Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
daha rahat izlensin diye google video'ya da eklemiş oldum.
Google Video
Mustafa Kemal Atatürk
bende eksozu boşaltıştım ama sonunda çok rahatsız olmuştum komşularda şikayet edip duruyordu bende orjinal eksoz aldım ve tekrar sessiz sakin günlerimize döndük uzun yolda uykusu geliyo adamın rüzgardan başka bi ses yok gibi ve alt devirlerde gücü arttı motorun eyer eksoztu açmak isteyen varsa alt devirlerde acayip güçsüz oluyor motor haberiniz olsun bide açılan eksozla gövde titreşimi artıyor motorun ben bidaha açmayı düşünmüyorum.
yalnız ben egzozu boşaltırmadım.sadece kapak çıkarttırdım.içinde şu an 3 susturucu var.
işte çıkarttırdığım kapak
Mustafa Kemal Atatürk
aynen al benden de o kadar. bu parça baya bi zor çıktı,ama hiç öyle bi titreşim tıkırtı yok bende.yaklaşık bir aydır böyle kullanıyorum çokta hoşuma gidiyo.ben yaptırırken ustaya anlattım ne fazla ne de az ses çıkıcak diye sonuç bence mükemmel oldu.egzozu boşalttırmadığım için bi problemini görmedim.ama bundanda sıkılırsam o kapağı tekrar kaynatma imkanım var yani gitti orginal egzozum derdim yok.şimdiki hedefim egzoza nikalaj çektiricem yaz gelsinde bakalım
Mustafa Kemal Atatürk
Aslında bende bir aradüşündüm vede halada düşünmekdeyim egzost işini.Fakat zamanla sesden rahatsız olunuyormus.Özellikle uzun yolculuklarda insanın kafası şişiyormus Valla kullanıcıların yalancısıyım.Kaça maloldu bu egzos işi?
lezzet gider,mesuliyet kalır...
walla ben uzun yola şu anda gitmediğim için,hoş oluyo.fakat sesin en az seviyede olması sürücü için en iyisi.zaten adamlar bu motorun sesini en aza indirebilmek için uğraşmışlar belli.bu bizim motorun en büyük özelliklerinden biriyken bu özellik bana pek uymadığı için bu yolu yaptım.ancak bu sadece zevk meselesinden çok çevrenizdeki ler tarafından farkedilme özelliğide taşıyor.yani bir korna vazifesi görmüş oluyo.benim egzozumdan çıkan ses öyle fazla değil polislerin önünden geçiyorum her gün.olsa polis durdurup ceza yazardı.maliyetinde bişi yok 10 ytl yaptırdım bide içine halka kaynattı usta süper oldu
görünümü
ne en sessizi iyi,nede fazla sesli motor iyi.en iyi motor bence belli devirlerde gürliyen motorlardı.benim fikrimce tabiii
Mustafa Kemal Atatürk
slm millet siteyi yeni keşvettim cok güzel hoşuma gitti bende de var bi kırmızı canavar sizlerle paylaşmak istedigim şeylerde var bunu deneme amaclı yazıyorum bakalım becerebilecekmiyim :D
evet başardım motorcu48 seni msn ekledim motorun fotosu yok cekince kyacam inş
sor cevaplayalımpaylaşalım.
ya arkadaşlar yaklaşık bir haftadır dikkatimi çeken bi olay var motorda 2 inci vitesten 3 e geçerken bi tırlama var ama süpap sesimi yoksa şanzumanmı bitürlü anlayamadım bazen yapıyor bazen yapmıyor bu tırlama avans sesine benziyor bitürlü anlayamadım böle bişey dikkatini çeken varmı?bilhassa hızlanmalarda yaklaşık 4000-7000 devir aralığı gibi.
aykan bizim senle şansımız yok cbften yana...
başımız dertten kurtulmadı gitti...
fabrikaya şikayet etmeyi düşünüyorum tüm servis faturaları ile birlikte yenisini isteyecem...bi şansımı deneyim...olurda gelirse kontak çevirmeden 0 ayarında biraz düşük fiyattan satıcam gitsin
ya dostum sorma ya ya diğerleri takmıyo bunca problem olup biterken yada biz fazla titiziz ama alakası yok inan ben bu motoru seviyorumda ya kahretsin biraz daha az problemli olsa ne olurdu ya şunu biraz daha kaliteli yapsanızda 4500 ytl olsaydı fiyatı bizde alıp sorunsuz binseydik...ya neolurdu SN honda yetkilileri motorum 10000 km ve 2 defa motor açıldı ön fren merkezi değişecek kopmasını bekliyorum garantiden değişmesi için!!!! şanzumanda uğultu var ne yapıcaz sizinle....?????bizim cbf 600 alacak paramız olmadığı içinmi bukadar sorun ??????yoksa artık honda motormu yapamıyor???ben bi modeline 15 senedir hala biniyorum made in japan yazıyor kapakta 100000 devirdi veya geçmiştir bi problem çıkmadıda ondan söledim c 90 olur kendileri!!!!!!!
metehan abi mesajını yeni gördüm husura bakmayasın.
dişli konusunda herkez tedirgin neden acaba belkide 38 lik dişliyi taktıktan memnun kalmazsam ne olur diye herkez soruyordur.
ben 38 lik dişliyi geçenlerde o ring zincir almak için 42 olan dişlimi geri taktım.
42 lik dişli varken o ring zincire göre ayarlandı,zincir zaten orjınalı kısa ve ek yapılıyor.
bunun için de bende 42 ye ayar yaptırdım.
şimdi ilk izlenimim şu :
motoru aldıktan 4000 km sonra taktım ben 38 lik dişliyi. bundan önce 120 yi arada bir görüyordum bazen 125 km hıza çıktıgım oluyordu ama nasıl,hafif egimli ve uzun ca bir yolda basıyordum,bazı arkadaşlarda benim motor orjınal dişli ile 125 i görüyor diyor,evet dogrudur orjınal dişli ile 125 km hızı görür ama birde bunun zamanı önemli.(kilo farkına dikkat edelim ben 70 kiloyum)
ben 38 lik dişli ile 20 saniye de 100 km hıza ulaşıyorsam
42 lik olan bir cbf 150 25 saniye de 100 km hıza ulaşır,
durum bu.
4000 km lik 42 lik dişlim ile yol aldıktan sonra 38 lik dişli ile rahat bir şekilde 130 km hızı görüyor,hafif egimli olan bir yolda ise 135 km hızı görüyor.
kimse ile iddaya girmiyorum bu sadece benim için geçerlidir.
bir gün gezi öncesi 38 lik olan arka dişlimi 42 dişli ile degiştirdim,
ve yolda hız yaptım,benim kuzende olan 38 lik dişlili cbf 150 ile yan yana gidiyoruz kuzen gaz vewriyor beni açık ara fark ile geçiyor arada ki tek fark 42 lik dişli ile 38 lik dişli kuzende 38 lik bende 42 lik dişli var
ve benim yanımdan 10 km hızla geçiyor 10 km az bi hız ama motorda öyle degil malesef.
şu an benim cbf 150 de o ring zincir var ve zincirimden çok memnunum az ses olan diger zincirde şimdi hiç ses yok.
servise gelince kimi servis tak der kimi servis nasılsa motor benim degil hesabı gereksiz der,tıpkı benim arka çantayı yan çantaları yaptıgım gibi.
bunun için motorunuzu bir başkasına sormayacaksınız,hele birde bu aksesuar için ise sadece kendi zevkinize bırakacaksınız.
15 ytl aldıgımız dişlinin ömrü 10 000 km kadar.
bunu cbf 150 netten arkadaş kendisi 38 lik dişliyi aldı ve kullandı,ama bunun için da 10 000 km kadar zincire özen göstermek gerekir,arada bir zincir bollluguna dikkat edilmeli.
çünkü zincir bollugu sürtünmeden dolayı her motorda dişlinin ömrünü azaltıyor.
38 lik dişliyi kullanıyorum,çokda memnunum.
98 Beygir.....
Cihan ne dersin degişsekmi yani dişliyi daha yeni ebnim motor 2008 1400 km. de ama dedigin gibi 120 den fazlasını göremedim gerçi kilo olayıda var tabi malumm 95 kg. Aslında baktıgın zaman 10km için uğraşmaya degmez ama hızlanma olayıda fark ediyosa degiştirilebilir bide şeyi merak ettim dişli degişse zinciride degişmeye gerek varmı?
Birde motoru aldıgım günden beri marşa taktım kafayı motor sogukken yani uzun marş yaparken ara sıra sanki böle marş kacırıyormuş marş fazla geliyomuşda fazla gelen kısmı biyerlerden atıyomuş gibi bi ses geliyo yani tam olarak şşöle çuçuçuçu çii çuçuçuçu çii yada bunungibi bişi işte merak ettim herzmaan olmuyo ama sizdede varmı bu ve sebebi nedir acama
şanzımandan benimde uğultu geliyodu önce zincirden diye zincir dişli takımı değişti garantiden sonra dewam edince şanzımandan bi kaç parça değiştirdiler şimdi azaldı ses ama hala var bence...bide benim motor 80-90 la uzun süre gidince tık elektrik kesiyor motor stop ediyor boğulma gibi bişey...buna hala çözüm bulamadılar
10000 km ye 100 km falan kaldı yakında benimkide yanar zaten servisten çıktığım yok bi o eksikti...maaş bağlıcaklar bana yakında ustalardan çok servisteyim
ben yakında uzun bi mail atmayı düşünüyorum hondaya bikaç arızalı motor çıkarmış mutlaka ya böle bi cevap olabilirmi en son sorduğumda öle cevap geldi domatesmi bu kasadan bikaç çürük çıksın can taşıyor bu eyer bu sorunlar çözülmezse çok ciddi uğraşıcam gerçekten benim motora ve markaya düşmanlığım yok aracımdan nefrette etmiyorum tamam pratik kullanım maliyetleri ucuz ama çok sorun çıkarttı bana serviste bıkmış artık ya bukadarda olmaz....2 defa motor yağ kaçırma probleminden açıldı 10000 egelmeden fren merkezi bozuk şanzımanda uğultu var motorda tahmini supap iticilerinden tahmin ettiğim tırlama var varda var işte......
benim motorda çok gürültülü çalışıoor gibime gelior kask la binerken hiç farkedilmior ama , kask sız bindiğimde fark ettim sanki sübaplardan ses geliormuş gibime geldi, umarım bi daha ki bakımda sübap ayarı yaptırdığımda bi şey kalmaz.
[COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)