arkadaşlar merhaba. cbf kullanıcılarına sormak istediğim bir şey var. resimdeki motorun egsozundaki ve sanıyorum hava filtresi olan yeşil parçalar nelerdir?
http://image5.sahibinden.com/photos/...1461376ctj.jpg
arkadaşlar hem buraya hemde internette birçok araştırma yaptım ama cbf selesin uzun yolda nasıl konforlu hale getirebileceğimi bulamadım bileniniz duyanınız varsa yardımcı olun tesekkürler.
Minder koyabilirsin denedim iyi sonuc veriyor :-)
Arkadaşlar 46.000 km'dir şehir içinde kullandığım bi Cbf 150'm var.
Zaman zaman ön amörtisörlerden ''gacır gucur'' gibisinden sesler geliyor,
Keçelerden olabilir mi sizce?
Arkadaslr 2013 cbfimi satıyorum 5 bine. Tofaş kartal la takas olabilir..
Arkadaşlar konuyu pek takip etmiyorum. Daha önce cevaplanmış olabilir. Eski CBF lerde sert kullanımlarda(Veya devirli kullanım diyelim) yağ yakma vardı. En son çıkan 2014 CBF150'lerde bu durum düzeltildimi?
Teşekkürler. CBF almayı düşünüyorum. Yazları stabilize yollarda sürdüğüm çok olacak. Aklıma takılan bir diğer konu ise stabilize yolda motorun ön karenajlarinin gevşemesi vs. gibi durumları yasarmıyım?
her yol şartında kullandım ilaveten çokda konusunu okudum böyle bir şikayetle karşılaşmadım ben.Bence memnun kalırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Bel ağrısı oluşuyorsa bellik takmanı tavsiye ederim hem üşütmüyor hemde uzun yolda kesinlikle belin ağrımıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------
ben sürekli castrol power1 10-40 kullandım 25,000 km deyim bence güzel yağ.bence yağı çok değiştirmek mantıklı değil.aynı viskozitede farklı marka olabilir ama farklı vizkozitelerde sürekli karıştırmak iyi bişey değil.
Önümüzde ki yıl cbf 150 gelmeye devam edicekmi ?
Blueway hocam, ve diger kullanici arkadaslar, 3-4 bin arasi butce ile 2. El cbf alayim diyorum. Bu fiyat araligindaki motorlar genelde 30bin dolaylarinda ve 4 5 yaslarinda. Alirsam bir o kadar daha minimum masrafla kullanabilir miyim? Alacak olursam motorlarin neresine bakmam lazim, kisa sureli kullanimla yag yakip yakmadigini nasil anlarim mesela? Veya bu km lerdeki cbf ler nasil sorunlar cikarabilir, nereler yipranir, neresini iyice incelemek lazim?
Kurye motoru almadığın sürece kolay kolay fazla masrafla karşılaşmazsın . 30 bin km civarında ise hava filtresi , buji , lastik , zincir dişli setini falan kontrol edin . Değişmesi gereken parçaları değiştirin . Sorunsuz binersiniz yine . Yağ yakmasını anlamanız için yağ değiştirip 1000 km boyunca kullanmanız lazım . 1000 km sonra yağını kontrol edebilirsniz eksilme var mı yok mu diye . Eksilme varsa eksilen miktar kadar yine üstüne eklersiniz . Veya yeni yağ koyabilirsiniz.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Motorun yag yakma karakteri kullanim sekline dair ipuclari veriyor mesela ama 1000km kullanma sansim yok elbet. 25bin de kranki dagitan kranktan ses gelen cbf ler var mesela. Kimbilir nasi kirbacladilar motoru hulasa, 30bin de alip 32bin de krank milini rulmanlarini dagitmayacagini anlamak mumkun mu, mumkunse nasil?
Dediğim gibi böyle bi olayla karşılaşmak istemiyorsan , öncelikle kurye eline geçmemiş bi cbf bulman lazım . Temiz kullanılmış bir cbf bulursan , krank kolay kolay sıkıntı çıkarmaz . Kurye olarak değilde keyfi olarak , fazla sıkıştırılmadan kullanılan bi cbf bulursan o 100 bin km boyunca bile piston segman gibi parça değişimi istemez kolay kolay .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
istanbul bozüyük pazaryeri bursa arasında defalarca motorla seyehat yaptım.2004 model 125ramzey ilk seyehatimdi artcısız olarak.titreşimden ellerimi hissetmemiştim ;-) sonraki yolculuklarım hep cbf150 ile oldu.bazen gece yarısı bazende sabah serinliğinde.gece yarısı eşimle ist dönüşümüz hala aklımızdan gitmedi.çünkü ağustos ayına güvenip,yazlık birer mont ile yola çıkmıştık.eldivenleride unuttuk.biraz ısınalım diye şehirlerarası otobüslerin arkasından gelmiştik.(gerçi benim gibi bir gerizekalı çıkmaz aranızdan ama otobüsün arkasına takılmanın tehlikelerini hepimiz biliyoruzdur.) bu arada belirteyim,motorumu 20 bin km de sattım.2011 modeldi.gram yağ eksiltmiyordu.
bakımları ümraniye d&b motor yapıyordu.nasipse yaza yine ist bursa bozüyük pazaryeri yollarındayım.tabiki yine cbf150 ile.
kazasız keyifli sürüşler hepinize.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------
yeni ylda cbf lere zam gelir mi diye sormuş bir arkadaş.
benim kişisel görüşüm honda şansını fazla zorlarsa hata eder.çünkü diğer markalarda kalitelerini belirgin olarak yüksetmeye başladılar.yeni markalar yeni teknolojilerle piyasaya giriyorlar.üstelik fiyatları da
gayet makul.
İyi akşamlar bir sorum olucak. Daha önce shad 33lt arka çanta vardı onu sattım ve maxem 45 lt canta almak istiyorum. Cbf nin kendi arka demiri maxem için uygunmu ? Salı günü türkiye kaçamağı yapıcam .Kıbrıs ta öğrenciyim bide demir için ugraşmamak için bastan sormak istedim...
bence ilk olarak yağ çubuğunu kontrol et düzenli takip etmiyorsa ve motor yağ eksiltiyorsa mutlaka eksik yağ gözükecektir.eksik yağla motorun kullanılması ise ömrünün kısalması anlamına gelecektir.Motorun bakımları düzenliyse buji hava filtresi ve yağı zamanında değişmişse eksik yağla uzun süze kullanılmamışsa.30,000 li kmlerde masraf isteyebileceği konu zincir dişli takımı olabilir gerdirme payına bakarak ömrü varmı bitmeye yakınmı onu anlayabilirsin orijinal zincir dişli takımının fiyatı 120 tl civarında.fren balataları değişmek isteyebilir,onuda ön balataya gözle arka balataya ise sıkma payına bakarak görebilirsin bunun dışında motorun sesi şıkırtılımı çalışıyor yoksa fıtı fıtımı ona bakabilirsin şıkırtılıysa sübap ayarı yapılmadan uzun süre kullanmış olabilir.bunların dışında zaten bakabilecek pek bişey kalmıyor.temiz kullanılan bir cbf için 30,000 km bişey değil daha çok uzun süre seni güvenle taşıyabilir.İnşallah karşına temiz gönlüne göre cbf çıkar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
45 ltlik maxemi sağlıklı kullanmak istiyorsan alt tablası boyutunda demir lama koyarsan altına çok güzel sıkıntısız kullanırsın diğer türlü alt taşıma tablası kısa süre sonra kırılır.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)