Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Mayıs 2014, 00:35
#35121
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
benim o hızlarda ani bişey çıkmadı ama 100le giderken sağlam fren yaptığım zamanlar oldu fakat yalpalama olmadı.
bu arada durmadım, 100den 30a filan düştüm.
Cbf'in frenlerine pek güvenmiyorum bu yüzden ön ve arka kombine yapılarak kullanıldığı zaman anca adam gibi yavaşlayıp duruyor . Ben genelde sadece ön freni kullanıyorum . Baktım duramıycam veya istediğim yavaşlığı elde edemiyorum o zaman arka frenide kullanıyorum ama ikisinide aynı anda kullanmaya alıştırmam lazım kendimi anlaşılan
mustbe adlı üyeden alıntı
Once bir kez frene basıp çektikten sonra artan kuvvet uygulamamız lazım. Çünkü ilkinde amasor yaylanma boşluğunu alıyor. Sonraki sokmaya başladığımız zaman motoru durdurmaya yarıyor. Bunu yaparken ben arka frene de basıyorum. Gerçekten çok çabuk duruyor. Fakat düz yolda kolaylıkla yapılırken viraj yokuş aşağı gibi yerlerde yapamadım. Çok çok zor alışmak
Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .
Reklamlar
-
22 Mayıs 2014, 00:40
#35122
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Cbf'in frenlerine pek güvenmiyorum bu yüzden ön ve arka kombine yapılarak kullanıldığı zaman anca adam gibi yavaşlayıp duruyor . Ben genelde sadece ön freni kullanıyorum . Baktım duramıycam veya istediğim yavaşlığı elde edemiyorum o zaman arka frenide kullanıyorum ama ikisinide aynı anda kullanmaya alıştırmam lazım kendimi anlaşılan
Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz
Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .
hocam bende durum tam tersi. genelde arka fren kullanıyorum. önüme bişey çıktığında veya durucağım zaman ön freni sıkıyorum. bu alışkanlık yaparsa virajda sıkarsan kötü olur
-
22 Mayıs 2014, 00:49
#35123
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
hocam bende durum tam tersi. genelde arka fren kullanıyorum. önüme bişey çıktığında veya durucağım zaman ön freni sıkıyorum. bu alışkanlık yaparsa virajda sıkarsan kötü olur
Altın elbiseli adamdan ve Honda güvenli sürüşten öğrendiğim bilgiye göre kardeşim motoru durduran ön fren , yavaşlatan ise arka fren diyorlar . Bencede öyle zaten , 100 le giderken sadece arka frene basmak motoru durdurmaz . Tam tersi ani sert basarsak motor stop bile edebilir
-
22 Mayıs 2014, 00:50
#35124
Senin fren sisteminde bir sıkıntı olmalı,
bende de vardı kendim çözdüm http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...nu-cozdum.html
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Hayır michelin pilot street var
Ama böyle ormandan çıkmaz isem yine sıkıntı çıkaracaktır http://www.motosiklet.net/forum/etki...ine-dogru.html
balata spreyi ile temizlemekte iş görecektir
-
22 Mayıs 2014, 01:02
#35125
Kocaeli İl Temsilcisi
-
22 Mayıs 2014, 01:06
#35126
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Altın elbiseli adamdan ve Honda güvenli sürüşten öğrendiğim bilgiye göre kardeşim motoru durduran ön fren , yavaşlatan ise arka fren diyorlar . Bencede öyle zaten , 100 le giderken sadece arka frene basmak motoru durdurmaz . Tam tersi ani sert basarsak motor stop bile edebilir
dikkat ettiysen durmanın haricinden bahsediyorum. sen hep kullanıyorum dedin, virajda da yavaşlaman gerektiğinde ön fren mi kullanıyosun?
-
22 Mayıs 2014, 01:12
#35127
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
dikkat ettiysen durmanın haricinden bahsediyorum. sen hep kullanıyorum dedin, virajda da yavaşlaman gerektiğinde ön fren mi kullanıyosun?
Tabi ki hayır Ön freni dönerken kullanırsam yeri öperim fukara sümüğü gibi
-
22 Mayıs 2014, 08:39
#35128
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Artan kuvvet uygulayarak fren yaptığımda bazen amörtisörlere bakıyorum amartisörler tamamen kapanana kadar normal bir şekilde yavaşlıyor hızım . Ama amörtisörler tamamen kapanmaya başladığı anda ön teker kaymaya başlıyor . Çözmüş değilim olayı bakalım ne olacak
Bir de lastikler michelin pilot street
Hocam benim bildiğim önce on freni sıkıp bıraktıktan sonra amasor kapanacaktir büyük oranda. Daha sonra artan kuvvet uygulamak gerekir. Bunun yanında arka frene hafif dokunmak lazım. Ben böyle yapıyorum altın elbiseli adamdan anladigim da bu şekilde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:29 ----------
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Frene önce yavaş basıyorum amartisörler kapanmaya başlıyor daha sonra freni çekmeden daha kuvvetli basıyorum bu sefer teker sağa sola kaydırıyor . Biraz uzun bassam frene kesin düşürecek motor , bende freni bırakınca motor düzeliyor tekrar . Virajda zaten ön fren kullanılmaz yoksa yeri öperiz
Ben virajda yavaşlamam gerektiğinde hafif arka frene basıyorum veya debriyaj ile arka fren yapıyorum yada sadece gazı kesiyorum .
Hocam fren kullanmayı bildiğiniz zaman her yerde yapılır neden yapılmasın. Debriyaj ile viraja girmek on frenden çok daha tehlikeli bir durum. Fren yapmıyor olsanız bile debriyaj kullanmayı düşünmeyin.
-
22 Mayıs 2014, 11:08
#35129
Ön freni sıkmaya başladıktan sonra bırakırsanız amortisör kendini toparlar o yüzden bir yere kadar sıkıp, bırakmayıp amortisör kapandıktan sonra dozunu arttırarak sıkmak gerekiyor ama ne kadar ? Tekerleğin kaymasına sebep olmayacak kadar. Ön teker kaydıktan sonra zaten bunları yapmanın bir anlamı kalmıyor.
Ayrıca motor arka frenle durmaz, mutlaka ön freni kullanmaya alışmak lazım. İnsan kendini disipline edince virajda ön freni sıkmamayı da otomatik olarak yapıyor. Israrla çalışıp uygulamak gerekli.
-
22 Mayıs 2014, 11:16
#35130
kombine şart, ben her zaman kombine kullanıyorum..
-
22 Mayıs 2014, 11:32
#35131
rahmi34 adlı üyeden alıntı
İzmirden gelirken 320 de bitti benim, ama soğuktan bunalıp tapagaz gelmiştim tamamen neredeyse. gaz koluna biraz sakin davranarak, 70-90 arası ve max 6bin devirde rahatlıkla 400lü kmleri elde edebilceğini düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
evet depoyu fulledim ve sonuç harika
10,96 LT x 4,94 TL = 54,14 TL benzin aldı. Önceki fullediğim depoda ki demire kadar fulledim yine. toplamda 459 km de fulledim depoyu.
10,96/459*100=
2,38LT/100KM
Walla helal olsun..servise gidince bir soracam bu olayi..karbüratör e bi baksinlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
Arkadaşlar motordaki tecrubem 4000 kmden az..fakat sunu gozlemledim motorda %60 on trenle yavasliyorum..baktim yetmiyor arka frene biraz basinca bayagi yavasliyor..on frene basinca titreme olmuyor bende..lastik prelli..
-
22 Mayıs 2014, 11:33
#35132
http://m.youtube.com/watch?v=wnvGq-pEPUs buyrun arkadaşlar. Adam dönüşler de ön fren i kullanıyor.
-
22 Mayıs 2014, 14:10
#35133
Kocaeli İl Temsilcisi
-
23 Mayıs 2014, 00:32
#35134
yavaşlamak için sadece arka freni kullanıyorum.
trafikte iken, önümde ki araç değil, önümde ki aracın önünde ki araç fren yapınca basıyorum frene.
önümde ki araç fren yaptığında zaten ben yeterli mesafeyi bırakmış oluyorum.
yoksa ne arabalar var zınk diye duruyo, gireriz valla bagaja:D
-
23 Mayıs 2014, 00:51
#35135
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
yavaşlamak için sadece arka freni kullanıyorum.
trafikte iken, önümde ki araç değil, önümde ki aracın önünde ki araç fren yapınca basıyorum frene.
önümde ki araç fren yaptığında zaten ben yeterli mesafeyi bırakmış oluyorum.
yoksa ne arabalar var zınk diye duruyo, gireriz valla bagaja:D
Ben yavaşlamak için ya ön frene basıyorum yada hızım 60 ve altıysa vites küçülterekte motor freni yapıyorum
-
23 Mayıs 2014, 01:10
#35136
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Ben yavaşlamak için ya ön frene basıyorum yada hızım 60 ve altıysa vites küçülterekte motor freni yapıyorum
hocam vitesi nası küçültüyosun
-
23 Mayıs 2014, 01:29
#35137
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
hocam vitesi nası küçültüyosun
Mesela 5. viteste hızım 60 65 km iken ilerde ışıklar var diyelim . Önce 2 sefer ara gaz verip 4e atıyorum sonra bir daha ara gaz 3e atıyorum sonra bir daha ara gaz verip 2e atıyorum . Bunları yaparkende hafif ön frende kullanıyorum . Sonra 2. viteste ışıklarda durup 1e atıp bekliyorum
http://www.altinelbiseliadam.com/mot...s-degistirmek/
-
23 Mayıs 2014, 01:55
#35138
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Mesela 5. viteste hızım 60 65 km iken ilerde ışıklar var diyelim . Önce 2 sefer ara gaz verip 4e atıyorum sonra bir daha ara gaz 3e atıyorum sonra bir daha ara gaz verip 2e atıyorum . Bunları yaparkende hafif ön frende kullanıyorum . Sonra 2. viteste ışıklarda durup 1e atıp bekliyorum
http://www.altinelbiseliadam.com/mot...s-degistirmek/
bende son 1 2 bin kmde böyle yapmaya başladım. normalde gaz vermeden vites küçültüyodum. barkın abi dedikden sonra denemeye başladım. şuanda alışkanlık olmaya başladı.
ama 5vites 60da iyiymiş
-
23 Mayıs 2014, 02:16
#35139
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
bende son 1 2 bin kmde böyle yapmaya başladım. normalde gaz vermeden vites küçültüyodum. barkın abi dedikden sonra denemeye başladım.
şuanda alışkanlık olmaya başladı.
ama 5vites 60da iyiymiş
60 uzeri hizlarda sadece ön fren yaparak yavasliyorum . Baktim daha yavaslamam gerekirse o zaman motor freninide devreye sokuyorum . Bunun sebebi ise yüksek devirde motoru kompresyona sokarsam motora ileriye dönük zarar verir arti zincir dişli takiminada zarar veririz . O yüzden ben kendim 60 65 hizi baz alarak yapiyorum . Üst hizlarda motor freni zararli motor için
Barkin abinin anlattığı videoya göre vites küçültmek daha zevkli ve şanzımanada zarar vermemiş oluyoruz
-
23 Mayıs 2014, 02:26
#35140
Ezio41 adlı üyeden alıntı
60 uzeri hizlarda sadece ön fren yaparak yavasliyorum . Baktim daha yavaslamam gerekirse o zaman motor freninide devreye sokuyorum . Bunun sebebi ise yüksek devirde motoru kompresyona sokarsam motora ileriye dönük zarar verir arti zincir dişli takiminada zarar veririz . O yüzden ben kendim 60 65 hizi baz alarak yapiyorum . Üst hizlarda motor freni zararli motor için
Barkin abinin anlattığı videoya göre vites küçültmek daha zevkli ve şanzımanada zarar vermemiş oluyoruz
bi vites küçültücez 4 komutu aynı anda yapıyoruz:D ama inanılmaz keyif alıyorum.
tamamiyle kontrolün bende olduğunu hissettiriyo
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)
Bu Konudaki Etiketler