Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35921
    CBFMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2011
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    herkese iyi akşamlar, arka balatam bitmek üzere ne marka balata tavsiye edersiniz ve nerden alayım arkadaşlar. Birde ekstra aydınlatma için mercekli sis farı arıyorum. mekan İstanbul.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35922

    Üyelik
    07 Temmuz 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 2015
    S.a motorum 17 bin km de ve son bin km dir falan 0.5 devir kaybı oluştu.5. Vites 7 bin devirde 90 ile giden motor 7500 devirde ancak 90 i buluyor herhangi bir değişen parça yok acaba sebebi ne olabilir ?

  3. #35923
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı saqopasha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S.a motorum 17 bin km de ve son bin km dir falan 0.5 devir kaybı oluştu.5. Vites 7 bin devirde 90 ile giden motor 7500 devirde ancak 90 i buluyor herhangi bir değişen parça yok acaba sebebi ne olabilir ?
    arka lastigin eskimeye basladiysa disleri kaybolmaya basliyan lastik..bu sekilde devrin artmasina sebep oluyor..bu yüzden arka lastikte..10-15 bin km. yi gecmemeye calisirim. lastik yeni ve diş kaybi yoksa lastik hava basinclarini kontrol et.lastigin de diş kaybi varsa lastik degisimi yaptiginda kaybetmis olduun devri geri kszanacaksn. benim 10 bin km. deki arka lastigimde ayni olumsuzlugu gozlrmlemeye basladim. yakinda degistirmeyi dusuniyorum. bu konuda en kötu lastik michalen. yumusak hamurlu yapisi sayesinde yol tutus harika ama özellikle yolculu kullanim coksa..cok cabuk eriyor ve devir kaybi yasanmasina sebep olmaya..7-8000 li km. lerde basliyor. bu yuzden arkada michalen kullanmiyorum. prelli duro traction tercih ediyorum. sadece ön lastigi michalen kullaniyorum. ayrica ya lcilu kullanimda bu devir artisini daha cok gözlemlersin. bunun da
    sebebi..arkanda yolcu varken.fazla agirligin etkisiyle.lastigin çapinin daha fazla düşmesidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    bu arada 0,5 devir kaybi büyük bir kayip.. lastigin dişleri erimiş ve ayni zamanda hava basinci da dusmus olablir. git bi benzinliğe. arkaya 35 hava bas. ben sıklıkla yolculu kullanim yaptigimdan..fazla cekis ve devir kaybi yasamamak icin. arkayi 35 yapiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı CBFMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese iyi akşamlar, arka balatam bitmek üzere ne marka balata tavsiye edersiniz ve nerden alayım arkadaşlar. Birde ekstra aydınlatma için mercekli sis farı arıyorum. mekan İstanbul.
    ben arka fren balatami..gecenlerde rialli. den aldim. bi kaç ay icinde takacagim. riallide..orjinal olarak satilan arka fren balatasini tercih edeblirsin. burasi orjinal ürunleri..yet.servislerden biraz daha ucuza satiyor.

  4. #35924

    Üyelik
    07 Temmuz 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 2015
    Lastiklerim michelin ve arka lastik 12 bin civarında yani çok haklısın abi söylediğin sebepten oluyor demek ki. Yolculu kullanım %5 benim o yüzden 35 fazla gelir . 1 hafta sonra 1000-1100 km civarı bir gezi yapacağım bu devir kaybı yakıt sarfiyatimi arttiracak sanırım baya.

  5. #35925
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı saqopasha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerim michelin ve arka lastik 12 bin civarında yani çok haklısın abi söylediğin sebepten oluyor demek ki. Yolculu kullanım %5 benim o yüzden 35 fazla gelir . 1 hafta sonra 1000-1100 km civarı bir gezi yapacağım bu devir kaybı yakıt sarfiyatimi arttiracak sanırım baya.
    bence o lastiği degistir. arkaya duro traction prelli almani öneririm bu problemle 8-10 binli km. de erkenden karsilasmaman için. evet..o lastikle fazla benzin yakarsin.

  6. #35926

    Üyelik
    07 Temmuz 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 2015
    Ethem abi bir kaç soru sorayım da ona göre hemen şimdi siparişi vercem rialli den. Motoru 4 mevsim kullanıyorum yağmur da ve konfor da michelin den bir eksiği olsun istemem. Rialli nin lastiklerinde tarih olarak bir problem yasarmiyim. Bir de pirelli nin arka lastik te ömrü kaç km. Ha bir de son olarak ön lastiğimde 8-9 bin km de ve dişleri iyi görünüyor 2012 temmuz üretimi ön lastik beni idare eder mi daha ?

  7. #35927
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    ön lastiğin idare eder. ama prellidrn % 100 michalen tepkisi viraj kabliyeti bekleme. fakat. elbette durodan..irc den unilliden falan cok cok iyi. ben 15 bin km. seviyelerindeyim. bi 5 bin km. kadar daha giderim. ama michalen olsa..biliyorum ki 8-10 bin. de biterdi. ben 4 mevsim..yolculu..yolcusuz.. gece gunduz kullaniyorum. gecen sene yaz basindan beri kullanmaktayim. michalen kadar iyi olmamakla birlikte..bende daha önce devamli michalen kullanirken.. senin yasadigin olumsuzlugu fark ederek..arkada artik michalen kullanmamam gerektigini dusundum. en iyi secenegide prelli duro traction olarak karar verdim. michalen arka lastikte ilerleyen km.lerde devir kaybi yasamamak icin 9-10 bin. km. yi gecmemn lazim. yani bu sıklıkla michalen arka last. degistireblecek ekonomik gücün varsa..yine michalenle devam et. ama arka lastigin cabuk erimesi kaynakli bu devir kaybini daha lastik 8-10 bin km. deyken yasamak istemiyorsan. michalenden sonraki bence en iyi seçenektir. tavdiye ederim. daha önce michalen kullandigim halde..şimdi prelli kullandigim icin pisman degilim. bence prellininde yol tutuş..suruş konforu gibi özellikleri..prelliden mesela ℅5-10 kadar dusk olablir. ama michalen den cok ta kötü degil. ben pişman olacagini sanmiyorum.
    mete_han ve motörcü bunu beğendiler.

  8. #35928

    Üyelik
    07 Temmuz 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 2015
    Ethem abi cok sagol. Zaten % 5 gibi küçük farkları hissedecek kadar profesyonel motor kullandigimi düşünmüyorum. Ne zaman yazsam hemen imdadima yetistigin için tekrardan Allah razı olsun abi. Çok çok tşk ederim şimdi pirelli nin siparisi vercem rialli den.

  9. #35929
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Motorla ilgili bir problem yaşadım bugun akşam depomu fulledim sorunsuz bir şekilde eve toplandım,sabah jigleyi çekmeden çalıştırdım 20 saniye çalışıp stop etti birdaha çalıştıramadım jigleyle denedim yine çalışmadı bujiyi kontrol ettim ateşleme yapıyo bi 10 dk sonra çalıştı kesinti yaparak birde on taraftan patlama sesi geldi bikaç defa,ustaya götürdüm artık havalar soğudu jigleyle çalıştır ısıt dedi ondandır dedi,jigle kullanıyormusunuz acaba ben pek kullanmazdım,benzinde sorun var diye tahmin ediyorum su olma ihtimali varmı sizce.

  10. #35930
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı saqopasha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem abi cok sagol. Zaten % 5 gibi küçük farkları hissedecek kadar profesyonel motor kullandigimi düşünmüyorum. Ne zaman yazsam hemen imdadima yetistigin için tekrardan Allah razı olsun abi. Çok çok tşk ederim şimdi pirelli nin siparisi vercem rialli den.
    motorun yeni kasa yani 2011 ve sonrasi ise arkada 43 t dişli vardır. 43 t dişli 42 tdişe göre 0,2 d.d. seviyelerinde devir kazandırir. 42 t eski kasalarin orjinal dişlisidir. tahminlerime göre dişliden 0,2.. yeni lastikten 0,3 devir kazanimin olsa.. lastik ve dişli degisiminden 0,5 devir kazanirsin. zaten lastik değiştirmek için arka teker sökülecek. vesile ile dişlide değismis olur. teker sökükken 5 dk.lik iş. motorun cok guzel rahatlar. bence rialliden 42 t arka diş te al. hem dislin..hem yeni lastiginle setvise git derim. motorun cok guzel rahatlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

    Alıntı sinka251 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorla ilgili bir problem yaşadım bugun akşam depomu fulledim sorunsuz bir şekilde eve toplandım,sabah jigleyi çekmeden çalıştırdım 20 saniye çalışıp stop etti birdaha çalıştıramadım jigleyle denedim yine çalışmadı bujiyi kontrol ettim ateşleme yapıyo bi 10 dk sonra çalıştı kesinti yaparak birde on taraftan patlama sesi geldi bikaç defa,ustaya götürdüm artık havalar soğudu jigleyle çalıştır ısıt dedi ondandır dedi,jigle kullanıyormusunuz acaba ben pek kullanmazdım,benzinde sorun var diye tahmin ediyorum su olma ihtimali varmı sizce.
    bence benzin kaynakli bi sorun yada.. karbratör pis olabilir. karbratörun uzerinde..disardan müdahale edilebilen bir vida var..bu vidayi disardan biraz gevsetince karbratorun icinden benzin akar..alttaki hortumlarin birinden. biraz bence buradsn benzin akit. deponu temiz olduğna guvendiin bir yerden fulle..1 adet benzin katkisi depona bosalt..ve bir müddet biraz devirli..bol ara gazli sürüş yap. duzelecegini saniyorum. bence havalar..henüz ilk calistirmada jikle kullanilmasi gerekecek kadar sogumadi. ben halen jiklesiz calistirabliyorum..bazi servisler..depodan karbratöre giden bensin hortumunu depo tarafindan ve..karbratörden motora bağlanan hortumu ise motor kismindan söküyor..üst hortuma basincli hava bagliyor..ayni anda benzin deposunu muslugundan kapiyor..karbratorn tahliye vidasini aciyor.. kisa bir sure basincli hava veriyor..ne pislik varsa ..karbrstorun benzin tahliye hortumundan atiliyor. ben yolda giderken durduk yere stop etme..zor calisma vb. bir donem sorun yasamistim. mahalle arasi bi servise bu sikayetlerimi anlattigimda bu sekikde bir karbratör temizligi yapilmis ve sorunum tamamiyle duzelmişti.
    motörcü bunu beğendi.

  11. #35931
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Ordaki vidayi sokemedim cok siki uygun bir tornavida alip biraz benzin bosaltayim sagol

  12. #35932
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    bu sabah noterin gazabına uğradım ve sistem olmadığı için motoru alamadım.
    sabaha inşallah

    bu arada orjinal lastiklerin yerine tavsye edilen bi lastik vardı hem uygun hemde öyle çok kaymayan. 1794. sayfaya kadar baktım göremedim

  13. #35933
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sabah noterin gazabına uğradım ve sistem olmadığı için motoru alamadım.
    sabaha inşallah

    bu arada orjinal lastiklerin yerine tavsye edilen bi lastik vardı hem uygun hemde öyle çok kaymayan. 1794. sayfaya kadar baktım göremedim
    Şimdiden hayırlı olsun hocam , motorunuzu alınca foto eklemeyi unutmayın . Ben cbf'te michelin Pilot Street kullanıyorum . Tavsiye ederim çok güzel yol tutuşu var . Orjinal durolardan çok daha güvenli , yağmurlu havalarda da performansı çok iyi .
    samet10 bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  14. #35934
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    selam arkadaşlar arada bir burayı okusamda işden dolayı yazacak zaman bulamıyorum ethem kardeşde maşallah destan yazıyorsun,
    valla metehan abinin dedigi gibi xenonsuz ben bisiklet bile düşünemiyorum, bende h4 8000 kelvin var canavar gibi uzunları yakınca önümde kimse duramıyor,
    dişli konusuna gelince ben motorumu 500 kmde aldım aldıgım gibi 38 lik dişliye çevirdim, 2007 de aldıgım cbf 150 yide 5 bin km sonra çevirmiştim 38 lik dişliye,
    geçen hafta izmitten cbf 150 aldım arkadaşa siyah 105 km daha da yapmıyor orjınal 43 dişli ile
    ben benim cbf ile düzde rahat 110 km hızı rahat bir şekilde görüyorum ama 43 dişli ile 100 üsüne çıkmıyor 200 km kullandım o gün. 38 lik dişli ile kalkışlarda pek fark yok yani hissedilir derece yok ama son hızda orjınal 43 dişli takılı bir cbf ile yan yana gelince aradaki farkı görüyorsun ve usulca yanından geçiyorsun denedim bunuda.

    bu arada 20 bin kmde olan cbf 150 nin orta ayaklıgı ek yerinden kırıldı kaynak yaptırıp boyadım, 2007 model cbf mi 30 binde sattım 2 senede hiç bir yeri kırılmamıştı bu yeni kasalar çalmışlar malzemeden, örneğin sürücü pedleri 2007 deki 30 binde sattım peglerde hiç aşınma yoktu şimdikinde 2011 model kiler yumuşacık olup yamuldular.

    ama herşeye ragman cbf 150 diyorum 10 numara motor,
    yağ ise 3000 km de 600 gram yağ çıkıyor benim cbf de ama seri kullanıyorum ben onunda etkisi var tabi
    papazkemal ve mete_han bunu beğendiler.

  15. #35935
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Hayirlisi olsun insallah bugun alirsin motorunu ben aldigimda irc marka lastik takmis dandik diye biliyodum ama hic bir dezavantajini gormedim.

  16. #35936

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Yeniden bir soru Orijinal arka çanta taşıyıcıyı (gri olan) çıkartmadan yan çanta taşıyıcı monte edebilir miyim ? Ya da taşıyıcı koymadan direkt kumaş çanta bağlayabilir miyim?

  17. #35937
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Arka orjinal tasiyiciya yan canta demirleri balanmaz,tekstil cantayi bglarsin ama sadece ustten koltuktan bagladiginda ruzgardan yandan acilma yapiyor bisekilde yanlardan tutturman gerekecek.

  18. #35938

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkürler.

  19. #35939
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiden hayırlı olsun hocam , motorunuzu alınca foto eklemeyi unutmayın . Ben cbf'te michelin Pilot Street kullanıyorum . Tavsiye ederim çok güzel yol tutuşu var . Orjinal durolardan çok daha güvenli , yağmurlu havalarda da performansı çok iyi .
    bugün aldım çok şükür. lastik değiştirmek önemli evet ama benim için çok kötü bir sorun var. aynalar berbat geldi. onları değiştirmeyi düşünüyorum. 470 km de kerata. rodaj bitene kadar tın tın devam edeyim

    topcasein o altındaki tutma şeyini takamadım. alt tarafı somun üst tarafı yuvarlak birşey. üst tarafından tutturmadan olacak gibi değil. nasıl yapıcam bilmiyorum.

    sonrada led takmak lazım çok yakışıyo

    kerata şöyle birşey
    papazkemal, sinka251 ve Ezio41 bunu beğendiler.

  20. #35940
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Hayilisi olsun gule gule kullan.
    samet10 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler