Zinciri..500 km.yada 400..600 fark etmez. km ye bağlı kalarak, km takip ederek xxxx. km de bir yağlarsak zincir düşlü grubunun ruhuna el fatiha. 50 bin gitmeye niyeti olan zincir dişli gburunu..15-20 binde yenilemeniz gerekir. Neden derseniz..
Zincir yağlanması ..temizliği ve gergi ayarı kontrolü..vb. kesinlikle km takibi yapılmadan yapılmalı. Basit bir kaç örnek vereyim. 500 km yi bir kaç günde yapmak var. 1 ayda yapmak var. Sizce bir ay sonra o zincirde yağ kalır mı. Kalmaz tabiki. Ne olursa olsun petrol türevi bi malzemedir. Kurur ve uçmak suıretiyle özelliğini yitirir. Mesela.. güneşte uzun süreli park etmek..zincirdeki yağı kurutuyor. Mesela.. sağnak yağışta sürüş yap yarım saat kadar yeterli.. hatta 15 dk bile yeter.. Ertesi gün zincir ve dişlileri bi kontrol et. Zincir ve dişli grubunda bir gram yağ olmadığını göreceksin. Çok şiddetli sağnak ta olması gerekmiyor. Zincir ve dişli sanki basınçlı su ile yıkanmış gibi yağdan arınıyor. Bi dene görürsün. Sen zincir ve dişlilerdeki yağ durumunu elle..(zaman zaman zinciri parmakla)..gözle..kontrol edeceksin. zincir kuru ise yağlayacak.. zincir ham kirli hem kuru ise.. temizledikten ve kurttuktan sonra yağlayacaksın. Aynı zamanda.. zincir gergisinide kontrol edeceksin. Zincirin bollaştığı halde uzun süre böyle kullanırsan zincir daha hızlı esneme gösterecek ve dişli gurubunu daha çabuk yiyecektir. Sonra 2000-3000 km de bir ön dişli kapağını açarak..ön dişli ve yuvasını temizleyebilirsin. Yani yağ marka ve modeli ne olursa olsun.. ben xxx. km de bir yağlıyorum.. demek kadar yanlış bir uygulama yok. Zincirin tüm kontrolleri elle ve gözle yapılacak. Zincir ve dişli grubunu yağsız ise yağlanacak.. kirli ise temizlenerek yağlanacak. Bu arada piyasada kaliteleri ile bilinen çok zincir yağı var ama bir çogu sentetik özelliği yüksek formilasyon içeriyor. Yani bence yağlama kabiliyeti düşük..ama pahalı çok özün var piyasada. Zicir sıkıyorsunuz ..zincir bembeyaz. Ertyesi gün bakıyorsunuz.. Zincir beyaz.. Yağlı sanıyorsunuz.. Ama bi bakıyorsunuz.. sadece beyaz..yağlı değil.. zincir kurumuş. Yağlı zincir parıl parıl parlar.. Ben yağlıyım diye..Gördüğünde zaten anlarsın. Bence en performanslı yağlayıcı.. hem ucuz..hemde..sağlıklı olması açısından..sprey gres. Bildiğimiz gresin spreyde olanları var. Beyaz falan değil.. Şeffaf. Bu yağlar bence hem daha performanslı..hem daha ekonomik. Çok yerden de temin etmek mümkün. Zincir gergiside aynı şekilde belirli bir km ye bağlı kalmaksızın gözle ve elle kontrol edilecek ve gerekli germe işlemi yapılacak. Bunlar basit işlemler. Biz bu motorları bedava. eşantiyon vermediler elbette. 40-50 bin km gidecek bi zincir dişli grubunu 15-20 binde neden ömrünün bitmesine sebep olalım. Yazık günah. Servislerin her dediğine kanaat etmemek lazım. Servislerdeki gerçek ustaları iyi teşhis etmek lazım. 2000 km zincir temizliği için.. geç yada erken diyemem.. zincirde kilirlenme.. yağladığın zaman çamurlaşması gibi..olumsuz gözlemlerin varsa böyle kullanma temizle.. Zincir temizlemesi ve yağlanmasında km ye bağlı kalınmaz..Motoru kullandığın hava ve yol koşulları. (Toz toprak.. asvalt, yada yağmurlu hava sıcak hava). Kullandığın yağ..Motorla 2000 km yi ne kadar zamanda 1 ay 2..yada 3 ay bilemem..gibi kriterlere göre zincir temizlik..gergi ve yağlanması aralığı değişir. Kesinlikle bu gibi bakımlarını yaparken km..ye bağlı kalma.. Zinciri temizlemenin en kolay yolu..bence.. elinde bi boş camsil ambalajı içinde mazot bulundur. Sprey başlı ambalajlar olur..bilirsin. Al bu mazotunu.. Git bi tane benzin istasyonuna yada oto yıkamacıya.. Gittiğin yerde..zincir ve dişlini yıkamadan önce...tekeri çevire çevire.. zincir ve dişlini.. hatta motor boluğu..ve cantlarına fazla yağ sıcradıysa.. mazot uygula.. bi kaç dk bekledikten sonra.. motor rölantide çalışırken orta sehpada... motor 1. viteste iken teker ağar ağar dönerken daya basınçlı suyu zincir ve dişline..bak zincire ve dişline.. nasıl cam gibi oluyor.. Sonra böyle ağar ağar eve gidersin.. eve gidenekadar üzerindeki suyu zaten atmnış olur. Bi kuru bezlede iyice kurularsın tekeri yine orta sehpada çevire çevire. Sonra yağlarsın. Zincirin kurumadan yağlarsan..zincir yağı çabuk atacaktır. Yağladıktan sonra motoru mümkünse bi gün olduğu yerde bırak..ertesi gün kullanmaya devam et. Günün son işi olarak bunu yaparsan sorun olmayacaktır. Ama bu temzilik esnasında ön dişli kapalı olduğu için temizlemeniyor elbette. Ön dişli kapağınıda arada sökerek temizlemek çok iyi olur. Ben bu yöntemle temizliyorum. Mazot..yağlı jant..zincir ve dişli grubu temizliği çin birebirdir.
2000 km de bir yağ değişimi yap veya yaptır.. Motorunda yağ eksiltme eğilimi varsa.. aman eksik yağ ile gezme. Gerekirse ara ara yağ ilavesi yap. Cbf 150 eksik yağı pek sevmez.