Öncelikle herkese kolay gelsin uzun süredir gırmiyorum from a benım olan cbf 60 bn kilometreye geldi buna göre herhangi bişeyi değişmesi gerekiyormu yağ devamli olarak degstrıyorum 5bn kilometre önce hava filtresi ile zincir seti değiştirdim okadar
Öncelikle herkese kolay gelsin uzun süredir gırmiyorum from a benım olan cbf 60 bn kilometreye geldi buna göre herhangi bişeyi değişmesi gerekiyormu yağ devamli olarak degstrıyorum 5bn kilometre önce hava filtresi ile zincir seti değiştirdim okadar
kitapçıkta rodaj 500 km yazıyo.
bide evden çıkınca direk ile yolundayım. 60a kadar çıkıyorum maksimum ve çok kötü :D 40a inip tekrar 60a çıkıyorum kamyonlar vızır vızır :D bitmeli bu rodaj :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------
sava marka lastik nasıldır yoksa gidip illa michelin mi alsam?
Kitapçıkta rodaj ilk 500 km diyor evet ama genel kullanıcı yorumları 1000 km denilmekte , servislerde 1000 km diyor .
Sava mava boşverin hocam , yumuşak hamurlu pirelli veya michelin ile yollara devam . Bu ülkemizin güzel asfaltında bile michelin lastikler kayarken sava falan ile yollarda drift yaparsınız devamlı . Özellikle virajlarda yüreğinizin ağzınıza gelmesi kuvvetle ihtimaldir .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
evet 1000e devam nasıl geçecek o yollar bilmiyorum
duro ile geçen hafif bi slalom yapayım dedim kuru havada sıcak asfaltta arka baya bi kendinden geçti baktım en sonuna kadar kaymış :D
değişmem lazım bunu
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
ooow iyi gezmişsin hangi ara yaptın o kadar
benimde km oldu 560 yarın sabah ufak bi tur atarım rodaj daha erken bitsin diye bakalım
michelin ve pirelli fiyatlarına bakayım bi
ön 90*90 arka 100*90 mı idi yanlış mı hatırlıyorumhiç bakmadım lastiklere
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Samet böyle rodaj olmaz kardeş...60 la bağırta bağırta motor kullanılmaz birilerine soraydın bari..yanlış anlamadım dimi 60 ı geçmiyorum yazmışsın...şunu 80 yapalım senden ricam...maksimum 90 ı geçmediğin sürece sorun olmaz...ama illaki 2 veya 3 kez 100 ü de zorlasan faydalı olur gatta bir kezde dip gaz...
bir ihtimal daha var...buji başlığı (buji piposu)binde bir böyle saçmalıyor...temassızlık olabilir..5-10 lira bir şey belki ondandır..
http://d1210.hizliresim.com/12/d/dvms2.jpg
ooo Cihan Beyde buradalarmış... çekirdek kadro
Ethem Başkan sendeki Talih Kör Salih diyelim benim şansıma çıkma zenonlar hiç patlamadı...ilk zenonuHayabusacı Barış sağolsun bana gelip kapıda apaçi stayla silikonla falan uğraşarak yaptı...sonrası Cihan sağolsun yine çok alakadar oldu..şans dediğin gibi...260 lira bu iş için çok fazla ganga...seni bilirim resmi adamsın nizami işi seversin hataya yer yok ...sıkıntı çıkınca soğumuşsun...ama konu hayati...olmazsa olmaz..lüks değil ihtiyac diyorum 10 yıldır...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
yok artık :D kim dedi bağırtarak diye :D 5bin devirde 5. viteste 60 yapıyo işte.
her viteste 5binde vites değiştiriyorum yani motoru hiç zorladığım yok
1. viteste 60 gösterecek değilim :D
750 km olunca 6bin devir olarak yükselticem. 900 olunca 7bin devire çıkıcam. bakımdan sonrada normale dönücem ufaktan
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
evet ince teker bende alışamadım henüz zaten 200 km oldu daha bende şöyle 2-3 bin yapayım da bi kendime geleyim
Cümleten merhaba arkadaslar, tekrar foruma geri döndüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
Bnde de 2012 var 1 yıldır kullanmiyordum artık yollara geri döndü
motosiklet alarmı kullanan varmı? taktırsak nasıl olur ?
Arkadaşlar motorum cc yükselteceğim için satılıktır , Mt'den alan arkadaşlara düz 5000 tl'ye bırakacağım .
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7745105/detay/
5000 devirde vites değiştirmek çok yanlış. rodajda olan bi motosiklet için bile uygun değil. sen çok fazla motoru bayıltıyor...motoru aslında zorlamadığını zannederek fazlaca zorluyorsun. Kitapçık verilerine göre motor en yüksek tork değerine zaten 5250 devir de ulaşıyor. Motorun en rahat ve verimli çalışabileceği..motosikleti en fazla zorlanmadan hareket ettirebileceği devirde..hatta 5000 demişsin..bu devirden bile aşağı bi devir değerinde vites yükselterek.. bir sonraki vitesin ilk kavrama noktası olan devrin çok daha aşağılara inmesine sebep oluyorsun. Motorun en rahat ilerleme aralığı.. 6000-6500 devir seviyelerinde vites değiştirildiğinde... ve vites değiştirildiğinde yükseltilen vitesin ilk kavrama noktası devir değerinin ..motorun maximum tork ürettiği devir seviyelerine indiği devirdir. Çarşı pazar düşük hızlarda..seyrederken 5000 devir seviyelerinde vites değiştirilmesi sorun olmaz. çünki motor düşük hızlarda ilerlerken 20-30 km-h gibi. motosikleti hareket halinde tutmak için motor fazla tork ve beygir gücüne ihtiyaç duymaz.. dolayısıyla düşük hızlarda motor yüksek hızlarda seyrettiği gibi fazla sıkışmaz ve zorlanmaz.ama 50-60 km-h ın üzerinde seyrederken. 4. ve 5. vitese takılırken..mutlaka 6000-6500 devirleri gör..öyle vites değiştir. vites yükselttiğinde..debriyajı bıraktığın an motorun ilk kavradığı devir. kitapçık verilerine göre.. motorun en yüksek tork ürettiği 5250 devir seviyelerinin altına inmesin. ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak seviyede vites değiştir. Rodaj yapıcam..aman fazla devir çevirmesin diyede motoru fazla bence bayıltma.
1-2-3. viteslerde düşük hızla..şehir içinde gezerken..5000 devirde vites değiştirmek...o hızlarda motorun fazla..yüksek güç ve torka ihtiyacı olmadığından sorun olmaz. ama 4. ve 5. vitese takarken.. vites değiştirdiğinde...debriyajı bıraktığın an..ilk kavrama noktası 5000-5250 devir seviyelerinde olacak şekilde vites değiştirmeni öneririm. Motorun..Motosikletinin teknik verilerine göre en verimli..sağlıklı uzun ömürlü en az zorlanarak ilerleyebilmesi için bu konu önemli. Mesela bayır çıkarken..arkandada yolcu var.. motoru 5000-5500 aralığında falan tut. Bu devir max. tork aralığı olduğu için motosikletin en rahat ve kendini bırakmadan hareket ettiği devir bu. en iyi hızlanma performansınıda maximum tork değeri olan 5250 devir seviyelerinde gaz açınca sergiliyor. Ve sen bu devirde vites değiştirerek hata yapıyorsun. rodaj motoru zorlamamak demektir. Sen motorunu böyle kullanarak zorluyorsun. 80-90 km-h seviyelerine çık..korkma.. bu süratlerde stabil sürüş yap.. sadece arkana yolcu alma. Motoru çok fazla rampalara vurma.. kartepeye.. uludağa çıkayım falan yapma..ilk çalıştırmada motorunu ısıtmadan önce yüksek devirler çevirtme.. Mümkünse şehir içine fazla girme. Mümkün mertebe rodajını uzun yolda tamamlamaya çalış.(Şehir içi sürüşlerde motosikletinin hızı yüksek olmadığından..soğuma yüksek hızlardaki gibi verimli olamıyor) Rodaj: Motorun bize daha ilerki km lerde verimli..sorunsuz ve uzun ömürlü hizmet edebilmesi için motorun çalışmaya alıştırılma sürecidir. Bu süreçte sadece motoru zorlamayacaksın. zorlamamak deyince bunun cevabını bence sende verebilirsin. Yani rodaj nasıl yapılır konusunda çok ince nüanslar yok. Çok görüyorum. Abi motor aldın..rodajını nasıl yapıcam...Motor zorlanmayacak..bu kadar basit.
Arkadaşlar motoruma hep Shell'den benzin alıyorum 95 oktan , fakat shell'de yeni bir 95 oktan çıkmış shell v power nitro+ diye . Bu ikisi arasında ne gibi farklılıklar var bilen var mı ? Veya cbf için hangisi daha uygun olur ?
Geçen gün ışıklara yaklaşırken hızım 50 civarındaydı. Artçım da vardı. Sağ taraftan uçan kahverengi sarı bir şeyin bana doğru geldiğini gördüm. Fark etmeme kalmadan gelip gaz kolunu tutan sağ elimin baş parmağının uç tarafına kondu ve bacaklarıyla parmağımı sıkıca kavradı. Bir an refleksle gaz kolunu bırakıp elimi hızla savurmaya başladım. Uzun bir müddet bırakmadı sonra uçup gitti. Eşek arısıydı. Tabi tüm bu olanlar sırasında gidon da yalpa yapmaya başladı. Zor toparladım. Derken ışıklara da varmıştım. Elim çok kötü sızlamaya başladı. Elimi sokmuş şerefsiz. Davul oldu parmağım. :( Neyse ki kaza yapmadım. Şehir içi çok kısa mesafelerde (1-2 km) kullandığım için kask harici eldiven gibi başka bir ekipmanım da yoktu. Yaz günü kaç kişi şehir içinde kısa mesafe için eldiven takar ki?
Benim motor 16000 km de 2011 model. Sanirim subap ayari bozulmaya basladi. Biraz ses gelmeye basladi.
Siz subap ayari yaptirdiktan sonra ses degisme oldu mu?
Birde ustalar bunu ne kadar yapiyorlar maliyeti ne kadar?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)