Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Ekim 2008, 20:51
#6301
Reklamlar
-
13 Ekim 2008, 20:54
#6302
Dostum hayırlı olsun..kameran nedir ?
-
13 Ekim 2008, 20:55
#6303
teşekkür ederim allah razı olsun kameram NİKON D80
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
-
13 Ekim 2008, 20:57
#6304
Fotoğraflarda oynama varmı ?
-
13 Ekim 2008, 21:06
#6305
evet ps de renkler ayarlandı bu fotoda ayar yok sadece boyutu ayarlandı,
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
-
13 Ekim 2008, 21:28
#6306
arkadaşlar size bişey sorayım siz bu CBF le baya bi iç içesiniz ben 04,12,2007 de aldım benim CBF i ve şu anda 43700km.ama çok muhteşem yağı yakıyo yani 1000km.1300gr.yani bır kilo üçyüz gram yağı takviyesi yapıyom.
size sormak istediğim şey bu CBF ler bu kadar çabuk mu motoru bitiriyo şimdiya kadar kulandığım en çabuk motoru bitiren makina çıktı niye acaba.
ben kuryelik yapıyom ve günde ortalama 250km.yapıyom ama bu CBF YBR den de çabuk bitti normalmi yani.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
13 Ekim 2008, 21:30
#6307
Hayırlı uğurlu olsun uzun kmler binersiniz inşallah ne kadar mal oldu acaba sıfır plaka falan
-
13 Ekim 2008, 21:38
#6308
headquarters adlı üyeden alıntı
Hayırlı uğurlu olsun uzun kmler binersiniz inşallah ne kadar mal oldu acaba sıfır plaka falan
amin iyi dileklerinize teşekkür ederim, ruhsat plaka ve koruma demiri yan ayak dahil 3700 ytl. peşin
[B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]
-
13 Ekim 2008, 21:44
#6309
feritsolak adlı üyeden alıntı
amin iyi dileklerinize teşekkür ederim, ruhsat plaka ve koruma demiri yan ayak dahil 3700 ytl. peşin
Tekrardan hayırlı olsun o zaman uygun almışsınız
-
13 Ekim 2008, 21:59
#6310
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar size bişey sorayım siz bu CBF le baya bi iç içesiniz ben 04,12,2007 de aldım benim CBF i ve şu anda 43700km.ama çok muhteşem yağı yakıyo yani 1000km.1300gr.yani bır kilo üçyüz gram yağı takviyesi yapıyom.
size sormak istediğim şey bu CBF ler bu kadar çabuk mu motoru bitiriyo şimdiya kadar kulandığım en çabuk motoru bitiren makina çıktı niye acaba.
ben kuryelik yapıyom ve günde ortalama 250km.yapıyom ama bu CBF YBR den de çabuk bitti normalmi yani.
ilk defa duydum bu yağ yakma problemini ben benim motoru 5500 de arkadasa sattım su an 20.000 ne dayandı tık yok makinada 1 gram yağ eskilmesi bile yok
cihana da sormak lazım oda 40.000 lerde eminim onun makinada da yoktur
-
14 Ekim 2008, 11:03
#6311
Discordian adlı üyeden alıntı
ilk defa duydum bu yağ yakma problemini ben benim motoru 5500 de arkadasa sattım su an 20.000 ne dayandı tık yok makinada 1 gram yağ eskilmesi bile yok
cihana da sormak lazım oda 40.000 lerde eminim onun makinada da yoktur
önceki sayfalara bakarsanız cbf in yağ eksiltme sorununun nekadar ciddi oldugunu görürsünüz bu sıcak bölgelerde 2 katına çıkıyor ancak cbf de böyle bir sorun vardır yağı düzenli kontrol edin!
-
14 Ekim 2008, 11:24
#6312
Benim bişey kafama takıldı bu motorda, Jiklelerin çalışma mantığı (Activa'da gördüğüm kadarıyla) çekildiği zaman motora gaz vermesi fakat ben CBF'de jikle çektiğim zaman hiç bir fark göremiyorum ve motoru ilk çalıştırdığım zaman jikle çekili bile olsa motor stop ediyor, illaki hafif gazı açmak gerekiyor motoru ısıtmak için acaba benim jiklede sorun mu var yoksa başka şekildemi kullanımı var bunlardaki jiklenin anlayamadım bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Şu anda jikleyi kullanmadan sabahları çalıştırıp hafif gazla ısıtıp yola çıkıyorum.
-
14 Ekim 2008, 11:25
#6313
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar size bişey sorayım siz bu CBF le baya bi iç içesiniz ben 04,12,2007 de aldım benim CBF i ve şu anda 43700km.ama çok muhteşem yağı yakıyo yani 1000km.1300gr.yani bır kilo üçyüz gram yağı takviyesi yapıyom.
size sormak istediğim şey bu CBF ler bu kadar çabuk mu motoru bitiriyo şimdiya kadar kulandığım en çabuk motoru bitiren makina çıktı niye acaba.
ben kuryelik yapıyom ve günde ortalama 250km.yapıyom ama bu CBF YBR den de çabuk bitti normalmi yani.
Arkadaşım senin bu soylediginin bende hiç bir acıklaması yok Neden diye sorarsan CBF150' nin karteri zaten 1 litre max 1,2 litre yag alıyor.(servis 1 litre=1000gr koyuyor) Siz nasıl oluyorda 1000 km de 13000gr (1,3lt) yag ekliyorsunuz. Bu durumda sizin motorunuz coktan yatak sarmış olmalıydı... CBF150 de sıcak havalarda yag eksiltme var ama kesinlikle sizin soylediginiz boyutlarda degil...
ETHEEMM76 kardeş dişli degişikligi hakkında gecmiş sayfalarda benim yazdıklarım var oradan bakabilirsiniz. Ön dişliyi 16 yapmak senin isteklerini tam anlamıyla karşılar... Piyasada iç freze si CBF150'ninkine göre 0,5 mm kadar küçük olan 16 lık dişliler var. Bunlardan bitane al. Orjınal dişli ile birlikte bir frezeciye giderek bu işlemi halledebilirsin... Hatta ön dişlini frezeci de kendin de sökebilirsin. cok zor bişey degil.. Ancak frezecinin dişli üzerinde yapacagı işlemi iyi anlatmalsın Benim bu şekilde 2 tane 16 lık dişliyi frezeci bozdu. Sonunda işini bilen birini buldum ve ona yaptırdım.
tahmini olarak 16 lık dişli 5 ytl
freze diş açma işlemi 20 ytl (ben yaptırdım yer 20 almışdı.MERSİN de)
Cihan abi ben bi ara ön dişliyi 17 lik bile taktım hiç bir sekil de bir yere carpma veya sürtme olmadı... 17 lik dişlide motor kalkışlarda baya zorlanıyor. vites araları kafi derecede artıyor fakat motor ömrü icin sakıncalı. Ön dişli 16 lık cok uygun bence...
Gectigimiz pazar gunu kozan gezisinde CBF150 ile katılan bir arkadaş daha vardı. Ben dişli degiştirdigimi soyledim ve aradaki olup olmadıgını demek amaclı bi kapışdık. İlk ışık cıkısında benim vites aralarını kısa tutmama ragmen basa bas gittik. sonra yarım boy onume gectigin de arkadaş 4. vitesde ben 5 vites de idim. Tekrar 4' e düşüp vites arasını uzatınca yakaladı ve 5 vitesle gectim.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
14 Ekim 2008, 19:08
#6314
@feritsolak hayırlı olsun abicim güle güle kullanasın.
Ama hiç bir zaman sıfır halinde olduğu kadar temiz olmayacak en sinir olduğum durum bu.
-
14 Ekim 2008, 19:47
#6315
-
15 Ekim 2008, 01:22
#6316
teknik bilgiler forumuna cbf150'de motor devrini hesaplamakla ilgili bir konu actim.
basit bir formul ile o anki hizdan motor devrini hesaplamak mumkun. umarim herkese faydali olur...
-
15 Ekim 2008, 01:30
#6317
frustrated adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar ben cbf150 ye uygun disk kilidi bulamadım.. bugün motomax de iki tane denedik deliklerden geçmedi.. tavsiye edebileceğiniz marka model varmıdır?
teşekkürler
Her disk kiliti cbf 150nin disklerine olmuyor biraz daha ufak sanırım.Buarada bizim cbflere XENON uygulaması yapılabilirmi?
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
15 Ekim 2008, 11:25
#6318
Ark..lar, 3 gün önce 1000 bakımına gittim, ustamın dediğini aynen aktarıyorum, (4000 km de bir yağı değişir. motor yağ eksiltir. arada bir yağını kontrol edersin) eksilme gördüğünde 10/40 kaliteli bi yağ ile ilave yap,ok dedim. ben bu yağ yakma olayını 800 km de iken fark ederek 200 ml kadar yağ ilavesi yapmıştım ve seviyeyi normal seviyesine çıkarmıştım..
Bu motor 150 cc bi motor..250 lik veya 500 lük falan değil 4000 de bir yağ değiştirelim...2000-2500 km de yağ kapkara oluyor zaten ve serviste bana 4000 km diyor. Motoru yeni almışım, hayatta 4000 km gitmem bir yağ ile..150 cc scooter kullandım daha önce yağ değişmi 1000 km idi ve ben hep 700-800 de bir yağını değiştirdim. Ama o km lerde bile yağ siyahlaşıyordu. en fazla 1500-2000, periyodik bakım aralıkları için 4000 km çok normal ama yağ değişimi için çok uzun, servis her nekadar yağ için de kitapçıktaki bakım km lerini takip et dese de ben asla o kadar bekleyemem. Ayrıca başka bir serviste yağ değişimi nin 2000 de bir olduğunu periyodik bakımında 4000 de bir olduğunu söylemişti..
Yağ rengi şeffaf veya hafif açık sarıdan km yaptıkça kirlenmeye başlar.. Kirlenmiş.. Artık doyma aşamasına gelmiş yağ, yeni yağa göre yüksek sıcaklıklarda daha fazla inceleceği için ve yağlama özelliğini kısmende olsa kaybetme aşaması başladığı için motoru yeni yağ gibi korumaz, Bide şu var.. Yağ çubugundan kontrol ettiğimde, o anda çok az yağ gördüğüm için yağ çok siyahmış gibi gelmiyor ama karteri boşalttığım kaptaki aynı yağa bakıyorum.. Kapkara.. Yani karterde, bizim yağ seviye çubugundan gördüğümüz yağdan daha kirli yağ var aslında. Servislere bakarsan benim cbf 150 nin yağ değişimine 4000 de bir diyor.. 150 cc hacminde bi motorun içindeki 1 lt yağ motoru 4000 km gibi yüksek bi rakamda aynı performansla korumaya yetermi ? Bunu sizin mantığınız alıyormu ? 600 lük 500 lük olsa tamam diyicem, 2-3 lt yağ kapasitesi vardır.. o zaman 4000 km uygun. Ya 150 cc arkadaşlar, kitapçıkta yazan periyodik bakım aralıkları, yağ değişim aralıkları değil veya kesinlikle yağ değişimi olmamalı..Eğer öyleyse ilk 2000-2500 km güzel, son 1500-2000 km ise kap kara, kritik noktaya girmiş bi yağ ile motorumuzu kullanmamızı öneriyor bizim servisimiz, ya ben çoğunlukla şehir içi kullanıyorsam o zaman ne olacak. Yani motoroun 2 saat çalışıp 150-200 km yapması var.2 saatte 50-60 km yapması var trafiğe göre değilmi..ya o km nin çoğunu 4.5. vitesleri bile kullanmadan yapıyorsam.. Servis bunun hesabını yapıyormu acaba.. Yorum sizin ? şöylede bi soru soruyim.. CBF 150 yi 4000 km de bir yağ değiştirerek kullanan varmı ?.. 3500 km den sonra yağın rengi nasıl oluyor ? Motorunuz yeni ise benim gibi buna dayanabiliyormusunuz . Benim içim gider inanın.Sizin servisiniz yağ değişimini kaç km de bir yapmanızı öneriyor ?
Ayrıca GEZGİN 33 arkadaşımıza dişli büyütlme ile ilgili yorumları için teşekkürler..
-
15 Ekim 2008, 11:37
#6319
Milletin işi gücü yok kaliteyi karalamaya çalışıyor ! Ayıp ama ya
-
15 Ekim 2008, 12:02
#6320
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ark..lar, 3 gün önce 1000 bakımına gittim, ustamın dediğini aynen aktarıyorum, (4000 km de bir yağı değişir. motor yağ eksiltir. arada bir yağını kontrol edersin) eksilme gördüğünde 10/40 kaliteli bi yağ ile ilave yap,ok dedim. ben bu yağ yakma olayını 800 km de iken fark ederek 200 ml kadar yağ ilavesi yapmıştım ve seviyeyi normal seviyesine çıkarmıştım..
Bu motor 150 cc bi motor..250 lik veya 500 lük falan değil 4000 de bir yağ değiştirelim...2000-2500 km de yağ kapkara oluyor zaten ve serviste bana 4000 km diyor. Motoru yeni almışım, hayatta 4000 km gitmem bir yağ ile..150 cc scooter kullandım daha önce yağ değişmi 1000 km idi ve ben hep 700-800 de bir yağını değiştirdim. Ama o km lerde bile yağ siyahlaşıyordu. en fazla 1500-2000, periyodik bakım aralıkları için 4000 km çok normal ama yağ değişimi için çok uzun, servis her nekadar yağ için de kitapçıktaki bakım km lerini takip et dese de ben asla o kadar bekleyemem. Ayrıca başka bir serviste yağ değişimi nin 2000 de bir olduğunu periyodik bakımında 4000 de bir olduğunu söylemişti..
Yağ rengi şeffaf veya hafif açık sarıdan km yaptıkça kirlenmeye başlar.. Kirlenmiş.. Artık doyma aşamasına gelmiş yağ, yeni yağa göre yüksek sıcaklıklarda daha fazla inceleceği için ve yağlama özelliğini kısmende olsa kaybetme aşaması başladığı için motoru yeni yağ gibi korumaz, Bide şu var.. Yağ çubugundan kontrol ettiğimde, o anda çok az yağ gördüğüm için yağ çok siyahmış gibi gelmiyor ama karteri boşalttığım kaptaki aynı yağa bakıyorum.. Kapkara.. Yani karterde, bizim yağ seviye çubugundan gördüğümüz yağdan daha kirli yağ var aslında. Servislere bakarsan benim cbf 150 nin yağ değişimine 4000 de bir diyor.. 150 cc hacminde bi motorun içindeki 1 lt yağ motoru 4000 km gibi yüksek bi rakamda aynı performansla korumaya yetermi ? Bunu sizin mantığınız alıyormu ? 600 lük 500 lük olsa tamam diyicem, 2-3 lt yağ kapasitesi vardır.. o zaman 4000 km uygun. Ya 150 cc arkadaşlar, kitapçıkta yazan periyodik bakım aralıkları, yağ değişim aralıkları değil veya kesinlikle yağ değişimi olmamalı..Eğer öyleyse ilk 2000-2500 km güzel, son 1500-2000 km ise kap kara, kritik noktaya girmiş bi yağ ile motorumuzu kullanmamızı öneriyor bizim servisimiz, ya ben çoğunlukla şehir içi kullanıyorsam o zaman ne olacak. Yani motoroun 2 saat çalışıp 150-200 km yapması var.2 saatte 50-60 km yapması var trafiğe göre değilmi..ya o km nin çoğunu 4.5. vitesleri bile kullanmadan yapıyorsam.. Servis bunun hesabını yapıyormu acaba.. Yorum sizin ? şöylede bi soru soruyim.. CBF 150 yi 4000 km de bir yağ değiştirerek kullanan varmı ?.. 3500 km den sonra yağın rengi nasıl oluyor ? Motorunuz yeni ise benim gibi buna dayanabiliyormusunuz . Benim içim gider inanın.Sizin servisiniz yağ değişimini kaç km de bir yapmanızı öneriyor ?
Ayrıca GEZGİN 33 arkadaşımıza dişli büyütlme ile ilgili yorumları için teşekkürler..
böyle bişeyin olması mümkün değil belki kaliteli ve 10/40 gibi bi yağla 3000 km ama bu km ye gelmeden çoktan cbf yağı eksiltecektir en iyisi her 1000 km de bir değiştirmek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler