Aynen öyle, yarı sentetik yağ..tam sentetik yağa nazaran..motoru zor şartlara karşı koruma kabiliyeti yüksek olmasa da, yarı sentetik.. cbf 150 nin gereksinimini tamamiyle karşılıyor. Yalız..tamamiyle madeni yağ tavsiye etmiyorum. Piyasada çok ucuz madeni..motosiklet yağları var. Hatta sehll in bile var. Mesela 1 lt. Shell in madeni motosiklet yağı.. 12 tl. ise.. yarın sentetik.. 18.. tam sentetik yağı 25 tl. gibi.. Tam sentetikle..yarı sentetik yağlar arasında..çok fazla fiyat farkı olmasa da..yarı sentetik işimizi görmekte. tam sentetik te tercih edilebilmekte. Ama yinede bazı ark..lar..ben doğru bulasamda 4000 km. de bir yağ değişimi yapıyorlar. Bi kaç sene önce böyle yapan ve ısrarla doğru olduğunu idea edenler vardı. .Bu cbf 150 için risk olasa da.. böyle kullanan ark..lar var.. Böyle kullanan ark..lar bence mutlaka tam sentetik kaliteli bir yağ tercih etmeli.
Geçmiş tarihte bir kez..madeni yağ deneyimi yaptım. Vites geçiş kalitesi hayli kötüydü ve 1000 li km lerde yağın eskidiğine dair belirtiler erkenden başlamıştı. Vites geçişlerindeki kalitesizliğin artması.. Motorun tam sentetik yada yarı sentetik yağa nazaran daha gürültülü çalışmaya başlaması..yağın oldukça erken kirlenmeye başlaması gibi belirtilerle karşılaşmıştım. vb. Tam madeni ve bilmediğimiz yağlardan uzak duralım
Bende 15w-50 iphone tam sentetik yağ sipariş edeceğim feyizoğlundan.
2009 da sıfır aldığım cbf 150 ye 2000km de bir castroll 10w50 tam sentetik yağ kullandım sürekli, 20.000km de sattım ne hikmetse benimki hiç yağ eksitmiyordu.Benim asıl sorunum subap sesiydi ve ne yaptılarsa sesi kesemediler.Isınınca sakur sukur sesler geliyordu.Bir gün ustaya bu sesi keste nasıl kesersen kes dedim o da egzantirik zincirini değiştirdi ve sıkı bir subap ayarı yaptı evet ses artık gerçekten kesildi ama bu seferde motorun performası düştü,eskisi gibi hızlı gitmiyordu.Bende biraz daha kullanıp bu şekilde sattım.
Motul 15 w50 yağdan şuan baya bi memnunum . Vites geçişleri yumuşacık oldu , tak tak ses gelmiyor artık . Tek marşta çalışıyor , ara gaz versem bile motor boğulup stop etmiyor . Eylül ekim gibide 10 w 40 deneyeceğim motolun . O zaman iphone 10 w 40 ve motul 10 w 40 arasında ki farkları söylerim .
http://www.madeniyag.net/Castrol-Power1-Racing-4T-10W-50-Motorsiklet-Yagi-1-Lt,PR-131.html
dostlar..www.madeniyag.net sitesinde.yukarida vermiş olduğum linkte.castrol power 1 raceing 10w-50 tam sentetik yağ 20 tl. indirimde..bence bi kaç tane alın..bi kenera koyun. piyasada bu yağ 30-35 tl. den aşağı değil.lakin ben bi kaç gün önce bu yagi izmit bulvar caddesinden 35 tl. ye alarak gercektn düdüklenmişim. keşke daha önce arastırsaymışım. ödeme kısmında sadece axes ve cardfinans seçenekleri var ama ben yapi kredi wordle de ödeme yapabildim. sorun olmadi. kargo ücretide yok görünüyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------
baya araştirdiktan sonra motor için bor katkısı sipariş verdim. yarin öbürgün gelir. ilk yağ degişimimde kartere yağ ile birlikte 50 gram koyacağim. kaydirma kabiliyeti çok yüksek bi ürün olduğundan.. ialak debriyaj sistemli motosikletlerde kullanilmaz şeklinde bir bilgi olsa dahi..formlardan araştirdiima göre kullanan hiç bir motosiklet kullanicisi debriyaj kacirma sorunu yaşamamış. hatta başka bir forum sitesinde..bir grup cbf 150 kullanicisi ortak alarak..hepsi kullanmiş ve.. performansta artma..yakitta azalma. daha sessiz çalisma. sogukta kolay çalisma..daha kaliteli vites geçişleri gibi deneyimkerini paylasmislar. ürünun yağ eksiltmeyi azaltma kabiliyetide mevcut. ben en cok ürünün bu yonunden fayda umuyorum. bakalim neler olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:12 ----------
http://www.hepsiburada.com/liste/nnt-bor-power-nano-250-ml-motor-yag-katkisi-092090/productDetails.aspx?productId=otm092090&categoryId =26005#Gorseller
cbf zaten az yakıyor hocam niye heyecan arıyorsunuz ki ALLAH korusun başka arızalar çıkarır filan... saydıklarınız arasında benimde rahatsız olduğum sadece vites geçişlerindeki ses (bazen kemikli geçiş) rahatsız ediyor onun dışındakileri sorun olarak görmüyorum.
- soğukta tek marşta almazsa ikinci kez cikle ile çalıştıroyorum. aksi takdirde denedikçe boğulur çalışması zorlaşır.
- motor zaten sınıfında en sessiz çalışanlardan biri.
Motosiklette bu çalışmayı deneyerek..bi olmusuzlukla karşılaşan biliyorsan örneklersen sevinirim. Ben tüm aramalarıma karşın motosiklet te deneyerek olumsuzluk yaşayan int. ortamında bulamadım. cbf 150..ybr hatta daha pahalı motosiklet kullanan kullanıcılar tarafından bu ürün denenmiş ve olumlu yorumlar paylaşılmış. En olumsuz yorum şu şekilde. (denedim ama bi faydasını görmedim) Yani kimse zararından bahsetmemiş. En kötü yorum bi faydasını göremedim diyordu.
Ayrıca motorum 47 bin kmde. Yağ eksiltmesi fazla. Bu çalışmayı 50 bin km de yapacağım. Hani zaten yağ yakmam fazla..Bor Power katkısını koyarak motoruna zarar veren ilk motosiklet kullanıcısı ben olsamda sıfır motor yaptırırım. Sorun değil. Önümüzdeki sezonda zaten motor yaptırmak kafamdan geçiyor.
Debriyaj balatasıda sıyırmaya başladı diyelim. Motor zaten 50 binde, orjinal balata üzerinde. Yarın öbürgün değişecek zaten. Yani bor power katkısını koydum. Ürünün kaydırma kabiliyetinin yüksek olmasından doloyı..daha önce deneyen onlarca motosiklet kullanıcısının yaşamadığı deb. kaçırma hadisesini ilk yaşayan ben olsam.. ne olacak ki. Yarın zaten deb. balatası değişimi yapacağım. Bu günden değişsem ne kaybederim.
Şunu demek istemiyorum. Kumar oynamadığıma eminim. Olumsuz bi posizyonla karşılaşırsam beni üzmeyecek..ama olumlu gözlemlerim olursa hayli mutlu olacağım. Elbette sıfır cbf im olsaydı 1000 kere düşünürdüm. Ama 50 binde bir cbf 150 sahibinin..motorunda da aşırı yağ eksiltme varsa..bence düşünmesi gereken bi şey yok, direk uygulayabilir. Çünki kaybedecek bi şey yok. Olumnlu bi takım gözlemlerim olursa oda elbette yanıma kar kalacak.
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
Bence hissettiğin vites geçişlerindeki kalite yağın motul olması kaynaklı değil..ilk kez 15w-50 kullanıyor olman kaynaklı. Bende iphone 15w-50 deneyecektim. ama bi yağ sitesinde 10w-50 tam sentetik castrol power 1 raceing yağı 20 tl ye görünce dayanamadım, 2 tane aldım. bi kaç gün öncede izmit bulvar caddesinden 35 tl. ye kazıklanarak aynı yağdan almıştım. Şimdi yağ eksilttiğinde takviyelik yağımda var.. değişimlik yağımda var. Yarın yada öbürgün..yağlarımla birlikte power bor katkımda gelecek. rialli den de baya bi parça sipariş ettim. Onlarda çarşambaya falan gelir. İşletme Adana da ..Buraya iki günde geliyor. Buji.hava filtresi. arka kaplin lastiği. ön ve arka fren balatası. 2 adet zincir gerdirme kapağı (baya bi paslanma var zincir gergi kapaklarında. orjinali ile değişim yapmak istedim, tane 4 küsür tl. ucuz yani..) Ömrü bitmeye yüz tutan parçalar elimin altında olduğunda kendimi ve motorumu güvende hissediyorum. İlginç bir psikoloji
Yinede bu parçaları elimde bekleterek şu anda 47 binde olan motorumu 50 bine geldiğinde Ümraniye db. motora götürerek ful bi bakım yaptırıp, çünki sbop ayarı.. ön hidrolik yağ değişimi.. Fren ve debriyaj teli değişimi de yaptırmak istiyorum. Fren yada deb.teli kopması ile birlikte yaşanan yolda kalma vakaları mevcut. 50 binde egzantrik zinciri değişimi gerekiyorsa değişsin diyorum. Yani elimden gelmeyen bakım uygulamaları için..50 binde bi db motora gideceğim. Motor tam 20 bin km dir servise gitmemiş olacak 3000 km. sonra. Allaha şükür elimizden geliyorda ufak tefek..servislere düdüklenmiyorum. deli gibi gezmeme ragmen motor 1.5 senedir servise girmedi. 1.5 sene öncede db ye gitmiştim. Yine oraya gideceğim.
Satın aldığım parçaları ise daha ilerki km ler için saklamayı düşünüyorum. Motorum her zaman bas marşa git Kars'a seviyesinde bakımlı olmalı. Böyle kullanmayı seviyorum. Her parçasına ve tüm bakım unsurlarına hakim olmalıyım. Sağa sola uzun yola çıktığımda orada ihmal edilmiş..yada değişimi önemsenmemiş bi parcanın ömrü bitip sıkıntısını çekmek asla istemem.
Motorla ilgili düşüncelerime bak ya..piskopatmıyım neyim. Birazda takıntı galiba Ama ben böyle seviyorum. Belkide alın teri olan motosikletimi sevmek duygusu olsa gerek.
Fekat önümdeki ilk yağ değişiminde power bor uygulamasınıda yapacağım. 10 gün içinde power bor uygulaması ile ilgili gözlemlerimide paylaşacağım.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
ben derim ki. hiç üşenme. gözündede büyütme. hepi topu 100 km. sadece hafta içi bir gününü ayir. cünki cum.tesi günleri yogun oluyorlar. sabah saat. 6-30-07:00 gbi yola cik. erken orda olursanda azcik dükkanin önunde acilmasini beklersin. lakin uzak yoldan geliyorsun. ilk müşterisi ol. sübap ayar sesinden de bahset ve bakim nasil oluyormus izle ve gör. bi daha zaten kocaeli servise gitmes. her gittiginede lanet edersin. zaten tahminlerime gore 2000 km de bir olan yag degisimini kendin yapiyor..4000 km. de bir servise giriyorsun. 4000 km. de bir db ye git. rahat et.
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)