaman yumuşak kullnmaya alış, çünki özellikle 2-3 e düşürdüğünde kompresyon çok güçlü, arka teker kayabilir. Özelikle bide yağmur ıslak zemin vs çok daha fazla dikkat etmelisin.

  3. #8123
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Ethemm76 teşekkür ederim. Arabada motor freni uyguluyorum ama motosiklette alışmam biraz sürecek, çünkü ayakla arka fren olayına da alışmam gerekiyor. Ben dün eve dönene kadar her ışıkta debriyajı sıktım sırasıyla 4-3-2-1 yaptım debriyajı bırakmadan frenle durdum. Ama birinde dalıp 5te debriyaj sıkılı durmuşum bir türlü 5ten inmedi. Dedim ahanda bozduk ilk günden Yavaş yavaş alışmam gerek. Bir de Danılt Dak'ın kitabında motosiklette kompresyon kullanmayın diyor. Ama dikkatli kullanırsak sorun olmaz herhalde.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  4. #8124
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    jr ilk vitesli motorun galiba...scooterla arasındaki farkları anlatsana...dahamı iyi oldu dahamı kötü oldu...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #8125
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Abi erken biraz bunu söylemek için. Bir de benim plankton 100cc ye göre bile zayıf bir motordu. Amortisör diye birşeyse hiç yok. Şimdi bu uçak gibi gidiyor. Ama dün viteste zorlanınca, ışıklarda debriyaj sıkılı beklerken dedim ki, ileride 250lik scooterlara binerim. Neden dersen:
    -Onların tekerleri de büyük, bunlar gibi dağa çıkamasa da her yola gelecek motorlar. Fes 250 foresight diye yuğtuptan aratın Mısır'a giden adam var. Piramitin önünde poz vermiş motoruyla.
    -Maksi sukutırlarda ruzgarı, yoldaki suyu yemiyorsun. Yağmura tutuldum pantolonum kupkuruydu.
    -Parmaklarla fren yapmak bence daha hassas.
    -Ve tabi ki biryerde park edince dizlik eldiven maske torba poşet kask ne varsa koltuk altı ve çantaya tıkıştırabiliyorsun. hiçbirini eve çıkarmana bile gerek yok.
    -Ayaklar ileride kullanım bence daha yorucu da olsa daha keyifli. Cruiser kullanır gibi uzat ayakları git.
    -Ayakların arasında karpuz poşeti taşımıştım. Orada bulunan klipse takıyorsun poşetini yuvarlanmıyor.
    -Vitesliye göre küçük olan tekerin ve ağırlık merkezinin arkada olmasının dengesiz olduğuna katılmıyorum. Beat denge konusunda muhteşem bir motor. Yürüme hızında ayakları koymadan gidebiliyorum. Maksilerde teker büyük olacağından tümsek çukur da sorun yaratmaz.

    Zamanla plastik sıkıyor. Dün gaz fren yaparken depo içinde gezinen benzinin sesi çok hoşuma gitti.

    Bence motor dediğin şu anki görüş ve tecrübemle kimko egzaytinktir.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  6. #8126
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    dün Poyrazköydeydim max, 250 kullandım malagutı password...yok abi nexusada binsen en baba Gılera 800 cc scooterada binsen sanki bi tahterevallinin üzerinde gibi hissediyorsun...benki scooterlara hayran biriyim konfor babında ama hoşuma gitmedi keyif vermedi desem yeridir..bizim motorlarda hamallık cc açısından...500 cc ve üstü vitesli makinan olacak en ideli o bence...ama yağmurda çamurda scooterın yerini tutamıyor hiç birşey...sende zamanla beatle geçen günlerine yanacaksın bence...

    denizcimuzafferin Beatinide kullandım kazık gibi motor harbidende sağlam olmasına rağmen çok konforsuz...hacim değilde şasi ne kadar kısa olursa makina o kadar tad vermiyor...

    bence bir Aprılıa sr50 ye binin hız ve konforu tadın ve İtalyanların karşısında diz çökün...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #8127

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    merhaba topic sahipleri
    arka amortisrün sertlik yumuşaklık ayarını nasıl yapabilirim..
    yapmak için ugraşmadım hani belki ugraşsam yapardım sormazdım
    her neyse..
    sertleştirdigimiz zaman motorun arkası biraz daha yükselir demi?
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  8. #8128
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Genç kaptan, kaptanlık var mı harbiden? Ben de amatör denizci lisanslı kaptanım.
    Aradığın bilgi 255. sayfada metehan abinin kullanım klavuzunu yayımladığı iletisinde mevcut.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  9. #8129
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı genç kaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba topic sahipleri
    arka amortisrün sertlik yumuşaklık ayarını nasıl yapabilirim..
    yapmak için ugraşmadım hani belki ugraşsam yapardım sormazdım
    her neyse..
    sertleştirdigimiz zaman motorun arkası biraz daha yükselir demi?
    al bakalım yavrukurt sana işine yarayacak detaylar...














    fabrikanın önerdiği ölçüler tek olarak basınclar...25............29
    artcı olduğunda....25........33
















    [URL=http://imageshack.us]
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  10. #8130

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    çok teşekkürler metehan abi.
    bir numarasın
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  11. #8131
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    ayıpsın yavrukurt hizmette sınır yoktur...yine bekleriz...

    aslında 407 sayfayı okusaydın bulurdun...


    soru 1...


    bu psikopat cbfci kimdir...
































    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  12. #8132

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Gt250r
    Alıntı KaPTaNH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yollar için kros lar var onlardan alacan dostum.
    bliorm dostum da öyle bi druşu var dğa bayıra saln bni dercesine
    yksa Enduro'dn vazgeçme

  13. #8133

    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    şimdi mi az sonra mı?
    Motosikleti
    potansiyel r1 :(
    mete-han abi süper olmuş fotolar ha piskopatlık deilde ben bu fotolarda yetenek ve tecrübe gördüm eline koluna sağlık
    :pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
    adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
    [COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]

  14. #8134

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Resimler metehan abimizin değil, aykan isimli arkadaşımızın. Bu resimleri ve sonrasında başına gelenleri önceki sayfalarda görebilirsiniz.

  15. #8135
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster













    fabrikanın önerdiği ölçüler tek olarak basınclar...25............29
    artcı olduğunda....25........33
















    [URL=http://imageshack.us]

    evet o fotodaki AYKAN nikli deli bekir...


    bu bilgileri okuyun arkadaşlar mutlaka lazım olacaktır...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #8136
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    HEHE biri bendenmi bahsetti bahsetti bu resimler geçen seneden kalma cbf i her türlü zorlayan en zorlu test şartlarında kullanan biri olarak diyebilirimki cbf denge konusunda çok iyi ancak bana daha sağlam bir motor lazım oldugundan innovayı tercih ettim, şu aralar arazide dağda pek işim olmuyor ama özlüyorum motorumu kıymetini bilin arkadaşlar....
    metto ne günlerdi bea

  17. #8137
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    tamamdır bugün hallettim vites işini. artık geçmemezlik etmiyor. motorun dengesi, çekişi ve kullanım sırasındaki boyut hissi çok iyi. Jikle işini anlayamadım yalnız. Ben elimle gaz vereceksem jikleyi ne diye koymuşlar. Beat'de motor devri artar jikleyi cekince gaz maz istemez. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. 1. vites çok kısa 2. vitesten itibaren toparlıyor. başka da tecrübem yok henüz. Gece aydınlatması ışıklı yolda bana yeterli göründü. Zifiri karanlıkta bilmiyorum.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  18. #8138
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır bugün hallettim vites işini. artık geçmemezlik etmiyor. motorun dengesi, çekişi ve kullanım sırasındaki boyut hissi çok iyi. Jikle işini anlayamadım yalnız. Ben elimle gaz vereceksem jikleyi ne diye koymuşlar. Beat'de motor devri artar jikleyi cekince gaz maz istemez. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. 1. vites çok kısa 2. vitesten itibaren toparlıyor. başka da tecrübem yok henüz. Gece aydınlatması ışıklı yolda bana yeterli göründü. Zifiri karanlıkta bilmiyorum.
    Bizim jiklenin en kötü özelliği bu zaten, açınca devri arttırmaması ve gaz verilmesinin gerekmesi, bu yüzden soğuklarda jikleyle çalıştırdığında 1 dk kadar motoru ısıtma aşamasında gaz koluyla hafif hafif gaz vermen gerekiyor. Gazı bırakırsan motor stop ediyor. Çin mallarında bile var bu özellik, jikleyi açınca devrin biraz artması ama gel gör ki Honda müh..leri düşünmemişler sanırım.

    Bu gün 4-12 vardiyesindeydim. İşten motorla geldim biraz önce. Daha önce aydınlatmaların yetersiz olduğunu düşünürdüm. Ama bu gece hayret ettim. Gayet yeterli geldi. Motor açıldıkça fardamı acap açılıyoki ne Şaka bi yana, bizim motlrların orj. far ayarı çok yukarı bakıyor. Işık dağılıyor. Orjinal ayarıyla kısa far olması gerekenden ileriyi ve zayıf bi şekilde aydınlatıyordu. Uzunları açınca da far kafası yukarı baktığı için ışık dağıldığından verim vermiyordu. Far ayarını alttaki vidasını gevşeterek kafayı biraz öne eğdim. Şimdi gayet güzel oldu. Aydınlatmalarından memnun olayan arkadaşlara tavsiye ederim. Oldukça basit bir işlem. Yalnız vidayı gevşetip farı hafif öne eğdikten sonra vidayı fazla sıkmayın. Yalama olma ihtimali var.

  19. #8139
    OzCaN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2007
    Şehir
    Bornova/İzmir
    Motosikleti
    Gts 250i Evo
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır bugün hallettim vites işini. artık geçmemezlik etmiyor. motorun dengesi, çekişi ve kullanım sırasındaki boyut hissi çok iyi. Jikle işini anlayamadım yalnız. Ben elimle gaz vereceksem jikleyi ne diye koymuşlar. Beat'de motor devri artar jikleyi cekince gaz maz istemez. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. 1. vites çok kısa 2. vitesten itibaren toparlıyor. başka da tecrübem yok henüz. Gece aydınlatması ışıklı yolda bana yeterli göründü. Zifiri karanlıkta bilmiyorum.
    Bu motorun en sevmediğim özelliği ve bana göre (-) yanı jikle olayı zaten

    Soğuk havalarda, gülü seven dikenine katlanır diye diye gaz veriyorum

  20. #8140
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamdır bugün hallettim vites işini. artık geçmemezlik etmiyor. motorun dengesi, çekişi ve kullanım sırasındaki boyut hissi çok iyi. Jikle işini anlayamadım yalnız. Ben elimle gaz vereceksem jikleyi ne diye koymuşlar. Beat'de motor devri artar jikleyi cekince gaz maz istemez. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. 1. vites çok kısa 2. vitesten itibaren toparlıyor. başka da tecrübem yok henüz. Gece aydınlatması ışıklı yolda bana yeterli göründü. Zifiri karanlıkta bilmiyorum.
    aslında okadar önemli diğil bi sorun değil bu ybr gibi jikle çekilince gaz artırsa çok iyi olurdu, ısındıktan sonra bi problem olacagını zannetmem...yalnız ısıtana kadar biraz gaz vermek gerek....far olayı biraz tehlikelidir bu makinalarda zifiri karanlıkta far iyidir ancak fabrika ayarı biraz yukarıyı gösterir hafif alçaltmak gerek bide manyotolu sistem pek güvenilir değil ani stop durumlarında far anında söner dikkat etmek gerek...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)

Bu Konudaki Etiketler