Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Aralık 2008, 02:21
#6841
muratcan7 adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla ;
Vites 2 ye takılır. Kontal açılır normalde marşa baslmaya hazır konuma getirilir . motosiklet ittirilir veya yokuştan hızlanarak inilir. bu sırada marşa basılır ve motor çalışması ümit edilir.
Hatam varsa affola.
Kontak açılır. 2. vitese takılır, debdiyaj sıkılylen, hafif bi bayırda veya arkadan birinin itmesiyle veya kendi çabanızla belirli bi hızla ilerlerken debriyaj bırakılır ve gaz verilerek harekete devam edilir Marş motoru arızalıysa zaten hareket halindeykende çalışmaz dururkende. Ayrıca bizim motorlarda ayrıca şanzıman yağı yok. Sadece motor yağı var ve motor yağı şanzımanıda yağlıyor. Bizim şansımanımız, aktarma organlarımız, zincir ve dişliler. Böyle düşünülebilir. Zincir ve dişlilerinizi yağladığınız, belirli aralıklarla temizlediğiniz müdetteçe sorun yok
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Akradaşlar bu sabah kötü başladı.
Mersin guneykent yokunda bayadır suren yol yapım calışması vardı. Bu sabah biraz gec kaldım servisi kacırma telasıyla biraz hızlıydım ama trafige uygun hızdaydım. Birden yola dökülen asfaltın sanki kaldırım gibi yuksek bir sekilde bitirildigini farkettim. Sol taraf biraz dafa düz dü ama arkamdan araclar geliyordu. Guvenli bir şekilde yavaşladım hatta durdum. İşte tam bu sırada motoru durdugu yerde sol tarafa yatırdım. Servisi kacıracagım acelesiyle Hasar olup olmadıgına bile bakamadım. Sadece sol ayna geriye dogru dönmüşdü. Sanırım ayar yerinden döndü. Ama iyice kontrol edemedim. bile
Çok geçmiş olsun, sana, bizlere bişey olmasın, önemli olan bu, motorlarımızın yedek parçaları mevcut, ama bizim yedeğimiz ne yazık ki yok.
just_oh adlı üyeden alıntı
beyler benim motora 4000 bakımında fazla yağ koymuş servis. motoru park ettiğim yerlerde yağ izleri oluyor. ama kontrol ettim motor yağı hala haddinden fazla. bir sorun olur mu ???
@
koralayilker
hayırlı olsun. aramıza hoşgeldin
benim servis, motorlarımızın yağ yakma gibi kronik bir huyu olduğu için yağ değişimi yaparken zaten maksimum seviyesinden biraz daha fazla koyuyor ve bunu bana söylüyor (200 ml kadar fazla koydum, 800-1000 km kadar yağ ilavesi istemez. Kontrol etmen gerekmez) gibi bir açıklama yapıyor. bende 4300 km deyim. Bu 4000 bakımında söylenen. Ne kadar fazla koyduğuna gelince; Kontrol çubuğunun maksimum seviyesinin bi kaç milimetre üstünde çubugun iki tarafınada çizilmiş, 2 tane yuvarlak işaret var. Bu seviyeye kadar doldurabileceğimi söyledi servis eksilme görürsem. Düz bir zeminde yağını kontrol et. Ve motor soğuk olsun kontrol ederken, sıcak motorda yağ genleştiği için olduğu miktardan fazla veya karterdeki süzülmesini tamamlamamış olabileceğinden dolayı, gerçek seviyesinden daha eksik görülebilir. Bu şekilde yağ kontrolünü yap. O yuvarlakların hizasını geçmiyorsa yağ fazla değil demektir.. Ama daha da üst seviyedeyse alttaki karter tapasını biraz gevşeterek bi çay bardağı kadar miktar boşaltıp tekrar kontol et. İdeal seviyeye inenekadar yağ al. Bu işlem oldukça kolaydır. ya 11 ya 12 yıldız anahtarla gevşetiyorsun. Ağzı açık anahtarla yapma diş sıyırabiliyor. Tapayı tamamen sökmen gerekmiyor. yavaş yavaş gevşet, süzülmeye başladığını görünce bahsettiğim miktar kadar yağ boşalınca tekrar sık. Seviyeyi kontol et. Ama bu işlemi yağın fazla olduğundan tarif ettiğim biçimde emin olduktan sonra yap. Ayrıca park ettiğin ortamda gördüğün yağ, karter tapasından kaçıyor olabilirmi ? Bunuda bi kontrol et. Bana servisin söylediğini aynen aktarıyorum (motora fazla yağ koyarsan motor boğulur, gaz yemez). Bu belirtiler yoksa yağ seviyen fazla olmayabilir. birde motorun altındaki hortumlardan birinden motoru çalıştırıp olduğu yerde yüksek devir ara gaz verince, çiğ benzin gibi bişey de atıyor. Bu bi arıza değil. Olağan bi durum. Yağ zannettiğin acaba bu olabilir mi =? Bundan da emin ol.
koralayilker adlı üyeden alıntı
Motor 4000 km ye geldiği halde sanırım henüz girmemiş. ve bu demek oluyor ki 3000 km dir aynı yağ var. Bizim motorlar için 3000 km zaten uzun ve benim uygun görmediğim bi yağ değişim aralığı yani motora göre limitin üstünde. Yağ değişim aralığı uzadıkça zaten vites geçişleri sertleşiyor, sesli geçmeye başlıyor ve buda en çok arada boş vites olduğu için 1 den ikiye geçerken belirginleşiyor. yağ değişimden sonra ki ilk 1000 km geçişler çok güzel sessiz ve yumuşak, ama 800-1000 km den sonra sertleşmeye ve sesli olmaya başlıyor ve km yaptıkça bu fark belirginleşiyor. Her yağ değişiminde bunu hissediyorum. Bu yüzden ben yağı 1500-2000 km de bir periyodik bakımlar harici kendim değiştiriyorum. ilk kalkıştaki titreme debriyaj balatasındaki bi hasardan olabilir, ama bu konuda deneyimli arkadaşlar varsa yardımcı olurlar, böyle bi deneyimim, bilgim yok.
Reklamlar
-
18 Aralık 2008, 13:33
#6842
muratcan7 adlı üyeden alıntı
Yan yatırmışsın korumalık varsa birşey olduğunu sanmam.
Öncelikle hepinize teşekkür ederim. Bende bişi yok. Motorun da sol ayna kolu hafif geriye dogru geldi. Ayar yerinden biraz döndü yani. Koruma demirim var. Osayede bişi olmadı. Aynayı da akşam tekrar ayarladım. Ayrı benim motor solu yatmaya alıştı. Bu 3. oluyor.
1.Bi akşam Yaklaşık 40 km hızla giderken aniden mobilet cıktı. (Mobiletin farı yok firenleri iyi tutmuyor) Yola göre benim gittigi yol ama yol. Cocuk ara sokakdan cıkıyor. Üstelik iki kişiler . Diger cocugun motorunun firenleri saglam oluca benim motorun farını görüp durabilmiş) Carpmamak için ani fren sıktım. (ön arka beraber) Birde hafif motoru yatırınca ön teker kızakladı ve yattım. Motor yaklaşık 3-4 kaydı.
Sonuç: Bende bişi yok motorun kafa grenajının tam kösesi cizildi. Koruma demirinim cizildi. Birde sol yandaki granej alt tarafdan hafif catlamışdı. Egilip alt tarafdan bakmassan göremessin yani.
2. Eşime motor kullanmayı ögretirken yine durdugu yerde motoru tireyemedi ve yatırdı.
3. Zaten biliyorsunuz.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
18 Aralık 2008, 18:22
#6843
Gecmiş olsun
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Öncelikle hepinize teşekkür ederim. Bende bişi yok. Motorun da sol ayna kolu hafif geriye dogru geldi. Ayar yerinden biraz döndü yani. Koruma demirim var. Osayede bişi olmadı. Aynayı da akşam tekrar ayarladım. Ayrı benim motor solu yatmaya alıştı. Bu 3. oluyor.
1.Bi akşam Yaklaşık 40 km hızla giderken aniden mobilet cıktı. (Mobiletin farı yok firenleri iyi tutmuyor) Yola göre benim gittigi yol ama yol. Cocuk ara sokakdan cıkıyor. Üstelik iki kişiler . Diger cocugun motorunun firenleri saglam oluca benim motorun farını görüp durabilmiş) Carpmamak için ani fren sıktım. (ön arka beraber) Birde hafif motoru yatırınca ön teker kızakladı ve yattım. Motor yaklaşık 3-4 kaydı.
Sonuç: Bende bişi yok motorun kafa grenajının tam kösesi cizildi. Koruma demirinim cizildi. Birde sol yandaki granej alt tarafdan hafif catlamışdı. Egilip alt tarafdan bakmassan göremessin yani.
2. Eşime motor kullanmayı ögretirken yine durdugu yerde motoru tireyemedi ve yatırdı.
3. Zaten biliyorsunuz.
Mala gelsınde cana gelmesın bır daha uzulmek ıstemıyoruz.Cok badıreler atlatmıssın gecmıs olsun
-
18 Aralık 2008, 18:58
#6844
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Akradaşlar bu sabah kötü başladı.
Mersin guneykent yokunda bayadır suren yol yapım calışması vardı. Bu sabah biraz gec kaldım servisi kacırma telasıyla biraz hızlıydım ama trafige uygun hızdaydım. Birden yola dökülen asfaltın sanki kaldırım gibi yuksek bir sekilde bitirildigini farkettim. Sol taraf biraz dafa düz dü ama arkamdan araclar geliyordu. Guvenli bir şekilde yavaşladım hatta durdum. İşte tam bu sırada motoru durdugu yerde sol tarafa yatırdım. Servisi kacıracagım acelesiyle Hasar olup olmadıgına bile bakamadım. Sadece sol ayna geriye dogru dönmüşdü. Sanırım ayar yerinden döndü. Ama iyice kontrol edemedim. bile
kardeşim çok geçmiş olsun sana bişe olmasında gerisi hallolur
senle kozan buluşmasında beraberdik degilmi
www.osmx01@hotmail.com
-
18 Aralık 2008, 19:07
#6845
Bende koruma demirini kaldırıma sürtmüştüm. Yeni aldığım eldivenlere alışamamıştım. Gaz veriyormuşum duramadım. Ön fren fayda etmedi sürttüm. Boyadık eskisi gibi oldu yine.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
18 Aralık 2008, 20:43
#6846
-
18 Aralık 2008, 22:14
#6847
uniqe adlı üyeden alıntı
alınabilicek bir motosiklet ama o km ye o fiyat çok gibime geldi.
-
18 Aralık 2008, 23:20
#6848
_PhOeNiX_ adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim.
muratcan sen Lüleburgaz'dasın galiba.Bugün ışıklarda kymco scooter(agility) sakin bi şekilde kalktı.Kaskı falan vardı.Ben otobüse binerken bir anda bir kayma sesi geldi.otobüsün önünden baktım,motor kaymış yağmurdan yalpalamış herhalde veya birden gaza yüklendi.Kaskı kafasından fırlamış yola.
Dikkatli ol hemşehrim
Babaeskili'yim ben gerçi ama liseden dolayı orasıda memleket
.
Evet burgazlıyım. O çarşı yolunda çok düşüyor scooter'lar. Bisiklet yolun çok kaygan bir malzemeden ve birde yağmur eklenince buz pisti gibi oluyor.
Arada burgaza gelirsen görüşelim gezeriz
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
19 Aralık 2008, 01:11
#6849
Cbf 150
CİHAN adlı üyeden alıntı
alınabilicek bir motosiklet ama o km ye o fiyat çok gibime geldi.
Irtıbata gecdım 2 700 dedi ama banada cok geldı 2007 model şehiler arası kullanmıs...
-
19 Aralık 2008, 01:16
#6850
cbf150 olucak motorsiklet.net ilan kısmına bakın 2.400 olması lazım 2007 model
-
19 Aralık 2008, 01:53
#6851
Cbf 150
Discordian adlı üyeden alıntı
cbf150 olucak motorsiklet.net ilan kısmına bakın 2.400 olması lazım 2007 model
Bi goz atayım saolasın
-
19 Aralık 2008, 02:44
#6852
uniqe adlı üyeden alıntı
Motor bence temiz fiyat ta aksesuarlarla düşünüldüğünde uçuk sayılmaz. Ama ben 40 arka dişli ile motordan hız artışı alamadım ve orjinal 42 yi takmak durumunda kaldım. Bu motor 38 lik takmış, performansı nasıldır bilmiyorum ayrıca devamlı kullandığın istikamette dik bayırlar varsa ve genelde yolculu kullanıyorsan 38 lik dişli kaldırmayabilir. Gerçi bu dişliyi söküp orjinalini takmak zor değil.. Karar senin.. Ve aynı modele 2008 model de bulabilirsin diye düşünüyorum.
-
19 Aralık 2008, 02:52
#6853
Cbf 150
Peki alırsam cbf alcamda bu motorların rodajı nasıl yapılmalı ve son yapdıgın hız ne kadar
-
19 Aralık 2008, 03:33
#6854
uniqe adlı üyeden alıntı
Peki alırsam cbf alcamda bu motorların rodajı nasıl yapılmalı ve son yapdıgın hız ne kadar
şu an 4300 km deyim şu anda düzde 110 km/h hafif eğimli bayırda 115 - 120 km/h gibi. İlk 1000 km çok sert kullanma, ani kalkışlar yapma, gazı kökleyerek hızlanma ve köklü sürme, ortalama 80-90 km/h ı geçme. İki kişi fazla dik bayırı olan kesimlerde uzun süreli sürüş yapma. Frenleri yumuşak kullan, yavaşlarken kompresör ve fren yardımyla yumuşak bir biçimde yavaşla, devirli kullan ama limitlerde kullanma. Motoru sıkıştırmadan devirli kullan yani. Yani ona bir bebeğe yaklaşıyormuşsun gibi yaklaş, en azından 1000 km bakımı bitenekadar, 1000 bakımından sonra bu kıstlamaların ölçüsünü biraz daha yükseltebilirsin. 2000-3000 km den sonra herhalde rodaj bu şekilde kullandığın taktirde sağlıklı bi şekilde tamamlanmış olacaktır.
Türkiye' de bir otomotiv sektörü çalışanı olarak söylemeliyim ki; 5 yıldır çalışmakta olduğum Ford Otosan Kocaeli Fabrikası, dünya çapındaki ekonomik kriz nedeni ile, üretime 3 hafta ara vermiştir. Artık her sorusu olana şakır şakır cevap yazarım herhalde 3 hafta boyunca Tabiki bilgi ve deneyimlerim çerçevesinde. Bide yaz olsaydı şöyle bi güney yapardım ama, kışın pek çekilmez sanırım
-
19 Aralık 2008, 03:56
#6855
ethemm76 adlı üyeden alıntı
şu an 4300 km deyim şu anda düzde 110 km/h hafif eğimli bayırda 115 - 120 km/h gibi. İlk 1000 km çok sert kullanma, ani kalkışlar yapma, gazı kökleyerek hızlanma ve köklü sürme, ortalama 80-90 km/h ı geçme. İki kişi fazla dik bayırı olan kesimlerde uzun süreli sürüş yapma. Frenleri yumuşak kullan, yavaşlarken kompresör ve fren yardımyla yumuşak bir biçimde yavaşla, devirli kullan ama limitlerde kullanma. Motoru sıkıştırmadan devirli kullan yani. Yani ona bir bebeğe yaklaşıyormuşsun gibi yaklaş, en azından 1000 km bakımı bitenekadar, 1000 bakımından sonra bu kıstlamaların ölçüsünü biraz daha yükseltebilirsin. 2000-3000 km den sonra herhalde rodaj bu şekilde kullandığın taktirde sağlıklı bi şekilde tamamlanmış olacaktır.
Türkiye' de bir otomotiv sektörü çalışanı olarak söylemeliyim ki; 5 yıldır çalışmakta olduğum Ford Otosan Kocaeli Fabrikası, dünya çapındaki ekonomik kriz nedeni ile, üretime 3 hafta ara vermiştir. Artık her sorusu olana şakır şakır cevap yazarım herhalde 3 hafta boyunca
Tabiki bilgi ve deneyimlerim çerçevesinde. Bide yaz olsaydı şöyle bi güney yapardım ama, kışın pek çekilmez sanırım
ooo yasadım valla senı soru yamuruna tutucam şaka şaka iyi bakalım tatıl yap
-
19 Aralık 2008, 08:59
#6856
Arada bir motor sıcakken birkaç saniyeliğine basmak iyidir. Onun dışında soğukken motoru zorlama. Soğukken gaz verme. Boştaykende yüksek devir çevirttirme.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
19 Aralık 2008, 14:40
#6857
osmx adlı üyeden alıntı
kardeşim çok geçmiş olsun sana bişe olmasında gerisi hallolur
senle kozan buluşmasında beraberdik degilmi
www.osmx01@hotmail.com
Evet Mersinden Sencer Abi Ben Ve Ahmet (Guercin) gelmişdik. Gercekten guzel bi gezi olmuştu...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
19 Aralık 2008, 17:03
#6858
-
19 Aralık 2008, 17:20
#6859
-
19 Aralık 2008, 17:22
#6860
Jiklenin ne olduğunu anlayalım önce
Jikle çekili iken giren hava miktarı azalır yakıt miktarı artar (zengin karışım) Bunu sürekli kullanırsak çok fazla yakıt tüketimi ve motor içim doğru olmayan karışımı kullandığımız için zarar verebilir.
Jikle sadece motosikleti ısıtmak için kullanılmalıdır.
Ayrıca cbf'lerde rolanti otomatik ayarlı değil. O yüzden jikle açıkken moturun stop etmemesi için bir miktar gaz vermeniz gerekebilir.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler