Yağ yakma sorunu olsa bile bu uzun kilometlerde 50-100 gram'ı geçmez. CBF 'lerin kronik bir sorunu olduğu söylenir ama.
Yağ yakma sorunu olsa bile bu uzun kilometlerde 50-100 gram'ı geçmez. CBF 'lerin kronik bir sorunu olduğu söylenir ama.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Bende böyle bir sorun olduğunu duydum ama benim motorda böyle bir sorun yok denecek kadar az 2.000 km civarı kullandım yağ değiştikten sonra çok az bir azalma oldu ilave ettim biraz yani sorun yaratacak kadar birşey olduğunu zannetmiyorum
Sonuçta 5.000 km yağına bakmadan kullancak halimiz yok ya Zaten bakımı 4.000 km de bir yani unutsan bile motorun yağsız kalmaz
Motorun 20 gün yatması sonucu neden calışmadıgınız anlayamadım, ama bir motorun çalışmasına engel teşkil eden başlıca sorunlar.
1: Buji ateşleme yapmıyor olabilir.(2000 km de bir motor için bu ihtimal zayıf)
2: Motora benzin gelmiyor olabilir. Benzini kontrol et. yada benzin hiç yoktur.
3: Akü dicem ama akünü saglam oldugu anlaşılıyor...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
csem66 acemi oldugunuzun ihtimalini dusunerek jikleyi denedinizmi(denemeyenleri biliyorum ondan soruyorum)
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
sağolun dün gece 50 km kadar şehir içi kullandım çok rahat motor
sağlığa en zararlı şeyse yaşamak
ApAcHe istemdışı teker yapan tek motor:queen:
bws aşkı bitmerz 16000 km mazii unutulmaz nazilli 09
cbf 150 yi çok seviyorum tam bana göre bir motor ama her geçen gün çaktırmadan fiyatı artıyor. bir de geçen sene ares motorda axes karta 11 taksit falan yapıyordu o da 5 taksite inmiş. Bu gidişte doğru dürüst motor sahibi olamayız herhalde..Rüyalarıma giriyorsun cbf 150..
uzun süreli yüksek devirde sürüş, gaz tam kapalı uzun süreli kullanım vb. yağ yakmasına sebep oluyor, ama bu şekilde kullanmıyorsan sorun olmaz. Motoru kastırmazsan yağ yakma olmuyor. 100 km/h ın üzerinde uzun yolculuklar yapılıyorsa belirli aralıklarla seviyenin kontrolünü öneririm. Bu bilgiyi bana bakım için gittiğimde yetkili servis verdi ve bende bunu yaşayarak gördüm. devamlı hızlı köklü kullandığım bi dönem 800 km sonra yağ ilavesi yapmam gerekmişti 200-300 ml kadar. Bu 2008-2009 diye değişmiyor. Benimki 2009 model 4 aylık motor. Sert uzun süreli kullanırsam benimkide eksiltiyor. Ama artık tempoyu düşürdüm.90-100 ü geçmiyorum. Zaten motor kapatmadan bu mevsimde gittiğim en uzun yol 30-40 km. ve ihtiyaç duyduğumda şehir içi 3-5 dk lık kullanım. Bu şekilde bi kullanımda yağ eksiltmiyor. Yani bu şekilde yağ yakması, kesinlikle rahatsız etmez ve cbf in tercih edilmemesi için bir sebep olamaz.
ethemm76 kardeşım selamlar ben lastikler hakkında bilgi rica edicem,bunların ebatlarını değiştirsek daha hacimli mesala CBF 250nin lastiklerini taksak,motora bir zararı varmı yakıtı etkilermi?bakıyorum mondial 125te bile daha hacimli lastikler var ve görüntüyü çok etkiliyor.CBF150 nin iskeletine göre biraz ince duruyor lastikler ne dersin?
Bizim arka lastik orj..90 lık.. 100 ve 110 luk lastik bizim janta oluyor. Fakat, ivmelenmende ve maksimum hızında düşme olabilir. geniş lastiğin ince lastiğe nazaran yola temas eden yüzeyi daha fazla olduğundan kaynaklanır bu olumsuzluklar. (neden yarış bisikletlerinin lastikleri ince mesela) Özellikle iki kişi bindiğinde çekişten düşme ve son hızda azalmayı daha çok hissedersin. Bu ve benzeri durumların başıma gelebileceği endişesiyle ben geniş lastik almaktan vazgeçtim. Motorunda değiştireceğim parçaların ebatlarını kapasitelerini vb. değiştirmeni tavsiye etmem. Ama marka kalite vs. daha iyilerini temin imkanın varsa değiştirebilirsin. geniş lastik konusunda ısrarla istersen, 100 lük taktır. 110 luk fazla gelebilir. bizim orj.. lastikten 1 cm daha geniş 100 lük lastik. ve tam verim alabilmek için hava basıncını sıklıkla kontorol etmen gerekir. 2-3 bar bile bu lastiğin basıncı düşse çekişin düşer. Çünki düşük lastik basıncı, lastiğin ezilerek yola daha geniş yüzeyinin temas etmesine sebep olur, sürtünmeyi arttırır ve çekişi düşürür. Bunu orjinal lastiktede hissedersin ama geniş lastikte daha çok hissedersin. Bide bu lastiklerin fiyatları birden yükseliyor. Misal bizim orj ebat pirelli dunlop vs 65-70 ken bir boy genişi 120-150 gibi olması lazım. Durular ucuz ama bunuda kimse tavsiye etmiyor.
ethemm76 verdiğin bilgiler için teşekkürler,dediğin gibi yapmayı düşünüyorum,90 lık öne,100 lük arkaya olacak şekilde taktıracağım inşallah.ben maximum sınırda kullanmıyorum motoru zaten onun için ozcan kardeşin dediği gibi bunun viraj ve frende faydalı olacağını düşünüyorum.selamlar,kazasız cezasız sürüşler herkese.
slm arkadaslar cbf 150 cok hosuma giden bir motosiklet ama nasip olmadı.elimdeki çin motorunu verip honda almaya gittim olmaz dediler yamahaya gittim hayır dediler.tvs apache almak zorunda kaldım çinliden bıkmıstım 16 kez krank kecesi deyiştirdik garantili motora bende deyiştirdim cbf in yedek parcalarının fiyatları nasıl acaba bilgisi olan varmı,mesela karbüratör,egzost,jant gibi simdiden tesekkürler arkadaslar herkese kazasız belasız bol km ler
Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :-)
şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
Aklımda Cbf 150 Var
Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
Sizlere Sormak Istediğim
- Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
- Ne Kdar Benzin Yakıyor
-max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
- Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
-garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var
Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
ben 5000 deyim teknik olarak bişe görmedim daha lastik havalarında bile degişiklik olmadı
100 km ye 2.5 lt civarı kullanmana baglı 3üde bulabilir
düz yolda 100 110 arası yokuş aşagı ben 125 gördüm
1000 4000 8000 ilk binde 25 tl 4000 de 50 tl
2 yıl garanti kapsamında
- Oldukça ekonomik. Çok fazla yaktığını düşünmedim hiç. Litre veya kuruş hesabı vermem ama yakıt konusu sizi üzmez emin olun.
-Vitesleri uzun tutarsanız 120 yi görüyorsunuz. 90 a kadar hızlanma düşmüyor.
- İlk bakıma (1000km) Cumartesi günü gideceğim. Daha sonra 2000 de bir gidilmesi gerekiyor. 8000 de buji değişiyor.
-2 yıl garantisi var.
Kişisel görüşüm. Çok memnunum. İyiki cbf te karar kılmışım Oldukça büyük konforlu ver performanslı. Aynı zamanda ekonomik. .
Beklentilerini karşılayacağından eminim.
Bu da benim motorum
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
muratım sen daha bine gelmedinmı sür biraz canım benim
Bir kaza vs düşme motoru düşürme yaşamadığın sürece oldukça ekonomik bir motosiklet.. bende 4300 km deyim 1000 bakımına 20 ytl 4000 bakımına 60 ytl verdim. - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, diye sormuşsun. Bunu bilmen gerekmiyor. Sadece servise 1000-4000-8000.... her dörtbinde bir götürüyorsun. Servis motora kaç km deyse o km de nerelerini kontrol etmesi gerektiğini, temizlemesi veye değiştirmesi gerektiğini biliyor ve yapıyor. Sende ayrıca şikayetin varsa söylüyorsun (fren boşluğu, debriyaj boşluğu, zincir boşlğu vs) hallediliyor ve problemsizce binilmeye devam edilebiliyor. Bu süre zarfında, diğer bakımına kadar senin dikkat etmen gereken bi kaç şey var. Motor yağ seviyesinin kontrolü ve zincir bakımını (temzilenmesi, yağlanması, gevşekse gerdirilmesi) kendin yapman gerekiyor. Başka bir işlem yapman gerekmiyor servis bakımına kadar. Uzun süreli sert, redline kullanımda yağ yakma olayı görebilirsin ama bu seni rahatsız etmez. Zaten sakin kullanırsan yağ yakmadığını da görürsün. Ben 4000 km de bir bakımların haricinde aradaki 2000 km de bir yağını değiştirmeni tavsiye ederim. Bunu şehir içi kullanımın çoksa mutlaka yapmanı öneririm. Mesela soğuk olduğu için uzun yol yapamadım ve 300 km yi iki buçuk ayda şehir içinde yaptım. Şimdi ben yağ değiştirmek için 8000 km bakımının gelmesini beklersem ve devamlı bu şekilde kullanırsam motora yazık etmiş olurum. bir sene belki daha bile fazla aynı yağ ile kullanmış olurum. Ben kendi şehir içi - şehirler arası kullanımımı kendimce orantıladığımda 2000 km veya 4 ay. Hangisi önce dolarsa yağ değiştiricem. Kendine böyle bir ölçü belirle ve sorunsuzca bin.
Son hız 110-125 km/h arası üz yolda 105-110 km/h ı geçemeyenlerde var 120 - 125 km/h yapanlarda, bu motorun nasıl açıldığı, rodajının nasıl yapıldığına, sürücünün ağırlığına göre değişebiliyor (100 kg adamla 60 kg adamın çıkabildiği maksimum hızlar farklı olacaktır). Ayrıca benim anladığım kadarıyla 10-15 bini devirmiş motorlar daha iyi kaçıyorlar.90-100 km/h la rahatlıkla uzun süreli sürüş yapabilirsin.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)