Tamam hacı sen arazi videosu ben viraj videosu kabul mü )
Tamam hacı sen arazi videosu ben viraj videosu kabul mü )
O su videosunun tamamı değil kestim ben birazını egzos a su kaçtığı için ve gaz yemediği için suyun içinde düştüm aslında itiraf ediyorum
Arkadaşımla koruma demirinden tutup ön tarafı havaya kaldırdık,egzosdan su çıkardık epey
Hocam düşmeniz normal , tekerler ince ve dişsiz , düşmeye meyilli zaten arazide . Bu gezimizde ; http://www.motosiklet.net/forum/etki...i-vol-1-a.html Ben 2 kere ybr'li arkadaşta 3 kere düştü .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
http://www.youtube.com/watch?v=f7QW0l7WG6Q
Şu videon güzelmiş.Hocam ben insanların devir saati ve hızı görmesi için kaskın çene tarafının orasına yapıştırmayı düşünüyorum,aparatları uygun mu ?
Eyv. hocam . Çene altına uygun olabilir tabi ama , her kaskın yapısı farklı olduğu için her kaska uymayabilir . Mesela benim Bell M3R kaskıma çene altına uymuyor . Mecbur sol tarafa yapıştırdım bende. Ama devir saati ve hız göstergesi istiyorsan eğer , o zaman kamerayı ya depoya yada gidona bağlayacaksın . Diğer videomda görebilirsin . Burada gidona bağladım . Depoya bağladığın takdirde o zaman devir saatide gözükür .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Şu adam gibi hocam.Not:Bu adamın acayip hastasıyım bilen az kişi vardır.Ha bu adam ha ben aynı kafadayız.
http://www.youtube.com/watch?v=uFbr8...J8MrN7cjLraDqH
Uzun videolarını sıkılmadan izlediğim tek insan.
Gidonda olursa ön tarafa çok yakın oluyor.Yolu göremiyor.Sadece kadran kısmı gözüküyor.
Ama çenenin orda.Her yere eşit mesafede gibi bir şey.
http://www.hepsiburada.com/liste/m-m...9256#Gorseller
bizim motora çözüm olur mu bu ayna
Çantamızı da aldık Kappa imiş arkadaşlar 35Lt.---165TL
Ben kendim monte ettim biraz zorlandım ama sağlam oldu.
şimdi sırt dayamağı lazım onu nasıl temin ederiz yada başka çözüm düşünen varsa..
Arkadaşlar motoruma depo kılıfı aldım , deponun çizilmemesi için . Depo çok hassas . Depo üstüne eldiven koynasız bile çiziliyor bende buna son vermek için kılıf aldım . Gayette güzel oldu bana göre . Artık rahat rahat depo üstüne birşeyler koyabiliyorum . Cbf'in grenajlarıda çok hassas dikkat edin . Ufak bi harekette hemen çiziliyor .
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
toprağam motora iyi bak satarken yeni sahibine temiz ver ..
bende senin gibi düşünürdüm gittim kılıf aldım taktım baktım kırmızı yı ışıltıyı göremiyorum çıkardım len sıfır motor almışım cam gibi ama ben deri kılıfa bakıyorum neden aman çizilmesin bozulmasın len taaaa.....
dedim söktüm kılıfı benimle yaşayacak değil ben satacam elin oğlu sanki bana dua mı eder
çıkardım ömür boyu cbf binmeyeceğim
he kimi de öyle sever bende temiz bakarım
mondial cub vardı yıkamaktan çizildi ybr desen aynı
ama şimdi jeton düştü fazla üzerine düşmüyorum
Bi kaç gün önce bahsetmiş olduğum Ankara gezimi..alnımın akıyla biraz önce tamamladım. Devlet yolundan gittim.. otobandan geldim. gayet eğlenceliydi. Giderken sabah saat 04:00 da Kocaeli-Karamürsel ilçesinden yola çıktım. (Fakat ben sabah 6-6:30 sularında bolu dağından geçerken..biyerlerimin donacağını hiç hesap etmemiştim. acayap üşüdüm. yazlık mont..içimde kısa kollu falan ) Bir inat bir hırs. 295 km hiç durmadan (benzin almak haricinde-motor tepesinden inmeden) Ankara nın bu yöndeki ilk ilçesi olan Kızılcahaman'da ilk molamı ve saat 09:00 da kahvaltımı yaptım. Daha sonra 50 km kadar sonra Ankara Çankaya ya ulaştım. Sadece bir gece kalabildim. Gezilesi görülesi yerlerini hiç göremedim. Ve şunu anladım ki..bi yerde gezmek istiyorsan tatlı tatlı..en az iki gece kalacaksın. 1 gece ne yazık ki yetmiyor. Her şey çok güzeldi..fakat motorla ilgili..çok uzun zamandır karşılaşmadığım..ama bu sefer kesin sebebini teşhis edebildiğim bi sorun..sorun demeyelim de..bi posizyonla karşılaştım.. Bi konu başlığı açıp uzunca yazacağım. Linkini buraya da kopyalarım. İlk moladan iki foto :
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
Arkadaşlar..Teknik servis başlığı altına konu başlığı açtım..Okursanız sevinirim. biraz uzun oldu ama
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/134744-cbf-150-yeni-kasa-rakim-yukseldikce-motor-aptallasiyor.html
Selam arkadaşlar ben bi süredir motorun ön maşasını yarış motorlarında olan bu sarı türevi renge boyamak ve benzer tonlarda sarı renk zincir almak için araştırma yapıyordum. İyisi kötüsü ne olur nasıl olur derken bambaşka birşey gördüm ilk defa. . Mobilden giriyorum fotoğraf yerine link atacağım. Kapalı sistem zincir koruma kapağı. Ne derece işe yarar bu. Sağlıklı olur mu bizim için. Linkleri arka arkaya atacağım idare edin kazasız sürüşler...
http://www.google.com.tr/imgres?imgu...rt=296&ndsp=10
http://www.google.com.tr/imgres?imgu...rt=228&ndsp=10
http://www.google.com.tr/imgres?imgu...tart=0&ndsp=10
http://www.google.com.tr/imgres?imgu...tart=0&ndsp=10
http://www.wired.com/images_blogs/ma...tor_jafm_f.jpg
Linkteki motor çok uçuk ama benim kırmızı cbf de istediğim maşa zincir uyumu bunda var. Görüşlerinizi merakla bekliyorum
Orjinal kavramı sonraki sahibi için uyurulmuş birşey bizim memlekette. Ben red line görmem uzun yol yapayım düşüncesi her hafta sarmaZ aklımı. O düşünce aklımda var yapmayı çok isterim ama zincir koruma direk cbf için yok anladığım kadarıyla. Çünkü vakti zamanında forumda konuşulmuş. Crf ye gelirsek o çok başka hocam ayrı dünyalara kaçar senin enduro hevesini biliyorum sen al inan bende mutlu olurum )
telefonum kalleşlik yapmasa İPONE zincir yağının jant a ne yaptığını göstermek isterdim size ama şimdilik yapamıyorum.
kendi korumalığı bi nebze yetiyor evet ama tam kapalı olsa daha mı güzel olur diye düşündüm o yüzden öyle bir düşünceye kapıldım. bu kış motoru satmazsam önümüzdeki yıl inşallah bu dediklerimi yapmış olacağım...
zevkler kişisel beğeniler noktasında da çok güzel yapılmış cbf ler var.. bir kaç örnek atayım ...
mükemmellik sadelikte gizlidir nev'inden...
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
son olarak kamyon arkası yazısı yazayım etikete gerek yok alem cbf yi bilir
Bende iphone yağ kullanıyorum , arkası leş gibi oluyor . Mümkün oldukça yağladıktan sonra ki ertesi gün biniyorum . Böylece janta daha az yağ sıçrıyor .
Arkadaşlar motoruma yağ alıp değiştirmek istiyorum . Sizce 10w40 mı almalıyım yoksa havalar sıcak olduğu için 15 w50 mi almalıyım ?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Sözde janta sıcramamaları ile övünen böyle reklamını yapan..zincire üzerinde kısa sürede kuruyarak yağlama kabiliyetlerini yitiren pahalı yağlardan tavsiye etmiyorum. Piyasada bulunan.. nalburlardan..oto parçacılardan 10-15 tl gibi çok daha uygun fiyata temin edebileceğiniz..piyasa işi sprey gresleri tercih edin. Bırakın janta sıcrasın. Bu işin oluru..bu işin tabiatı bu..Janta sıcramayan..Zincir üzerine yapışarak kısa bir süre sonra kuruyan yağlar..zinciri yağlama kabiliyetini düşük yağlardır. Ben tavsiye etmiyorum. Geçmiş tarihte bu hatayı bende yaptım. reklamlarına kandım. Sözde özel üretilmiş motosiklet zincir yağlarıydı. Pahalı olacaklardı elbette..bir dönem bende repsol..iphone..förch..würth gibi zincir yağlarını kullandım. 200-300 ml.lik küçücük ambalajlar..30tl..yok 35 tl. yazık günah. Zaten yağ değiller ki..bildiğin beyaz duman. Ve çok ısa bir süre sonra zincir üzerindeki yağlama özelliğini yitiriyor. Sonra bi gün yağım bitmişti. Karamürsel' de yok böyle yağlar. Ya Kocaeli merkeze gideceksiniz..yada int. ten falan alacaksınız..Gittim bi nalbura..aldım bir piyasa işi sprey gres. orta sehpada zincire bi sıkayım dedim. Tekerleği elimle çevire çevire. ya bide baktım. bir de baktım ki..tekerlek dönerken..zincir dşili grubundan neredeyse hiç ses gelmiyor. Ben o kaliteli yağlarla yağlarken bile en çok yağlı olduu an bile zincir düşlü grubundan daha çok ses geliyordu. Yağ dediğin zincirin üzerinde patıl parıl parlayacak arkadaş. İlk 20-30 km lik sürüşte janta sıcrama oluyor. Onuda..elinde mazot bulundurursun. yağladıın sabahın akşakmı eve dönünce mazotlu bezle siliverirsin. aten fazlasını atmış oluor ve bi daha da fazla sıcratmıyor. Sonuç itibariyle.. vermeyim o pahalı yağlara para.. yazık etmeyin. motorunuza da kesenize de.
10w-40 ta olur.. 15-w50 de olur. Ama benim tavsiyem.. motoru 100-km-h ın üzerine fazlaca çıkarıyor.. uzun süre yüksek devirlerde sürüş yapıyorsan..yazın 15w-50 kullanman yönünde olacak. Hem ufakta olsa yağ yakma varsa..azalır yada keser. Bende Ankara yolculuğumdan önce 15w-50 ile değişim yapmak istedim.. Ama bu civarda bulamadım. Kocaeli den temin edebilirsen.. nereden aldıını ve markasını yazarsan sevinirim. bende alayım.
15w-50 nin yaz aylarında motoru koruma kabiliyeti elbette daha yüksek. Fakat şöyle ufak bi gözlemin olabilir. motor çekişi. max. hızı. ara gaza veridği seri tepki zayıflayabilir. Motoru çalıştırdığında motorun ısınması gecikebilir ve 10-40 a nazaran daha çok ufak oranda daha düşük rölanti ile marş alabilir. Yani ilk marş bastıktan sonra..10-40 a nazaran rölanti devri biraz daha düşük olabilir. Ama bu olumsuzluklar öyle seni üzecek..motora zararlı olacak oranda asla değil. Bakarsın.. gözlemlersin. Bu ufak farkların hepsi yağın 10w-40 a nazaran biraz daha halın olması kaynaklıdır.
100 km-h ın üzerinde kullanım. cbf 150 nin motor ömrünü alenen yer. böyle hızlı süratli kullanımın varsa.. 15w-50 kullan. ve yağın 100 gram bile eksik olmasın. Doğru yağı tercih eden. yağ değişimlerini ihmal etmeyen..asla 100 gram dahi olsa eksik yağ ile gezmeyen ..motorunu sert..redline seviyesinde devirli kullanmayan bir kullanıcının motoruna ben ömür bile biçmiyorum. Yada bence motor silindir piston grubuna müdahale edilmeden.. en kötü 100 bin km. yi görür.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)