Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35841

    Üyelik
    07 Temmuz 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 2015
    Ethem abi cok tesekkur ederim. Senin sözüne çok güveniyorum. Verdim siparisi rialli ye tel ile arayip sorularimida sordum . Şimdi parçanın gelmesini bekliyorum. Tekrar tşk ederim Allah razı olsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35842
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Ethem hocam , arka dişliyi 43t den 42t ye düşürdüğümüz zaman motorun bayırda ki performansında bir düşme yaşanır mı ? Yoksa daha da çok bayırları çıkarken zorlamamız mı gerekir ?

  3. #35843
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem hocam , arka dişliyi 43t den 42t ye düşürdüğümüz zaman motorun bayırda ki performansında bir düşme yaşanır mı ? Yoksa daha da çok bayırları çıkarken zorlamamız mı gerekir ?
    Zorlanmaz. rahat ol. 42 t arka diş..eski kasaların orjinal arka dişlisidir. Yeni kasalarda sözde arka dişte bir düş büyüterek revizyon yapmışlar. bence gereksiz ve amaçsız olmuş. ben 2008 den beri cbf 150 yi 42 t arka dişle kullanıyorum.. Bekirdere..Tavşantepe bayırını biliyormusun. Emin ol bi çok cbf 150 yada araç sürücüsü..bu seviyede dik rampadan araçları ile çıkamamışlardır. Öyle ki bayıra araçlar hızlı girmezlerse, yada gaz bırak ver falan yaparlarsa patiye kalıyor çıkamıyorlar. Geri inip tekrar sağlam kaptırığ anca öyle çıkabiliyorlar. Her gün arkamda yolcu ile o bayırı çıkarım. gerekirse durup kalkabiliyorum da. sıkıntı yok. Burak 42 yi 40 t bile deneyebilirsin. Yolculu kullanınım yoksa yada seyrekse. Asıl dişli değişimi ile ilgili farkı 40 t de yaşarsın. Memnun olmazsan 42 t ye dönersin. Ama 42 t asla hiç bir sürüş yol koşulunda. yolculu yolcusuz..sollamalar..kalkış vb. asla sorun olmaz. Motor daha sağlıklı uzar 42 t ile. 42 t dişli deneyip fark hissetmeyenler dahi var. 0.2 devir seviyelerinde devir kazanımın olur. Çok ufak bi tork kaybı olsada hissetmemen dahi mümkün. Yada asla rahatsız etmez. Çünki bence kazanım çok daha fazla. tüm yeni kasa kullanan ark..lara.. 43 t arka dişlerini sökerek 42 t takmalarını tavsiye ediyorum.
    motörcü bunu beğendi.

  4. #35844
    sundowner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA--Fatih...
    Motosikleti
    2006 CBF 250+MT09+2010 600rr+CBF 150+2005 CBR 600F
    selam Arkadaşlar,

    Bir şey farkettim.Motor daha rodajda 293km deyim şuan standartlar aralığında kullanıyorum.Bu rodaj benim uzun sürecek herhalde güblük 15 km binmeyle arada birde 25-30km turlamayla anca bu kadar ilerliyor.
    5000 devirde bir titreme var ama 5000 i geçinde geçiyor.Sizde de var mı böyle bişey ama sadece 5000 devirde yapıyor.

    Kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...
    tirmit bunu beğendi.

  5. #35845
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı sundowner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam Arkadaşlar,

    Bir şey farkettim.Motor daha rodajda 293km deyim şuan standartlar aralığında kullanıyorum.Bu rodaj benim uzun sürecek herhalde güblük 15 km binmeyle arada birde 25-30km turlamayla anca bu kadar ilerliyor.
    5000 devirde bir titreme var ama 5000 i geçinde geçiyor.Sizde de var mı böyle bişey ama sadece 5000 devirde yapıyor.

    Kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...
    selam..yeni motosikletiniz hayirli ugurlu olsun. kitapcik verilerine gore..5250 d-dk. motorun tork gucunun maximum oldugu devir. bu devirde titresim gecisi hisseden cok arkadaş var. bu konu daha önce konusulmustu ve bu kanaate varilmisti. bir ariza oldugnu dusunmuyorum. benimde motorumda bir donem 5000/devir seviyelerinde titresim gecisi vardi. sonra tamamen ortadan kalkti. özel hic bisey yapmadim. nasil ortadan kalkti ..hicte anlamis degilim. ilk bakim..zincir bakimi..temizlik..yaglamasi. motorun rodaj yaginin alinarak..yeni yag konulmasi..belki o titresimin etkisini azaltablir. pek önemseme bence. cbf te titrsim olayini. tam sentetik yag kullan. yani moturun calisma anindaki..icindeki surtunmelerden kaynaklanablecek ufak oranda titresimi bile absorbe edebikiyor.. 2000-2500 km ayni yag ile gezdigim donrmlerde..100 km-h ve uzeri hizlarda motorda hafif bi zirilti..rahatsiz efmesede devrin yuksek olmasi kaynakli ufak bi titresim oluyor. yag degisimi yapiyorum. bu olumsuzliklar ortadan kalkiyor. yeni yag..kaydirma kabiliyeti tabi harika oluyor. ve motorun titrssimini dahi ortadan kaldirmaya yetiyor. cbf e fabrikasyon ne yagi koyuyolar bilmiyorum. ama yag degisiminde tam sentetik..yada en azindan mutlaka yari sentetik yag kullan..madeni yaglar cok ucuzdur..ama uzak dur.. mesela ben bu yagin eski olmasi kaynakli motorda yuksek devirlerde titresim varken.. castrol power 1 10w-40 ile yag degisimi yaptigmda hissettim titresimin tamamen ortadan kalktigini gormustum. rodaj doneminde olduun icinde olablir bu titresim. motor iyice yontulsun bi kac yag degisimi yapilsin...tekrar gozlemlerini yazarsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------

    arkadaslar..3000 km. önce cbf 150 sine yetkili serviste motor sifirlatan bir arkadasin cbf 150 si 2000 km de 300 gram yag eksiltti. bir cbf 150 gercegi yani yag eksiltiyor diye motor yaptiriorsun..yine eksiltiyor. yapcak bisiy yok abi
    sundowner bunu beğendi.

  6. #35846
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zorlanmaz. rahat ol. 42 t arka diş..eski kasaların orjinal arka dişlisidir. Yeni kasalarda sözde arka dişte bir düş büyüterek revizyon yapmışlar. bence gereksiz ve amaçsız olmuş. ben 2008 den beri cbf 150 yi 42 t arka dişle kullanıyorum.. Bekirdere..Tavşantepe bayırını biliyormusun. Emin ol bi çok cbf 150 yada araç sürücüsü..bu seviyede dik rampadan araçları ile çıkamamışlardır. Öyle ki bayıra araçlar hızlı girmezlerse, yada gaz bırak ver falan yaparlarsa patiye kalıyor çıkamıyorlar. Geri inip tekrar sağlam kaptırığ anca öyle çıkabiliyorlar. Her gün arkamda yolcu ile o bayırı çıkarım. gerekirse durup kalkabiliyorum da. sıkıntı yok. Burak 42 yi 40 t bile deneyebilirsin. Yolculu kullanınım yoksa yada seyrekse. Asıl dişli değişimi ile ilgili farkı 40 t de yaşarsın. Memnun olmazsan 42 t ye dönersin. Ama 42 t asla hiç bir sürüş yol koşulunda. yolculu yolcusuz..sollamalar..kalkış vb. asla sorun olmaz. Motor daha sağlıklı uzar 42 t ile. 42 t dişli deneyip fark hissetmeyenler dahi var. 0.2 devir seviyelerinde devir kazanımın olur. Çok ufak bi tork kaybı olsada hissetmemen dahi mümkün. Yada asla rahatsız etmez. Çünki bence kazanım çok daha fazla. tüm yeni kasa kullanan ark..lara.. 43 t arka dişlerini sökerek 42 t takmalarını tavsiye ediyorum.
    Evet hocam biliyorum o bayırı , meşhurdur orası Sanırım motorun daha rahatlaması açısından 43t ten 42t ye geçmeyi deneyeceğim inşaallah fırsatını bulur bulmaz. Zaten arka dişli fiyatları pahalı bir şey değil baktığım kadarıyla .


    Alıntı sundowner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam Arkadaşlar,

    Bir şey farkettim.Motor daha rodajda 293km deyim şuan standartlar aralığında kullanıyorum.Bu rodaj benim uzun sürecek herhalde güblük 15 km binmeyle arada birde 25-30km turlamayla anca bu kadar ilerliyor.
    5000 devirde bir titreme var ama 5000 i geçinde geçiyor.Sizde de var mı böyle bişey ama sadece 5000 devirde yapıyor.

    Kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...
    5. viteste tam 5000 devirde , hafif elciklerde ve ayakkta titreşim hissediliyor . Aynı titreşim benim motorumda da var . Sıfır aldım şuan 5800 km de hala 5. vites 5000 devire getirdiğim zaman titreşim hissedilir dereceye çıkıyor . Yapacak bir şey yok sanırım bu durum için . Artı tam 100 km hız ile giderkende aynı titreşim yine oluyor .
    sundowner bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  7. #35847

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    BEnim bir sorum daha olacak serviste yağ değişeli 500 km kadar olacak. Muhtemelen biraz eksilmiştir. Yarın kontrol edeceğim.. Soru şu.. Üzerini hangi yag ile tamamlayayım ? Serviste konulan yagı başka bir yag ile karıştırsam sıkıntı olur mu? YAgı komple değiştirmeli miyim?

  8. #35848
    sundowner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA--Fatih...
    Motosikleti
    2006 CBF 250+MT09+2010 600rr+CBF 150+2005 CBR 600F
    Teşekkürler cavaplarınız için.

    şuan 310 km oldu.Bende sorun olduğunu düşünmüyorum zaten.sadece 5000 devir olup kesmesi konusunda acaba sadece ben mi hissettim demiştim ama herkes de hissetmiş.
    Sonuçta tek silindir motor belli bir veya hızda illaki titreşim yapar diye biliyorum.BMW 650GS , Yamaha XT660 gibi vs vs.. sonuçta 150 cclik motor.
    Birde full depo ile enson kaç km gittiniz.Benim şuan doldurduktan sonra fulledim 60TL ye ve şuan 299 km deyim.Bakalım daha ne kadar gidecek.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...

  9. #35849
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı sundowner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler cavaplarınız için.

    şuan 310 km oldu.Bende sorun olduğunu düşünmüyorum zaten.sadece 5000 devir olup kesmesi konusunda acaba sadece ben mi hissettim demiştim ama herkes de hissetmiş.
    Sonuçta tek silindir motor belli bir veya hızda illaki titreşim yapar diye biliyorum.BMW 650GS , Yamaha XT660 gibi vs vs.. sonuçta 150 cclik motor.
    Birde full depo ile enson kaç km gittiniz.Benim şuan doldurduktan sonra fulledim 60TL ye ve şuan 299 km deyim.Bakalım daha ne kadar gidecek.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...

    Motorum rodajdayken maksimum 421 km kadar gittim , sonra yedek depoya düştü . Şuan normal kullanımda 80-100 ü pek geçmeden sürüyorum ortalama 360 ve 380 arasında değişiyor . Geçenlerde daha da sakin kullanıyordum 90'ı geçmiyordum onda da 403 ü gördüm depo bitmeden , uzun yola çıktığım için ana tankı bitirmeden tekrar fullemiştim . Sonraki benzinde 370 de falan bitmişti .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  10. #35850

    Üyelik
    22 Nisan 2014
    yağı değiştirdim. 2000 kmde 100 gr kadar yakmış görünüyor. motorum 6200 de 2012 model.

    bu hafta içinde armutluya gittim 200 km kadar git gel. bugünde karamürsel izmit sapanca sakarya pamukova mekece kaynarca iznik karamürsel turu yaptım. 220 km oldu. yalnız iznikten çıktığımda ben yoldayken yola çıkan bi kartala uyarmak için korna çaldım. öyle uzunda değil. bip bip şeklinde. adamı geçtim. sonra o. çocuğu beni geçerken direk üstüme kırdı. öle yanlışlıkla fln değil. direk üstüme kırdı. frene asılmasam yolun dışına atıyodu. sanırım zoruna gitmiş paşanın. tabiki araba ağzına kadar it dolu olduğundan ve canımı yolda bulmadığımdan bulaşmadım. gazı kestim ileriki sapaktan çıktı zaten sayın o. çocuğu.

    hemen 1-2 km sonra ben "ulen bu herif niiye üstüme kırdıki şimdi" diye düşünürken 2. kazayı atlattım. ben şeridimde normal gidiyorum. karşı şeritte elantranın biri durmuş sinyal fln yok. birden arkadaş şeritten karşıya geçmeye karar verdi.yoluma atladı. 80 km civarı gidiyordum. en ani frenlememi yapmış oldum. arka kitlendi. motor altımda bi sağa bi sola yattı. neyseki devirmeden durabildim. lastikler michelin olmasa yada 5-10 km daha hızlı gitsem duramayıp bodoslama giricektim. 1-2 mt kaımıştı.

    böylece en ciddi ucuz atlatmaların ikisini aynı güne sığdırmış oldum
    tirmit bunu beğendi.

  11. #35851
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEnim bir sorum daha olacak serviste yağ değişeli 500 km kadar olacak. Muhtemelen biraz eksilmiştir. Yarın kontrol edeceğim.. Soru şu.. Üzerini hangi yag ile tamamlayayım ? Serviste konulan yagı başka bir yag ile karıştırsam sıkıntı olur mu? YAgı komple değiştirmeli miyim?
    sıfır motorun..500 km. de yağ ilave edilme ihtiyaci olacak kadar yağ eksiltmiş olduunu sanmiyorum. ama yinede tabiki..kontrol et ve eksilme varsa tamamla. madeni olmamak kaydiyla..yari sentetik yada ful sentetik herhangi marka yağ eksileni tamamlayablirsin. asla sorun olmaz. tamamlamak amacli kullandigin yağ.. motordaki mevcut yag ile ayni marka ayni numara falan olmasi gerekmkyor. yani motorda 10w-40 yag olsa da 15w-50 ile yada tam tersi ile tamamlayablirsin ..sorun olmaz.

    ayrica..yag degisim km. si gelmeden yağ devisimi yapilmaz. eksilen yağ ilave edilir. yag degsim km.sine kadar kullanilmaya devam edilir. yani yag degisimi yapma..esilme varsa ilave yap. 1000 bakiminda yag zaten degisecek.

  12. #35852
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    arkadaslar motor 22 bine geldi, 2012 model . Hidrolik yağını ne zaman değiştirmek gerekir? buji hava filltresi hepsini değiştirdim.

  13. #35853

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır motorun..500 km. de yağ ilave edilme ihtiyaci olacak kadar yağ eksiltmiş olduunu sanmiyorum. ama yinede tabiki..kontrol et ve eksilme varsa tamamla. madeni olmamak kaydiyla..yari sentetik yada ful sentetik herhangi marka yağ eksileni tamamlayablirsin. asla sorun olmaz. tamamlamak amacli kullandigin yağ.. motordaki mevcut yag ile ayni marka ayni numara falan olmasi gerekmkyor. yani motorda 10w-40 yag olsa da 15w-50 ile yada tam tersi ile tamamlayablirsin ..sorun olmaz.

    ayrica..yag degisim km. si gelmeden yağ devisimi yapilmaz. eksilen yağ ilave edilir. yag degsim km.sine kadar kullanilmaya devam edilir. yani yag degisimi yapma..esilme varsa ilave yap. 1000 bakiminda yag zaten degisecek.
    Teşekkürler. Yağı 2000 bakımda değiştiririz demişti servis. 1000'de mi değiştirmek gerekir??

  14. #35854
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Yağı 2000 bakımda değiştiririz demişti servis. 1000'de mi değiştirmek gerekir??
    motorun ilk yağ degisimi..yani ilk bakimi 2000 km de degil. 1000 km dedir. bin km. de bakima gideceksin. zaten kitapciklarin sonunda..her bakim icin servslerin kaşe vurduklari alanda ilk bakim 1000 km. olarak görulur. rodaj..fabrikasyon yagi ile 2000 km. gezmek dogru olmayablir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    Alıntı 2move adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar motor 22 bine geldi, 2012 model . Hidrolik yağını ne zaman değiştirmek gerekir? buji hava filltresi hepsini değiştirdim.
    ön fren hidrolik yağinin kullanim ömrü kitapcikta 3 sene yazili diy hatirliyorum. benim motorda 3,5 senelik oldu. hala degistirmedim bende. ama fren perfonmansinda biraz dusme var. yani sanki ön frenden kaliteli bi performans alabilmek icin eskisinden daha cok sıkmam..kuvvet uygulamam gerekiyor. ve neredeyse manet gidone degecek gbi oluyor.. bende ilk servis bakiminda fren hid. yagini degistirtecegim.
    2move bunu beğendi.

  15. #35855

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    [QUOTE=ethemm76;3430958]motorun ilk yağ degisimi..yani ilk bakimi 2000 km de degil. 1000 km dedir. bin km. de bakima gideceksin. zaten kitapciklarin sonunda..her bakim icin servslerin kaşe vurduklari alanda ilk bakim 1000 km. olarak görulur. rodaj..fabrikasyon yagi ile 2000 km. gezmek dogru olmayablir.[COLOR="Silver"]

    Motoru 15.000 de aldım Almadan servise bırakıldı yağ filtre buji değişimi ve bakım yapıldı. Şöyle yapayım o zaman.. 16.000 bakımında güzel bir yağ koydurayım serviste..

  16. #35856
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    [QUOTE=EmirŞengezer;3430999]
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun ilk yağ degisimi..yani ilk bakimi 2000 km de degil. 1000 km dedir. bin km. de bakima gideceksin. zaten kitapciklarin sonunda..her bakim icin servslerin kaşe vurduklari alanda ilk bakim 1000 km. olarak görulur. rodaj..fabrikasyon yagi ile 2000 km. gezmek dogru olmayablir.[COLOR="Silver"]

    Motoru 15.000 de aldım Almadan servise bırakıldı yağ filtre buji değişimi ve bakım yapıldı. Şöyle yapayım o zaman.. 16.000 bakımında güzel bir yağ koydurayım serviste..
    sen 2000 bakımı deyince bende sıfır sandım. ok. o zamn.

  17. #35857
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    arkadaşlar beyin fırtınasına vakti olan sohbete katılsın. cbf 150 şöyle bir şey özelikle istanbul gibi yaz kış motosiklet kullanmanın zorunlu olduğu şehirlerde.. ne dersiniz?



  18. #35858
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı 2move adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar beyin fırtınasına vakti olan sohbete katılsın. cbf 150 şöyle bir şey özelikle istanbul gibi yaz kış motosiklet kullanmanın zorunlu olduğu şehirlerde.. ne dersiniz?

    http://i.hizliresim.com/Ld5mZj.jpg
    http://i.hizliresim.com/4YyXML.jpg
    cbf yi böyle bir çatı ile kapatalım mı demek istedin hocam..?
    çok şekilsiz ve kullanışşız birşey çıkar ortaya


    alternatif çözümler:p>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>
    >>>>
    >>
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  19. #35859
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı sundowner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam Arkadaşlar,

    Bir şey farkettim.Motor daha rodajda 293km deyim şuan standartlar aralığında kullanıyorum.Bu rodaj benim uzun sürecek herhalde güblük 15 km binmeyle arada birde 25-30km turlamayla anca bu kadar ilerliyor.
    5000 devirde bir titreme var ama 5000 i geçinde geçiyor.Sizde de var mı böyle bişey ama sadece 5000 devirde yapıyor.

    Kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...
    Hemen hemen senle aynı durumdayız. Geçtiğimiz gün yeni 1000 km. yi devirdim, kısmetse bugün yarın ilk yağ değişimi için servise gideceğim.
    Tam ben de bu konu ile ilgili bir konu açayım diyordum ki meğer bilindik bir hususmuş bu anlaşılıyor. Otoban sürüşlerinde 5000 devir ve yanlış hatırlamıyorsam 5500'e kadar tuhaf ve biraz da rahatsız eedici bir titreşime giriyor motor. Elcikler ve ayaklar dahil çok bariz şekilde hissdiyorum. Ben takıntılı olmamaya çalışmayı seçeceğim, olabilir motorun bir özelliği demek. Biiyorsunuz miller vb. dönen aksamda kritik devirler olabiliyor, rezonans denilen rahatsız edici titreşimler olabiliyor, demek bu motorlarda 5000-5500 aralığı. Tahmin ediyorum yeni eski hepsinde de vardır eğer fabrikanın özel bir ar-ge çalışması olmamış ise.

    Alıntı sundowner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler cavaplarınız için.

    şuan 310 km oldu.Bende sorun olduğunu düşünmüyorum zaten.sadece 5000 devir olup kesmesi konusunda acaba sadece ben mi hissettim demiştim ama herkes de hissetmiş.
    Sonuçta tek silindir motor belli bir veya hızda illaki titreşim yapar diye biliyorum.BMW 650GS , Yamaha XT660 gibi vs vs.. sonuçta 150 cclik motor.
    Birde full depo ile enson kaç km gittiniz.Benim şuan doldurduktan sonra fulledim 60TL ye ve şuan 299 km deyim.Bakalım daha ne kadar gidecek.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.

    Adana dan selamlar...
    Özellikle yedeğe düşürmek için uzun süre direnerek sonunda sürüş esnasında amacıma kavuştum. Önce şunu belirtmek isterim, gösterge kırmızı alan içerisine tam olarak girdiği andan itibaren motor tahminime göre 20 km içerisinde stop edebilir hazırlıklı olun. Sürüş esnasında öksürmeye başladığını hissettiğiniz andan itibaren stop etmesi arasında geçen mesafe çok kısa, yani diyebilirim ki birkaç yüz metre sonra stop edebilir, özellikle viraj gibi gaz isteyen bir yerde iseniz aman tedbirli olun. Stop edince seyir halinde yedek musluğunu açtım ancak hemen almıyor, motorun hızı olduğundan yeniden gaz yemeye başlayınca tam olarak durmadan devam edebildim. Gelelim tüketim değerlerime, bu dediğim şekilde yedeğe düştükten bir kaç km. sonra benzin aldım.

    51 TL'ye doldu, 10.24 lt aldı. Buna göre 2.33 lt/100 km tüketmiş karışık hızlarda şehir içi sürüş ile.

    Herkese iyi forumlar.
    "Biz, onlar için, gemiye benzer, daha nice binekler yaratırız..." (Yasin / 42)

  20. #35860
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    slm arkadaşlar gece gece lambalarım bir gitti bir anda far gittiği gibi sinyal ve fren lambasıda çalışmıyor . rezil oldum sebebi nedir acaba bu durumu yaşayan varmı?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)

Bu Konudaki Etiketler