Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Haziran 2015, 09:12
#36781
ilkadam ve ezio41 ben ilk göz ağrım cbf150 den sonra CRF250L ye geçenlerdenim. 1.70 li boylar sıkıntı olmaz zaten oturunca motor çöküyor. Ayrıca motoru bir miktar alçaltma imkanı da var. Ben çok memnunum motorumdan kesinlikle tavsiye ederim.
Ozgranl yağ konusunda dedikleriniz bir nebze doğrudur. Çok kaliteli olmayan yağlar vizkozite endeks arttırıcı denilen katkılar kullanarak yağın ısı aralığını arttırırlar. Bunlara kısaca VII (viscosity index improvers) bu maddeler yay gibi uzayıp kısalabilme özelliklerine sahiptir. Bu katkılar özellikle ıslak tip debriyajlı motorlarda çok kısa sürede özelliklerini yitirirler. Katkısız yağlar düz tabir edilen mesela 20w20 ya da direk 20 numara gibi adlandırılır. En iyi yağlar polyalphaolephin içeren tam sentetik yağlardır. VII katkıları özellikle energy saving etiketi bulunan yağlarda daha fazla bulunur.
Reklamlar
-
09 Haziran 2015, 09:48
#36782
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
ilkadam ve ezio41 ben ilk göz ağrım cbf150 den sonra CRF250L ye geçenlerdenim. 1.70 li boylar sıkıntı olmaz zaten oturunca motor çöküyor. Ayrıca motoru bir miktar alçaltma imkanı da var. Ben çok memnunum motorumdan kesinlikle tavsiye ederim.
Ozgranl yağ konusunda dedikleriniz bir nebze doğrudur. Çok kaliteli olmayan yağlar vizkozite endeks arttırıcı denilen katkılar kullanarak yağın ısı aralığını arttırırlar. Bunlara kısaca VII (viscosity index improvers) bu maddeler yay gibi uzayıp kısalabilme özelliklerine sahiptir. Bu katkılar özellikle ıslak tip debriyajlı motorlarda çok kısa sürede özelliklerini yitirirler. Katkısız yağlar düz tabir edilen mesela 20w20 ya da direk 20 numara gibi adlandırılır. En iyi yağlar polyalphaolephin içeren tam sentetik yağlardır. VII katkıları özellikle energy saving etiketi bulunan yağlarda daha fazla bulunur.
İlginize teşekkürler ben sayfanızı da takip ediyorum, cross motordan nefret ederdim ancak crfyi görünce resmen aşık oldum bunu satınca nasipse direk almayı düşünüyorum, motor çok büyük duruyor yol lastiği ve topcase takıp kullanmak istiyorum kullanıcılardan gördüğüm şehiriçi ve uzun yol için çok uygun görünüyor.
Kafama takılan sorular denge, yol tutuş, virajları iyi mi? rüzgardan çok savruluyor mu? ortalama 100-120 ile seyir güvenlimidir?
Beni biraz bilgilendirirseniz sevinirim.
Selamlar
-
09 Haziran 2015, 11:49
#36783
CRF250L ile Dünya turu yapan bile var. Üzerinde gelen lastikler asfalt kullanımı için uygun. Kuru havalarda tutuşu cbf150 nin orjinal lastiklerine göre çok iyi. Araziye girecekseniz pek tavsiye edilmiyor. Uzun yolda düşük depo hacmi nedeniyle devamlı mola vermeniz gerekir. (200km de bir) rüzgardan etkileniyor ama aşırı değil. Motor yüksek olduğundan 120 km nin üzerinde pek stabil değil. 100-110 ile gayet konforlu. Şehir içinde kaldırım merdiven çukur vs dinlememesi ve araçların yanından geçerken aynaları kurtarması büyük bir artı. Yakıt tüketimi cbf150 kadar. Bakım aralığı 12000km. Dengesi dağ bisikleti gibi. Çok kıvrak ve atik. Ağırlığını hiç hissettirmiyor. Vites geçişleri çok net debriyaj hafif. Frenleri güzel arka fren biraz alışınca güzel tutuyor. Cbr250 si olan arkadaşımla aynı hızlarda virajlara girebiliyordum. Alışınca çok rahat. Yükseklik sizi korkutmasın, benim boyum 1.75 ve ayaklarımın ikisini de yere tam basabiliyorum. Kilom 80. Olmadı alçaltma kiti var ama bence gerek kalmaz. Ben ilk çıktığında yeni aldığım 2. cbf150 yi 1000km de satarak hiç düşünmede aldım. Şimdi fiyatı çok artmış ama fiyat performans olarak değer. Bir kere cbf150 ile kalite farkı çok bariz.
-
10 Haziran 2015, 13:41
#36784
Detaylarıyla çok güzel aydınlattınız beni teşekkürler, birçok kullanıcı da memnun dediğiniz gibi bende çok kaliteli buluyorum, sanırım kararımı verdim nasipse yıl sonuna doğru olur. Aslında CBR250 düşünüyordum küçük görünüyor, R25, Z250 vs onlar daha da küçük e şimdi bunlara çanta takılınca çok bozacak tipini, çantasız motor da düşünemiyorum CRF bence büyüklüğü ve kullanımı ile çok ideal. Zaten hız merakım yok 100 ile rahat seyir eden bir motor, kamyon sollama derdi de yok
Tek zayıf yönü depo hacmi küçük.
Selamlar
-
13 Haziran 2015, 18:14
#36785
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?
-
13 Haziran 2015, 19:01
#36786
Kocaeli İl Temsilcisi
Cronos adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür
koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?
Merhaba hayırlı olsun motorunuz . Kazasız belasız . Rodaj süreci cbf için biraz zahmetlidir . 5-6.000 devirler arası 60 70 km falan yapıyor . Işıklarda veya kalkarken ani gaz açmayın yavaş yavaş açın . Sürekli de aynı devirde kullanmayın . Viteslerle oynayın devamlı ki alışsın dişliler birbirine . Yani 5. viteste 5.000 devirde sürekli 100 km yol yapmayın . Rolanti ayarınız fazla . En fazla motorun ısındıktan sonraki deviri 1.400 d/d olmalıdır . Kitapçığa bakarak rolanti ayarını motor sıcakken ve çalışır vaziyette iken ayarlabiliriniz . Motorun soğukken ki rolanti deviri 1-1100 d/d olsun .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
13 Haziran 2015, 19:29
#36787
-
13 Haziran 2015, 22:43
#36788
Kocaeli İl Temsilcisi
Cronos adlı üyeden alıntı
Sizde de cbf 150 vardı metehan abi gibi mahkumum diye geziyodunuz
değişmişsiniz iyi olmuş.cbf çok güzel güven veren bir motor. saatte 60/70 arası köye gidip geliyorum
o manzarayı araba ile geçtiğimiz için pek tadını alamamışız motorla bambaşka oluyor
sizinde yeni motorunuz hayırlı olsun bakalım.. ben ninja 250sl in üzerine oturmuştum pek konforlu gelmedi bana ama sizinki için bişey diyemiyorum tekeriniz düz bassın kazasız belasız ve size de hayırlı olsun üstat
Ayrıca motoru vites düşürürken veya yavaşlamak istediğim zaman kompresyona sokuyorum böyle yapmayıp debriyaja basıp direkt fren yapsam bişey farkedermi? teşekkürler.
Evet hocam bende de cbf 150 vardı . Pazartesi sattım Cbf başlangıç için ideal bir motor . Şehiriçinde de baya ekonomik bir motordur fakat uzun yol ve otoban için ne yazıkki güvenli bir motor değil . Frenleri olsun , dengesi olsun kötüdür baya . Zaman içerisinde anlayacaksınız ne demek istediğimi . İyi dilekleriniz için tşk. ederim sağolun . Motoru kompresyona sok tabi ama fazlada bağırtmadan normal devirlerinde sokarsan birşey olmaz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
13 Haziran 2015, 23:56
#36789
-
16 Haziran 2015, 11:28
#36790
Cronos adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2015 kırmızı renk.. Işıl ışıl bi cbf 150 sahibi oldum şükür
koruma demiri+arka çanta taktırdım ceza yemeyiz inşallah bu çantadan? Motor 450 km ye geldi rodaja dikkat ediyorum. Şuan 500 km ye kadar pek 5000 deviri geçmedim arada sırada çok nadir 6000 i buldurdum. 500 km den sonra 6000 deviri geçirmiyoruz burdan onu da öğrendim. Çünkü kullanım kitapçığnda 500 km ye kadar motorda ani gazlama yapmayın diyor ben bunu degil sizin söylediklerinizi referans alıyorum tabi ani gaz açmıyorum kibar kullanıyorum. Bir de motorla gezinince ısınıyor ve ilk çalıştığı 1500 devir dakika oluyor sana 2800 devir. Neden böyle bişey yapıyor bi yerde sorun olabilirmi? Motor sıfır oldugu için acaba sübap ayarı vs yapılmamış olabilirmi? teknik konulardan motor markalarından anladıgım kadar anlamıyorum. 1448. sayfada @ethemm76 üstat bundan bahsetmiş? Bi aydınlatabilirmisiniz?
Hayırlı uğurlu olsun motorunuz Allah utandırmasın.
Selamlar
-
19 Haziran 2015, 08:37
#36791
Motoruma 3d power led sis farı taktım montajı gaet basit oldu klipsle koruma demirine bagladım elektrik tesisatını aray anahtar koyarak çakmaklıktan aldım aydınlatmasıda cok güzel, video linkinide paylaştım. https://youtu.be/hlDxXxCzZ0I
-
22 Haziran 2015, 16:02
#36792
Selam dostlar.
Demin yakıt ölçümümü yaptım.
310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.
Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.
Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç
Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.
Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
22 Haziran 2015, 16:16
#36793
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Selam dostlar.
Demin yakıt ölçümümü yaptım.
310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.
Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.
Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç
Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.
Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar
Selam,
litre hesabı yapmadım matematik biraz zayıf :D
her defada depoyu fulleyip tripmetre açıyorum, ortalama 400,450 arası yapıyorum.
-
23 Haziran 2015, 21:29
#36794
ben 100 km de 3,3 lt ölçtüm bana fazlaymış gibi geliyor sibop ayarlarını yeniden yaptırmam gerektiğini düşünmeye başladım
-
23 Haziran 2015, 21:43
#36795
Kocaeli İl Temsilcisi
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Selam dostlar.
Demin yakıt ölçümümü yaptım.
310 km'de 10 lt benzin tüketmişim.
Yani 100 km / 3.2, 3.3 lt gibi bişeye tekabül ediyor.
Orta- Sert kullanımla elde edildi bu sonuç
Daha sakin kullanırsam 2,7 2,8 semalarına inecektir eminim.
Sizin yakıt tüketimleri ne alemde, selamlar
demirriza adlı üyeden alıntı
ben 100 km de 3,3 lt ölçtüm bana fazlaymış gibi geliyor sibop ayarlarını yeniden yaptırmam gerektiğini düşünmeye başladım
Bende cbf varken en fazla 3 litreyi görüyordum agrasif kullanımda . Sanırım sizler fazla sıkıştırıyorsunuz motoru . Eğer 80-90 km aralarında sürekli kullanırsanız yakıt ortalamanız 2.6 olacaktır . Yüksek vites , düşük devir kullanırsanız eğer 2.5 litreleri görmeniz münkün . Şuan ki kawasaki z 250 sl motorumun sakin devirlerde kullanım ortalaması 3 litre .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
24 Haziran 2015, 14:59
#36796
mustafa_akin adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba motorumda yakıt fazla yaktığını düşünüyorum.
bide siz değerlendirin kilom 105 topcase seti var (2 yan bir 47 lt arka )
ağırlıklı şehir dışı uzun yol yapıyorum.
Başlarda 110-120 arası gittiğimden olduğu için dedim.
ama son 3 depo fullememde 90 ı geçmedim.
genede 17,5 kuruş km de yakıo (lt 4,69 TLden alıyorum)
km hesabına göre 3,7LT/100km yapar
bakımlarını serviste yaptırdım. garantisi devam edio 1. yılı yeni doldu mayıs ayında (2014 model)
arabayı satmasaydım demeye başladım. 18 -20 kuruş yakıodu arabam yağmurda ıslanmıodum :(
değerlendirmenizi fikrinizi önerinizi bekliyorum teşekkürler
tekrar dile getireyim
pazartesi günü izmir honda servise götürüp hava filtresi ve buji değişimi yaptırdım yağ değişimi bilimun bakımlarını yaptırdım.
subap ayarını kontrol ettiler ama sıkıntı yok dediler.
arkadaşlar CBF imi aldığımdan beri 400 km yapamadım kapağa değdiresiye kadar benzin yüklememe rağmen.
şimdi gene ölçüyoumm inşallah düzelir buradan paylaşacağım gelişmeyi.
buradan merak ettiğim bir soru var yedek depo minimun kaç km götürür. tırsıom yolda kalmaya da o yüzden 350 km yapınca dolduryorum.
-
24 Haziran 2015, 15:09
#36797
Tekeriniz düz bassın arkadaşlar bir iki sorum olacak benim sizlere buraları da karıştırıyorum öğrenmek için devamlı.
Ben motoru 8bin km civarında aldım ilk motorum şimdi 10bin oldu yağını değiştirdim.
buji
yağ filtresi
Zincir
debriyaj balatası
fren balataları kaplinler
fren hidroliği
amörtisör hidroliği
akü
subap ayarı
bunlar hangi km aralıklarında değişir aşağı yukarı uzun yol yapmayı planlıyorum yolda kalmak istemiyorum
2 ustaya gittim 2 sininde içime sinmedi işçiliği. kendimde mühendisim ufak tefek kendim uğraşmak istiyorum
kitapçıktaki değilde tecrübeli arkadaşlardan duymak istedim gözle muayene yine edicem görebileceklerimi ama aşağı yukarı km sini bilince insan daha dikkatli görür
Yardımcı olacak olan arkadaşlara da teşekkürler.
-
24 Haziran 2015, 21:51
#36798
2007 model cbf ile 3lt yakıyordu şimdiki 2011 nasıl kullanırsam kullanayım 3,3 altına inmiyor
-
25 Haziran 2015, 16:16
#36799
arkadaşlar merhabalar,
1-2 hafta içinde gv 250'mi satıp cbf 150 alacağım, şehiriçinde okula gidip gelmek için daha pratik olacağını düşünüyorum. sormak istediğim bişey var, uzun yolda 100-110 km/h gibi hızlarda sabit gidebilirmi? 90-100 bandında ne kadar 100-110 bandında ne kadar yakar?
yaz bitene kadar 5000 km uzun yolum olucak bu sebepten öğrenmek istiyorum
-
25 Haziran 2015, 20:05
#36800
100 110 ile sabit gitmez. 80 100 aralığı gidebilirsin motor rahat ve stabil olarak zorlanmadan yol alıyor. 100 den sonra zorlandığını hissediyorum belki bendeki böyledir başkalarıda yazarsa daha anlaşılır olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler