Kardeş senin motor özel yapım sanırım. Ben dişli konusunu zaten bitirdim. Şu an bendeki dişli 40 diş. Orijinalinde 42 var. Zaten, 42 dişten 40 düşünce teorik olarak en az 5-10 km artması düşünülür. Ama buna rağmen hala 42 dişli iken yaptığı sürati görüyor. Dişli değiştirmek isteyen arkadaşa da pek heveslenmemesini tavsiye ederim. Bu motorda aşılması gereken tek sorun, ateşleme zamanlamasını sağlayan transistörün değiştirilmesi. Ben işin teknik detaylarını bilmemekle birlikte, sorunun motor devrini sınırlandıran kesiciden kaynaklandığına kaniyim. Motor boşta çalışırken yavaş yavaş gaz verin. Bir noktaya geldiğinde motorun artık gaz yemediğini göreceksiniz. Bu nokta kesicinin devreye girdiği, başka bir ifade ile, ateşlemede sınırlamanın başladığı noktadır. İşte bu nokta, çok erken başlıyor. Motorda devir saati yok, ama ben tahminen kesicinin yaklaşık 9000 RPM de devreye girdiğini düşünüyorum. Yamaha YBR de biraz daha yüksek devirlerde kesici devreye giriyor. Bundan dolayı hız olarak cbf yi geçiyor.(gücü yettiği zaman)Sonuç:chip-tuningci tanıdığı olan yok mu arkadaşlar, bu transistörün kesicisi olmayanını yapabilecek birisi?sende 38'lik dişli tak 135 km hızı gör arkadaşım.
biz keyfimizden bir hafta bolu dağı, bir hafta uludağ,bir hafta edirne gezerken sen sorunlardan bahsediyorsun.
6650 km deyim tek kuruş masraf yok.
[COLOR="Blue"][FONT="Verdana"][SIZE="1"][I]Delikanlılığın kitabını yazdım ama basacak matbaacıyı bulamadım:wiinkk: [/I][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE="1"][FONT="Tahoma"][COLOR="Blue"][I]C.SÜĞÜRTİN__[/I][/COLOR][/FONT][/SIZE]
arkadaşım , cbf 150 cc motosikletimi 5500 km de sattım , satmamın sebebi sadece ve sadece bu motosikletin cc olarak beni memnun etmediğidir,5500 km de sadece ve sadece periyodik bakımlar hariç 9,5 ytl o da yanan ön far lambası için harcadım motosikletim den çok ama çok memnun dum düz yol da çok rahat 120 km / saat hızları anlık , istikrarlı olarak ta 110 km / saat hızları gördüm rahatlık ve konforuna ise diyecek kelime bulamıyorum .
benim açımdan bu motosikletin tek eksileri lastikleri ve aynaları hususu dur bu da kullanıcın dikkatti ve tecrübesi ile rahatlıkla kapanan eksi leridr .
hali hazır da bir arkadaşım da 6200 km de olan cbf ini her gün tabiri caiz e katır gibi kullanmakta dır ve diş li değişimi yaptığı için hafif meyil de 135 km /saat hızı görebilmektedir ve bu arkadaşım yaklaşık 100 kğ civarı bir agırlığa sahip ve o da servis periyodik bakım hariç tek kuruş harcamadı .
Kusura bakma ama ben sattığım halde bu motosikletin bu derece kötülenmesine itiraz etmekle beraber bu topik her kesin fikrine tabii ki açıktır her kesin fikir ve düşüncelerine de saygım var dır bu motosikleti bu derece kötülemeden önce dönüp kendi kullanım tarzına rodaj ına servis bakımlarına motosikletin limitlerini zorlayıp zorlamadığa dikkat edersen kanımca daha iyi olur
çünkü aramızda bu motosikleti satın alma aşamasın daki ve hali hazır da kullanıcı arkadaşlarımızın aklını karıştırmaya kimsenin de haklı yok tur , zaten 100 motosiklet te 1 ve ya 2 arıza bu motosikleti HONDA nın yüz karası asla yapmaz zaten HONDA nın da kimsenin o nu övmesine ve ya yer mesine de ihtiyacı yoktur ,ürün kalite servis dünya ca kabul edilmiştir.
benim sana tavsiyem bu motosikleti kullanacaksan altında 150 cc lik bir makine olduğu asla ve asla hız için yapılmadığı konfor emniyet tork için imal edildiğini unutmaman ve ona göre kullanman yok ben sokakların hakimiyim yol u buldum mu gaz açarım diyorsan da en az bir 500 cc lik makine alman ve bu motosikleti daha fazla üzmeden , yormadan teknik özellikleri ile oynayıp daha da hurda etmeden bu motosikletin kıymetini bilecek bir arkadaşımıza 3, 5 e bakmadan satmandır .
HONDA , HAYAT ONDA .
selamlar...........................
EY VATAN ; senin için,bir ÖLÜR bin DOGARIZ.
kesin bilmemekle birlikte cbf150 150'lik olmasına rağmen ybr125'ten daha az yakıyor diye biliyorum tabi ikiside aynı şekilde kullanılırsa. çünkü cbf150 max. güç ve torkunu ybr125 e göre daha düşük devirlerde üretiyor.
bu motosiklet şu hıza nasıl çıkardan öte, aslında almadan önce araştırma yapmak lazım bu motosiklet bana uyarmı diye. satın alırken motosikletin sadece cc ne bakmak yanlış. üreticinin hangi konuya öncelik veriiğine bakmak lazım, bu motosiklette öne çıkan tork mu?, ekonomi mi?, güç mü?, sağlamlık mı? ona göre almak lazım bence. ve bence cbf150 şehiriçi kullanım için üretilmiş oldukça ekonomik ve sağlam bir motosiklet.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
ya arkadaşlar konuyu bölmüş olacam ama acil bi sorunum var.Alarm sorunu...servis takarız diyo ama garanti dışına çıkar motor diyo.kavga ettik nasıl oluo hem takıonuz hm garanti dışı oluyo diye.hiç alarm taktıran varmı ve ya bi tandığınız falan benim illa taktırmam lazım bu alarmı ya...
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
Huma kardeş, öyle bir mesaj yazmışsın ki, Honda sanki sana vekalet vermiş, kendilerini savunman için.
Karşında, dünkü çömez biri yok. Yaş 45, bu güne kadar sayısız motor kullandım. Rodajın da ne olduğunu biliyorum. Hız tutkunu değilim. Sağda solda karşı cinse hava atmaya çalışacak ne yaştayım, ne de mevkideyim. Belli bir kariyerim ve saygınlığım var. Seviyeli, motorları ve motorlarlar vasıtasıyla yaşanan sohbeti ve muhabbeti seven bir kaç değerli arkadaşla tanışırım ümidiyle takılıyorum. (ki, zaten bu özelliklerini saydığım arkadaşlara da sahibim)
Bir ürün yenilenirken ya da yeni bir ürün çıkarılırken, ekonomiyle birlikte ekstra kazanımlar da gözetilir sanıyorum. Sürüş konforu, birim zaman ve mesafedeki yakıt tüketimi ile birlikte, az yakıt, çok performans ters orantısı her zaman gözetilmesi lazım. Aksi halde yeni model arayışlarının bir mantığı olmaz.
Az önce belirttiğim gibi, hız tutkunu değilim. Şurda burda amaçsızca dolaşıp duran birisi de değilim. Motoru bir hobi olarak kullanıyorum. Öyle zamanlar oluyor ki, "ah biraz daha hızlı olsa da şu arkamdaki şerefsizden kaçabilsem" diye düşünüyoruz. Arkasından gitsen, seni bilerek ya da bilmeyerek gıcık ediyor. Önüne geçsen, gurur meselesi yapıyor, ya ön tamponunu değdirecek kadar arkandan geliyor, ya da seni olmadık yerde sollamaya kalkıp bankete atıyor.
Bir keresinde, ferdi olarak çıktığım bir tur dönüşü, hemen yanımda beliren iki tane sokak köpeğinin tacizine uğradım. Onların altındaki motor hacmi de benimkiyle aynı cc de idi. Önümde çok yavaş giden eski bir araba var, onu geçmem lazım. Onlar da benim solumdalar, benimle yarışmaya çalışıyorlar, benimle it dalaşı yapmak istiyorlar, geçmeme müsaade etmiyorlar. Önümde duvar görevi yapan bir araba, solumda ise sokak köpekleri, ancak onların müsaade ettikleri kadar gidebiliyorum. Oysa benim yarışla bir ilgim yok, tek istediğim, sakin sakin motorumla bir gezinti yapmak, doğayla başbaşa kalmaktı. Ama gel de sen ol benim yerimde, ne yapacaksın?
Halbuki , motorum biraz daha hızlı olabilseydi, bu tür ayılardan, kendileri bana yaklaşamadan biraz uzaklaşır, ileride sakin sakin yoluma devam ederdim. Prensibim şudur: kullandığım araç hızlı olsun, ama ben yine normal hızımda gideyim. Gerektiğinde kullanabileceğim kadar hızlı olsaydı bu motor fena mı olurdu? Bilirsin, motorları almadan önce deneme sürüşü yapamıyorsun. Testerların da test sonuçlarında da bu motorun maksimum hızıyla ilgili bir veriye rastlamadım.
[COLOR="Blue"][FONT="Verdana"][SIZE="1"][I]Delikanlılığın kitabını yazdım ama basacak matbaacıyı bulamadım:wiinkk: [/I][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE="1"][FONT="Tahoma"][COLOR="Blue"][I]C.SÜĞÜRTİN__[/I][/COLOR][/FONT][/SIZE]
alacaksın iyi bir alarm sonra gideceksin bir elektrikciye,kabloları kesmeden,yanı kabloların uclarına baglantı yaparak baglatacaksın alarm,
sonra da güle güle kullanacaksın, he servis mi boşver servisi motoru servise götürünce sen bu alarmı niye mi takdın,garanti dışı bırakıyoruz mu diycek hayır,çünkü ben motoruma o kadar elektrik le ilgili malzemeler bagladımmı,sormuyor bile soramaz çünkü.
hee sonra elektrik aksamında bir sonrunmu oldu sök alarmın kablolarını,çıkar sonra götür bu böyle oldu de,senin alarmı baglayan elektrikci de kabloları kesmedigi için oynanmış oldugunu bilmeyecek böylelikle de garantiye girmiş olacak.
ben cbf 150 motoruma dörtlü, iki adet çakar lamba,stop lambası, beyaz ampul, iki adet seger korna,arka dişliyi ufaltma,zinciri degiştirmek, bunların hepsini yaptım motorum gene garantide daha geçen gün servisteydim,öylesine ugramıştım.
sen de yapacaksın çünkü motoru sen kullanıyorsun motor senin servisin degil.
kolay gelsin sana..
98 Beygir.....
sen bi kere eskidende olsa cbf kullanıyosun.cbf lerin dikkat ettiysen cc büyük olur ama beygir canavarları değildir aşırı hız yapmazlar.sen cbr600rr ile cbf1000arasındaki hız konusunu kıyaslaya bilirmisinki bana...sonuçta o da 1000 makina.bunu biliyosun sende. okudum yazdıklarını,bende cc göre hızlı motor demiyorum hızınıda beğenmiyorum ama bu naparsan yap cbf işte..gelelim ybr le cbf arasına 110 giderken ybr öyle bi gidişi vardı demek he
ybr taş çatlasa düz de görüceği hız o 110.bence bana göre ybr cbf aynı hızı yapıyo diyebiliriz.
biz memnunuz ucuz fiyata honda marka bi cbf var..buradaki çoğu kişide mutlu acaba niye buna bakmak gerek bence....
Mustafa Kemal Atatürk
sen cc yükselttiğinde bu sefer o günkü cc ne denk gelen ayılar olmayacak mı sanıyorsun arkadaşım.senin mantığının yürümesi için dünyanın en hızlı motoruna sahip olman gerekir...
testlerde bu motorun maksimum hızı ile ilgili bir bilgiye rastlamadıysan eğer iyi araştırma yapmamışsın derim sana motorunu alırken.
en basiti eralpt'nin cbf henüz son kullanıcıya sunulmadan önce 22/08/2006 tarihinde honda fabrikasında yaptığı testte bile motorun normal haliyle en az 115 km/s hıza çıktığını belirtmiş eralpt(ki kendisi camiada oldukça saygı duyulan birisidir ve bir çok motosikletin testini yapmıştır).
http://www.cbf150.net/bb/viewtopic.php?t=53
ybr ile ilgili hız kıyaslamana gelince, ybr ilk yukarı meyilde arkanda kalan bir motosiklettir tork farkı yüzünden.senin bahsettiğin geçme olayı ancak tam düz yolda olur, o da ybr bile zorlanarak seni geçebilir.tabii ki hepimiz biliyoruz ki gittiğimiz yollar tamamen pist gibi dümdüz değildir...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
sağol abi içimi rahatlattın ama servis alamadan bu işi yapabilirmiyim yaptıktan sonra servise gideceğim zamanlar sökebileceğim kolay bir alar olması lazım...sadece bizim bodrum katından bana sesisini duyurabilecek bir alarm istiyorum yaw.aküye bağlanmayan pilli falan araştırıyorum bi yandanda..saol yardımların için.yanlız takan varmıydı bizim motora onu biliyomusunuz?
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
beyler tartışmanızı bölmek istemem ama benimde bu ara motorla ilgili baya bi şikayetim var (hep vardı zaten demeyin)motorun 1 kez eksantrik zincir gergisi değişti ses kesilmedi motor ısınınca catırdayarak sesli çalışıyor şu an 9800 de .silindirden yağ akıtıyordu şimdi kapak açıldı sorun çözüldü şimdi yan kapak açılacak tekrar cünki debriyajın bulundugu mekanizmadan yağ atıyor yani 10000 e gelene kadar motor 2 defa açılmış olacak buda cok sinir bozucu bir durum olan şeyler bununlada sınırlı değil ön frenden çat diye bi ses geliyor ilk basışta ve bir türlü çözülemedi bu sorun şimdi yeni türeyen bişey motor 2 inci 3 üncü vitese geçerken hızlanma sırasında motorda cok garip bi ses oluşuyor ısınınca geçiyor ama normal değil sanki süpap sesi gibi bu sorunlar serviste çözülmedi bende satmaya karar verdim ama motorun gerçekten kullanım olarajk rahat ve sessiz bunu göz önüne alıyorum fakat bu km de bukadar sorun normal karşılanamaz!önceleri hadi olur ufak tefek şeyler dedim ama gerçekten beni çok kızdırdı.
eksantrik zincir gergisi benimde değişmişti...dostum ben çok problem yaşıyorum motorla ilgili ama seviyorum keratayı...verdim servise dün şanzımanı açıcaklar benimde bi yerlerden ses geliyor...çıkınca eşek gibi binicem çok üzerine düşüyoruz ondan geliyor başımıza
benim düldülde geçen Pazartesi gümledi...pazar günü evden çıkayım dedim...marş düğmesi baktım basmıyor..korna uzun far çalışmıyor...elektrikle alakalı sorun vardı...motor bloğunda sorun yoktu ama içim rahat etmedi...pazartesi verdim akşamı aldım halledildi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
beyler aslında sorun bu tür piyasaya yeni çıkan araçların çocukluk hastalıkları illaki oluyor bişeyler ancak servislere belirtilen sorunların halledilememesi önemle üzerinde durulması gereken bir konu honda bunu cgl modeliylede yapıp insanları çileden cıkartmıştı sundironun sayfasına girip cbf 150 yi halen üretilmekte olup ülkemize artık gelmeyen cgl nin yanında görmek beni çok üzdü eksantrik dişlisi ve zinciri + gergisi bence fabrika hatalı bi parça ön fren merkezide öğle makinada üst viteslerde ugultu var ! herkes kabul etsin acaba bendemi var diye burda motoruna binmediğim denemediğim arkadaşım kalmadı !!!!şu ara en çok canımı sıkan 2 den 3 e geçerken avans sesine benzeyen vuruntu sesi böyle bi problemi olan varmı???
sat kurtul kardesım onlamı ugrascam evrakmı ulastırıcam benım ıcın zaman onemlı her yolda kalısım bı gunluk yövmiye demek ki bende bu 4 defa oldu allahın ıznı ıle bıdaha olmıyacak cunku satalı 2 ayı gectı
Şu an bu konu içerisinde 34 kullanıcı var. (0 üye ve 34 misafir)