zincir ömrü 16.000 - 20.000 km dir...
normal kullanıcı 20.000 e kadar gider rahatlıkla...
eğer kurye ise servis insiyatifle 8.000 km 12.000 km civarı değişir...kullanımla alakalıdır biraz...normal kullanıcı bu durumu ZİNCİR GERGİSİNDEN anlar...zincirin esneme payı bollaşması arttıkca ömrü bitiyor demektir...sağa doğru ilerledikce bitiyor demektir...
zincirin sürekli vaziyette yağlanması gerekli bence...hiç ihmal etmeyin...ben pek bakmıyorum...imamın dediğini yapın yaptığını yapmayın...
bu bölgeye yaz temizliği yapılması hem görüntü hemde zincir için önemlidir...
çok önemli not...
servisinize deyinki zincirin küçük dişlisinin olduğu kısmı açsınlar ve orada biriken pisliğide alsınlar...oradaki pislik bence yağlanmaya katkısı olan bir detay ama yaz geldi pisliği almaları yağ sökücü sprey sıkmaları gerekir...orası ağzına kadar doludur şu an...
Zincir en son hatırladığım 25 gaymeydi...zincirin KİT olarak değiştirilmesi toplam maliyeti serviste 55-60 gaymedir...bu rakamdan kaçmayın...KİT olarak değiştirsinler...aktarma organları hayati konudur...
bir not daha...servis garantili bir açıklamadır...arkanıza aldığınız artcıda ZİNCİR ömrünü azaltır...bütün yükün zincire geldiği düşünülürse bollaşma artar ömür kısalır...yağlamanın buna etkisi olmaz...ARTCI almanız demek benzin tüketiminide artırır zincir ömrünüde kısalır..ama hafif kilolarda iseniz önemli detay değildir...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
metehan abi üşenmemiş çekmiş ve yazmış sağolsun.
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
ben üşenmem siz yeter ki bu topiğe sahip çıkın incik boncuk herşeyi paylaşın...sadece motor hakkkındaki alsammı almasammı yorumlarından birde ybr apaçi ile kıyas muhabbetinden sıkıldım onlara pek cevap yazmıyorum kimse kurusa bakmasın 3 yıldır aynı muhabbet yav...daha yazacak çok şeyim olur...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Ben de zincir ve lastik konusunda devreye gireyim.Şu an 35200 kmdeyim ne zinciri ne de lastikleri değişmedim hiçbir şey olmadı..36000 km y gelince dunlop lastik aldım bir de kore malı oring zincir aldım onları taktıracam.Çünkü lastiklerimn performansı iyice azaldı.Zincirden de ses geliyor ve metehanın gösterdiği son gerdirme noktasına dayandı..Bence normal kullanımda zincir 30000 rahat gider.Lastikleri ise 20000-25000 de değiştirmekte fayda var.Tabii ben zincir temizliğini yaklaşık 10000 km de öğrendim ve gazyağı ile temizleyip güzelce yağlıyorum.Bu da benim zincir ömrünü uzatmıştır diye düşünüyorum.
Metehan abinin bahsettiği o ön kapak açılıp mutlaka temizlenmli bende böyle düşünüyorum yani ön dişlinin ordaki kapak
8.000 bakımında ben açtırdım o kapağı ve içindeki pislikleri tornavida ucu ile 8-10 kez alarak anca min. hale getirdim inanın berbat pislik topluyor bu sıralar kendim açıp güzelce bir gaz yağı ile temizliycem
Zincir,dişli değişimide 20.000 iyidir bence
ben cbf de kullanılan zincir kadar dandik bi zincir görmedim 1 defa koptu giderken 1 den 2 ye bi asıldık zincir sizlere ömür 9000 de bence kaliteli bi o ring kestirip takın ..
Slm Arkadaslar binbir zorlukla nihayet 2 gün önce motoruma kavustum.. Diyarbakır ve civarında bulamadığım için bulsamda fiyatta uçtukları için İstanbuldan getirttim ama bihayli zor oldu. Neyse sağsalim geldi çok şükür. Zincir konusu açılmışken Motoru İlk elden aldım. Arkadas bakımlarını ve kullanımını gayet güzel yapmıs ancak 14000 Km kullanımdan dolayı boru değil ya mutlaka bişeyler çıkacak Motor sürüşü ve bilgisi konusunda tüy bile konduramayacagım kayınbiraderim ( İNG-TR ve TR -İSP-FAS ) gibi motorla turlar yapmıs biri tuzladan topkapıya ( Bana motoru göndermek için :() giderken gişelerde zincir kopuyo ve baya zor bi durumda kalıyor ittiremiyor bile neyse bana gelmesi gecikti motorun yeni idareten bi zincir takılmıs ama içimize sinmiyor takım olarak degistirmek istiyorum yani sözün özü 10000 i gecmis arkadaslar bence 3 e 5 e bakmasınlar degistirsinler diyorum aslında yolda bırakacak ne varsa degistirmekte fayda var sizlerin yine servis avantajı var bizde oda yok Bugün burdaki Polis arkadaslarla konustum genelde varadero var onlarda nasıl ve nereye tamir ettiriyosunuz diye servisi bizzat cagırıyolarmıs :( dolayısı ile benim isim Allaha kaldı insallah azıcık bile anlayan dürüst bi usta bulurum diyorum ve ilave ediyorum 10000 i geçmis arkadaslar zinciri ve takımını ihmal etmeyin...
***** GİDECEĞİ LİMANI BİLMEYEN KAPTANA HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ *****
zincir kopma işine aklım ermedi inan...tekerdemi gitmiş topkapıya arkadaş...kesin acemilikle oldu bu iş...yoksa çok zor şey zinciri kopartmak...bakımsız motorlsa normaldir herşey...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şimdi yağı değiştirdim, 2500km oldu son değişimden beri. yeni aldığım yağı motora koydum, eskiyi şişeye doldurdum, yaklaşık 100-150ml eksik çıktı
Hadi canım o kadar eksikmi çıktı biraz fazla yakmış bence.Yada sen yanlış ölçmüş olmayasın.
neden cbf 150 kullanıcıları fazla yamıyor okumayı tercih ediyor...hep standart 4-5 kişinin yazdıklarını okuyoruz...okuyanlarda bişey katsa...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
abi ben yazacam da kullanıcısı değilim
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
elimde 18 jantduro marka 2-3 fitilli fakat lastigin dişleri aşınmamış lastik mevcut..
cbf in orjinal ön lastigi ile degiştirsek herhangibir degişiklik yaşarmıyız?
teşekkürler
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
gene ben yazayım bali bişeyler, millette dicekki gene bozmuş motoru alakası bile yok aklıma takılan şeyleri yazıyorum dökün bakalım bildiklerinizi. cbf 150 lerin genelinde ısındıktan sonra şıkır şıkır bi ses seliyo açıklayın bakalım nedir? arkadaşlara sordum ustasına sordum o normal çalışma sesidir diyolar ama ben alışık olmadığımdan sanki bana sübap sesi gibi geldi yazın bildiklerinizi de görelim, bu arada metehan abiyi de kızdırmayalım zaten abimiz trakyaya küsmüm bi daha gelmem diyo yanlışmı yaptık abimize bişeyde söylemiyo
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Bencede zinciri kontrol et gerginliğine ve yağına bak Motordan da geliyor ama çok değil giderken anlaşılmıyor o ses durup kulağını bloğun oraya yaklaştırırsan o zaman duyuluyor Servise sordum bu ses ne böyle diye normal o dedi Cbf in çalışma sesi öyle yani Dediğim gibi seyir halindeyken gelmiyor o ses anca kulağını motor bloğuna yaklaştır o zaman duyarsın en azından benim makinada öyle
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)