aykan merhaba , hatırlıyorum her olumsuz durum senin başına gelmişti,
üst kapak contası terleme yapan ,benim tanıdığım arkadaşlarda yok, ama bazı kuryelerden duymuştum..bodrum sıcağının etkisi olabilirmi bilmiyorum..
krang balansörünün bozulduğunu ilk sende duydum,başka bozulan hatırlamıyorum.
tırrrt sesine gelince sadece vites küçültürken devri tam düşmeden vites düşersen hepsi yapıyo..tam devirli kullanırsan yapmıyo..zaten o tırrt sesi üstten eksantrik zincirli ya ,onun sesi ..
aykan dostum bence sen ilk cbf de çok şanssızdın. yada motorun canını alıyodun yanlış hatırlamıyosam duyduğum duymadığım her türlü arıza senin başına geldiydi.yakından tanıdığım 20 civarı cbf150 kullanıcısı var. hepside bu yazının altına imza atar. sen al gene cbf150 iyidir
anladım dostum ya burası çok sıcak biyer malum terletme kaçınılmaz olabiliyor ben burda krank balanserinin 5 kişide daha çıktığını gördüm aynı tırlama vites düşürürken değil vites yükseltirken geliyordu ama büyük ihtimal sıcaklardan kaynaklanan veya benim sürekli red line çalışmalarımdan dolayı kaynaklanan bi olay olabilir motorun canını alan ben ,bi kendimi tanıdım bide cihanı dağda taşta iyi gidiyor makina 256 sayfaya bakarsanız nedemek istediğimi anlarsınız
hangisi daha iyi uzun yolda ybr 125 diyorlar
aykan innova duruyomu? onunda canını okudunmu yoksa
Ok km yi bunun için sordum. 4000 bakımında sibop ayarı var, benimkide de 4000 e kadar sibop sesi vardı. Bahsettiğim gibi motor ısınınca artıyordu. Ama 4000 de sibop ayarını yaptırınca nerdeyse kaybolma seviyesinde azaldı. Bu gayet normal. Zaten sürüşte vs sorun olmuyordur. 4000 bakımında ayar yapılır ve düzelir.
Ok. teşk.. bende değiştirmeyi düşünüyorumda..böyle bi lastiğe ihtiyacım var. bu yüzden merak etmiştim.
bu arada bizim ön lastik orjinali 80-100-18.. senin önde kullandığın lastik. bizim orj arka ile aynı yani orjinal ön lastikten bir boy daha geniş ama, bir boy çapı düşük. Yani cantla mesafesi biraz daha kısa. Bu durumda km göstergesi fazla göstermeye başlamış olması lazım orj lastiğe göre. Mesela sen 30 km lik yol gitin ama 40 km gittin gibi göstermiyormu ?.. veya yolculuk anında 5-10 km/h daha hızlı imiş gibi gösteriyor olmalı.. Böyle bi değişiklik fark ettin mi =?
80-100-18 80=lastiğin mm olarak genişliği,100 =jant tan yüksekliği mm olarak, 18= inc olarak jant ebadı. Bu durumda ön lastiğin orjinal lastikten bir boy daha alcak. yani 1 cm.
yok can çekişiyor yeniden cbf alacam kankaşaka maka valla alet kaya gibi çıktı çok memnunum ya tekrar cbf yada enjeksiyonlusu gelecek ona bakıcam ondan sonra karar vericem ...
km nin dogru gösterdiğini hiç görmedimki ethem kardeş fark göremedim o yüzden teldeki titreme geçmedi hiç..km teli 2 defa değişti kiminde var kiminde yok..
Arkadaşlar son yazdıgımdan buyana mesajlarınızı okudum. Benim motor suan 13.600 km de. Suana kadar ne o dediginiz sesi duydum nede bir sorun yaşadım. Sadece gecenlerde benzini biraz erken bitirdi.290 km de yedege düştü. Şimdi normal. Bakımlarda ise.
8000 de bujı degişti. 12000 de buyuk bakın deniyordu ama yine aynı standart bakım yapıldı. Hava filitresi henuz degişmedi. Servis gerek görürse degiştirilir, şimdilik temiz dedi. Yagı ise rutin 4000 bakımlarında degiştiriyorum. Gunumuz teknolojisinde öyle her 2000 km de eskiyecek yag yoktur diye düşünüyorum..
Son olarak geçtimizi pazar gunu arkadaşlarla gezide bilmedigimiz bir yola girdik. Arka teker ve camur kapladı. En fazla 8-10 metre gittik. Benim debriyaj balatasi kaçırmaya başladı. 1. vitesde debriyajı bırakıyorum motor yemeyip stop etmesi gerekir ama stop etmiyor, balata kaçırdıgı için boguk bir şekilde calışmaya devam ediyor... Motoru temizledikten sonra debriyaj kolundaki ayar yerinden ayarladım. Şuan sorun yok. Fakat yinede cumartesi gunu servise gidip göstericem...
Yazın bir çok aracların yolda mola verek cıktıgı 1200 rakımlı yaylalara cıktım ama bu silindir ust kapak terletmesini görmedim...
Köyden b,r arkadaş YBR sini sattı CBF arıyoruz ama sen cok istiyon abi. 2700-2800 e var Km si biraz daha fazla ama sorun olmaz... Ben yinede ilanını arkadaşa öneriyorum
CBF in Km si bence dogru gösteriyor. Daha önce 98 model Doblo ile aynı yolu denemiştim....
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
yarın yada öbür gün cbf150 için yağ alıcam 15-40 castol yağ almayı düşünüyorum cbf ye bu yağ uyarmı bir sorun çıkarırmı
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
10w/50 castrol power racing al bence. şu an 5000 km deyim. bende 6000 de bu yağ ile değiştiricem, yaz aylarında 50 dereceye kadar aktif koruma, bu yag 10w/40 tan sıcak mevsimlerde daha 10 derece daha kalın özellik gösterdiği için, uzun süreli yüksek devir sürüşlerde motoru daha iyi koruyor. Yani tam yazlık. Vites geçişlerindeki yumuşak güzel geçişi uzun süre koruyabileceğini düşünüyorum. Çünki biraz daha kalın bir yağ 10w40 ta motor ısınınca artan şıkır şıkır sibop sesini de bu yağın, daha kalın olduğu için azaltacağını düşünüyorum. 10w/40 yağda 1000-1500 km sonra vites geçişleri sesli, sert olmaya başlıyor. bu yağ daha kalın olduğu için böyle bir problem olmayacağını düşünüyorum. Yinede kullanan ark..lar varsa yorumlarını yazsınlar. linkini göndereiyim incele.
http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019439
ohh be dünya varmıs bugün 1 haftalık banımdan kurtuldum D:
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Düşünce mantıklı ama servisin önerdiği yağdan başkasını kullanmakta insanın içinde bir şüphe uyandırmıyor değil. Kullandıktan sonra görüşlerini merakla bekliyor olacağım.
Birde yeri gelmişken bende Castrol 15/40 Power1 kullanıyorum. Bu yağların 1 litreden daha büyük kaplarda satıldığını görmedim. Linkte verdiğin yağın resminin kutusu büyük gibi görünüyor. Daha ekonomik olacağını düşünüyorum. Bu şekilde 1 litreden daha büyük castrol power1 yağlarından bulan, gören, kullanan varmı ?
Ben bir sürü büyük markette, BP benzinliklere baktım ama bulamadım. Hep 1 litrelikler var.
sevislerin koyduğu yağlara asla güvenmeyin her zaman kaliteli bir yağ koyun sonra benimki gibi terletmesin motor resmen 20/50 yle can çekilşiyormuş geç farkına vardım kaliteli bir yağ koyun arkadaşlar benden sölemesi......
bulunduğunuz bölge şartlarına göre ayarlayın ben bodrumda oturuyorum kışın castrol 10/40 power yazında 15/50 motul.
mümkünse yağınızı yanınızda götürün ve ısrar edin ben bunu istiyorum sizin ne koydugunuz önemli değil deyin ısrarla
Bakarim ama sanirsam 10 50 kipada yok yada dizel yagi olarak geciyor 15 40 koysam zarari olurmu
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)