Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35961
    hondacbrabii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbr 250 r
    Öncelikle herkese kolay gelsin uzun süredir gırmiyorum from a benım olan cbf 60 bn kilometreye geldi buna göre herhangi bişeyi değişmesi gerekiyormu yağ devamli olarak degstrıyorum 5bn kilometre önce hava filtresi ile zincir seti değiştirdim okadar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35962
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta yazılı hocam oradan bak. burada her kafadan bi ses çıkar

    benden çıkan sesi söyliyim

    sabit devirde gitme, mümkün olduğunca trafikte yap rodajı
    kitapçıkta rodaj 500 km yazıyo.

    bide evden çıkınca direk ile yolundayım. 60a kadar çıkıyorum maksimum ve çok kötü :D 40a inip tekrar 60a çıkıyorum kamyonlar vızır vızır :D bitmeli bu rodaj :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    sava marka lastik nasıldır yoksa gidip illa michelin mi alsam?

  3. #35963
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta rodaj 500 km yazıyo.

    bide evden çıkınca direk ile yolundayım. 60a kadar çıkıyorum maksimum ve çok kötü :D 40a inip tekrar 60a çıkıyorum kamyonlar vızır vızır :D bitmeli bu rodaj :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    sava marka lastik nasıldır yoksa gidip illa michelin mi alsam?
    Kitapçıkta rodaj ilk 500 km diyor evet ama genel kullanıcı yorumları 1000 km denilmekte , servislerde 1000 km diyor .

    Sava mava boşverin hocam , yumuşak hamurlu pirelli veya michelin ile yollara devam . Bu ülkemizin güzel asfaltında bile michelin lastikler kayarken sava falan ile yollarda drift yaparsınız devamlı . Özellikle virajlarda yüreğinizin ağzınıza gelmesi kuvvetle ihtimaldir .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  4. #35964
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    evet 1000e devam nasıl geçecek o yollar bilmiyorum

    duro ile geçen hafif bi slalom yapayım dedim kuru havada sıcak asfaltta arka baya bi kendinden geçti baktım en sonuna kadar kaymış :D

    değişmem lazım bunu

  5. #35965
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet 1000e devam nasıl geçecek o yollar bilmiyorum

    duro ile geçen hafif bi slalom yapayım dedim kuru havada sıcak asfaltta arka baya bi kendinden geçti baktım en sonuna kadar kaymış :D

    değişmem lazım bunu
    Ben duro'lar ile 20 km hızla dönerken düştüm , arka teker kaydığı için . Şuan michelin var 650 km'de takıldı , motorum şuan 6250 km'de gayet memnunum , ıslak yollarda da performansı çok güzel tavsiye ederim .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  6. #35966
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    ooow iyi gezmişsin hangi ara yaptın o kadar

    benimde km oldu 560 yarın sabah ufak bi tur atarım rodaj daha erken bitsin diye bakalım

    michelin ve pirelli fiyatlarına bakayım bi
    ön 90*90 arka 100*90 mı idi yanlış mı hatırlıyorumhiç bakmadım lastiklere

  7. #35967
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ooow iyi gezmişsin hangi ara yaptın o kadar

    benimde km oldu 560 yarın sabah ufak bi tur atarım rodaj daha erken bitsin diye bakalım

    michelin ve pirelli fiyatlarına bakayım bi
    ön 90*90 arka 100*90 mı idi yanlış mı hatırlıyorumhiç bakmadım lastiklere
    Şubat ayından beri anca bu kadar olabildi , iş güçten dolayı . Keşke bi 10 bin devirebilseydim iyi olacaktı sene bitmeden . Yoksa cc yükseltmem uzayacak birazcık .

    Ön 90-90 arkada 80-100 hocam , bisiklet lastiği gibi uyuz oluyorum ince tekere
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  8. #35968
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta rodaj 500 km yazıyo.

    bide evden çıkınca direk ile yolundayım. 60a kadar çıkıyorum maksimum ve çok kötü :D 40a inip tekrar 60a çıkıyorum kamyonlar vızır vızır :D bitmeli bu rodaj :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    sava marka lastik nasıldır yoksa gidip illa michelin mi alsam?
    Samet böyle rodaj olmaz kardeş...60 la bağırta bağırta motor kullanılmaz birilerine soraydın bari..yanlış anlamadım dimi 60 ı geçmiyorum yazmışsın...şunu 80 yapalım senden ricam...maksimum 90 ı geçmediğin sürece sorun olmaz...ama illaki 2 veya 3 kez 100 ü de zorlasan faydalı olur gatta bir kezde dip gaz...

    Alıntı sinka251 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorla ilgili bir problem yaşadım bugun akşam depomu fulledim sorunsuz bir şekilde eve toplandım,sabah jigleyi çekmeden çalıştırdım 20 saniye çalışıp stop etti birdaha çalıştıramadım jigleyle denedim yine çalışmadı bujiyi kontrol ettim ateşleme yapıyo bi 10 dk sonra çalıştı kesinti yaparak birde on taraftan patlama sesi geldi bikaç defa,ustaya götürdüm artık havalar soğudu jigleyle çalıştır ısıt dedi ondandır dedi,jigle kullanıyormusunuz acaba ben pek kullanmazdım,benzinde sorun var diye tahmin ediyorum su olma ihtimali varmı sizce.
    bir ihtimal daha var...buji başlığı (buji piposu)binde bir böyle saçmalıyor...temassızlık olabilir..5-10 lira bir şey belki ondandır..

    http://d1210.hizliresim.com/12/d/dvms2.jpg

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar arada bir burayı okusamda işden dolayı yazacak zaman bulamıyorum ethem kardeşde maşallah destan yazıyorsun,
    valla metehan abinin dedigi gibi xenonsuz ben bisiklet bile düşünemiyorum, bende h4 8000 kelvin var canavar gibi uzunları yakınca önümde kimse duramıyor,
    dişli konusuna gelince ben motorumu 500 kmde aldım aldıgım gibi 38 lik dişliye çevirdim, 2007 de aldıgım cbf 150 yide 5 bin km sonra çevirmiştim 38 lik dişliye,
    geçen hafta izmitten cbf 150 aldım arkadaşa siyah 105 km daha da yapmıyor orjınal 43 dişli ile
    ben benim cbf ile düzde rahat 110 km hızı rahat bir şekilde görüyorum ama 43 dişli ile 100 üsüne çıkmıyor 200 km kullandım o gün. 38 lik dişli ile kalkışlarda pek fark yok yani hissedilir derece yok ama son hızda orjınal 43 dişli takılı bir cbf ile yan yana gelince aradaki farkı görüyorsun ve usulca yanından geçiyorsun denedim bunuda.

    bu arada 20 bin kmde olan cbf 150 nin orta ayaklıgı ek yerinden kırıldı kaynak yaptırıp boyadım, 2007 model cbf mi 30 binde sattım 2 senede hiç bir yeri kırılmamıştı bu yeni kasalar çalmışlar malzemeden, örneğin sürücü pedleri 2007 deki 30 binde sattım peglerde hiç aşınma yoktu şimdikinde 2011 model kiler yumuşacık olup yamuldular.

    ama herşeye ragman cbf 150 diyorum 10 numara motor,
    yağ ise 3000 km de 600 gram yağ çıkıyor benim cbf de ama seri kullanıyorum ben onunda etkisi var tabi
    ooo Cihan Beyde buradalarmış... çekirdek kadro

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    way metocum benim. bu ne şeref. ilk önce hoşgeldin diyorum..uzun bir zaman sonra

    Metecim. ben zenondan gercekten col cektim. zenon kit aldim.. orjinal farin icine uyuyarlamadim. iyi aydinlatma performansi alamadim. bir müddet sonra uzun farlar bozuldu.. motoru yikarken far duyundan su kaçmalar vb. bir mudet boyle kullandim. ama beklediim performansida zaten alamamam kaynakli..hemde mevcut ariza nedeniyle..sökmek istedim. sokerken bi yerden kisa devre yapti.. bi yanik kokulari geldi. bi baktim kablolardan dumanlar cikiyor falan. yani bildigin motor yaniyordu.. tak sök falan orjinal far duyuna hasar verdim. o zaman 60 tl. yan sanayi komple far aldim. taktim. yan sanayi ya..yapacak ya yan sanayiligini mutlaka..gercektn cok kalitesizdi ve far ayari dahi yapamiyordun. dedim boyle olayacak..iyisimi orjinal komple far alayim ben..pk..150 tl. aldim ve full orjinale döndüm.

    yani bu bana has bi durum olablir ama..zenonda umduğumu bulamadim. ve toplamda..ugrastigim zamani hic saymiyorum. 260 tl. zarar ettim. su anda led far rakvi em var. gece orjinal farlarim kapali dahi suruş yapabliyorum. fara acma kapama anahtari koydum. kontagi acinca sadece parklar yaniyor.. kisa ve uzunlari ayri ayri istedigim zam acip kapatabliyorum. farlar komple kapaliyken selektor dumesiyle selektor yapabliyorum araba gibi. gunduz orjinal farlarim hep kapali.ledlerim devamli acik. ayrica ledlerin az enerji tuketmesi kaynakli..surus aninda 35 watt tuketen far da kapali oldugundan.. akunun kendini toplamasi..sarji zayifsa kendini sarj etmesi..mutlaka kolaylasacak..belkide aku daha da uzun ömürlu olacak. gunduz sadece ledlerim acik..gunduz fari niyetine. şu andaki aydinlatmamdan gercekten memnunum. sikayetim olsa inan yazarim
    zenona ihtiyaç duymuyorum. yine gece vardiyasina işe geldim. sıkıntı yok. elbette cbf e zenon calismasi yaparak..guzel sonuclar alanda var. ama ben şahsen guzel bi sonuc elde edemedim. gece sıklıkla sürüş yapan..far aydinlasinin yetersiz olduunu dusunerek
    .kendini guvende hissetmeyen.. elbette..kendi istegi dogrultusunda..far aydinlatmasini..kendi istedigi sekilde iyilestirsin. ben zenondan cani yanan bir örnektim belkide..elbette.. genellemek.. zenon hiç bir cbf te performans vermez. sizi üzer demek doğru olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:49 ----------

    arkadaslar

    gecenlerde.. motorum icin..oringli..tvs apachi orjinal zinciri.. orjinal ön ve arka zincir almistim. motor 48 binde..uzerindeki disliler orjinal.. zincir ise 20 binde degisti. fakat zincirin ömru daha var..ve arka dislidede bir deformasyon yok. elimin altinda set olarak dursun..48 bin oldu..yarin öburgun ..bi kac icinde degistiririm. sonra dusundum. yahu..zincirin daha en az bi 10-20 bin gideri var. arka disli halen sorunsuz. yeni aldiim orjinal disli grubunu ve oringli tvs apaci zincirini erken erken takip yazik etmiyim. 2015 sezon basi takarim diyodum. bi kaç hafta geçti.zinciri temezledim.. yagladim falan.. orta sehpada arka tekeri bi çevireyim dedim..yaw..ön disliden rahatsi edici seviyede.duzensiz bi takir tukur sesler geliyor. yani anormal bi ses. bi bakayim dedim..muhtemelen ön disli bitti dedim kendi kendime..beni değistir diye bagriyor.. bende elimdeki orjinal hazir seti bozmak istemedim. rialliden yan sanayi..ön disli aldim. 2015 sezon basini görsün yeter. neyse..dişli kapagini actim. disliyi söktüm. disli gercekten bitmiş. orjinali ile yan yana koyarak fotografladim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:24 ----------

    http://i.hizliresim.com/q95B53.jpg

    Arkadaşlar..üstteki dişli yeni yan sanayi ön dişli. Alttaki dişli ise.. 48 bindeki orjinal dişli.. deformasyonu görüyorsunuz. Neredeyse dişler v şeklinden u şeklini almış ve dişler zincirin kastırdığı tarafa doğru eğilme göstermiş. Ayrıca.. yeni dişliyi takınca fark ettim. 0.1-0.2 devir-dk. seviyelerinde devir kazanımı gözlemledim. Oda zamanla aşınmadan kaynaklanan..dişlinin çapının ufak oranda düşmüs olması kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yani motor 5. viteste 80 le giderken 6200-6300 devir çevirirken.. şimdi 6000-6100 sevieyerlinde seyrediyor. Sonuçta aktarma organında önemli bir parça değişmiş..motor sanki daha rahat ve akıcı gidiyor. Yani sanki eskiden arkadan küçük bi çocuk tutuyormuşta..artık tutmayı bırakmış gibi.. En iyi kullanımla en iyi şartlarda 30 bin km yi pek geçmemek lazım. en azından ön dişlide.. Orjinali 12 tl. yan sanayisi 7 tl. olan parçayı fazla kullanayım diye fazlaca abartmışım sanırım. Artık ön dişli den.. takır tukur sesler gelmiyor ve sanki sürüş daha bi konforlu bir hal aldı. Devir kazanımım ve motorun daha rahat..akıcı seyretmesi ile birlikte ufak orandada olsa benzin tasarrufu yapacağımı düşünüyorum. Belkide bedavadan fazla benzin yaktık son 10-15 bin km.Hayırlısı. Kurtulduk ya..Ona bakalım

    Ethem Başkan sendeki Talih Kör Salih diyelim benim şansıma çıkma zenonlar hiç patlamadı...ilk zenonuHayabusacı Barış sağolsun bana gelip kapıda apaçi stayla silikonla falan uğraşarak yaptı...sonrası Cihan sağolsun yine çok alakadar oldu..şans dediğin gibi...260 lira bu iş için çok fazla ganga...seni bilirim resmi adamsın nizami işi seversin hataya yer yok ...sıkıntı çıkınca soğumuşsun...ama konu hayati...olmazsa olmaz..lüks değil ihtiyac diyorum 10 yıldır...
    sinka251 bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  9. #35969
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samet böyle rodaj olmaz kardeş...60 la bağırta bağırta motor kullanılmaz birilerine soraydın bari..yanlış anlamadım dimi 60 ı geçmiyorum yazmışsın...şunu 80 yapalım senden ricam...maksimum 90 ı geçmediğin sürece sorun olmaz...ama illaki 2 veya 3 kez 100 ü de zorlasan faydalı olur gatta bir kezde dip gaz...


    yok artık :D kim dedi bağırtarak diye :D 5bin devirde 5. viteste 60 yapıyo işte.

    her viteste 5binde vites değiştiriyorum yani motoru hiç zorladığım yok

    1. viteste 60 gösterecek değilim :D

    750 km olunca 6bin devir olarak yükselticem. 900 olunca 7bin devire çıkıcam. bakımdan sonrada normale dönücem ufaktan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şubat ayından beri anca bu kadar olabildi , iş güçten dolayı . Keşke bi 10 bin devirebilseydim iyi olacaktı sene bitmeden . Yoksa cc yükseltmem uzayacak birazcık .

    Ön 90-90 arkada 80-100 hocam , bisiklet lastiği gibi uyuz oluyorum ince tekere


    evet ince teker bende alışamadım henüz zaten 200 km oldu daha bende şöyle 2-3 bin yapayım da bi kendime geleyim

  10. #35970

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    Cümleten merhaba arkadaslar, tekrar foruma geri döndüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

    Bnde de 2012 var 1 yıldır kullanmiyordum artık yollara geri döndü
    samet10 ve sinka251 bunu beğendiler.

  11. #35971
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    fotoraf isteriz

  12. #35972

    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Akhisar - KKTC
    Motosikleti
    CBF 150 2014
    motosiklet alarmı kullanan varmı? taktırsak nasıl olur ?

  13. #35973
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Arkadaşlar motorum cc yükselteceğim için satılıktır , Mt'den alan arkadaşlara düz 5000 tl'ye bırakacağım .

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7745105/detay/

  14. #35974
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok artık :D kim dedi bağırtarak diye :D 5bin devirde 5. viteste 60 yapıyo işte.

    her viteste 5binde vites değiştiriyorum yani motoru hiç zorladığım yok

    1. viteste 60 gösterecek değilim :D

    750 km olunca 6bin devir olarak yükselticem. 900 olunca 7bin devire çıkıcam. bakımdan sonrada normale dönücem ufaktan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    5000 devirde vites değiştirmek çok yanlış. rodajda olan bi motosiklet için bile uygun değil. sen çok fazla motoru bayıltıyor...motoru aslında zorlamadığını zannederek fazlaca zorluyorsun. Kitapçık verilerine göre motor en yüksek tork değerine zaten 5250 devir de ulaşıyor. Motorun en rahat ve verimli çalışabileceği..motosikleti en fazla zorlanmadan hareket ettirebileceği devirde..hatta 5000 demişsin..bu devirden bile aşağı bi devir değerinde vites yükselterek.. bir sonraki vitesin ilk kavrama noktası olan devrin çok daha aşağılara inmesine sebep oluyorsun. Motorun en rahat ilerleme aralığı.. 6000-6500 devir seviyelerinde vites değiştirildiğinde... ve vites değiştirildiğinde yükseltilen vitesin ilk kavrama noktası devir değerinin ..motorun maximum tork ürettiği devir seviyelerine indiği devirdir. Çarşı pazar düşük hızlarda..seyrederken 5000 devir seviyelerinde vites değiştirilmesi sorun olmaz. çünki motor düşük hızlarda ilerlerken 20-30 km-h gibi. motosikleti hareket halinde tutmak için motor fazla tork ve beygir gücüne ihtiyaç duymaz.. dolayısıyla düşük hızlarda motor yüksek hızlarda seyrettiği gibi fazla sıkışmaz ve zorlanmaz.ama 50-60 km-h ın üzerinde seyrederken. 4. ve 5. vitese takılırken..mutlaka 6000-6500 devirleri gör..öyle vites değiştir. vites yükselttiğinde..debriyajı bıraktığın an motorun ilk kavradığı devir. kitapçık verilerine göre.. motorun en yüksek tork ürettiği 5250 devir seviyelerinin altına inmesin. ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak seviyede vites değiştir. Rodaj yapıcam..aman fazla devir çevirmesin diyede motoru fazla bence bayıltma.

    1-2-3. viteslerde düşük hızla..şehir içinde gezerken..5000 devirde vites değiştirmek...o hızlarda motorun fazla..yüksek güç ve torka ihtiyacı olmadığından sorun olmaz. ama 4. ve 5. vitese takarken.. vites değiştirdiğinde...debriyajı bıraktığın an..ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak şekilde vites değiştirmeni öneririm. Motorun..Motosikletinin teknik verilerine göre en verimli..sağlıklı uzun ömürlü en az zorlanarak ilerleyebilmesi için bu konu önemli. Mesela bayır çıkarken..arkandada yolcu var.. motoru 5000-5500 aralığında falan tut. Bu devir max. tork aralığı olduğu için motosikletin en rahat ve kendini bırakmadan hareket ettiği devir bu. en iyi hızlanma performansınıda maximum tork değeri olan 5250 devir seviyelerinde gaz açınca sergiliyor. Ve sen bu devirde vites değiştirerek hata yapıyorsun. rodaj motoru zorlamamak demektir. Sen motorunu böyle kullanarak zorluyorsun. 80-90 km-h seviyelerine çık..korkma.. bu süratlerde stabil sürüş yap.. sadece arkana yolcu alma. Motoru çok fazla rampalara vurma.. kartepeye.. uludağa çıkayım falan yapma..ilk çalıştırmada motorunu ısıtmadan önce yüksek devirler çevirtme.. Mümkünse şehir içine fazla girme. Mümkün mertebe rodajını uzun yolda tamamlamaya çalış.(Şehir içi sürüşlerde motosikletinin hızı yüksek olmadığından..soğuma yüksek hızlardaki gibi verimli olamıyor) Rodaj: Motorun bize daha ilerki km lerde verimli..sorunsuz ve uzun ömürlü hizmet edebilmesi için motorun çalışmaya alıştırılma sürecidir. Bu süreçte sadece motoru zorlamayacaksın. zorlamamak deyince bunun cevabını bence sende verebilirsin. Yani rodaj nasıl yapılır konusunda çok ince nüanslar yok. Çok görüyorum. Abi motor aldın..rodajını nasıl yapıcam...Motor zorlanmayacak..bu kadar basit.
    samet10 bunu beğendi.

  15. #35975
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Arkadaşlar motoruma hep Shell'den benzin alıyorum 95 oktan , fakat shell'de yeni bir 95 oktan çıkmış shell v power nitro+ diye . Bu ikisi arasında ne gibi farklılıklar var bilen var mı ? Veya cbf için hangisi daha uygun olur ?

  16. #35976
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5000 devirde vites değiştirmek çok yanlış. rodajda olan bi motosiklet için bile uygun değil. sen çok fazla motoru bayıltıyor...motoru aslında zorlamadığını zannederek fazlaca zorluyorsun. Kitapçık verilerine göre motor en yüksek tork değerine zaten 5250 devir de ulaşıyor. Motorun en rahat ve verimli çalışabileceği..motosikleti en fazla zorlanmadan hareket ettirebileceği devirde..hatta 5000 demişsin..bu devirden bile aşağı bi devir değerinde vites yükselterek.. bir sonraki vitesin ilk kavrama noktası olan devrin çok daha aşağılara inmesine sebep oluyorsun. Motorun en rahat ilerleme aralığı.. 6000-6500 devir seviyelerinde vites değiştirildiğinde... ve vites değiştirildiğinde yükseltilen vitesin ilk kavrama noktası devir değerinin ..motorun maximum tork ürettiği devir seviyelerine indiği devirdir. Çarşı pazar düşük hızlarda..seyrederken 5000 devir seviyelerinde vites değiştirilmesi sorun olmaz. çünki motor düşük hızlarda ilerlerken 20-30 km-h gibi. motosikleti hareket halinde tutmak için motor fazla tork ve beygir gücüne ihtiyaç duymaz.. dolayısıyla düşük hızlarda motor yüksek hızlarda seyrettiği gibi fazla sıkışmaz ve zorlanmaz.ama 50-60 km-h ın üzerinde seyrederken. 4. ve 5. vitese takılırken..mutlaka 6000-6500 devirleri gör..öyle vites değiştir. vites yükselttiğinde..debriyajı bıraktığın an motorun ilk kavradığı devir. kitapçık verilerine göre.. motorun en yüksek tork ürettiği 5250 devir seviyelerinin altına inmesin. ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak seviyede vites değiştir. Rodaj yapıcam..aman fazla devir çevirmesin diyede motoru fazla bence bayıltma.

    1-2-3. viteslerde düşük hızla..şehir içinde gezerken..5000 devirde vites değiştirmek...o hızlarda motorun fazla..yüksek güç ve torka ihtiyacı olmadığından sorun olmaz. ama 4. ve 5. vitese takarken.. vites değiştirdiğinde...debriyajı bıraktığın an..ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak şekilde vites değiştirmeni öneririm. Motorun..Motosikletinin teknik verilerine göre en verimli..sağlıklı uzun ömürlü en az zorlanarak ilerleyebilmesi için bu konu önemli. Mesela bayır çıkarken..arkandada yolcu var.. motoru 5000-5500 aralığında falan tut. Bu devir max. tork aralığı olduğu için motosikletin en rahat ve kendini bırakmadan hareket ettiği devir bu. en iyi hızlanma performansınıda maximum tork değeri olan 5250 devir seviyelerinde gaz açınca sergiliyor. Ve sen bu devirde vites değiştirerek hata yapıyorsun. rodaj motoru zorlamamak demektir. Sen motorunu böyle kullanarak zorluyorsun. 80-90 km-h seviyelerine çık..korkma.. bu süratlerde stabil sürüş yap.. sadece arkana yolcu alma. Motoru çok fazla rampalara vurma.. kartepeye.. uludağa çıkayım falan yapma..ilk çalıştırmada motorunu ısıtmadan önce yüksek devirler çevirtme.. Mümkünse şehir içine fazla girme. Mümkün mertebe rodajını uzun yolda tamamlamaya çalış.(Şehir içi sürüşlerde motosikletinin hızı yüksek olmadığından..soğuma yüksek hızlardaki gibi verimli olamıyor) Rodaj: Motorun bize daha ilerki km lerde verimli..sorunsuz ve uzun ömürlü hizmet edebilmesi için motorun çalışmaya alıştırılma sürecidir. Bu süreçte sadece motoru zorlamayacaksın. zorlamamak deyince bunun cevabını bence sende verebilirsin. Yani rodaj nasıl yapılır konusunda çok ince nüanslar yok. Çok görüyorum. Abi motor aldın..rodajını nasıl yapıcam...Motor zorlanmayacak..bu kadar basit.
    tamam işte dostum bana böyle şeylerle gel :D

    zaten hanımla iken 5binde vites değiştirince yemediğini farkettim 1 ve 2yi 6bini geçiriyordum ama şimdi bunları söylediğin iyi oldu sağ ol
    ethemm76 bunu beğendi.

  17. #35977

    Üyelik
    18 Mart 2013
    Geçen gün ışıklara yaklaşırken hızım 50 civarındaydı. Artçım da vardı. Sağ taraftan uçan kahverengi sarı bir şeyin bana doğru geldiğini gördüm. Fark etmeme kalmadan gelip gaz kolunu tutan sağ elimin baş parmağının uç tarafına kondu ve bacaklarıyla parmağımı sıkıca kavradı. Bir an refleksle gaz kolunu bırakıp elimi hızla savurmaya başladım. Uzun bir müddet bırakmadı sonra uçup gitti. Eşek arısıydı. Tabi tüm bu olanlar sırasında gidon da yalpa yapmaya başladı. Zor toparladım. Derken ışıklara da varmıştım. Elim çok kötü sızlamaya başladı. Elimi sokmuş şerefsiz. Davul oldu parmağım. :( Neyse ki kaza yapmadım. Şehir içi çok kısa mesafelerde (1-2 km) kullandığım için kask harici eldiven gibi başka bir ekipmanım da yoktu. Yaz günü kaç kişi şehir içinde kısa mesafe için eldiven takar ki?

  18. #35978
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Benim motor 16000 km de 2011 model. Sanirim subap ayari bozulmaya basladi. Biraz ses gelmeye basladi.
    Siz subap ayari yaptirdiktan sonra ses degisme oldu mu?
    Birde ustalar bunu ne kadar yapiyorlar maliyeti ne kadar?

  19. #35979
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı subway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen gün ışıklara yaklaşırken hızım 50 civarındaydı. Artçım da vardı. Sağ taraftan uçan kahverengi sarı bir şeyin bana doğru geldiğini gördüm. Fark etmeme kalmadan gelip gaz kolunu tutan sağ elimin baş parmağının uç tarafına kondu ve bacaklarıyla parmağımı sıkıca kavradı. Bir an refleksle gaz kolunu bırakıp elimi hızla savurmaya başladım. Uzun bir müddet bırakmadı sonra uçup gitti. Eşek arısıydı. Tabi tüm bu olanlar sırasında gidon da yalpa yapmaya başladı. Zor toparladım. Derken ışıklara da varmıştım. Elim çok kötü sızlamaya başladı. Elimi sokmuş şerefsiz. Davul oldu parmağım. :( Neyse ki kaza yapmadım. Şehir içi çok kısa mesafelerde (1-2 km) kullandığım için kask harici eldiven gibi başka bir ekipmanım da yoktu. Yaz günü kaç kişi şehir içinde kısa mesafe için eldiven takar ki?
    ben takıyorum, yaşadıklarınızdan sonra belki takma gereksimi duyarsınız.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  20. #35980

    Üyelik
    18 Mart 2013
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben takıyorum, yaşadıklarınızdan sonra belki takma gereksimi duyarsınız.
    Belki!!...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler