Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7021
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Yağ yakma sorunu olsa bile bu uzun kilometlerde 50-100 gram'ı geçmez. CBF 'lerin kronik bir sorunu olduğu söylenir ama.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7022
    OzCaN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2007
    Şehir
    Bornova/İzmir
    Motosikleti
    Gts 250i Evo
    Alıntı burak09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkkadaşlar merhaba 300 sayfa okudum bastan yag yakma sorunları falan vardı bu sorunlar 2008 2009 serıden kalan motorlarda varmıdır
    Bende böyle bir sorun olduğunu duydum ama benim motorda böyle bir sorun yok denecek kadar az 2.000 km civarı kullandım yağ değiştikten sonra çok az bir azalma oldu ilave ettim biraz yani sorun yaratacak kadar birşey olduğunu zannetmiyorum

    Sonuçta 5.000 km yağına bakmadan kullancak halimiz yok ya Zaten bakımı 4.000 km de bir yani unutsan bile motorun yağsız kalmaz

  3. #7023
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı csem66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben hala bu motorun uzun süre bekledikten sonra çalışmasına daha doğrusu çalışmamasına bir çözüm bulamadım.lütfen görüşlerinizi bildirin. Yaklaşık 20 gün kadar motoru çalıştırmadım. Dün çaıliştırmak istedim.ancak 30 dakika kadar uğraşmama rağmen çalıştıramadım. Bir ara alır gibi oldu ama nafile nerde ise akü bitti. motor daha 2000 km de. sorun bujidemi yoksa başka birşeydemi anlayamadım Çıldıracağım. yardım lütfennn
    Motorun 20 gün yatması sonucu neden calışmadıgınız anlayamadım, ama bir motorun çalışmasına engel teşkil eden başlıca sorunlar.
    1: Buji ateşleme yapmıyor olabilir.(2000 km de bir motor için bu ihtimal zayıf)
    2: Motora benzin gelmiyor olabilir. Benzini kontrol et. yada benzin hiç yoktur.
    3: Akü dicem ama akünü saglam oldugu anlaşılıyor...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  4. #7024
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    csem66 acemi oldugunuzun ihtimalini dusunerek jikleyi denedinizmi(denemeyenleri biliyorum ondan soruyorum)
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  5. #7025

    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    nazilli09
    Motosikleti
    new apache rtr black
    sağolun dün gece 50 km kadar şehir içi kullandım çok rahat motor
    sağlığa en zararlı şeyse yaşamak
    ApAcHe istemdışı teker yapan tek motor:queen:
    bws aşkı bitmerz 16000 km mazii unutulmaz nazilli 09

  6. #7026
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    cbf 150 yi çok seviyorum tam bana göre bir motor ama her geçen gün çaktırmadan fiyatı artıyor. bir de geçen sene ares motorda axes karta 11 taksit falan yapıyordu o da 5 taksite inmiş. Bu gidişte doğru dürüst motor sahibi olamayız herhalde..Rüyalarıma giriyorsun cbf 150..

  7. #7027
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı burak09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkkadaşlar merhaba 300 sayfa okudum bastan yag yakma sorunları falan vardı bu sorunlar 2008 2009 serıden kalan motorlarda varmıdır
    uzun süreli yüksek devirde sürüş, gaz tam kapalı uzun süreli kullanım vb. yağ yakmasına sebep oluyor, ama bu şekilde kullanmıyorsan sorun olmaz. Motoru kastırmazsan yağ yakma olmuyor. 100 km/h ın üzerinde uzun yolculuklar yapılıyorsa belirli aralıklarla seviyenin kontrolünü öneririm. Bu bilgiyi bana bakım için gittiğimde yetkili servis verdi ve bende bunu yaşayarak gördüm. devamlı hızlı köklü kullandığım bi dönem 800 km sonra yağ ilavesi yapmam gerekmişti 200-300 ml kadar. Bu 2008-2009 diye değişmiyor. Benimki 2009 model 4 aylık motor. Sert uzun süreli kullanırsam benimkide eksiltiyor. Ama artık tempoyu düşürdüm.90-100 ü geçmiyorum. Zaten motor kapatmadan bu mevsimde gittiğim en uzun yol 30-40 km. ve ihtiyaç duyduğumda şehir içi 3-5 dk lık kullanım. Bu şekilde bi kullanımda yağ eksiltmiyor. Yani bu şekilde yağ yakması, kesinlikle rahatsız etmez ve cbf in tercih edilmemesi için bir sebep olamaz.

  8. #7028
    Bruce 65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA - CBF150> 250>...?

    lastik ebadları

    ethemm76 kardeşım selamlar ben lastikler hakkında bilgi rica edicem,bunların ebatlarını değiştirsek daha hacimli mesala CBF 250nin lastiklerini taksak,motora bir zararı varmı yakıtı etkilermi?bakıyorum mondial 125te bile daha hacimli lastikler var ve görüntüyü çok etkiliyor.CBF150 nin iskeletine göre biraz ince duruyor lastikler ne dersin?

  9. #7029
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Bruce 65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ethemm76 kardeşım selamlar ben lastikler hakkında bilgi rica edicem,bunların ebatlarını değiştirsek daha hacimli mesala CBF 250nin lastiklerini taksak,motora bir zararı varmı yakıtı etkilermi?bakıyorum mondial 125te bile daha hacimli lastikler var ve görüntüyü çok etkiliyor.CBF150 nin iskeletine göre biraz ince duruyor lastikler ne dersin?
    Bizim arka lastik orj..90 lık.. 100 ve 110 luk lastik bizim janta oluyor. Fakat, ivmelenmende ve maksimum hızında düşme olabilir. geniş lastiğin ince lastiğe nazaran yola temas eden yüzeyi daha fazla olduğundan kaynaklanır bu olumsuzluklar. (neden yarış bisikletlerinin lastikleri ince mesela) Özellikle iki kişi bindiğinde çekişten düşme ve son hızda azalmayı daha çok hissedersin. Bu ve benzeri durumların başıma gelebileceği endişesiyle ben geniş lastik almaktan vazgeçtim. Motorunda değiştireceğim parçaların ebatlarını kapasitelerini vb. değiştirmeni tavsiye etmem. Ama marka kalite vs. daha iyilerini temin imkanın varsa değiştirebilirsin. geniş lastik konusunda ısrarla istersen, 100 lük taktır. 110 luk fazla gelebilir. bizim orj.. lastikten 1 cm daha geniş 100 lük lastik. ve tam verim alabilmek için hava basıncını sıklıkla kontorol etmen gerekir. 2-3 bar bile bu lastiğin basıncı düşse çekişin düşer. Çünki düşük lastik basıncı, lastiğin ezilerek yola daha geniş yüzeyinin temas etmesine sebep olur, sürtünmeyi arttırır ve çekişi düşürür. Bunu orjinal lastiktede hissedersin ama geniş lastikte daha çok hissedersin. Bide bu lastiklerin fiyatları birden yükseliyor. Misal bizim orj ebat pirelli dunlop vs 65-70 ken bir boy genişi 120-150 gibi olması lazım. Durular ucuz ama bunuda kimse tavsiye etmiyor.

  10. #7030
    OzCaN35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2007
    Şehir
    Bornova/İzmir
    Motosikleti
    Gts 250i Evo
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim arka lastik orj..90 lık.. 100 ve 110 luk lastik bizim janta oluyor. Fakat, ivmelenmende ve maksimum hızında düşme olabilir. geniş lastiğin ince lastiği nazaran yola temaz eden yüzeyi daha fazla olduğundan kaynaklanır bu olumsuzluklar. (neden yarış bisikletlerinin lastikleri ince mesela) Özellikle iki kişi bindiğinde çekişten düşme ve son hızda azalmayı daha çok hissedersin. Bu ve benzeri durmların başıma gelebileceği endişesiyle ben geniş lastik almaktan vazgeçtim. Motorunda değiştireceğim parçaların ebatlarını kapasitelerini vb. değiştirmeni tavsiye etmem. Ama marka kalite vs. daha iyilerini temin imkanın varsa değiştirebilirsin. geniş lastik konusunda ısrarla istersen, 100 lük taktır. 110 luk fazla gelebilir. bizim orj.. lastikten 1 cm daha geniş 100 lük lastik. ve tam verim alabilmek için hava basıncını sıklıkla kontorol etmen gerekir. 2-3 bar bile bu lastiğin basıncı düşse çekişin düşer. Çünki düşük lastik basıncı, lastiğin yola daha geniş bir yüzeyinin temas etmesine sebep olur ve çekişi düşürür. Bunu geniş lastikte daha çok hissedersin. Bide bu lastiklerin fiyatları birden yükseliyor. Misal bizim orj ebat pirelli dunlop vs 65-70 ken bir boy genişi 120-150 gibi olması lazım. Durular ucuz ama bunuda kimse tavsiye etmiyor.
    Bende yazı atlattıktan sonra 100 lük taktırmayı düşünüyorum bana pek bir dezavantajı olmaz gibi geliyor yani hızlanma konusunda falan ama (olursada deneyip görcez artık) olursa bile virajlardaki ve fren meseafesindeki avantajları daha ağır basıyo benim için

  11. #7031
    Bruce 65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA - CBF150> 250>...?
    ethemm76 verdiğin bilgiler için teşekkürler,dediğin gibi yapmayı düşünüyorum,90 lık öne,100 lük arkaya olacak şekilde taktıracağım inşallah.ben maximum sınırda kullanmıyorum motoru zaten onun için ozcan kardeşin dediği gibi bunun viraj ve frende faydalı olacağını düşünüyorum.selamlar,kazasız cezasız sürüşler herkese.

  12. #7032

    Üyelik
    10 Ocak 2009
    Şehir
    kusadası
    Motosikleti
    cbf150
    slm arkadaslar cbf 150 cok hosuma giden bir motosiklet ama nasip olmadı.elimdeki çin motorunu verip honda almaya gittim olmaz dediler yamahaya gittim hayır dediler.tvs apache almak zorunda kaldım çinliden bıkmıstım 16 kez krank kecesi deyiştirdik garantili motora bende deyiştirdim cbf in yedek parcalarının fiyatları nasıl acaba bilgisi olan varmı,mesela karbüratör,egzost,jant gibi simdiden tesekkürler arkadaslar herkese kazasız belasız bol km ler

  13. #7033
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı hasancakır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaslar cbf 150 cok hosuma giden bir motosiklet ama nasip olmadı.elimdeki çin motorunu verip honda almaya gittim olmaz dediler yamahaya gittim hayır dediler.tvs apache almak zorunda kaldım çinliden bıkmıstım 16 kez krank kecesi deyiştirdik garantili motora bende deyiştirdim cbf in yedek parcalarının fiyatları nasıl acaba bilgisi olan varmı,mesela karbüratör,egzost,jant gibi simdiden tesekkürler arkadaslar herkese kazasız belasız bol km ler
    CBF 150 sınıfının 1 numarası. Yedek parca biraz pahalı gelebilir ama motor tamamiyle hakkını veren bir motor. Bilgin olsun...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  14. #7034
    aybarssurucu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS / KLX250
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 150 sınıfının 1 numarası. Yedek parca biraz pahalı gelebilir ama motor tamamiyle hakkını veren bir motor. Bilgin olsun...
    Yedek parçanın neresi pahalı arkadaşlar insaf edin...

    Komple motor 320YTL'ye yenileniyordu Eylül ayında... Ne kadar pahalı olabilir ki.

    Grenajlar ve bazı aksam Çinli arkadaşlarından tabii ki pahalı. Ama her zaman değiştirmiyoruz ki.

  15. #7035
    belifeless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    MSX 125
    Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :-)

    şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
    Aklımda Cbf 150 Var
    Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
    Sizlere Sormak Istediğim
    - Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
    - Ne Kdar Benzin Yakıyor
    -max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
    - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
    -garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

    Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm
    Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!

  16. #7036
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı belifeless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :-)

    şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
    Aklımda Cbf 150 Var
    Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
    Sizlere Sormak Istediğim
    - Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
    - Ne Kdar Benzin Yakıyor
    -max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
    - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
    -garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

    Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm
    muratcan arkadasimiz burda olsaydi en iyi cevabi o verirdi size kendisi profssional bi cbf 150 kullanicisidir
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  17. #7037

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    adana seyhan
    Motosikleti
    cbf 150
    ben 5000 deyim teknik olarak bişe görmedim daha lastik havalarında bile degişiklik olmadı

    100 km ye 2.5 lt civarı kullanmana baglı 3üde bulabilir

    düz yolda 100 110 arası yokuş aşagı ben 125 gördüm

    1000 4000 8000 ilk binde 25 tl 4000 de 50 tl

    2 yıl garanti kapsamında

  18. #7038
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    - Oldukça ekonomik. Çok fazla yaktığını düşünmedim hiç. Litre veya kuruş hesabı vermem ama yakıt konusu sizi üzmez emin olun.

    -Vitesleri uzun tutarsanız 120 yi görüyorsunuz. 90 a kadar hızlanma düşmüyor.

    - İlk bakıma (1000km) Cumartesi günü gideceğim. Daha sonra 2000 de bir gidilmesi gerekiyor. 8000 de buji değişiyor.

    -2 yıl garantisi var.


    Kişisel görüşüm. Çok memnunum. İyiki cbf te karar kılmışım Oldukça büyük konforlu ver performanslı. Aynı zamanda ekonomik. .

    Beklentilerini karşılayacağından eminim.

    Bu da benim motorum

    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  19. #7039

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    adana seyhan
    Motosikleti
    cbf 150
    muratım sen daha bine gelmedinmı sür biraz canım benim

  20. #7040
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı belifeless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :-)

    şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
    Aklımda Cbf 150 Var
    Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
    Sizlere Sormak Istediğim
    - Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
    - Ne Kdar Benzin Yakıyor
    -max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
    - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
    -garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

    Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm
    Bir kaza vs düşme motoru düşürme yaşamadığın sürece oldukça ekonomik bir motosiklet.. bende 4300 km deyim 1000 bakımına 20 ytl 4000 bakımına 60 ytl verdim. - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, diye sormuşsun. Bunu bilmen gerekmiyor. Sadece servise 1000-4000-8000.... her dörtbinde bir götürüyorsun. Servis motora kaç km deyse o km de nerelerini kontrol etmesi gerektiğini, temizlemesi veye değiştirmesi gerektiğini biliyor ve yapıyor. Sende ayrıca şikayetin varsa söylüyorsun (fren boşluğu, debriyaj boşluğu, zincir boşlğu vs) hallediliyor ve problemsizce binilmeye devam edilebiliyor. Bu süre zarfında, diğer bakımına kadar senin dikkat etmen gereken bi kaç şey var. Motor yağ seviyesinin kontrolü ve zincir bakımını (temzilenmesi, yağlanması, gevşekse gerdirilmesi) kendin yapman gerekiyor. Başka bir işlem yapman gerekmiyor servis bakımına kadar. Uzun süreli sert, redline kullanımda yağ yakma olayı görebilirsin ama bu seni rahatsız etmez. Zaten sakin kullanırsan yağ yakmadığını da görürsün. Ben 4000 km de bir bakımların haricinde aradaki 2000 km de bir yağını değiştirmeni tavsiye ederim. Bunu şehir içi kullanımın çoksa mutlaka yapmanı öneririm. Mesela soğuk olduğu için uzun yol yapamadım ve 300 km yi iki buçuk ayda şehir içinde yaptım. Şimdi ben yağ değiştirmek için 8000 km bakımının gelmesini beklersem ve devamlı bu şekilde kullanırsam motora yazık etmiş olurum. bir sene belki daha bile fazla aynı yağ ile kullanmış olurum. Ben kendi şehir içi - şehirler arası kullanımımı kendimce orantıladığımda 2000 km veya 4 ay. Hangisi önce dolarsa yağ değiştiricem. Kendine böyle bir ölçü belirle ve sorunsuzca bin.

    Son hız 110-125 km/h arası üz yolda 105-110 km/h ı geçemeyenlerde var 120 - 125 km/h yapanlarda, bu motorun nasıl açıldığı, rodajının nasıl yapıldığına, sürücünün ağırlığına göre değişebiliyor (100 kg adamla 60 kg adamın çıkabildiği maksimum hızlar farklı olacaktır). Ayrıca benim anladığım kadarıyla 10-15 bini devirmiş motorlar daha iyi kaçıyorlar.90-100 km/h la rahatlıkla uzun süreli sürüş yapabilirsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler