Eğer kurye motoru 66.000 gittiyse benimki 100.000 rahat gider
Eğer kurye motoru 66.000 gittiyse benimki 100.000 rahat gider
Kardeşlerim bende bir şey sormak istiyorum izninizle.mayıs 2008 yılında sıfır CBF150 satın aldım. Acemi olduğum için motoru sadece yaz döneminde kullandım ve tüm kış boyunca motoru yatırdım. Bir iki aydan beri zaman zaman çalıştırıp kısa mesafede olsa geziyorum. Tekrar havalar güzel geçmeye başladığı için artık sürekli binmeye başlayacağım. Motorun ilk servis bakımını kış girmeden yaptırmıştım. şu anda 2200 km de benim öğrenmek istediğim bu kadar uzun süre yatan bir motoru artık hergün AVCILAR-EYÜP arası sürekli kullanacağım için ekstra bir bakım veya değiştitmemi önerdiğniz bir şey olursa tavsiyelerinizibekliyorum. Bilmiyorum yağ veya buji vb. değiştirmeye gerek varmı. Sıkıntı olurmu servis zamanına kadar böyle kullansam olurmu? Metehan kardeşim özellikle senden tavsiye bekliyorum
Yağını mutlaka değiştir. Onca zaman karterde duran yağ kullnılmasa dahi özelliğini yitirmiştir. Akü bitik olabilir. Marş basmazsa şarj ettirmen gerekebilir. Depoda benzin varmıydı bilmiyorum bırakmadan önce. Benzin bile çok uzun zaman beklettiysen yanma parformansını yitirmiş olabilir. Ama motoru son kullnımında benzin deponu tamemen boşaltık motor stop edenekadar karbratördeki benzinide bitirdiysen,deponun içine de bir miktar anti pas sıkmak gibi bi önlem aldıysan taze benzini koyduğunda sorun kalmaz. Ama yağını mutlak değiştir. Bunu forumda çok yerde okudum. Zincir bakımını yap. üzerindeki yağ işlevini mutlaka yitirmiştir. Benim deneyimlerim bu kadar daha fazla ve farklı görüşler de mutlaka gelecektir.
Önerilerin için teşekkürler kardeşim. Motoru dolu depo ile bıraktım ve onu sonuna kadar kullanarak tekrar fulledim. Zincirleri yağladım ancak yağı değiştirmedim ayrıca bujiyi değititmeye gerek varmı. uzun süre kullanılmadığı için üzerinde tortu falan oluşurmu.
merhabalar.
bugünden itibaren 2007 honda cbf 150 kullanıcısıyım...
yakında yeni açacagım topige resimleri ekler ayrıntılara yer veririm..
herkese kazasız belasız keyifli sürüşler...
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
hadi hayırlı olsun eray okulda gezeriz
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. Allah kazasız belasız güzel günlerde gönlünce kullanmayı nasip etsin.
eray motorun resimlerini atsana kardeşim bi görelim
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
fazla mesaj atmışım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
heh bak renk geldi...herkes bişeyler yazarsa insanın yazsı geliyor inanın...heo kendi mesajımı görünce bende uyuz oluyorum...amac paylaşımsa herkes katılmalı....ben yazayım birileri okusun olmaz...
inşallah kardeşim...
valla dostum inan o şıkırtı adamı paranoyak yapar...kimi zincirden der...kimi sübaptan der...motosikletin düşük hacmi ve sessiz yapısı yüzünden yüksek devirlerde bunu duymak mümkün olmasada düşük hızlarda mümkündür...
bunun tek nedeni SÜBAP lardır derim...CBF 150 lerde her ana bakımda 4000 bir sübap ayarı yapılır...yapılmasını ustanızdan isteyiniz...normalde büyük makinalarda bu tarz senkronize ayarlar uzun vadede yapılır ve bu şekilde bilinir tarafımızdan...ama düşük cc makinalarımızı fazla sıkıştırdığımız için sert kullandığımız için bu sentil ayarına ihtiyac duyarız...eğe motorunuzu çok sıkıştırmıyorsanız sürekli 100 le sabit veya dip gaz kullanmıyorsanız sorun yok...ama sıkıştırılan motor sübap ayarı ister benzin tüketimi içinde önemli bir detay diyorum...
ah sizin bir cbf 250 niz olsaydı ve şıkırtı geliyo deseydiniz...kesinlikle ZİNCİR derdim...CBF 250 zincirleri maşallah öyle bir ses yapıyorki...CATERPILLAR DOZER lerin paletleri gibi mübarek...ben bi arkadaşın twısterından biliyorum gezilerde aboo o nası şıkırtı öyle..
son olarak...kedirdirr kediii...yani sübaptırr sübapp..
usta 110.00 de motor sıfırlayan kurye gördüm servisimde...80.000 de debriyaj balatsı değiştiren arkadaşım var...kullanımla alakalı...
usta gelelim senin olaya...
öncelikle bakım çizelgenizi biliyormusunuz...kitapçıkta 1000/4000/8000/12000 şelinde standart bir bakıma çağrı bölümü vardır...diüğer tüm makinalarda bu şekildedir...ama Honda bu yağ yakma sorunu yüzünden 2007 nin Mart ayı itibariyle bu bakım tablosnu değiştirdi...servise o kadar yağsızlıkyan yanmaya ramak kalan motor geldiki o dönem mecburen Honda Tr servislere talimat vererek yeniden bakım kmlerini yapılandırdı...
bakım km leri şu şekilde oldu...
1.000...İlk Bakım sadece Yağ değişim...zincir gerilmesi vs...küçk detaylar
2500...2.Yağ değişim...yağ yakmaya önlem olarak eşşeği sağlam kazığa bağlama bakımı...
4.000...Ana Bakım...Yağ değişim...Hava Filtresi Buji Değişimi...
6.000...yağ yakmaya önlem olarak eşşeği sağlam kazığa bağlama bakımı...
8.000...Ana Bakım...Yağ değişim...Hava Filtresi Buji Değişimi...
şeklinde yani araya bir yağ değişimi sokmak zorunda kaldılar...bu önlem sayesinde çoğu cbfler yağ yakıp garantiden FABRİKA nın başını ağrıtmaktan kurtardı...
şunu unutmayın...SERVİS GARANTİDEN BİŞEY DEĞİŞTİRİYORSA BUNUN İŞÇİLİĞİNİ PARÇASINI ZART ZURTUNU HEPSİNİ FABRİKADAN ÇATIR ÇATIR ALIR...YANİ GARANTİDEN BİŞEY DEĞİŞİYORSA SERVİSİN MUTLAK MENFAATİ VARDIR UNUTMAYIN...
csem66 hoca...sen 2200 de bir kullanıcı ve motoru kış sezonu yatan biri olarak bence ilk işi yağ değişimi yaptırman...
BU ARADA UNUTMADAN YAĞ DEĞİŞİMLERİNDE YAĞINIZIN KAÇ GR EKSİLME YAPTIĞINI ÖĞRENİN...yani sizin motordaki yağı alırken boş bir kaba koysun diğer atıklara değil...üşenmesinler...benim motor 20.000 den sonra huy değiştirdi...150-200 gr eksiltmeye başladı...bu durum normal değil...YBR 125 lerde 50 gramı geçmez inanın...bunu baz alın...bu motoru 4000 de bir bakıma götürürseni zve birde yaz mevsimi ise tabiri caizse her an makinayı elimize alabiliriz...yazın bu yağ şinanılmaz derecede buharlaşıyor...
ooo hayrlı olsun paşam...yakışır sana...ula bir şasi nosu atmadın...hemen şimd atsana adamım servisi kapamadan bi baktırayım burdan...537 335 22 33...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
degerli metehan abicim ilgin için çok teşekkür ederim.
şase numarasını alamadım.
motorun temizligine güvenim sonsuz ve içim rahat..
güzel bir alış veriş oldu...
Allah herkesin gönlüne göre versin
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Mete-han ilk 1000km de servis bakım ve yağ değişimini yaptırmıştım. dediğim gibi şuanda 2200 lerde kış boyu yattığı için yağı değiştirmem gerekli doğrumu anladım kardeşim.ayrıca buji için tavsiyen varmı dağiştirmeme gerek varmı ilgin için teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)