BenVeKendim ;
Dostum hiç kalkışma bence Honda'nın huyunu bilmeyen yoktur.Uygun bir yarı sentetik yağ alıp yağı kendim değiştirsem
arkadaşlar, benim arkadaşım cbf150 aldı, ilk 1000 yağını serviste değişti, sonra 3000 yağı için servise motoru götürdük ki, motor yağın yarısını eksiltmiş. değiştik o zaman ve üzerinden 1500 km geçti, dün baktım yağ çubuğuna bir damla bile yağ bulaşmadı, yani yine aynı sorun. servis ise bunun çaresini bulamadı.
acaba bu motor egzosundan dolayımı yağ eksiltiyor? egzosta bir kaç delik açsak nasıl olur? siz daha önce böyle bir problem yaşadınızmı
benim motor kısmetse haftaya 1,000 km bakıma girecek ve şu an 800 küsür km de. aldığım hafta içinde kaç defa baktıysam yağ çubuğunda yağ göremedim. motor ısınıp stop ediliyor ve orta sehbada yağına bakıyodum ama genede göremiyodum. servise gittiğimde ise bi çektik yağ çubuğunu, seviyesinde görünüyodu. motor iyice ısınıp 20 dk kadar süzülmesi lazım. yağ seviyesi düzgün kontrol edildiği halde eksik görünüyosa yağını bi kaba alıp ölçmek lazım. yeni yağ konup kaç km de nekadar eksilttiği takip edilmeli. motorda kaçak, sızıntı falan yoksa yağ yakıyo demektir. kompresyon testi yapılarak fikir edinilebilir. supap yağ keçelerinide elden geçirmeli.servis bu işin içinden çıkamıyosa zaten bıraksın o işi, servisi değişin.
yag meselesini onceki sayfalarda cok defa tartistik motorun yag eksiltme sorunu var ve bu kronik 500 km de bir kontrol etmekte fayda var..
Merhaba Aykan kardeş. Ben iki hafat önce 4000 km bakımı yaptırdım. 4000 e kadar senin burda yazdıklarına dayanarak 2-3 defa yagı kontrol ettim bi eksilme yoktu. 4000 km bakımında da cıkan yag seviyesi normaldi. Şimdi 4400 km de bugun akşam eve varınca tekrar bakayım. Demek istedigim Allaha şükür ben yag eksilitme gibi bir durum görmedim...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Herkese tekrar merhaba. Motorum şu an 300 kmyi geçti. Çok şükür herhangibir sorunum yok. Bir ara foto da ekleyeceğim inşallah zinciri yağlama meselesine gelirsek bana servisten 500 kilometrede bir zinciri yağla dediler.
Arkadaşlar bi soru soracağım sizlere cbf 150 almayı düşünüyorum fakat 1-Bu yağ eksiltme aklıma çok takıldı 2-Motorun ana gövdesinde yağ kaçağı var bazı arkadaşlarda conta falan değiştirmişler 3-Sibob ses yapıyormuş 4-Bu motoru sürekli babam ve ben kullanacağız 90+70 kg bizi taşırmı öyle şehirler arası değil şehir içinde dolaşacağız denge çekiş sorunu olurmu yoksa cbf 250 almayı düşünüyoruz ama sizce 150 nin kronik sorunları varmıdır cbf 250 tavsiye eder misiniz..O kadar para veripte değer mi değmez mi sizce düşüncelerini almak isterim çok etkili olacak teşekkürler şimdiden..
Bİ selektöre BİN manita
35sdk89,Dostum senin ve babanın 2 katı gelsin gene rahat çeker,unutma Cbf150'nin en önemli özelliği çekişi iyi olması.
Benim ki 15.000 km oldu tek sorunum yok Allah'a şükür.
Yahu öyle sorunlar çıkmışki inanın aklım kayıyor ybr ye oda bisiklet gibi geliyor ama motorla uğraşmak istemiyorum sorunsuz bi yol arkadaşı istiyorum marşa bastığımda acaba demiyeceğim..cbf 250 parçaları pahalı allah korusun daha ilk motorumuz düşsek altından kalkamayız bu terleme vs sorunları kafama çok takıldı açıkcası işte km saatinde titreme ön far sorunu durunca mum ışığı gibi falan honda imajı gözümde garip oldu yada bunlar kuruntu ama fikirlerinize inanın çok ihtiyacım var arabamızı satıyoruz bir cbf almayı planlıyoruz cbf250 ye o kadar para vermekte istemiyorum açıkcası kısmet sadece bu sorular var sürekli aklımda..
Bİ selektöre BİN manita
Boşuna paranoya yapıyorsun bence.
CBF150 ilk motorum. 1800 km'ye geldim. Sabah motor soğukken jiklesiz 3-4 marşta çalıştırabiliyorum. Yağ eksiltme, terleme vb. bir sorunum olmadı. Kilometre saatinde bir defa bir gariplik oldu, 20km/s'yi 0km/s gibi kabul etti, o da durunca düzeldi. Ön far durunca çok sönükleşiyor, ancak çok az da olas devir verince normale dönüyor.
Motorun yokuş yukarı 90km/s üzerindeki çekişinden pek memnun değilim, ancak tek başıma çevreyolunun her noktasında 90'la sabit gidebiliyorum. 5. viteste torkun en güçlü olduğu hız 90 km/sa civarı galiba.
ben o kadar problemle karşılaşan birini hiç duymadım. motor sağlam kaliteli diye biliyorum. henüz birşey demem yalan olur ama 300kmdeyim problemim yok (maşallah diyin ) ben de ilk çalıştırırken 2-3 marş yapıyorum. bir de dün tecrübe edindim yağmurlu havada arka teker çok kötü kayıyor dikkatli olmak yavaş gitmek ve motoru fazla yatırmamak lazım
yağ ölçümünü yapmak için yağ çubuğunu tamamen kapatmadan, batırıp çekin, yağ bulaşmıyorsa sorun var..
Arkadaşlar Ben 12 Subat 2008 de motoru aldım. Su an 4500 KM de ve oyle sorun diyebilecegim buyuk bir sorunum olmadı.Sahsım adına ben motordan cok memnunum. Motorun kitapcıgındaki yük kapastesinin 34 Kg fazlası ile yaylaya cıktım.O zaman Ön dişli farklıydı. 16 liık dişli. yinede cekişinde sorun yaşamadım. Vites araları uzadıgı için motor 3 vitesi istiyor ama 3 takıyorum yemiyor. 2 vitesde cok rahat gidiyor.... Bugun tekrar motor alacak olsam yine CBF 150 alırım..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
honda cbf yi almama bi kac gün kaldi ama genede sormak istedigim bazi şeyler var..
yamaha ybr de cift amortisor var.
cbf de tek ortada 2 kişi bindigimizde denge ile ilgili sorun olurmu acaba?
peki saolasin ztn şehir içinde kullanacagim için Çankırıda Ufak memleket. 2 kişi olarak en fazla 30 ile 40 km uzaklıga giderim.
ama birde motorsikleti ankaradan alip cankiriya getirces 130 km 2 kişi sorun olabilirmi bizim için ?
[B][COLOR="Navy"]O BiR CaNaVaR > [/COLOR][/B][B][COLOR="Navy"]O BiR SiYaH iNCi[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Navy"]O BiR HoNDa CBF150[/COLOR] [/B][B][COLOR="Navy"] > O BiR HoNDa TuTKuNu[/COLOR][/B]
Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (0 üye ve 32 misafir)