Metehan, yaptığın karşılaştırmada belirttiğin özelliklerden amortisör dışında hiçbiri motor almak isteyen biri için kriter olması gereken özellikler değiller. Ki amortisör yorumunda da mobilet ile ybr karşılaştırmasını yapmak ne kadar doğrusur tartışılır zira nasıl her prolink amortisör bir değilse her çift amortisör de bir değildir... Tabii bunun yanında YBR'de de CBF'de de özelleşmiş bir tutamak olmaması ya da aynı tip egzoz bağlantıları olmasını da belirtmem illa gerekli mi bilemiyorum. Yani tamam elbette karşılaştırma yapalım ama biraz daha belirleyici özellikler hakkında ve mantıklı kriterlerde...
Yamaha ile ne kadar sıkı fıkı olduğunu bilmiyorum tabi ama ben YBR'm ile 23000 km'dir baya sıkı fıkıyım ve yaz-kış demeden kullanıyorum, ne bir parçasını değiştirdim ne de bir sorun ile karşılaştım, benimki düşük bir km ama 50bin hatta 80bin km yol yapıp yine benim gibi sadece sarf malzemesi değiştirip yoluna devam eden bir dolu insan var.
Ben işte böylesine kendisini kanıtlamış bir motora (bu
dandik motorla Everest yollarına gidildiğini, Çin'in baştan aşağı katedildiğini hatta şu anda bir dünya turu yapıldığını da belirtmeden geçmiyim) nasıl
dandik diyebildiğini anlayamıyorum. Nesi dandiktir yani bu motorun?
Son olarak bugün motor alıyor olsaydım herhalde CBF 150 alırdım zira Honda CBF 150 ile YBR'de aranan özellikleri (dolgun görünüm, prolink amortisör, biraz daha güçlü motor, gelişmiş gidon kumandaları) motora ekledi. Doğal olarak ortaya YBR'den üstün bir motor çıktı. Bunu söylemek için motora oturmaya gerek bile yok. Bu motoru alıcak olsaydım tek korkacağım şey herhalde Honda'nin yedek parçalardaki absürd fiyat tutumu olurdu.
Yani uzun lafın kısası "yiğidi öldür hakkını yemedir"