bir arkadaşın CBF150 motorunu almak istiyorum fakat 2011 model ve sadece 100 km de. çeşitli nedenlerden kullanamadı. motor kapalı yerde yattı. sıkıntı yapar mı
bir arkadaşın CBF150 motorunu almak istiyorum fakat 2011 model ve sadece 100 km de. çeşitli nedenlerden kullanamadı. motor kapalı yerde yattı. sıkıntı yapar mı
aküsü bitmiştir değişmesi gerekebilir.
akü önemli değil. motor açısından bir sıkıntı var mıdır
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------
almpoz arkadaşım şimdi farkettim ben "Mondial 125 MH Drift" bakıyordum arkadaşım benim motoru al dedi. motorundan memnun musun
Özellikle alacağınız motorun yağını değiştirin uzun süre yatan motorun yağ özelliği bozuluyor bunu bana yağ satan bir arkadaş söyledi .....yağ değiştikten sonra aküsü ıvırı zıvırı çalışmayan birşey varsa değişirsin ....başka hiçbir sıkıntı çıkarmaz hayırlı olsun
memnunum şahsen yeni modellerinde biraz düzeltmeler yapılmış ama eğer ikinci el alacaksanız dikkatli seçmenizi tavsiye ederim çünkü genelde hor kullanılmış oluyor 1-2 tane düzgün vardır mutlaka ben zaten sezon sonu gibi satmayı düşünüyorum genelde uzun yol yaptığımız için yetmiyor bu motor grubumdaki arkadaşlarıma yetişemiyorum
Çinlilerin içinde en sağlamı bir iki parçası değişmesi lazım sağlamlık açısından zincir oringli olması lazım lastikler michelin alın ön dişliyi 16t yaparsanız titreşim minimuma iniyor normal dişliyle biraz titriyor yüksek devirlerde.Bir çift te sis farı alırsanız tadından yenmez.
genelde 150cc lik motorların içinde en konforlusu hiç pişman olmayacağın bir motor.Yağını mutlaka 1000 km de değiştir motorun daha uzun ömürlü olur.Motor yağını sadece silindirlerin vede kırankın yağlanıyormuş gibi düşünme çünki debriyaj balataların,rulmanların ve şanzuman dişlilerinde bu yağdan faydalanıyor
Slm usta bende on disliyi 16 yapmayi dusunuyorum ama karasiz kaliyorum bazi arkadaslar cekisden duser diyorlar motor randimansiz olur diyorlar ama benim niyetim motorun biraz daha hizini arttirmak s3n galiba on disliyi 16 yapmissin deneyimlerini paylasirsan bizde birseylerden kararsizligimiza nokta koymus olurus herkese kazasiz surusler
ön dişliyi 16 yapmak arka dişlide yaklaşık 3 diş farkediyor.yani 43 olan arka dişli 40 gibi oluyor.bir başka örnek:15 dişlide motor 70 km ile giderken devir de 7 bin oluyor.16 dişlide ise 70 km ile giderken devir saati 6 bin.(benim cbf150de öyleydi) yokuşlarda ve rüzgarlı havalarda biraz farkediyor.uzun yolda rüzgarsız havada ve düz yolda tek ya da artçılı farketmiyor.hatta konforlu bile diyebilirim.ancak yakıtta pek farketmedi nedense.
Bu gün itibari ile CBf 150 mizi 1707 km iken 5450TL ye satmış bulunuyoruz.
Allah herkesin gönlüne göre versizn kazasız belasız sürüşler
Adana dan selam lar...
Merhabalar, 2009 model 20bin kmde bir cbf150 buldum 2.el alacağım ilk motorum.
Almadan önce nelerine dikkat edeyim. Belli başlı dikkat etmem noktalar var mıdır?
Sesini dinle zirilti falan varmi yagsini kontrol et eksilme varmi,motor isindiktan sonra egzozu kokla yag yakan motorun egzoz dumani agir kokar.Elciklere dikkat et asinma varmi km gore asinma olmamasi lazim,silindirle ust kapagin rengine dikkat et degistiyse renk farki oluyo.Test surusu yap yipranmamis motor konforlu ve sessiz olur.
motoru orta sehpaya alıp ön ve arka tekerleri çevir elinle. tutup sağa sola salla. Arka teker sallanırsa 100 lira düş fiyattan al ön tekerde herhangi bir problem var gibine geldiyse koşarak uzaklaş
Günaydın,
Geçen akşam kardeşim küçük bir kaza geçirmiş, dizi ve ayağında hafif yaralanma var neyseki ciddi birşeyi yok çok şükür.
Motorda ise koruma demirleri sürtünmüş lokal boya ile halledeceğim, ayrıca direksiyon kilidi artık kitlenmiyor.
Düşme sonrası olan bişey nasıl olur anlamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------
Selam abi,
motoru tanıdık bi abimin aracılığıyla onun arkadaşından aldım, o kadar güvendim ki motoru gördüm kaporayı verdim paramı denkleştirdim ve bir ay sonra aldım.
Başıma gelenleri sayıyorum,
-motorun kafa grenajını değiştirmiş,
-Arka lastiği değiştirmiş michelin vardı Duro takmış.
-Seleyi değiştirmiş dikişleri yırtık sele takmış.
-Topcase aldım alt bağlama aparatı yok.
-Ön teker bilyası dağılmış.
-Silindir blogu değişmiş,
-Yağ değişiminde 300gr. yağ çıktı,
-Sürat kadranı ve Km sayacı bozuktu,
-Gösterge ledleri patlak, fren lambası patlak.
-Sele kilidi bozuktu.
Şimdi eksiklerim sadece lastik geri kalanları yaptırdım, ancak ilk motorum olduğu için ve enayi yerine konduğum için lanet ettim, adama telefonda demediğimi bırakmadım ancak gelgör ki insanoğlu karaktersiz ne desen boş..
Herneyse olan olmuş ben motorumu seviyorum ve özenle kullanıyorum.
Motor alacak arkadaşlara tavsiyem babanızdan da alsanız servise gösterin.
Şimdi kafama takılan soru silindir bloğu değiştiği için başıma ne işler açar, fazla yağ yakarmı? ne olur ne biter kestiremiyorum.
Tecrübelerinizden yorumlarınızı rica ediyorum.
Saygılarımla.
Adem
silindir blogu dediginiz silindir ve piston degismistir degiseli kac km gecti bilginiz varmi,yeni takilan silindir ve piston yag yakmamasi lazim bi problem var yan sanayi parcadan olabilir subaplardan olabilir cok asiri yag eksiltmis kac km o yagla kullanilmis onu bilmek lazim.Egzozdan duman atiyormu acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
Elimde calisir durumda komple km saati var isterseniz verebilirim uygun fiyata.
Hayırlı olsun , istediğiniz fiyatta satabilmenize sevindim . Darısı benim başıma bende satıyorum motorumu .
Beyler motorum satılıktır , foruma özel 4700 tl son fiyat . 2013 model 11.600 km , 1 sene daha garantisi var . Detaylı bilgi için özelden sorabilirsiniz .
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4667008/detay/
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Sinka251;
5,6 ay önce değişmiş orjinal mi bilmiyorum servis orjinal olmasa söylerdi sanırım.
Adam nede olsa sattım diye yağını değiştirmeden binmiş. Egsozdan duman gelmiyor herşey normal su anda, bin km olunca yağını tekrar ölceceğim bakalım Ne kadar eksiltecek.
Gösterge sağlam su an lastik dışında eksiğim yok teşekkürler ilginiz için
Benim için en önemli kriter motor bloğu sağlam olsun ve şasi düzgün olsun. Grenaj değişmik ampul patlamış önemli değil. Alınca zaten direk lastikleri, yağını, fren balatalarını değiştireceğim.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)