herkese iyi akşamlar, arka balatam bitmek üzere ne marka balata tavsiye edersiniz ve nerden alayım arkadaşlar. Birde ekstra aydınlatma için mercekli sis farı arıyorum. mekan İstanbul.
herkese iyi akşamlar, arka balatam bitmek üzere ne marka balata tavsiye edersiniz ve nerden alayım arkadaşlar. Birde ekstra aydınlatma için mercekli sis farı arıyorum. mekan İstanbul.
S.a motorum 17 bin km de ve son bin km dir falan 0.5 devir kaybı oluştu.5. Vites 7 bin devirde 90 ile giden motor 7500 devirde ancak 90 i buluyor herhangi bir değişen parça yok acaba sebebi ne olabilir ?
arka lastigin eskimeye basladiysa disleri kaybolmaya basliyan lastik..bu sekilde devrin artmasina sebep oluyor..bu yüzden arka lastikte..10-15 bin km. yi gecmemeye calisirim. lastik yeni ve diş kaybi yoksa lastik hava basinclarini kontrol et.lastigin de diş kaybi varsa lastik degisimi yaptiginda kaybetmis olduun devri geri kszanacaksn. benim 10 bin km. deki arka lastigimde ayni olumsuzlugu gozlrmlemeye basladim. yakinda degistirmeyi dusuniyorum. bu konuda en kötu lastik michalen. yumusak hamurlu yapisi sayesinde yol tutus harika ama özellikle yolculu kullanim coksa..cok cabuk eriyor ve devir kaybi yasanmasina sebep olmaya..7-8000 li km. lerde basliyor. bu yuzden arkada michalen kullanmiyorum. prelli duro traction tercih ediyorum. sadece ön lastigi michalen kullaniyorum. ayrica ya lcilu kullanimda bu devir artisini daha cok gözlemlersin. bunun da
sebebi..arkanda yolcu varken.fazla agirligin etkisiyle.lastigin çapinin daha fazla düşmesidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
bu arada 0,5 devir kaybi büyük bir kayip.. lastigin dişleri erimiş ve ayni zamanda hava basinci da dusmus olablir. git bi benzinliğe. arkaya 35 hava bas. ben sıklıkla yolculu kullanim yaptigimdan..fazla cekis ve devir kaybi yasamamak icin. arkayi 35 yapiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
ben arka fren balatami..gecenlerde rialli. den aldim. bi kaç ay icinde takacagim. riallide..orjinal olarak satilan arka fren balatasini tercih edeblirsin. burasi orjinal ürunleri..yet.servislerden biraz daha ucuza satiyor.
Lastiklerim michelin ve arka lastik 12 bin civarında yani çok haklısın abi söylediğin sebepten oluyor demek ki. Yolculu kullanım %5 benim o yüzden 35 fazla gelir . 1 hafta sonra 1000-1100 km civarı bir gezi yapacağım bu devir kaybı yakıt sarfiyatimi arttiracak sanırım baya.
Ethem abi bir kaç soru sorayım da ona göre hemen şimdi siparişi vercem rialli den. Motoru 4 mevsim kullanıyorum yağmur da ve konfor da michelin den bir eksiği olsun istemem. Rialli nin lastiklerinde tarih olarak bir problem yasarmiyim. Bir de pirelli nin arka lastik te ömrü kaç km. Ha bir de son olarak ön lastiğimde 8-9 bin km de ve dişleri iyi görünüyor 2012 temmuz üretimi ön lastik beni idare eder mi daha ?
ön lastiğin idare eder. ama prellidrn % 100 michalen tepkisi viraj kabliyeti bekleme. fakat. elbette durodan..irc den unilliden falan cok cok iyi. ben 15 bin km. seviyelerindeyim. bi 5 bin km. kadar daha giderim. ama michalen olsa..biliyorum ki 8-10 bin. de biterdi. ben 4 mevsim..yolculu..yolcusuz.. gece gunduz kullaniyorum. gecen sene yaz basindan beri kullanmaktayim. michalen kadar iyi olmamakla birlikte..bende daha önce devamli michalen kullanirken.. senin yasadigin olumsuzlugu fark ederek..arkada artik michalen kullanmamam gerektigini dusundum. en iyi secenegide prelli duro traction olarak karar verdim. michalen arka lastikte ilerleyen km.lerde devir kaybi yasamamak icin 9-10 bin. km. yi gecmemn lazim. yani bu sıklıkla michalen arka last. degistireblecek ekonomik gücün varsa..yine michalenle devam et. ama arka lastigin cabuk erimesi kaynakli bu devir kaybini daha lastik 8-10 bin km. deyken yasamak istemiyorsan. michalenden sonraki bence en iyi seçenektir. tavdiye ederim. daha önce michalen kullandigim halde..şimdi prelli kullandigim icin pisman degilim. bence prellininde yol tutuş..suruş konforu gibi özellikleri..prelliden mesela ℅5-10 kadar dusk olablir. ama michalen den cok ta kötü degil. ben pişman olacagini sanmiyorum.
Ethem abi cok sagol. Zaten % 5 gibi küçük farkları hissedecek kadar profesyonel motor kullandigimi düşünmüyorum. Ne zaman yazsam hemen imdadima yetistigin için tekrardan Allah razı olsun abi. Çok çok tşk ederim şimdi pirelli nin siparisi vercem rialli den.
Motorla ilgili bir problem yaşadım bugun akşam depomu fulledim sorunsuz bir şekilde eve toplandım,sabah jigleyi çekmeden çalıştırdım 20 saniye çalışıp stop etti birdaha çalıştıramadım jigleyle denedim yine çalışmadı bujiyi kontrol ettim ateşleme yapıyo bi 10 dk sonra çalıştı kesinti yaparak birde on taraftan patlama sesi geldi bikaç defa,ustaya götürdüm artık havalar soğudu jigleyle çalıştır ısıt dedi ondandır dedi,jigle kullanıyormusunuz acaba ben pek kullanmazdım,benzinde sorun var diye tahmin ediyorum su olma ihtimali varmı sizce.
motorun yeni kasa yani 2011 ve sonrasi ise arkada 43 t dişli vardır. 43 t dişli 42 tdişe göre 0,2 d.d. seviyelerinde devir kazandırir. 42 t eski kasalarin orjinal dişlisidir. tahminlerime göre dişliden 0,2.. yeni lastikten 0,3 devir kazanimin olsa.. lastik ve dişli degisiminden 0,5 devir kazanirsin. zaten lastik değiştirmek için arka teker sökülecek. vesile ile dişlide değismis olur. teker sökükken 5 dk.lik iş. motorun cok guzel rahatlar. bence rialliden 42 t arka diş te al. hem dislin..hem yeni lastiginle setvise git derim. motorun cok guzel rahatlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------
bence benzin kaynakli bi sorun yada.. karbratör pis olabilir. karbratörun uzerinde..disardan müdahale edilebilen bir vida var..bu vidayi disardan biraz gevsetince karbratorun icinden benzin akar..alttaki hortumlarin birinden. biraz bence buradsn benzin akit. deponu temiz olduğna guvendiin bir yerden fulle..1 adet benzin katkisi depona bosalt..ve bir müddet biraz devirli..bol ara gazli sürüş yap. duzelecegini saniyorum. bence havalar..henüz ilk calistirmada jikle kullanilmasi gerekecek kadar sogumadi. ben halen jiklesiz calistirabliyorum..bazi servisler..depodan karbratöre giden bensin hortumunu depo tarafindan ve..karbratörden motora bağlanan hortumu ise motor kismindan söküyor..üst hortuma basincli hava bagliyor..ayni anda benzin deposunu muslugundan kapiyor..karbratorn tahliye vidasini aciyor.. kisa bir sure basincli hava veriyor..ne pislik varsa ..karbrstorun benzin tahliye hortumundan atiliyor. ben yolda giderken durduk yere stop etme..zor calisma vb. bir donem sorun yasamistim. mahalle arasi bi servise bu sikayetlerimi anlattigimda bu sekikde bir karbratör temizligi yapilmis ve sorunum tamamiyle duzelmişti.
Ordaki vidayi sokemedim cok siki uygun bir tornavida alip biraz benzin bosaltayim sagol
bu sabah noterin gazabına uğradım ve sistem olmadığı için motoru alamadım.
sabaha inşallah
bu arada orjinal lastiklerin yerine tavsye edilen bi lastik vardı hem uygun hemde öyle çok kaymayan. 1794. sayfaya kadar baktım göremedim
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
selam arkadaşlar arada bir burayı okusamda işden dolayı yazacak zaman bulamıyorum ethem kardeşde maşallah destan yazıyorsun,
valla metehan abinin dedigi gibi xenonsuz ben bisiklet bile düşünemiyorum, bende h4 8000 kelvin var canavar gibi uzunları yakınca önümde kimse duramıyor,
dişli konusuna gelince ben motorumu 500 kmde aldım aldıgım gibi 38 lik dişliye çevirdim, 2007 de aldıgım cbf 150 yide 5 bin km sonra çevirmiştim 38 lik dişliye,
geçen hafta izmitten cbf 150 aldım arkadaşa siyah 105 km daha da yapmıyor orjınal 43 dişli ile
ben benim cbf ile düzde rahat 110 km hızı rahat bir şekilde görüyorum ama 43 dişli ile 100 üsüne çıkmıyor 200 km kullandım o gün. 38 lik dişli ile kalkışlarda pek fark yok yani hissedilir derece yok ama son hızda orjınal 43 dişli takılı bir cbf ile yan yana gelince aradaki farkı görüyorsun ve usulca yanından geçiyorsun denedim bunuda.
bu arada 20 bin kmde olan cbf 150 nin orta ayaklıgı ek yerinden kırıldı kaynak yaptırıp boyadım, 2007 model cbf mi 30 binde sattım 2 senede hiç bir yeri kırılmamıştı bu yeni kasalar çalmışlar malzemeden, örneğin sürücü pedleri 2007 deki 30 binde sattım peglerde hiç aşınma yoktu şimdikinde 2011 model kiler yumuşacık olup yamuldular.
ama herşeye ragman cbf 150 diyorum 10 numara motor,
yağ ise 3000 km de 600 gram yağ çıkıyor benim cbf de ama seri kullanıyorum ben onunda etkisi var tabi
Hayirlisi olsun insallah bugun alirsin motorunu ben aldigimda irc marka lastik takmis dandik diye biliyodum ama hic bir dezavantajini gormedim.
Yeniden bir soru Orijinal arka çanta taşıyıcıyı (gri olan) çıkartmadan yan çanta taşıyıcı monte edebilir miyim ? Ya da taşıyıcı koymadan direkt kumaş çanta bağlayabilir miyim?
Teşekkürler.
bugün aldım çok şükür. lastik değiştirmek önemli evet ama benim için çok kötü bir sorun var. aynalar berbat geldi. onları değiştirmeyi düşünüyorum. 470 km de kerata. rodaj bitene kadar tın tın devam edeyim
topcasein o altındaki tutma şeyini takamadım. alt tarafı somun üst tarafı yuvarlak birşey. üst tarafından tutturmadan olacak gibi değil. nasıl yapıcam bilmiyorum.
sonrada led takmak lazım çok yakışıyo
kerata şöyle birşey
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)