Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Ağustos 2014, 13:30
#35661
Kocaeli İl Temsilcisi
sundowner adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin hocam . Koruma demirlerinide taktırmayı unutmayın , baya bir faydası oluyor motor için yat yatmalarda .
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Sahibininden.com'a ilan koyan bir çok cbf sahibi hakikaten çok terbiyesiz, dolandırıcı, sahtekar, utanmaz, arlanmaz. Arkaya bi çanta, öne bi cam taktım diye motora 1000tl fazla para istemek nedir ya. Ulan aldığın o parayı nasıl yiyeceksin. Be vicdansız.
Ondan sonra ölücüler çıkıyor piyasaya.
Çıkar tabi. Bu ibneler, o motora o fiyatları isterlerse daha neler çıkar neler.
Honda sağolsun her ay zam yaptığı için , 2. el piyasasını öldürmüş oldular . Mesela bu ilanda görüldüğü gibi ; http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...72444437/detay adam 10 bin km'de ki motora 6700 tl fiyat yazmış . Gidip sıfır km alırım daha iyi . Millet şaşırdı artık ne fiyat yazacağına .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
-
03 Ağustos 2014, 14:06
#35662
Böyle iki cümle yazıpta lafı hayırlı satışlar diye kesen adamı var ya ....
10.000 km yapmışsın ve bu motor 2013 model.Bizim insanımız yaptığı km yi hiçbir zaman kullanılmış olarak görmüyor.
35.000 de de olsa 65.000 de olsa daha neyi var ki tertemiz motor diyor.Hayır tamam temiz olabilir de kullanmışsın sonuçta
fiyatın üstüne neden ekliyorsun ?.
Arabalarda sıfır araba al kontak aç kapa çöpe kadar git gel fiyat düşer.(istisnalar oluyor).Normalde böyle bir şey yok hiçbir avrupa ülkesinde bulamazsın.Böyle şeyler sadece Türkiyeye özel.
Aynı lafı bana da diyen çok oldu.Bende onlara diyorum ki istersen 10.000 lira yaz mal senin ama SATAMAZSIN...
-
03 Ağustos 2014, 14:28
#35663
aynen hocam..2. ellere bu kadar fahiş fiyat yazıldıkca..honda da senede bir kaç kere zam yapınca hem çin mallarıda pahalanıcak hem cbf satışıda yavaşlayacak..bana göre bajaj pulsara yönelebilir müşteri..çünki 200 cc az yakıyo..cbf fiyatı pulsara yaklaşmak üzere..pulsar su soğutmalı dijital....bende 2 ay önce cbf aldım..5670 liraya..1 gün sonra 5800 lira olmuştu..bazen düşünüyorum satsamda 5...6000 liralık arabamı alsam kış geliyo..yada satıp pulsarmı alsam..ama pulsar çok yeni ileride ne olur ne arıza verir bilinmez..cbf den çok memnunum ama bazen insan otobanda 90 ı geçmek istiyo..her türlü kamyon tır solluyo beni..öyle geçinip gidiyoruz..her şeye rağmen güzel motor cbf 150..
-
03 Ağustos 2014, 15:18
#35664
Bende CBF 150 almadan önce pulsar 200 lüğü bekledim üzerine oturmamla inmem bir oldu inanılmaz sert bir koltuğu var bide çoğu kişi şikayetçi getiren firma bile yorumlara bakıldığı zaman sanki isteklere cevap veremiyorlar.Orta ayaklık kalmış,ilk önce bakım fiyatı şu denmiş sonradan artmış,ben gücü bilen birisi olarak yani 600f e binen birisi olarak söylüyorum kısa bir süre sonra o güce başlarım diyorsun çünki rahatlık çok daha önemli oluyor.
Ben rahatlık ve ekonomik ve pratik bir makine olsun diye CBF150 aldım.Yoksa 200cc liık motorda ki gücü napim şehir içinde.Fazlasıyla yetiyor.
Bakın bütün samimiyetimle söylüyorum kim ne motor alırsa alsın ama CBf150 veya YBR gibi tercihen değişir ama mutlaka 2. bir motoru olması lazım yoksa kullanım zorlukları motora göre ve kullanım alanlarına göre zorluklar gösteriyor.
Neyse konuşunda çok şey çıkıyor ortaya.
Ben aldım hiç pişman değilim.Çünki ben kendim için ve istekelerim doğrultusunda tercih ettim,başkası için değil.
Bu arada koruma demiri pek düşünmüyorum bana göre gereksiz gibi geliyor şimdilik.
Ama bir top case düşünüyorum
iki model arasında kaldım.
1- Givi 35 lt.....165TL
2- Shad 40 lt.....220TL
bunlardan kullanan varmı?
şikayeti önerisi olan varsa bende değerlendiririm.
Adana dan herkese selamlar...
-
03 Ağustos 2014, 15:30
#35665
hocam koruma demirlerini komple olarak almanızı şiddetle tavsiye ediyorum..kesinlikle koruma demiri taktırın..hepimiz insanız kusursuz değiliz..motor yüzde 1 ihtimalde olsa sağa sola düşücektir yada yatıcaktır..ben aldığım ilk gün 300 lira verip koruma demirlerini taktırdım ..pek işe yaramaz zannediyodum..fakat 1 ay önce yan ayaklıda zeminden sanırım ben kapıyı kapatırken sağ tarafa yattı..bir baktım motorum yerde tabi kafayı yedim..motor bedavadan düşmüştü..hemen stop ettim kaldırdım..inanırmısınız hocam..sadece koruma demirlerinin boyası kalktı birde çok az da olsa egzozun uç kısmı berelendi..hemen siyah sprey boya ile üzerlerinden geçtim..sıkıntı yok..ama koruma demirleri olmasaydı kesinlikle grenajlar zarar görürdü sağ solu oldukca çizilirdi..dikkaty ettim motor yatınca koruma demirleri olduğu için yere temas etmiyo..cbf de olmayanlara kesinlikle tavsiye ediyorum..nacizane tavsiyem.çok işe yarıyo saygılar..
-
03 Ağustos 2014, 15:43
#35666
Ben sürdüm güzel motor,bence insanların önyargısı var hala.Gidişi frenleri,yakıt tüketimi iyi.Ort 110-120 km hızla zorlanmadan yolculuk yapabilirsiniz.Sürdüğüm lansman motoruydu arkada ağırlık vardı baya.12 il 5000 km belki duymuşsunuzdur.Arkada iki çanta ne varsa içinde mübarek.
122-123 görmüştüm.Çok zorlanıyordu makina belli.(ağırlıktan)
Şimdi kalkıp bende Cbf'de yapıyorum demeyin.Demeden önce devir saatine bakın.Ben aklıma gelen herşeyi sormuştum.
Parça fiyatları çok uygun.Ama şunu anladım.Sorun Bajajda değil aslında,Sorun Kuralkanda insanlara Kanuni'den nasıl illallah ettirmişlerse artık.KuralKan mı getiriyor ''Aman Aman'' laflarını çok duydum.Kanuni ile ilgim olmadığı için,servisleri kötü heralde.
Ustalarada çok danışmıştım.Motordan ziyade ''Kuralkan''kanuni markasını eleştirmişlerdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------
sundowner adlı üyeden alıntı
Bende CBF 150 almadan önce pulsar 200 lüğü bekledim üzerine oturmamla inmem bir oldu inanılmaz sert bir koltuğu var bide çoğu kişi şikayetçi getiren firma bile yorumlara bakıldığı zaman sanki isteklere cevap veremiyorlar.Orta ayaklık kalmış,ilk önce bakım fiyatı şu denmiş sonradan artmış,ben gücü bilen birisi olarak yani 600f e binen birisi olarak söylüyorum kısa bir süre sonra o güce başlarım diyorsun çünki rahatlık çok daha önemli oluyor.
Ben rahatlık ve ekonomik ve pratik bir makine olsun diye CBF150 aldım.Yoksa 200cc liık motorda ki gücü napim şehir içinde.Fazlasıyla yetiyor.
Bakın bütün samimiyetimle söylüyorum kim ne motor alırsa alsın ama CBf150 veya YBR gibi tercihen değişir ama mutlaka 2. bir motoru olması lazım yoksa kullanım zorlukları motora göre ve kullanım alanlarına göre zorluklar gösteriyor.
Neyse konuşunda çok şey çıkıyor ortaya.
Ben aldım hiç pişman değilim.Çünki ben kendim için ve istekelerim doğrultusunda tercih ettim,başkası için değil.
Bu arada koruma demiri pek düşünmüyorum bana göre gereksiz gibi geliyor şimdilik.
Ama bir top case düşünüyorum
iki model arasında kaldım.
1- Givi 35 lt.....165TL
2- Shad 40 lt.....220TL
bunlardan kullanan varmı?
şikayeti önerisi olan varsa bende değerlendiririm.
Adana dan herkese selamlar...
A.s.Bu fiyatlar ikinci el fiyatlar mı ?
Çünkü ben en son yapılan zamla Shad 33 litreyi 150 liraya almıştım.
Givi zaten Shad'dan daha ucuz olamaz.Şimdi diyeceksin biri 35 litre biri 40 litre.Givinin en düşük hacimlisi bile olsa 350'den aşağı olamaz.
Şayet öyle bir imkan varsa Givi derim.
http://www.anesmotor.com/catinfo.asp?offset=24&kactane=12&cid=27&src=&mrk=& grp=&cmp=&brw=&stock=&typ=&order=&direction=&chkBe den=&chkRenk=&chkMarka=
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
03 Ağustos 2014, 16:05
#35667
cello32 adlı üyeden alıntı
ethem 76...abi motorum 1800 km de. 1000 bakımında motul 10#40 yağ koydular.. bundan sonra 2500 de değiştireyim diyorum.. balıkesir Gönen de ikamet ediyorum.. bu aralar oldukca sıcak.. iphone yağ alıcam.. 10#40 mı 15#50 mi alsam karar veremedim.. bir fikir verirsen sevinirim.. birde bundan sonra 4000 demi servise gidicem.. saygılar..
Kardeşim kusura bakma.. mesajını şimdi fark ediyorum. kişisel olarak bana sormak istedikerin olursa..özel mesaj atabilirsin. Tüm arkdaşlar için geçerlidir. Forum ortamında sorulan soruları bazen gözden kaçırabiliyorum.
1000 km den sonraki servis bakımı.. 4000 km de. Ama tabi sen dediğin gibi 2500 km seviyelerinde bir yağ değişimi yap. 15w-50 yağ kullanabilirsin sorun olmaz yaz aylarında.. Kış mevsiminde 10w-40 a dönersin. Kışında 15w-50 ile devam edersen yine kıyamet kopmaz ama mororun ilk marş alması daha zorlaşır ve motor geç ısınır. Kışın yine 10w-40 a dönersin. Bu arada yağ değişimi yaparken..çıkan yağı mutlaka ölçekli bir kaba..yada 1 lt lik boş motor yağı kabına (motora koyduğun yeni yağ ambalajını kulanabilirsin) alarak ölç. 1500 km .de ne kadar yağ tüketmiş..teşhis et. Ufak bi yağ tüketimin varsa arada ufak ilavelerle kullanılabilir..Ama yağ tüketimi aşırı miktardaysa..servisler garantiden motor sıfırlama işlemi yaparak..bu sorunu gideriyorlar.
-
03 Ağustos 2014, 16:12
#35668
Kocaeli İl Temsilcisi
Az önce motoru 3 4 dk. ısıttıktan sonra yağını ölçtüm . Yağ çubuğu seviyesi en alt seviyedeydi . Muhtemelen yağ eksiltmiş . 5060 km deyim şuanda . En son 4 bin bakımı olan 3850 km de yağ değiştirmişti servis . Değişiklik olması açısından motul kullanmayı düşünüyorum .
-
03 Ağustos 2014, 16:41
#35669
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Az önce motoru 3 4 dk. ısıttıktan sonra yağını ölçtüm . Yağ çubuğu seviyesi en alt seviyedeydi . Muhtemelen yağ eksiltmiş . 5060 km deyim şuanda . En son 4 bin bakımı olan 3850 km de yağ değiştirmişti servis . Değişiklik olması açısından motul kullanmayı düşünüyorum .
Yağ seviye ölçümü motor çalıştırılıp ısıtıldıktan sonra yapılmaz. Böyle yaparsan yağı karterde olduğu seviyeden daha az ölçmen söz konusu olabilir. Çünki sen karterdeki yağ motoru çalıştırarak. karterin iç yüzeyine dağıttın.. Belkide henüz süzülme tamamlanmadan..tüm yağ karterin zeminine oturmadan ölçüm yaptın ve beki aslında yağ tam olabilir yada..az yakmıştır. Sen çok yakmış yada yağ yakmış olarak yanlış yorumlamış olabilirsin.
Yağ ölçümünün en doğru şekli..benim uyguladığım.. motoru gün içinde işin bitip düz olduğuna emin olduğun bir zemine park ettikten sonra.. ertesi gün motorun yanına gittiğinde.. marş basmadan önce yağ ölçümü yapmandır. Böylece tüm yağ kartere süzülmüşken dosdoğru bir yağ ölçümü yağmış olursun. Çubuktaki yağ miktarı seni yanıltmaz. En kötü gün içinde yağ ölçümü yapacaksan.. bence marş kapattıktan sonra en az 2-3 saat bekle ve öyle ölç.
-
03 Ağustos 2014, 16:46
#35670
ethem76..cevap için teşekkürler abi..
-
03 Ağustos 2014, 17:50
#35671
Kocaeli İl Temsilcisi
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yağ seviye ölçümü motor çalıştırılıp ısıtıldıktan sonra yapılmaz. Böyle yaparsan yağı karterde olduğu seviyeden daha az ölçmen söz konusu olabilir. Çünki sen karterdeki yağ motoru çalıştırarak. karterin iç yüzeyine dağıttın.. Belkide henüz süzülme tamamlanmadan..tüm yağ karterin zeminine oturmadan ölçüm yaptın ve beki aslında yağ tam olabilir yada..az yakmıştır. Sen çok yakmış yada yağ yakmış olarak yanlış yorumlamış olabilirsin.
Yağ ölçümünün en doğru şekli..benim uyguladığım.. motoru gün içinde işin bitip düz olduğuna emin olduğun bir zemine park ettikten sonra.. ertesi gün motorun yanına gittiğinde.. marş basmadan önce yağ ölçümü yapmandır. Böylece tüm yağ kartere süzülmüşken dosdoğru bir yağ ölçümü yağmış olursun. Çubuktaki yağ miktarı seni yanıltmaz. En kötü gün içinde yağ ölçümü yapacaksan.. bence marş kapattıktan sonra en az 2-3 saat bekle ve öyle ölç.
Kitapçığında motor yağı seviyesini ölçmek için motoru rolantide 2 3 dk çalıştırıp kapatın , öyle yağ ölçümü yapın diyordu . Akşama da motor tamamen soğuk olduğunda sizin dediğiniz şekilde ölçecem bakalım fark olacak mı .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
03 Ağustos 2014, 18:12
#35672
-
03 Ağustos 2014, 18:19
#35673
Kocaeli İl Temsilcisi
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben 2008 den beri cbf kullanıyorum. Ölçümlerimde ve çıkan yağ miktarımda hiç çelişki yaşamadım. Eksilen..ilave edilen..yağ değiştirkekn motordan çıkan miktar...Hiç yanıltmadı ölçüm taktiğim. Benim taktikle ölç. Kullanma klavuzu her şeyi dosdoğru içerse bizim burda ne işimiz var
Motoru çalıştır kapat. Hemen ölç. Motoru çalıştır kapat. 2-3 saat yada bir gece geçtikten sonra ölç. İlk ölçümde mutlaka..karter ceperindeki yağ süzülmesini henüz tamamlamadığı için yağı..yağ çubugunda ..aslında olduğundan daha düşük seviyede görmene sebep olacak. Boşver kitabı..deneyimimden faydalan. Motor çalışırken yağ seviyesini ölçmeye çalışan gördüm. Bu bir otomobil kullanıcısı idi. bende pencereden seyrediyorum.. gözüme ilişti. Valla seslendim..kardeş öyle ölçülmez diye
Kitapçıkta böyle yazsa böyle mi yapacağız. Elbette hayır
Akşama motor tamamen soğur , tekrar ölçüp burada yazarım gelişmeleri . Muhtemelen sizin dediğiniz gibi bu sefer daha fazla yağ gösterecek . Baktım yine az gösteriyor o zaman demekki yağ eksiltmiş .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
03 Ağustos 2014, 18:47
#35674
-
03 Ağustos 2014, 18:51
#35675
Kocaeli İl Temsilcisi
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Doğru ölçümle yağ çubuğunun sadece 1 mm kadar ucunda yağ varsa 350-400. yarısında ise..200 gram kadar.. yağ çubugunun dörtte üçü seviyesinde yağ görüyorsan ortalama 100-150 gram kadar yağ eksiltmiştir. İhtiyac kadar yağ ilavesi yap. Bir sonraki yağ değişimine kadar kullanmaya devam et. Yağ değişimine daha varsa..bir sonraki ölçümünü yine aynı km.aralığında yap. Cbf 150 motorunu..eksik yağ ile kullanmak..birde özellikle uzun yol.yüksek devir.. motorun ömründen ömür yiyen en önemli faktör. Motorunun yağını eksik etme. senelerce problemsiz binersin. Birde eksik yağ ile kullanım yağ eksiltme eğilimini tetikler. Hızlandırır. Yani mesela yağ değiştikten sonraki ilk 1000 km de misal 200 gram yağ yaktıysa..2000. km de bu oran 200 gramın üzerine çıkacaktır. Yani ilk 1000 km de 200 gram eksiltti..2000 km de 200 gram daha ekssitse 400 gram.Böyle değil. 2. 1000 km de 300 gram da eksiltebilir. Kendi motorunun yağ eksiltme eğilimini bil. Ona göre kontrol ve ilave periyodunu zaten teşihs edersin. Mesela benim motor bu yaz sıcaklarında 700-800 km.de bir 300 gram seviyelerinde yağ eksiltiyor. Ama ben hep uzun yol yapıyorum..Yani motor tavan sıcaklıkta ve yüksek devirlerde uzun süreler çalışıyor. Ve 4 mevsim 10w-40 yağ kullanıyorum. Yazın 15w-50 kullansam yada ağırlıklı olarak şehir içi kısa mesafeler de binsem..mutlaka bu yağ tüketimim düşecek. Cbf 150 nin yağını eksik etme..uzun yol sürüşlerinde 95-100 km-h ın üzerine çıkmamaya özen göster. Senelerce binersin. Benim motor o kadar yağ yakıyor.. Sıfır aldıgım günki performansıda..Bendeniz 85 kiloyum..takım taklavat 90 olurum..kask kıyafetler vb. düz yolda tam gaz 110 km-h tı. Buna rağmen bugün 45 bindeyim. Yine karşıdan esen şiddetli rüzgar vb. bi olumsuzluk yoksa yine 110.km-h yapıyor. Ne performasta düşme var..ne yakıtta artma var. nede mavi duman atma var. O kadar yağ yakıyor..ama yinede sıfır motora emsal motor durumu olarak. Zaten bu yağ yakma motorum sıfır aldığım günde de vardı. Artan bi yağ yakma eğilimi asla görmedim. Kışın zaten bu kadar yağ tüketimim olmuyor. bu mevsimde 15w-50 koysam belkide baya azalacak.
Salı sabahı Ankara ya yola çıkıyorum. Misler gibi 250 gram yağımı da bagaja koydum.
Sorun yok.
Koymayabilirdimde..sonuçta bütün benzinliklerde açık yağ yada ambalaj yağ mutlaka oluyor. Elimde vardı koydum
Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam sağolasın . Ben çok uzun yola çıkmasanda , gezi amaçlı falan dolaştığımda ortalama git gel 200 km oluyor , bugün 5111 km oldu . Sağlıklı olması açısından 1000 - 1500 km de bir yağı komple değiştirmek sanırım en sağlık yolu olacak .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
03 Ağustos 2014, 19:10
#35676
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam sağolasın .
Ben çok uzun yola çıkmasanda , gezi amaçlı falan dolaştığımda ortalama git gel 200 km oluyor , bugün 5111 km oldu . Sağlıklı olması açısından 1000 - 1500 km de bir yağı komple değiştirmek sanırım en sağlık yolu olacak .
Rica ederim..Yağ değişimi için 1000-1500 km erken.. Motorunun yağ eksiltme eğilimine göre seviye kontrolü yap..eksilttiği miktarı ilave et...2000 km. de bir yağ değişimi yap. Yani her yağ eksilttiğini gördüğünde yağ değişimi yapmak gereksiz..Bunun birde şöyle bir sakıncası var. Yağ karter tapası çok sık açılıp sıkıca sıkılma eylemine maruz kalacağı için. kısa bir süre sonra diş sıyırabilme ihtimali ile karşılaşman mümkün. Sonra çok uğraşırsın..Bunun önüne geçmek için ihtiyaç fazlası yağ değişimi yapma. eksilen yağı ilave et..kullanmaya devam et.. yağ değişim km.si geldiğinde değişim yaparsın. Birde..tavsiye.. oto parçacılarda var. Karter tapa jontası temin et. Alimünyum olanlardan tercih et. Ve her yağ değişiminde bu jontayı değiştir. Zaten tanesi 20-30 kuruş. falan. Aynı karter tapa jontası ile devamlı değişim yaparsan..jonta her bir sıkışında daha fazla ezilecek ve senin yağ tapasını alttan yağ sızdırmaması için daha da çok sıkman gerekecek. aynı jontayı kullanarak her defasında daha çok sık..daha çok sık. En sonunda karter tapası yalama olur. Tavsiyemdir. Ben Karamürsel' de bile bi oto parçacıdan temin edebiliyorum. Almışken 8-10 tane alıyorum. Her yağ değişiminde jontayıda değiştiriyorum. İzmit sanayidede hayli hayli vardır. Yani özet olarak.. Karter tapasını..sık yağ değiştirmek adına..sıklıkla açıp sıkmak makbul değil. Yağ değişimlerinde yağı üstten..içindeki tortu ve pislikle.. tamamen alabileceğimiz bir sistem olsa. istersen 100 km. de bir yağ değiştir ama..biz yağı alttan alıyoruz.Büyük oto servislerinde böyle bir sistem varmış. yüksek basınçlı vakumlu bir cihaz..motor yağını yağ doldurma haznesinden çekiyormuş. Ama motosiklet servislerinde bu uygulama yok.
-
03 Ağustos 2014, 19:27
#35677
Kocaeli İl Temsilcisi
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Rica ederim..Yağ değişimi için 1000-1500 km erken.. Motorunun yağ eksiltme eğilimine göre seviye kontrolü yap..eksilttiği miktarı ilave et...2000 km. de bir yağ değişimi yap. Yani her yağ eksilttiğini gördüğünde yağ değişimi yapmak gereksiz..Bunun birde şöyle bir sakıncası var. Yağ karter tapası çok sık açılıp sıkıca sıkılma eylemine maruz kalacağı için. kısa bir süre sonra diş sıyırabilme ihtimali ile karşılaşman mümkün. Sonra çok uğraşırsın..Bunun önüne geçmek için ihtiyaç fazlası yağ değişimi yapma. eksilen yağı ilave et..kullanmaya devam et.. yağ değişim km.si geldiğinde değişim yaparsın. Birde..tavsiye.. oto parçacılarda var. Karter tapa jontası temin et. Alimünyum olanlardan tercih et. Ve her yağ değişiminde bu jontayı değiştir. Zaten tanesi 20-30 kuruş. falan. Aynı karter tapa jontası ile devamlı değişim yaparsan..jonta her bir sıkışında daha fazla ezilecek ve senin yağ tapasını alttan yağ sızdırmaması için daha da çok sıkman gerekecek. aynı jontayı kullanarak her defasında daha çok sık..daha çok sık. En sonunda karter tapası yalama olur. Tavsiyemdir. Ben Karamürsel' de bile bi oto parçacıdan temin edebiliyorum. Almışken 8-10 tane alıyorum. Her yağ değişiminde jontayıda değiştiriyorum. İzmit sanayidede hayli hayli vardır. Yani özet olarak.. Karter tapasını..sık yağ değiştirmek adına..sıklıkla açıp sıkmak makbul değil. Yağ değişimlerinde yağı üstten..içindeki tortu ve pislikle.. tamamen alabileceğimiz bir sistem olsa. istersen 100 km. de bir yağ değiştir ama..biz yağı alttan alıyoruz.Büyük oto servislerinde böyle bir sistem varmış. yüksek basınçlı vakumlu bir cihaz..motor yağını yağ doldurma haznesinden çekiyormuş. Ama motosiklet servislerinde bu uygulama yok.
Dediğiniz jonta sızdırmazlık pulu evet biliyorum , her yağ değişiminde onunda değişmesi lazım . Şuan en son yağ değişeli 1250 km oldu , o zaman yağı kontrol edip eksiklik varsa yağ ekleyip , 2000 km dolunca yağ değişimi yapayım . Yağda eksiltme yoksa zaten daha 750 km gideri var .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
03 Ağustos 2014, 22:09
#35678
2011 model cbf150 17300 km orjinal. Bursa ve çevresi ihtiyacı olanlar baksın.
Ilan no : 174067167
-
03 Ağustos 2014, 22:48
#35679
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Az önce motoru 3 4 dk. ısıttıktan sonra yağını ölçtüm . Yağ çubuğu seviyesi en alt seviyedeydi . Muhtemelen yağ eksiltmiş . 5060 km deyim şuanda . En son 4 bin bakımı olan 3850 km de yağ değiştirmişti servis . Değişiklik olması açısından motul kullanmayı düşünüyorum .
bende gel takas edelim motorları diyecektim vazgeçtim yağ mı eksiltiyo cıx cıx hiç sevmem :p
-
03 Ağustos 2014, 22:57
#35680
2008 yılında 10 ay boyunca şirketin verdiği kiralık cbf ile kuryelik yaptım motoru teslim aldığımda 13bin km de idi 10 ayın sonunda 58bin km de teslim ettim, 2 arka 1 ön lastik değiştirdik ve yaklaşık 3-5 bin km de yağ değişimine gidiyorduk her bakımda mutlaka yarım litreye yakın yağ eksilttiğini söylerdi usta bu şekilde 9, 10 defa servise gittik, sabahları motor ısıtmak falan yok marşa bastıkmı hürraaa... Sağlam motormuş bazen o kadar para verilirmi cbf ye diyorum ama benim gözümde hak ediyor her motor o kahrı çekmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler