hee doğru benimkide mobil ...ama ilginç yaa, yağ değişimi bu kadar etkilermi..hayret ettim.
hee doğru benimkide mobil ...ama ilginç yaa, yağ değişimi bu kadar etkilermi..hayret ettim.
ozzy73,Etkiliyor gerçekten bende hayret etmiştim
serviste ne marka yağ koyuyorlar ??? siz kendiniz mi değiştirdiniz yağı ??
bende cbf 150 alıcam.0'ı yükseliş honda da 3.850 yaz sonunu beklesem fiyatlar noolur acaba?? zaten ehliyetide ağustosta alıyom
@ risky
fiyatlar geçen seneden beri aynı. senin dediğin fiyata ruhsat ve plaka da dahil. hatta 30 lira daha verip yan ayaklık ve koruma demiri bile takarlar. ben geçen seneden beri bekledim kışın bile fiyat düşmedi. tabi bayiye gidip konuşursan belki bir indirim olabilir ama beklediğine değmez. ama sen ehliyet almamışsın bence en güzeli ehliyet aldıktan sonra al motoru sonra polis çevirirse korkusu da olmaz
bu gece sürüşüründen bir foto koyayım da topic şenlensin
o yağ değişimden sonra motor canavar gibi oldu düşüncesi biraz yalnış motorun yağ yapısı yani bu 10 40 dediğini yağ mesela aynı yağdan koyarsan bi değişim yapmaz..Hı illada yapar diyen biri olursa evet yapar daha sessiz çalışır vibrasyon azalır kışın çalışma 2. marşta değilde 1 de alır..Daha birsürü sebeb olabilir, fakat vizkositesi aynı olan yağın değişim sırasında motorda 10 km hız değiştirecek kadar bi değişim yapacağını zannetmem..(MARKA MODEL VİZKOZİTE FARKI HARİÇ)
Bİ selektöre BİN manita
Arkadaşlar motorun hızını arttırmak için hangi dişliyi takmalıyım ?
eğer orjinali duruyorsa ön dişliyi sök, dişlerini say.. diyelim 14 dişmi var, sen 15 tak.. bu kadar basit.. bu arada senin motorun yağ eksiltiyormu?
cbf 150 alıcaktım ama bu yağ eksiltme sorunundan sonra pek yanaşmam peki bu sorun iki kişi sıcakta motora yüklenildiğinden mi oluyor yoksa çok dikkatli özenli kullanan arkadaşlardada oldu mu?
Bİ selektöre BİN manita
Dün CBF 150 mi sattım
Sırada TVS Apache var
Mikuni,Sağol..Motorum 15.000 küsür kmde oldu hiçbir sorun yok ne yağ eksiltmesi ne de başka bir sorun
Cbf 150 nin orjinal on dişlisi 15 lik. 16 lık dişli takarsan hız biraz daha artar. Geçmiş sayfalara bakarsan bu konu hakkında yorumlar var...
San tavsiyem... dişli degişikligini en 5000 km den sonra yap... Ben 3000 km de 16 lık dişli taktım motoru kalkışlarda biraz zorlanıyor. hızda 10 km kadar artıyor.
Gecen hafta sanayide bi cbf ci gördüm. Adam 17 lik dişli takmak için frezecide dişli yapdırıyordu... Boşuna takma 16 lik de bile motorun gücü düşüyor dedim.. Adam bi deniycem dedi.. Ben de sonucu görmek için bekledim 20 dak sonra dişli hazırlandı Takıldı zincir ayarı falan adam bir iki tur attı. guzel dedi... Ben de bir iki tur attım. hız denemesi yapmadım tabi ama motor kalkışlarda fazla zorlanmıyordu... İlk aklıma gelen motoru oynandıgı yonunde oldu.. Emin olmak için sordum ama yok dedi.. simdi degiştirdigim dişli harici hersey orjinl dedi. Motor 6800 km de idi 5000km den sonra motor cok farkediyor. dedi...BİLGİNİZE
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Merhaba arkadaşlar, madem topik hortlatıyoruz benim de bir katkım olsun 2 aydır motosiklet arayışı içerisindeyim. CBF150 almaya niyetliyim ve hatta geçen hafta Sirkeci Özen Motor'a gittim almak üzere. Kredi kartı ile alacaktım fakat benim kullandığım karıtn geçmediğini, geçen kart olsa bile 12 taksitle 4400YTL'ye geleceğini söylediler. Ben de bana daha yakın olmasına rağmen vazgeçtim ordan almaktan. Sizden ricam ben bu motoru nerden alabilirim? Kredi kartına vade yapan yer İstanbul'da neresi olabilir? Asıl önemli olan esnaflık tabi burda, bunu da dikkate alarak cevaplarsanız sevinirim.
gezgin_33,Geçen 16 dişli cbf kullandımda 4'de 115-120 yaptı ondan dediydim bende takarım yakında,sağol
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Arkadaşlar herkes kullandığı dişliyi ve yaptığı hızı söyler mi ?
mutluhan hondaya gidersen orada kredi kartına taksit yapıyorlar peşin fiyatına. world ve axess'e benim bildiğim kadarıyla 12 taksit yapılıyor.
orjinal dişliyle rodajdayım bir kez denedim ve 100 yaptım. yapmamam lazım biliyorum ama kendimi tutamadım
1. 15 lik orjinal dişli kısa mesafe ve kısa süreli 105 yani motor daha kendini toplamadan kesmek zorunda kaldım 2100 km civarlarında
2. 16 lik aynı yolda 110-115 gördüm 3500 km lerde 4000 km bakımından önce.
3. 17 lik şimdi sanayide karşılastım dedigim akdaşı aradım verdigi bilgi üzerine yazıyorum 115-120 dedi. motor 5. vitesde tam devrini alamıyor diyor. Fakat diger dişli araları baya uzamış. Daha önce ne zaman 5. vitese geldigimi bilmiyordum şimdi 3. vites 5000-6000 devirde 80 yapıyor diyor. Yani son hızda bi degişiklik yok.16 lik dişlide oda karar kılmış..
Arkadaşlar dişli degişimi ve aktarım oranlarını kendimiz de hesaplayabiliriz.
ÖN AKRA AKTARIM ORANI
15 * 42 = 630 ORJİNAL DURUM
16 * 42 = 672 MOTORUN EN VERİMLİ HALLERİNDEN BİRİ
17 * 42 = 714 CEKİŞ HİSSEDİLİR DERECE DÜŞÜYOR MOTOR 5. VİTESDE YÜKSEK DEVİR YAPAMIYOR.
DEGİŞİK DİŞLİ DEGİŞİM DURUMLARI
ÖN ARKA AKTARIM
16 * 40 = 640 BU DURUMDA COK İYİ OLABİLİR
17 * 40 = 680 .........
Bu sekilde aktarım hesapları yaparak motorun en verimli olacagı durumu bulabiliriz.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)