motorun ısınması yağın incelmesini böylece daha akışkan olmasını sağlar.
Soğukken seviyeye bakmak doğrudur.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Arkadaşlar motor kullanmaya 15-20 gün kadar ara verdim. Bu sürede motorum devamlı açık alanda üstü kapalı yerde kaldı. Tekrar çalıştırmak istediğimde Jikleyi ortadaki çizgiye getirdim yaklaşık 20 dakika kadar uğraştıktan sonra çalıştırdım. Uzun süreli kullanılmadığı durumlarda bu kadar uğraştırması normalmi bu durum sizlerde de oluyormu merak ediyorum
34 EU 191
Jikleyi sonuna kadar aç yarım yapmak yerine çalıştırmaya çalışırken.. Bende dışarda branda altında muhafaza ediyorum, 3-4 günden fazla uzun ara verdiğim olmadı ama bu 3-4 gün sonrasında çalıştırdığımda bile jikleyi çalıştırmadan önce sonuna kadar çekiyorum.. Tek marşta çalışıyor. Daha sonra 20-30 sn jiklede hafif hafif gaz vere vere çok bağırtmadan çalıştırıyorum ve 20-30 sn jiklede çalıştırdıktan sonra jikleyi kapatıp aynı anda gazı bırakıyorum.. Rölantide jikle kapalıyken kendi kendine çalışmaya devam ediyor..Bi kaç dk da böyle rölentide çalıştırdıktan sonra yola çıkıyorum.. Bence ilk çalıştırmalarda jikleyi tam açmalısın.
Demek istediğim şu, zaten aynı kapıya çıkıyor aslında.. Motoru kapatıp hemen hiç beklemeden yağ seviyesine bakarsanız, karter içine henüz süzülmesini tamamlamış yağı göremiyeceğiniz için yağ seviyesi olduğundan biraz daha düşük görülür yağ çubugunda.. Buda sizi aldatabilir.. Yağ eksiltmiş diye düşünüp gereğinden fazla yağ doldurmanıza sebep verebilir.. Şöyle.. Yağ kontrolünü bir yolculuktan sonra hemen yapacaksanız, düz bir zemine orta sehpada park ederek, en az 5-10 dk tüm yağın kartere süzülmesini bekleyin veya yolculuğa başlamadan motorun yanına gittiğinizde motoru çalıştırmadan önce yağ kontrolünü yapın derim.
Jikle sonda iken benim motor stop ediyor . İlk marşta alıyor ama gaz vermeden ısınmıyor. Rolanti ayarı düşük biraz sanırım.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Jikle tam açık iken benim motorda stop ediyor. Bir kaç günlük ara vererek çalıştırmalarda normal olarak çalışıyor ancak dediğim gibi uzun süre çalışmadığı zaman tam jiklede hiç almıyor. yine 3-5 dakika kadar orta çizgide alıyor
34 EU 191
rölanti ayarı düşük değildir.. Jikle açık ve motoru yeni çalıştırdığında gazı bırakırsan motor zaten durur. Motoru hava soğukken çalıştırdığında ve jikleyi kullandığında marşa basmadan önce biraz gaz kolunu çevir marşa baz ve tamamen gazı bırakmadan hafif hafif gaz vere vere kısa bir süre motoru ısıt. motoru 20-30 sn ısıttıktan sonra gazı tamamen bırakmadan önce jikleyi kapat ve hemen gazı bırak. Motor rölantide ve jikle kapalıyken çalışmaya devam edecektir.
Rölanti ayarı düşük olsa motor sıcakken kendi kendine durur veya duracakmış gibi çalışır. Rölanti motor soğukken veya çalıştırılmaya çalışırken değil.. sıcakken kontrol edilmeli.. Jikle soğuk havalarda motora ilk çalıştırmayı kolay yaptırmak içindir.. Jikle çekildiğinde karbratör normalden daha çok hava alır ve az benzin kullanarak ilk ateşlemenin daha kolay olmasını sağlar ve motorun kısa sürede ısınmasına yardımcı olur. Bu yüzden jikle açıkken gaz bırakırlırsa hava karşımı çok, benzin az geldiğinden motor duracaktır. Motor ısındığında jikle hemen kapatılmalıdır.
Açıklayıcı bilgiler teşekkür ederim.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
CBF 150. 150cc lik bi motor için çok uzun gibi geliyor bana hoş değil BENCE...
Abi daha kısalarıda vardır.. Onlardan bak istersen Bu fiyatta, kendi sınıfında, bu kalitede, bu performasta, bu konfor seviyesinde, yakıt yedek parça ve servis hizmetleri düşünüldüğünde bu denli ekonomik bi motor bulursan Tr' de satışta olan kısasından haber ver hemen takasa gireyim Bizim trafik kültürümüzde ne kadar iriysen o kadar güvendesin. Ben eski motorumla scooterımla kendimi bazen göstermekte belli etmekte zorlanırken şimdi iri, uzun olması sayesinde trafikte bu dez avantaj kısmende olsa ortadan kalktı, hiç ummadığım yerlerde arabların yol verdikleri falan oluyor. Eski motorumda hiç böyle şeyler olmazdı. Nasıl olsa küçük motor ,elbet yolunu bulur diye düşünülüyordu herhalde Şu anda daha rahatım. Bu arada Kocaeli' nin neresindensin ? Ben Karamürsel ilçesindeyim..
Baharda bende CBF 150 almayı düşünüyorum şu anda sucoter kullanıyorum vitesli motorda az bi deneyimim var.Ben bu motorun uzun yolda kullanılıp kullanılamiyacağını öğrenmek istiyorum genellikle hep şehir içi kullanımı hakkında yazılmış sucoterler için bu ccde biraz zorlanılıyor viteslide değişiklik olurmu tekerlek çapları farklı olduğu için belki farklı olabilir diye düşündüm motorlar hakkında fazla bir bilgim yok bu konudada bişeyler yazarsanız sevinirim ve rodajdan sonra zorlamadan rahat çıkabildiği hız kaç km
bende 150 hs scooterdan 2 ay önce geçtim.. ve çok memnunum.. Uzun yol rahatlıkla yapabilirsin.. 110-120 km/h hızlara rodajdan sonra çıkabilirsin. benim eski göstergenden gördüğüm 110-120 tamamıyla yalanmış yani o bir 80-90 falanmış, şu an 110-120 km/h a çıktığımda otobanda orta şeritten şehirler arası otobüslerle arka arkaya yolculuk yapabiliyorum..2 ayda 4000 km yaptım.. kafam estiğinden günübirlik 150-200 km lik yolculuklar yaparım.. Kullandığın scooterdan ortalama 20-25 km/h hızlıdır. Ve bu hız seni her ortamda yolculuk etmen için yeterlidir.. Scooter gibi zaman zaman bankete inmen gerekmez.Büyük tekerlek yapısıyla sarsıntı scooter kadar fazla olmaz.. Süspansiyonları çok iyidir.. Otoruş pozisyonu yolcu ve sürücü için senin scooterından çok daha rahattır. uzun yolda yormaz ve motor da 150 veya 125 cc scooter gibi yorulmaz.. Forumu baştan sona okumanı tavsiye ederim yavaş yavaş, eger cbf 150 alacaksanız. Forumda cbf ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi bulabileceksiniz..
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim tam karar vermemi sağladı tek o konuda bir tereddütüm vardı.Forumu bayacana okudum ama tamamını daha bitirmedim arkadaşlar çok güzel motor hakkında bilgiler vermişler benim gibi almayı düşünenler için güzel bilgiler var.benim motorum motor gibi değil zaten nerdeyse bisiklet statüsünde en yüksek hızı 80-90 oda zaten çıktımmı bir süre sonra motor sapıtıyor boğulma yapıyor.CBF 150 yi aldığım zaman sanırım motor kullanıyorum diyebilicem
evet paradoks senin dedigin gibi..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Jikle çekildiğinde daha fazla yakıt kullanılır. Bu soğuk motorun daha fazla benzin ile kısa sürede çalışmasını sağlar.
Jikle çekikken yola çıkmayın fazla yakıt yakarsınız denmeside bundandır.
Ben cbf in uzun yola rahatça geleceğini. Saat başı verilen 5-10 dakikalık molalar ile hem bizim hemde motorun dinlenerek sorunsuz her yola gidebileceği kanısındayım.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Az hava ve çok yakıt, sence çalışabilirmi soğukken.Jikle çekili iken motoru ilk çalıştırdığında sıcak motor gibi çalışabiliyor.Gaz yiyor. Hava fazla olduğu için yanma daha rahat olabiliyor. Yeteri kadar ısınmayan motorun jiklesini kapattığında, motor duruyor çünki hava akımı azalıp benzin çoğaldığı için soğuk motor, az hava ile fazla gelen benzini yakamıyor.Motor boğuluyor ve duruyor. Bu aslında bi kimyasal bi mantık. Yanmanın hava ile ilişkisi. Ben bu şekilde biliyorum. Ama bi motor ustasına sorayım..
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)