Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35121
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim o hızlarda ani bişey çıkmadı ama 100le giderken sağlam fren yaptığım zamanlar oldu fakat yalpalama olmadı.
    bu arada durmadım, 100den 30a filan düştüm.
    Cbf'in frenlerine pek güvenmiyorum bu yüzden ön ve arka kombine yapılarak kullanıldığı zaman anca adam gibi yavaşlayıp duruyor . Ben genelde sadece ön freni kullanıyorum . Baktım duramıycam veya istediğim yavaşlığı elde edemiyorum o zaman arka frenide kullanıyorum ama ikisinide aynı anda kullanmaya alıştırmam lazım kendimi anlaşılan

    Alıntı mustbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Once bir kez frene basıp çektikten sonra artan kuvvet uygulamamız lazım. Çünkü ilkinde amasor yaylanma boşluğunu alıyor. Sonraki sokmaya başladığımız zaman motoru durdurmaya yarıyor. Bunu yaparken ben arka frene de basıyorum. Gerçekten çok çabuk duruyor. Fakat düz yolda kolaylıkla yapılırken viraj yokuş aşağı gibi yerlerde yapamadım. Çok çok zor alışmak

    Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35122
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf'in frenlerine pek güvenmiyorum bu yüzden ön ve arka kombine yapılarak kullanıldığı zaman anca adam gibi yavaşlayıp duruyor . Ben genelde sadece ön freni kullanıyorum . Baktım duramıycam veya istediğim yavaşlığı elde edemiyorum o zaman arka frenide kullanıyorum ama ikisinide aynı anda kullanmaya alıştırmam lazım kendimi anlaşılan




    Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .

    hocam bende durum tam tersi. genelde arka fren kullanıyorum. önüme bişey çıktığında veya durucağım zaman ön freni sıkıyorum. bu alışkanlık yaparsa virajda sıkarsan kötü olur

  3. #35123
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bende durum tam tersi. genelde arka fren kullanıyorum. önüme bişey çıktığında veya durucağım zaman ön freni sıkıyorum. bu alışkanlık yaparsa virajda sıkarsan kötü olur
    Altın elbiseli adamdan ve Honda güvenli sürüşten öğrendiğim bilgiye göre kardeşim motoru durduran ön fren , yavaşlatan ise arka fren diyorlar . Bencede öyle zaten , 100 le giderken sadece arka frene basmak motoru durdurmaz . Tam tersi ani sert basarsak motor stop bile edebilir

  4. #35124

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Senin fren sisteminde bir sıkıntı olmalı,

    bende de vardı kendim çözdüm http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...nu-cozdum.html

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır michelin pilot street var
    Ama böyle ormandan çıkmaz isem yine sıkıntı çıkaracaktır http://www.motosiklet.net/forum/etki...ine-dogru.html


    balata spreyi ile temizlemekte iş görecektir
    Ezio41 bunu beğendi.
    CANIM KIZIM HERŞEYİM

  5. #35125
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı papazkemal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin fren sisteminde bir sıkıntı olmalı,

    bende de vardı kendim çözdüm http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...nu-cozdum.html


    balata spreyi ile temizlemekte iş görecektir
    Artan kuvvet uygulayarak fren yaptığımda bazen amörtisörlere bakıyorum amartisörler tamamen kapanana kadar normal bir şekilde yavaşlıyor hızım . Ama amörtisörler tamamen kapanmaya başladığı anda ön teker kaymaya başlıyor . Çözmüş değilim olayı bakalım ne olacak Bir de lastikler michelin pilot street

  6. #35126
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altın elbiseli adamdan ve Honda güvenli sürüşten öğrendiğim bilgiye göre kardeşim motoru durduran ön fren , yavaşlatan ise arka fren diyorlar . Bencede öyle zaten , 100 le giderken sadece arka frene basmak motoru durdurmaz . Tam tersi ani sert basarsak motor stop bile edebilir

    dikkat ettiysen durmanın haricinden bahsediyorum. sen hep kullanıyorum dedin, virajda da yavaşlaman gerektiğinde ön fren mi kullanıyosun?

  7. #35127
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat ettiysen durmanın haricinden bahsediyorum. sen hep kullanıyorum dedin, virajda da yavaşlaman gerektiğinde ön fren mi kullanıyosun?
    Tabi ki hayır Ön freni dönerken kullanırsam yeri öperim fukara sümüğü gibi
    SULH bunu beğendi.

  8. #35128
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artan kuvvet uygulayarak fren yaptığımda bazen amörtisörlere bakıyorum amartisörler tamamen kapanana kadar normal bir şekilde yavaşlıyor hızım . Ama amörtisörler tamamen kapanmaya başladığı anda ön teker kaymaya başlıyor . Çözmüş değilim olayı bakalım ne olacak Bir de lastikler michelin pilot street
    Hocam benim bildiğim önce on freni sıkıp bıraktıktan sonra amasor kapanacaktir büyük oranda. Daha sonra artan kuvvet uygulamak gerekir. Bunun yanında arka frene hafif dokunmak lazım. Ben böyle yapıyorum altın elbiseli adamdan anladigim da bu şekilde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:29 ----------

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .

    Hocam fren kullanmayı bildiğiniz zaman her yerde yapılır neden yapılmasın. Debriyaj ile viraja girmek on frenden çok daha tehlikeli bir durum. Fren yapmıyor olsanız bile debriyaj kullanmayı düşünmeyin.

  9. #35129

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ön freni sıkmaya başladıktan sonra bırakırsanız amortisör kendini toparlar o yüzden bir yere kadar sıkıp, bırakmayıp amortisör kapandıktan sonra dozunu arttırarak sıkmak gerekiyor ama ne kadar ? Tekerleğin kaymasına sebep olmayacak kadar. Ön teker kaydıktan sonra zaten bunları yapmanın bir anlamı kalmıyor.

    Ayrıca motor arka frenle durmaz, mutlaka ön freni kullanmaya alışmak lazım. İnsan kendini disipline edince virajda ön freni sıkmamayı da otomatik olarak yapıyor. Israrla çalışıp uygulamak gerekli.

  10. #35130
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    kombine şart, ben her zaman kombine kullanıyorum..

  11. #35131
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmirden gelirken 320 de bitti benim, ama soğuktan bunalıp tapagaz gelmiştim tamamen neredeyse. gaz koluna biraz sakin davranarak, 70-90 arası ve max 6bin devirde rahatlıkla 400lü kmleri elde edebilceğini düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------

    evet depoyu fulledim ve sonuç harika
    10,96 LT x 4,94 TL = 54,14 TL benzin aldı. Önceki fullediğim depoda ki demire kadar fulledim yine. toplamda 459 km de fulledim depoyu.
    10,96/459*100= 2,38LT/100KM
    Walla helal olsun..servise gidince bir soracam bu olayi..karbüratör e bi baksinlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------

    Arkadaşlar motordaki tecrubem 4000 kmden az..fakat sunu gozlemledim motorda %60 on trenle yavasliyorum..baktim yetmiyor arka frene biraz basinca bayagi yavasliyor..on frene basinca titreme olmuyor bende..lastik prelli..
    rahmi34 bunu beğendi.

  12. #35132
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    http://m.youtube.com/watch?v=wnvGq-pEPUs buyrun arkadaşlar. Adam dönüşler de ön fren i kullanıyor.

  13. #35133
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı mustbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam benim bildiğim önce on freni sıkıp bıraktıktan sonra amasor kapanacaktir büyük oranda. Daha sonra artan kuvvet uygulamak gerekir. Bunun yanında arka frene hafif dokunmak lazım. Ben böyle yapıyorum altın elbiseli adamdan anladigim da bu şekilde.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:29 ----------




    Hocam fren kullanmayı bildiğiniz zaman her yerde yapılır neden yapılmasın. Debriyaj ile viraja girmek on frenden çok daha tehlikeli bir durum. Fren yapmıyor olsanız bile debriyaj kullanmayı düşünmeyin.

    Ön freni sıkıp bıraktıktan sonra tekrar sıkıp fren yaparsanız , fren mesefeniz artar ve istediğiniz yerde duramayabilirsiniz. O yüzden önce freni hafif sıkıp amörtisörlerin bir miktar kapanmasından sonra daha da kuvvetli sıkarak durmalısınız Honda Güvenli Sürüş eğitiminde bana bu şekilde öğrettiler . Hatta ön freni 2 parmakla değil 4 parmakla öğrettiler . Ama ben 4 parmakla yapamıyorum gidonu tutması zor oluyor o yüzden devamlı hareket halindeyken 2 parmağım fren manetinin üzerinde oluyor diğer 2 parmağımlada gidonu tutuyorum . Böylelikle önüme birşey çıksa durmam gerekse vs . Elimi frene atana kadar o zamanı fren yaparak kullanıyorum . Trafikte 1 saniye bile hayat kurtarabilir .


    Altın elbiseli adamda diyor virajda ön fren hafif uygulanır diye ama . Bizim gibi acemilere kesinlikle önermiyor yoksa direk yapışırız yere . Virajda ön freni Motogp yarışçıları kullanıyormuş bir tek

  14. #35134
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    yavaşlamak için sadece arka freni kullanıyorum.
    trafikte iken, önümde ki araç değil, önümde ki aracın önünde ki araç fren yapınca basıyorum frene.
    önümde ki araç fren yaptığında zaten ben yeterli mesafeyi bırakmış oluyorum.
    yoksa ne arabalar var zınk diye duruyo, gireriz valla bagaja:D

  15. #35135
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yavaşlamak için sadece arka freni kullanıyorum.
    trafikte iken, önümde ki araç değil, önümde ki aracın önünde ki araç fren yapınca basıyorum frene.
    önümde ki araç fren yaptığında zaten ben yeterli mesafeyi bırakmış oluyorum.
    yoksa ne arabalar var zınk diye duruyo, gireriz valla bagaja:D
    Ben yavaşlamak için ya ön frene basıyorum yada hızım 60 ve altıysa vites küçülterekte motor freni yapıyorum

  16. #35136
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yavaşlamak için ya ön frene basıyorum yada hızım 60 ve altıysa vites küçülterekte motor freni yapıyorum

    hocam vitesi nası küçültüyosun

  17. #35137
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam vitesi nası küçültüyosun
    Mesela 5. viteste hızım 60 65 km iken ilerde ışıklar var diyelim . Önce 2 sefer ara gaz verip 4e atıyorum sonra bir daha ara gaz 3e atıyorum sonra bir daha ara gaz verip 2e atıyorum . Bunları yaparkende hafif ön frende kullanıyorum . Sonra 2. viteste ışıklarda durup 1e atıp bekliyorum

    http://www.altinelbiseliadam.com/mot...s-degistirmek/

  18. #35138
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela 5. viteste hızım 60 65 km iken ilerde ışıklar var diyelim . Önce 2 sefer ara gaz verip 4e atıyorum sonra bir daha ara gaz 3e atıyorum sonra bir daha ara gaz verip 2e atıyorum . Bunları yaparkende hafif ön frende kullanıyorum . Sonra 2. viteste ışıklarda durup 1e atıp bekliyorum

    http://www.altinelbiseliadam.com/mot...s-degistirmek/
    bende son 1 2 bin kmde böyle yapmaya başladım. normalde gaz vermeden vites küçültüyodum. barkın abi dedikden sonra denemeye başladım. şuanda alışkanlık olmaya başladı.
    ama 5vites 60da iyiymiş

  19. #35139
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende son 1 2 bin kmde böyle yapmaya başladım. normalde gaz vermeden vites küçültüyodum. barkın abi dedikden sonra denemeye başladım.
    şuanda alışkanlık olmaya başladı.
    ama 5vites 60da iyiymiş


    60 uzeri hizlarda sadece ön fren yaparak yavasliyorum . Baktim daha yavaslamam gerekirse o zaman motor freninide devreye sokuyorum . Bunun sebebi ise yüksek devirde motoru kompresyona sokarsam motora ileriye dönük zarar verir arti zincir dişli takiminada zarar veririz . O yüzden ben kendim 60 65 hizi baz alarak yapiyorum . Üst hizlarda motor freni zararli motor için


    Barkin abinin anlattığı videoya göre vites küçültmek daha zevkli ve şanzımanada zarar vermemiş oluyoruz

  20. #35140
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 uzeri hizlarda sadece ön fren yaparak yavasliyorum . Baktim daha yavaslamam gerekirse o zaman motor freninide devreye sokuyorum . Bunun sebebi ise yüksek devirde motoru kompresyona sokarsam motora ileriye dönük zarar verir arti zincir dişli takiminada zarar veririz . O yüzden ben kendim 60 65 hizi baz alarak yapiyorum . Üst hizlarda motor freni zararli motor için


    Barkin abinin anlattığı videoya göre vites küçültmek daha zevkli ve şanzımanada zarar vermemiş oluyoruz
    bi vites küçültücez 4 komutu aynı anda yapıyoruz:D ama inanılmaz keyif alıyorum.
    tamamiyle kontrolün bende olduğunu hissettiriyo
    Ezio41 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)

Bu Konudaki Etiketler