Merhaba arkadaşlar bi konu hakkında bilginize ihtiyacım var
Motor HONDA CBF 150
Yer MERSİN
Hava sıcaklığı 29-33° Derecelerde
Yağ değişimi yapılacak en uygun ve en kaliteli yağ hangisi bana söylermisiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Depo havası içerisindeki benzinin sürekli çarkalanmasından kaynaklandığını depo kapak lastiginin kalitesinde dolayı hiç bir şekilde hava çıkışına izin vermediği için açtığımız an içerideki basınç çıkıyor.
merhaba arkadaşlar, birkaç hususta görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
cbf 150 euro 4 uyumlu olmadığından bu seneden sonra model ya değişecek ya da eoru 4'e uyumlu hale getirilecek. fiyatlar konusunda kararsız kaldım. şimdi almak mantıklı olur mu acaba?
ayrıca 10 yıldır scooter kullanıyorum ve artık vitesli bir motora başlamak istiyorum. abs, güvenliği artırdığı için euro 4 uyumlu olmasını istiyorum açıkçası. ama hondanın kalitesi de başka tabiki. ben bajaj pulsar ns 160(euro 4 uyumlu) ile cbf 150 arasında kaldım. arada 1500-2000 TL gibi fark oluyor ama absli. yoksa honda tarafında yeni sezonda euro 4 uyumlu olanı mı beklemeliyim bilemedim.
İyi günler, keyifli sürüşler.
Uzun zamandır satışta olan motorumu sattım. Daha 1700 kmdeydi. İyi de fiyata verdim diye düşünüyorum. Çok zarar etmedim 6300’e topcase disk kilidi motor koruma demiri michelin pilot street lastiklerle verdim. Bu senelik benden bu kadar. Seneye belki başka modelle tekrar gelirim belki
Merhaba arkadaşlar,
CBF 150’ye serviste 1000 km bakımı yaptırmıştım. Sadece rodaj yağı değişmişti. “4bin ve katlarında gel” demişlerdi. Şu anda 2000 km’de. Dün kitapçığını okurken “2000 km’de bir yağ değişmeli” yazısını okuyunca servisi aradım. Kitap “2bin’de bir yağ değiştirin diyor, siz beni 4bin’de çağırmıştınız ama 3bin’de mi gelmeliyim” dedim. “Günde 70 km üstü yapıyorsan 2000’de bir yağ değişse iyi olur” dediler. Ben de “3bin’de mi geleyim?” deyince “hayır, 2bin’deyken şimdi gelin, sonra da 2bin ve katlarında gelin” dediler.
Ben şimdi daha 1000 km’lik yağı döküp yenisini almış olacağım. Bana 3-5-7-9 ve ayrıca 4-8-12 binlerde gelmek yerine 2 ve katlarında gelmem için şimdi çağırdılar gibi geliyor. Sizce 2000’de bir yağ değiştirmek şart mı?
Bir de, ben acemiyim Temmuz 1’de teslim aldım aleti. İlk kez dün vukuat geldi başıma, kılavuz olması açısından yazıyorum. Otobana girmek üzereyken (Allah’tan yavaş süratteyken) arka lastik birden komple indi. (Patladı mı hala tam emin değilim çivi, yarık vs. gözükmüyor)
Motul lastik tamir köpüğünü sıktım, harbiden hemen şişti. Ama yerde yağ görünce şüphelendim ve Honda yol yardımı aradım. 1 saat sonra çekici geldi ve servise götürdük. Alttaki motor tahliye hortumunu, bağlı olduğu yerden kopan bir hortum sandım sanırım yerdeki yağı görünce (Bundan da tam emin değilim). Yerdeki yağ sanırım tam kapatamadığım yağ kontrol tıpasından sızmış. Ama neden 3 gündür sızmadı da şimdi oldu anlamadım.
Neyse, benim gibi acemilere lastik tamir köpüğünü ve telefon şarjı için powerbank tarzı şarj ediciyi mutlaka yanlarında bulundurmalarını tavsiye ediyorum. Telefon olmadan yol yardım, çekici vs. kimseyi arayamıyorsunuz. Benim şarj bitiyordu, ucu ucuna yetti ama çok tedirgin oldum.
Bir de buradan eğer okuyorsa ilerimden geçerken beni görüp benzinim bitti sanıp 15 dk sonra elinde yarım litrelik pet şişede yanıma gelen genç kardeşime teşekkür ederim. Bütün motorcular (hadi çoğu diyeyim, iplemeyen tek tük de oldu) durup yardım ihtiyacım olup olmadığını sordular. Çok güzel bir camia gerçekten.
2008 model cbf 100km/3.7 lt civarı yakıyor bir türlü sorunu çözemedim fikirlerinize açığım. 2.5 gibi değerleri nasıl yakalıyorsunuz?
Selamlar cbf150 ailesi, sizlere bi sorum olucak bizim cbf150 bin arka ve önünü kaldırabilir miyiz ? Motora binince küçük kalıyor altımda ?
usta bosver derim. Önünü kaldir ayri dert, arkayi kaldir ayri dert. Birinin dini imani olmaz öburu kalktimi inmez.. Olmaz o is birader. Astari yuzunun icinden gecer. Bak şöyle bi karsidan..20 cm yukseltmek icin hangi parcalar degismeli diye... amintisorden gir, fren hortumundan çik...
hic bulasma. Cbf bilinen hicbir bunyeye kucuk gelmez, siz biraz hassas davranmis yada birkac kisinin fikrine kulak verip caninizi sıkmissiniz.. Bosver üstad bak yoluna...
Ben bile 2.5 litreyi yakalayamadıysam zor yani.
Epey sakin kullanırım, kaç kez deneme yaptım hatırlamıyorum bile.
Arka 42 diş ile 2.65 litre
Arka 43 diş ile 2.80 litre
3.7 epey fazla, 2.80 - 3.10 arası rakamlar olabilir, fazlası normal değil bence (adam gibi kullanımda tabiki)
sakin kullanıyorum, motosiklete yeni motor yaptırdım, yeniden rodaj yapıyorum fakat yeni motor yaptırmadan önce de bu değerdi dün gece ölçümü tamamladım yine bu değer. 20 tllik benzin alıyorum tam 99-105 km arası yol yapıyorum. 3.78 lt.
karbüratöre mi baktırmalıyım pek anlamıyorum fakat ısınana kadar hafif gaz açmalarda bile stop ediyor. ısınırsa ani gaz açmalarda istop ediyor. hava benzin karışımında sorun var gibi?
2011 model
18000 km de
Michelin lastikli
2 küçük kazası olan cbf ne kadar eder?
Ben 2016 model 5binde motorum ile 2.36 lt yakıt tükettim.
50-60 km sabit hız ile yol yaptım. ne abandım, ne de motoru ittirdim :D
Acelem yoktu, sadece test amaçlı bursaya gidip geldim. Totalde 1 depo 550 km yol yaptım.
Güzel hava ve 2-3 günlük bir izne denk gelirsem amacım 600 km nin üstüne çıkmam. ve çıkartacağıma da eminim.
[IMG][/IMG]
CBF Dark Volume 2
https://youtu.be/1pJJL-UWTyE
Arkadaşlar merhaba. 2-3 ay gibi bende bir CBF 150 alıp aranıza katılacağım inşallah. Bir sorum var size. 2. elde km olarak tercihiniz nedir ? 20.000 km yapmış bir CBF 150 alınır mı ? Teşekkürler şimdiden
CBF için dişli lastik var mı? Kampa falan gidiyorum ara ara. Pilot Street takmak istemiyorum, üzerinde ki duro lastikler çok sıkıntılı.
Weak are prey
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)