Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Ağustos 2015, 20:19
#36941
Bursa-Akçay arası 600 km yol yaptım yağ yakmadı.Muhtemelen 90 km hızı geçmediğim içindir.Tapa gaz ne demek oluyor onu da pek anlamıyorum.110 yapan motorla 110 la giderseniz hangi motor olursa olsun uzun yolda yağ yakar.Şikayetlerim yok değil bu motordan;yan ayak çok kısa birazcıkta cc sine göre ağırlığı fazla.Onun dışında bu motora commuter-touring diyorum.Senelerce ybr-cbf kıyaslamalarını okudum.İlk motorum ybr' ydi. Altıncı motorum cbf 150. Şunu söylemeliyim ki atla eşşek arasında kıyaslama yapılmaz. Ybr'nin 25 kg kadar hafif oluşu şehir içi için biraz daha avantaj olmakla birlikte uzun yolda rampalarda kenara çekip oturup ağlarsınız.
Reklamlar
-
27 Ağustos 2015, 02:54
#36942
Cbf lere takılan eski mz motorlarındaki gibi elcik rüzgar koruma lazım. Siyah. Istanbul da kesin adres dukkan ismi verilerek kesin olarak nereden alabilirim. Acil .
-
27 Ağustos 2015, 10:20
#36943
Sirkecide bulabilirsiniz.
-
27 Ağustos 2015, 12:23
#36944
Merhaba arkadaşlar yardımınız lazım.
Yeni aldım bu motordan motor kullanmayı öğrenmek amacıyla ama şöyle bir sıkıntım var.Tek seferde marş almıyor.
Aldığımda marş dinomosu bozuktu bilerek almıştım.Çünkü ev arkadaşımda da var onunda bozulmuştu 80 liraya yenisi ile değiştirmiştik. Fakat istanbulda işler öyle yürümüyormuş. Usta değiştirmeye gerek olmadığını düşündü 35 liraya tamir ettirdik daha sonra marş motorunun çevirdiği kasnak mı ne varmış o erimişmiş.65 lira ya o değişti.Yağınıda aradan çıkarttık 160 lira verdik.Fakat orda tek seferde çalışan motor yine çalışmadı. Hatta ardada istop ediyor.
Geçenlerde Kadıköyde neden bu böyle diye fiyat aldım. Bujilerinin, marş motorunun ve akünün değişmesi lazım değişirse saat gibi olur dedi 300 lira fiyat çekti.
Sorun nerden kaynaklanıyordur. Ve aşırı fiyat değil mi bu ? İnternette buji 4 lira marş motoru 70 lira akü 70 lira...
-
27 Ağustos 2015, 15:46
#36945
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
herkeze merhabalar, bende bugün ikinci motorum olarak cbf'i alarak aileye katıldım.. forumda aktif biriyimdir yakında motoru çözer herkezin yardımına koşmaya başlarım
öncelikle söylemek isterimki gv 250 den sonra trafikte gerçek anlamda görünmez oldum.. şimdiye kadar 40 km sürdüm 20 tane önüme kıran araba olmuştur. motor çok sessiz ve titreşimsiz, dedikleri kadar varmış. ayrıca konforluda..
gücü doğal olarak yetersiz geldi, birde gv de düşük devir kullanma alışkanlığımda var yüksek devir yaptırınca garip oluyorum
vites değiştirme aralığı 6-7 bin devir sanırım daha performanslı kullanımda ise 7-8 arası değiştirmek gerekiyor..
yan ayaklığı orjinalmi değilmi çok bakmadım ancak, şu anda takılı olan çok kısa. birisi hafif ittirse anında devrilir, bunun çözümü varmıdır yoksa değiştirmek mi gerekiyor?
hangi marka yağ koymamı tavsiye edersiniz? (motula falan 35 lira vermem)
geri kalanları şimdi kitapçığını indirip ordan okuyacağım, buyrun resimler
http://i40.photobucket.com/albums/e2...pssusqmpki.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e2...psjl3y7bhl.jpg
yeni gördüm.. hayırlı olsun, yeni motosikletiniz.. gv250 başlığı altında hep takip ederdim yorumlarınızı..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
27 Ağustos 2015, 20:12
#36946
DaRk_OtToMaN adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar yardımınız lazım.
Yeni aldım bu motordan motor kullanmayı öğrenmek amacıyla ama şöyle bir sıkıntım var.Tek seferde marş almıyor.
Aldığımda marş dinomosu bozuktu bilerek almıştım.Çünkü ev arkadaşımda da var onunda bozulmuştu 80 liraya yenisi ile değiştirmiştik. Fakat istanbulda işler öyle yürümüyormuş. Usta değiştirmeye gerek olmadığını düşündü 35 liraya tamir ettirdik daha sonra marş motorunun çevirdiği kasnak mı ne varmış o erimişmiş.65 lira ya o değişti.Yağınıda aradan çıkarttık 160 lira verdik.Fakat orda tek seferde çalışan motor yine çalışmadı. Hatta ardada istop ediyor.
Geçenlerde Kadıköyde neden bu böyle diye fiyat aldım. Bujilerinin, marş motorunun ve akünün değişmesi lazım değişirse saat gibi olur dedi 300 lira fiyat çekti.
Sorun nerden kaynaklanıyordur. Ve aşırı fiyat değil mi bu ? İnternette buji 4 lira marş motoru 70 lira akü 70 lira...
İlk önce motoru yaptırdığınız ustaya tekrar götürün ve olmadığını söyleyin bence...Netice de arızayı yaptım deyip parasını alan o...
Arada stop etmesi de ilginç. Marşa bastığınızda marş motoru,motoru çeviriyormu? (Gıv...gıv...gıv.... sesini duyuyor musunuz?)
Bu sesi duyuyorsanız akünüzde de, marş motorunda da sorun yok demektir.
Ateşlemede ya da benzin gelişinde sıkıntı olabilir. Öncelikle bujiye gelen akımı kontrol edin.Buji kapağından kabloyu çıkartıp buji kafasına yaklaştırın ve marşa basın.çıt çıt...diye akım geliyorsa bujiyi sökün ve buji tırnağına bakın. eskimiş ya da incelmişse değiştirin. Bu arada marşa basarken gaz da verin...bujiyi söktüğünüzde buji kafası benzinli ve nemli değilse benzinde gelmiyor olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------
sinka251 adlı üyeden alıntı
Sirkecide bulabilirsiniz.
Ya daha önce ben de forumdan sormuş ve sirkeci cevabı almıştım ama iki ay evvel sirkecide epeyce aradım ama ya motokros için çok pahalı modelleri vardı ya da oyuncak gibi basit ve çabuk kırılacak bir model vardı...bulamadım.
-
30 Ağustos 2015, 00:33
#36947
Hocam cevabın için teşekkür ederim.
Arada istop etmesinide bu açıklar mı ? Gıv gıv ses geliyor. Baya zorluyorum hatta ama gaz verince hiç çalışmıyor. Arada çalışıyor motor ama çoğunlukla çalışmıyor. Peki bu buji işlemleri tahmini ne kadar tutar.
-
01 Eylül 2015, 00:36
#36948
abiler 2. el cbf 150 aldım 19bin de. performansı çok düşük. 70i zor yapıyor beşinci viteste. ben zaten yavaş kullanan biriyim ama hızlanmam gereken yerlerde risk oluşuyor. fikirlerinizi yazarmısınız. motul yağ koydum. hava filtresi normal görünüyor. ne yapmalıyım ?
-
01 Eylül 2015, 01:30
#36949
cios106 adlı üyeden alıntı
abiler 2. el cbf 150 aldım 19bin de. performansı çok düşük. 70i zor yapıyor beşinci viteste. ben zaten yavaş kullanan biriyim ama hızlanmam gereken yerlerde risk oluşuyor. fikirlerinizi yazarmısınız. motul yağ koydum. hava filtresi normal görünüyor. ne yapmalıyım ?
Dostum hayırlı olsun. Yaşadığın durum normal değil, karburator temizliği ve ayarı yaptırmayı tavsiye ederim.
Birde bujiyede bakarsanız iyi olur.
Durumun yağ ile alakası yok. Düz yolda 110 km/h süratle çıkabilmesi lazım.
-
01 Eylül 2015, 02:25
#36950
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Dostum hayırlı olsun. Yaşadığın durum normal değil, karburator temizliği ve ayarı yaptırmayı tavsiye ederim.
Birde bujiyede bakarsanız iyi olur.
Durumun yağ ile alakası yok. Düz yolda 110 km/h süratle çıkabilmesi lazım.
ben 0 aldım su anda 550 km civarında motor. bir kaç defa denedim 100-110 km lere çıktı ama 110 un üstüne çıkmayacak gibi duruyor normal mi bu acaba ?
bir de çanta almak istiyorum arkaya kaç litrelik bir çanta benim ihtiyacımı görür bilemedim 1 kask mont eldiven dizlik sığsa yeter bana çok iri duran bir çanta istemiyorum açıkcası ve çanta demiri almak zorundamıyım acaba çanta takabilmek için yoksa orjinalinde bulunan arkadali gri parçaya monte edilebiliyor mu?
-
01 Eylül 2015, 15:57
#36951
Alper.A adlı üyeden alıntı
ben 0 aldım su anda 550 km civarında motor. bir kaç defa denedim 100-110 km lere çıktı ama 110 un üstüne çıkmayacak gibi duruyor normal mi bu acaba ?
bir de çanta almak istiyorum arkaya kaç litrelik bir çanta benim ihtiyacımı görür bilemedim 1 kask mont eldiven dizlik sığsa yeter bana çok iri duran bir çanta istemiyorum açıkcası ve çanta demiri almak zorundamıyım acaba çanta takabilmek için yoksa orjinalinde bulunan arkadali gri parçaya monte edilebiliyor mu?
Rodajdaki motoru zorlamakla hata yapmışsın, senin motordan beklentin nedir bilmiyorum ama 140 falan yapmaz. Rüzgar arkadaysa 120 falan yapar. Yani motorunda problem yok, bir sonraki yağ değişimine kadar motoru rodaja uygun kullanmani tavsiye ederim.
-
02 Eylül 2015, 02:57
#36952
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Rodajdaki motoru zorlamakla hata yapmışsın, senin motordan beklentin nedir bilmiyorum ama 140 falan yapmaz. Rüzgar arkadaysa 120 falan yapar. Yani motorunda problem yok, bir sonraki yağ değişimine kadar motoru rodaja uygun kullanmani tavsiye ederim.
500 km son gaz kullanmayın ani kalkışlardan kaçının yazıyordu kitapçığında o yüzden yağ değişimi 1000 km de.Aslında ben rodaj olayına inanmayanlardanım en azından japon alman motorları için.Adamların ürettikleri teknolojiyle günümüz koşullarında binlerce km rodaj yapmaya gerek kalmadığını düşünüyorum.Yine zaten ani kalkışlar ve deviri full olarak kullanmıyorum 2 3 defa 7,5 devire çıktım diye motorun ömrü gidiceksede gitsin yapacak bir şey yok.motordan beklentim 110 km de gitse yeter bana kadrana 160 koymuşlar ama yapacağını sanmıyorum internette 130 yapanlar filan var ama koşulları bilemediğim için benimki yaparmı bilemiyorum rüzgar çok etkiliyor özellikle 10 km kafadan kısıyor hızını.
Çanta ile ilgili bilgin var mı acaba orjinalinde arkada bulunan demire çanta monte edebilirmiyim hiç bir yerde bulamadım bunun cevabını konu da açtım ama pek ilgi görmedi.
-
02 Eylül 2015, 12:23
#36953
Alper.A adlı üyeden alıntı
Çanta ile ilgili bilgin var mı acaba orjinalinde arkada bulunan demire çanta monte edebilirmiyim hiç bir yerde bulamadım bunun cevabını konu da açtım ama pek ilgi görmedi.
Orjinal demire çanta takılabilir, benim motorda 3 tane delik açtı usta ve çantanın tablasini oraya monte etti. Delik açmadan bazı bağlantı aparatlariylada takılabilir.
46 litre çanta 2 tane kask alır. Fakat şehiriçi kullanımda büyük kalıyor aralarda geçerken falan
-
02 Eylül 2015, 13:47
#36954
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Orjinal demire çanta takılabilir, benim motorda 3 tane delik açtı usta ve çantanın tablasini oraya monte etti. Delik açmadan bazı bağlantı aparatlariylada takılabilir.
46 litre çanta 2 tane kask alır. Fakat şehiriçi kullanımda büyük kalıyor aralarda geçerken falan
kaç litrelik bir çanta idealdir şehir içinde kullanım için 40 litre bir çantaya bir mont kask eldiven filan rahat sığar mı? Maxem in çantasını almayı düşünüyordum açıkcası fiyatı yüzünden çanta demiri almam gerekip gerekmediğinin nasıl kontrol edebilirim.Yani o bağlantı aparatının benim motora delik açmadan uyup uymayacağını
-
02 Eylül 2015, 18:08
#36955
Bu benim ilk topcase e sahip motoru o yüzden çok derin bilgim yok ama 40 litre çanta ya ekipmanlarıniz siğacaktir.
Benim çantada ilk zamanlarda bağlantı aparatı vardı fakat çok sağlam olmadığı için delik açtirdim ben çanta demiri ne. ... çanta demiri ni doldurmak
-
02 Eylül 2015, 19:13
#36956
DaRk_OtToMaN adlı üyeden alıntı
Hocam cevabın için teşekkür ederim.
Arada istop etmesinide bu açıklar mı ? Gıv gıv ses geliyor. Baya zorluyorum hatta ama gaz verince hiç çalışmıyor. Arada çalışıyor motor ama çoğunlukla çalışmıyor. Peki bu buji işlemleri tahmini ne kadar tutar.
Motor bakımı şart...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
Alper.A adlı üyeden alıntı
ben 0 aldım su anda 550 km civarında motor. bir kaç defa denedim 100-110 km lere çıktı ama 110 un üstüne çıkmayacak gibi duruyor normal mi bu acaba ?
bir de çanta almak istiyorum arkaya kaç litrelik bir çanta benim ihtiyacımı görür bilemedim 1 kask mont eldiven dizlik sığsa yeter bana çok iri duran bir çanta istemiyorum açıkcası ve çanta demiri almak zorundamıyım acaba çanta takabilmek için yoksa orjinalinde bulunan arkadali gri parçaya monte edilebiliyor mu?
Çantanın büyüklüğü kurtarmazsa demir takmak şart. Yani 40-45 litre çanta geriye doğru çok uzuyor.
Ayrıca o demirler düşmelerde çok işe yarıyor. Motorun önüne ve far ile deponun etrafına da demir taktırsan iyi olur. Ben ufak tefek yatırmalarda motorumun hiç zarar görmediğini görmüş ve çok sevinmiştim. 10 gün kadar önce yatırmaktan fazlası oldu... Hatalı sollama yaptım (evet kabahat bendeydi) birden bir araç sollama yaptığım araçların önünden fırlayınca ön arka Allah ne verdiyse sıktım ve sol tarafa düşerek hafifçe aracın altına girdim...Kask kafamı,eldivenlerde elimi kurtardı ama sol dirseğim ve sol kaburgam hafif hasarlandı... Fakat motoru kaldırdığımda sadece aynanın dönmüş olduğunu ve ön koruma demirlerinin yere sürtünen yerlerinin hafiften traşlandığını gördüm. Ha bir de sol pegin lastiği biraz ezilmişti...Fakat motorda hiçbirşey olmamıştı... Demir taktırın arkadaşlar... Ben ayrıca arka çanta demirinin açılır kapanir sağlı sollu demirlisinden kullanıyorum. (öyle almıştım zaten motoru) birşeyler taşımak için harika oluyor.
-
03 Eylül 2015, 02:04
#36957
capoverde adlı üyeden alıntı
Motor bakımı şart...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
Çantanın büyüklüğü kurtarmazsa demir takmak şart. Yani 40-45 litre çanta geriye doğru çok uzuyor.
Ayrıca o demirler düşmelerde çok işe yarıyor. Motorun önüne ve far ile deponun etrafına da demir taktırsan iyi olur. Ben ufak tefek yatırmalarda motorumun hiç zarar görmediğini görmüş ve çok sevinmiştim. 10 gün kadar önce yatırmaktan fazlası oldu... Hatalı sollama yaptım (evet kabahat bendeydi) birden bir araç sollama yaptığım araçların önünden fırlayınca ön arka Allah ne verdiyse sıktım ve sol tarafa düşerek hafifçe aracın altına girdim...Kask kafamı,eldivenlerde elimi kurtardı ama sol dirseğim ve sol kaburgam hafif hasarlandı... Fakat motoru kaldırdığımda sadece aynanın dönmüş olduğunu ve ön koruma demirlerinin yere sürtünen yerlerinin hafiften traşlandığını gördüm. Ha bir de sol pegin lastiği biraz ezilmişti...Fakat motorda hiçbirşey olmamıştı... Demir taktırın arkadaşlar... Ben ayrıca arka çanta demirinin açılır kapanir sağlı sollu demirlisinden kullanıyorum. (öyle almıştım zaten motoru) birşeyler taşımak için harika oluyor.
motor ve far koruma mevcut açıkcası şu anda hem çantaya hemde arkaya demirlik taktırmaya durumum yok o yüzden çanta orjinal demire takılabiliyorsa delme işlemi vs. yapmadan almayı düşünüyorum yoksa taktırmıcam çanta almam gereken eldiven ve dizlikte var daha o yüzden net bilgi bulmaya çalışıyorum.Takılanları gördüm resimlerde ama bu her çanta için mi geçerli belli modeller için mi geçerli yoksa delme işkemi vs mi yaptılar bilemedim.Demirde vida yeri vs yok alsak nasıl monte ediliyor oluyorsada onu anlamadım açıkcası
-
03 Eylül 2015, 19:08
#36958
Orijinal arka demire de takılıyor ama fazla büyük bir çanta takabilirmisin bilemiyorum.
Çantaların alt tabanlıkları var,çantayı demire o tabanlıkla oturtuyorsun sonra civataların somunlarını takmadan evvel geniş ve kıvrımlı ince lama demirleri var. motorun orijinal demirinin altından da bunları monte edip sıkıyorsun... Herhangi bir delme işlemi olmuyor o zaman motorda...o kadar yani...
-
07 Eylül 2015, 23:55
#36959
[/COLOR]
Çantanın büyüklüğü kurtarmazsa demir takmak şart. Yani 40-45 litre çanta geriye doğru çok uzuyor.
Ayrıca o demirler düşmelerde çok işe yarıyor. Motorun önüne ve far ile deponun etrafına da demir taktırsan iyi olur. Ben ufak tefek yatırmalarda motorumun hiç zarar görmediğini görmüş ve çok sevinmiştim. 10 gün kadar önce yatırmaktan fazlası oldu... Hatalı sollama yaptım (evet kabahat bendeydi) birden bir araç sollama yaptığım araçların önünden fırlayınca ön arka Allah ne verdiyse sıktım ve sol tarafa düşerek hafifçe aracın altına girdim...Kask kafamı,eldivenlerde elimi kurtardı ama sol dirseğim ve sol kaburgam hafif hasarlandı... Fakat motoru kaldırdığımda sadece aynanın dönmüş olduğunu ve ön koruma demirlerinin yere sürtünen yerlerinin hafiften traşlandığını gördüm. Ha bir de sol pegin lastiği biraz ezilmişti...Fakat motorda hiçbirşey olmamıştı... Demir taktırın arkadaşlar... Ben ayrıca arka çanta demirinin açılır kapanir sağlı sollu demirlisinden kullanıyorum. (öyle almıştım zaten motoru) birşeyler taşımak için harika oluyor.[/QUOTE]
kardeşim çok ii bi noktaya ayak bastın bu konuda sana sonuna kadar katırıorum bende bi hikayemi anlatayım
sık sık döndüğüm bir viraj ilk defa bu kkadar yavaş olarak girmiştim (hız10-20 km/s gibi) ona ragmen hava aşırı sıcak lastik
souk olduğundanmı ya da asfaltta mazot ya da kaygan bişimi var anlamadım bir anda yerde buldum kendimi
nasıl düştüğümü bile anlamadım motor buz üzerinde gibi altımdan kaydı.
yakın mesafe gidiodum kask dışında korumalarım üzerimde yoktu
şortla terlikle düşünce bilanco ağır olabilirdi MOTOR BENİM DÜŞTÜĞÜM NOKTADAN 2 MT ÖTEYE KAYDI
böyle durumlarda ayağımın üzerine o ağırlığın düşmesiyle parmak kırıkları olabilirdi
ama ÖN KORUMA DEMİRİ VE ARKA YAN ÇANTALAR resmen kızak görevi yaptı bacağım arasında
serbest olduğu için sürtünme beresi oluştu.
Beterin beteri var bu ekipmanlar olmasa sıkıntılı durum olabilirdi...
-
10 Eylül 2015, 11:01
#36960
son yağ değişiminde motorun 100 gr kadar yağ eksilttiğini tespit ettim, değişimden önce çubuk ile baktığımda üst çizginin biraz altında gözüküyordu. resimde 800 ml kalmış gibi gözüksede boşaltım yaptığım kabın içinde kalan miktarı ve motorun içinde kalan miktarıda düşünürsek 100 ml gibi bir rakam çıkıyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler