Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Mayıs 2014, 09:05
#35021
blueway2 adlı üyeden alıntı
Pcx e 7000 verene kadar yamaha x-city hem 250 cc hemde 10000 tl o daha mantıklı değilmi
Hocam şimdi konuyu kaydırmayalim da;))) ilk olarak 125 cc olmasi çekmiyor algısı yapmasın. mal gerçekten kaliteli, çok güçlü ve atık. İkincisi 250 cc vergisi neyim + 3000 lira hiç mantıklı değil. Doğru olanı en iyi cebinden bi çuval para çıkaran verir ;)))) mesela bende cbf den önce rks 150 aldım fakat değer kaybı yaşayacak diye vazgeçtim.
Reklamlar
-
04 Mayıs 2014, 11:42
#35022
mustbe adlı üyeden alıntı
Hocam şimdi konuyu kaydırmayalim da;))) ilk olarak 125 cc olmasi çekmiyor algısı yapmasın. mal gerçekten kaliteli, çok güçlü ve atık. İkincisi 250 cc vergisi neyim + 3000 lira hiç mantıklı değil. Doğru olanı en iyi cebinden bi çuval para çıkaran verir ;)))) mesela bende cbf den önce rks 150 aldım fakat değer kaybı yaşayacak diye vazgeçtim.
Peki,hayırlı olsun Allah kazasız etsin arkadaşımıZa
-
04 Mayıs 2014, 21:59
#35023
OSİMAN adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar aranizda kocaeli de oturanlar vardır.mutlaka sizce haldizdaki ustalar nasıl cbf nin motoru yapilacak ta ondan soruyorum memnun musunuz? Tesekkurler
Ben oraya cbf 150 ye motor yaptırmak için senin yerinde olsam götürmezdim. Periyodik bakım için git sorun olamaz.. ama bence motor sıfırlama işini oraya hiç yaptırma. Motor sıfırlama düşünüyorsan hiç üşenme..hiç tereddüt etme. Ümraniye db motora götür. 5-6 ay kadar önce Haldız da arkadaşımın cbf 150 sinin bakımını yaptırmıştık. O zaman motordan çıkan yağı bile ölçmüyorlardı ve benim isteğimle çıkan yağ miktarı ölçülmüştü. Yağ yakmış mı. ne kadar yakmış vb. Böyle bi uygulamaları dahi yoktu periyodik bakım esnasında. Genç bi teknik servis elemanı vardı o zaman ki zaten atölye alet edevat techizat vb. gayet sade idi. O zaman belki eksikleri bile vardı. Şimdi bilemiyorum ama motor sıfırlama işi için bence yeterli deneyim varmı yokmu. Yani ben aylar önce gördüğüm Haldız motosiklet teknik servisine ve o atöylede motosikletimin motorunu yeniletmek istemezdim. Hiç üşenme db ye git. Mutlaka memnun kalırsın. Db de yenilettiğimiz cbf 150 nin motoru 10 numara oldu. Yağ yakma sıfır ve motor performansı çok çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------
Mr.Smith adlı üyeden alıntı
bugün cbfle ufak bi şehir turu yaptık. karamürsel d.dere gölcük civarında dolaştık biraz. totalde 55 km olmuş 1-2 saat civarında. benim için güzel tecrübe oldu. alışıyorum giderek.
Kocaeli' nin neresindensiniz ? Ben Karamürsel deyim.
-
05 Mayıs 2014, 11:18
#35024
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben oraya cbf 150 ye motor yaptırmak için senin yerinde olsam götürmezdim. Periyodik bakım için git sorun olamaz.. ama bence motor sıfırlama işini oraya hiç yaptırma. Motor sıfırlama düşünüyorsan hiç üşenme..hiç tereddüt etme. Ümraniye db motora götür. 5-6 ay kadar önce Haldız da arkadaşımın cbf 150 sinin bakımını yaptırmıştık. O zaman motordan çıkan yağı bile ölçmüyorlardı ve benim isteğimle çıkan yağ miktarı ölçülmüştü. Yağ yakmış mı. ne kadar yakmış vb. Böyle bi uygulamaları dahi yoktu periyodik bakım esnasında. Genç bi teknik servis elemanı vardı o zaman ki zaten atölye alet edevat techizat vb. gayet sade idi. O zaman belki eksikleri bile vardı. Şimdi bilemiyorum ama motor sıfırlama işi için bence yeterli deneyim varmı yokmu. Yani ben aylar önce gördüğüm Haldız motosiklet teknik servisine ve o atöylede motosikletimin motorunu yeniletmek istemezdim. Hiç üşenme db ye git. Mutlaka memnun kalırsın. Db de yenilettiğimiz cbf 150 nin motoru 10 numara oldu. Yağ yakma sıfır ve motor performansı çok çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------
Kocaeli' nin neresindensiniz ? Ben Karamürsel deyim.
Bende değirmendere de oturuyorum. Karamürsel de karabali caminin yaninda çalışıyorum bir ara görüşelim hocam tanışmış oluruz
-
05 Mayıs 2014, 13:16
#35025
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben oraya cbf 150 ye motor yaptırmak için senin yerinde olsam götürmezdim. Periyodik bakım için git sorun olamaz.. ama bence motor sıfırlama işini oraya phiç yaptırma. Motor sıfırlama düşünüyorsan hiç üşenme..hiç tereddüt etme. Ümraniye db motora götür. 5-6 ay kadar önce Haldız da arkadaşımın cbf 150 sinin bakımını yaptırmıştık. O zaman motordan çıkan yağı bile ölçmüyorlardı ve benim isteğimle çıkan yağ miktarı ölçülmüştü. Yağ yakmış mı. ne kadar yakmış vb. Böyle bi uygulamaları dahi yoktu periyodik bakım esnasında. Genç bi teknik servis elemanı vardı o zaman ki zaten atölye alet edevat techizat vb. gayet sade idi. O zaman belki eksikleri bile vardı. Şimdi bilemiyorum ama motor sıfırlama işi için bence yeterli deneyim varmı yokmu. Yani ben aylar önce gördüğüm Haldız motosiklet teknik servisine ve o atöylede motosikletimin motorunu yeniletmek istemezdim. Hiç üşenme db ye git. Mutlaka memnun kalırsın. Db de yenilettiğimiz cbf 150 nin motoru 10 numara oldu. Yağ yakma sıfır ve motor performansı çok çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------
Kocaeli' nin neresindensiniz ? Ben Karamürsel deyim.
ben ulaslidayim
Siz karamürselde nerdesiniz
Bende haldiza lastik taktirmayi dusunuyorum. Tavsiye etmezmisiniz
-
05 Mayıs 2014, 13:49
#35026
Kocaeli İl Temsilcisi
Mr.Smith adlı üyeden alıntı
Bende haldiza lastik taktirmayi dusunuyorum. Tavsiye etmezmisiniz
Ben lastikleri Haldızda taktırdım tavsiye ederim Ama lastikleri takmadan önce lastiklerin üretim tarihine bakın mutlaka .
-
05 Mayıs 2014, 13:58
#35027
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Ben lastikleri Haldızda taktırdım tavsiye ederim
Ama lastikleri takmadan önce lastiklerin üretim tarihine bakın mutlaka .
Hocam sokme takma 250yemi halletmistin birde balans vs yapiyorlarmi
-
05 Mayıs 2014, 15:53
#35028
Kocaeli İl Temsilcisi
Mr.Smith adlı üyeden alıntı
Hocam sokme takma 250yemi halletmistin birde balans vs yapiyorlarmi
Evet 250 tl tutmuştu işçilik almamışlardı . Balans yapıp yapmadıklarını bilmiyorum sormak lazım
-
06 Mayıs 2014, 04:15
#35029
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Evet 250 tl tutmuştu işçilik almamışlardı . Balans yapıp yapmadıklarını bilmiyorum sormak lazım
yanlış hatırlıyo olabilirim, bizim motorlara balans yapılmıyo diye biliyorum. emin değilim.
arkadaşlar bu arada 10bin km bugün devirdim.
nazar değdi.
lastiğe çivi battı.
eve kadar her benzincide hava basa basa geldim.
şuan inik gibi sabaha kadar dahada iner.
0 lastik mi alayım?
fitil mi yaptırıyım?
bana bilgi verir misiniz?
-
06 Mayıs 2014, 12:08
#35030
Kocaeli İl Temsilcisi
SULH adlı üyeden alıntı
yanlış hatırlıyo olabilirim, bizim motorlara balans yapılmıyo diye biliyorum. emin değilim.
arkadaşlar bu arada 10bin km bugün devirdim.
nazar değdi.
lastiğe çivi battı.
eve kadar her benzincide hava basa basa geldim.
şuan inik gibi sabaha kadar dahada iner.
0 lastik mi alayım?
fitil mi yaptırıyım?
bana bilgi verir misiniz?
Janta balans ayarı yapıyorlar kardeşim Geçmiş olsun , önce fitil dene küçük patlak varsa patlağı giderir . Ama patlak büyükse fitilde paklamaz zaten o zaman mecbur değiştircen lastiği
-
06 Mayıs 2014, 12:39
#35031
Mr.Smith adlı üyeden alıntı
ben ulaslidayim
Siz karamürselde nerdesiniz
Bende haldiza lastik taktirmayi dusunuyorum. Tavsiye etmezmisiniz
Ben Karamürsel de. Balık adasının karşısındaki sokaktayım. Sahile yakınım.
Haldızda lastik taktır. Sorun olmaz ama stoklarında dahi lastik olmayabilir. Lastik işinde siparişle çalışıyor olabilirler. İlk açıldığı zamanlar böyleydi. Belki şimdi stoklarında vardır. Bilemiyorum. Ama istediğin marka olmayabilir. İstersen bi telefon aç sor. Ellerinde varmı. Ne marka vb.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
SULH adlı üyeden alıntı
yanlış hatırlıyo olabilirim, bizim motorlara balans yapılmıyo diye biliyorum. emin değilim.
arkadaşlar bu arada 10bin km bugün devirdim.
nazar değdi.
lastiğe çivi battı.
eve kadar her benzincide hava basa basa geldim.
şuan inik gibi sabaha kadar dahada iner.
0 lastik mi alayım?
fitil mi yaptırıyım?
bana bilgi verir misiniz?
Müdür, çivi değiline fitil oluyor ama kısa bir süre sonra atar. Aman lastiği değiştirme, boşa masraf etme, oto lastik servisleri içten yama yapıyorlar.. OrJinal gibi çok ta sağlıklı oluyor. Büyük motorların bir tek lastiği 500-000 tl. Bunlar her patladığında lastik değiştirmiyorlar elbette. Lastiğini bi motosiklet tamircisine söktür. elde götür bi lastik sevisine.. içten yamanı yaptır. Motor tamircisine geri götür taktır. (Burada oto lastik servisleri, motosiklet lastiğini sök tak işçiliğini yapmıyorlar, benim bir kere başıma geldi ve böyle yapmam gerekti) Şu da var. lastiklerin duro ise.. bütçende uygunsa vesile olmuş olsun.. iyi bişey alırsın. O ayrı konu. Ama içten yama orjinal kadar sağlam oluyor. Bilgin olsun. Hiç bir patlakta fitil değil.. içten yama yapılmalı.
-
06 Mayıs 2014, 16:39
#35032
Mrb.arkadaslar dun 2012 model cbf150 aldim 130000km. zincir disli takimi cok kotu durumda hareket halinde zincir gerilip gevsiyor,buyuzden sanirim gaza yuklendigimde silkeleme yapiyor degistirdikten sonra anliycam sorunu,su an aklima gelen o ne marka zincir disli takimi alayim ne tavsiye edersiniz.
-
06 Mayıs 2014, 20:43
#35033
sinka251 adlı üyeden alıntı
Mrb.arkadaslar dun 2012 model cbf150 aldim 130000km. zincir disli takimi cok kotu durumda hareket halinde zincir gerilip gevsiyor,buyuzden sanirim gaza yuklendigimde silkeleme yapiyor degistirdikten sonra anliycam sorunu,su an aklima gelen o ne marka zincir disli takimi alayim ne tavsiye edersiniz.
http://i.hizliresim.com/38vNPr.jpg
Hocam hayirli olsun. Allah güle güle kullanmak nasip etsin. Hocam 1 sorum olacak 2012 model 130000 km mi yoksa yalnıs mi yazdin. O km de bu kadar temiz ise maşallah kullanan super bakmış
-
06 Mayıs 2014, 21:00
#35034
Kocaeli İl Temsilcisi
sinka251 adlı üyeden alıntı
Mrb.arkadaslar dun 2012 model cbf150 aldim 130000km. zincir disli takimi cok kotu durumda hareket halinde zincir gerilip gevsiyor,buyuzden sanirim gaza yuklendigimde silkeleme yapiyor degistirdikten sonra anliycam sorunu,su an aklima gelen o ne marka zincir disli takimi alayim ne tavsiye edersiniz.
http://i.hizliresim.com/38vNPr.jpg
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin kardeşim . Km'yi herhalde yanlış yazdın 130 binde cbf alınmaz çünkü . 13 bin herhalde
-
06 Mayıs 2014, 22:11
#35035
Kaca aldınız hocam. Hayırlı olsun kazasız binin. 2013 modeller internette bakıyorum en düşük 4850 ye var.
-
06 Mayıs 2014, 22:50
#35036
Hayırlı olsun para çoksa D.İ.D 428 128 Bakla X-ring al 184 lira olması lazım Fakat o zinciri alırsan bir daha ömrün boyunca değiştirmezsin tabi düzenlide bakarsan.
-
07 Mayıs 2014, 00:02
#35037
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Ben Karamürsel de. Balık adasının karşısındaki sokaktayım. Sahile yakınım.
Haldızda lastik taktır. Sorun olmaz ama stoklarında dahi lastik olmayabilir. Lastik işinde siparişle çalışıyor olabilirler. İlk açıldığı zamanlar böyleydi. Belki şimdi stoklarında vardır. Bilemiyorum. Ama istediğin marka olmayabilir. İstersen bi telefon aç sor. Ellerinde varmı. Ne marka vb.
hmm hocam merkezdesin yani. inşallah görüşürüz. sık sık geliyorum oraya.
bu lastik işini haldıza bizzat sordum. 250 işçilik dahil takıyorlar. michelin marka. bu hafta taktırıcam inşallah. stoklarında var. üretim tarihine takarken bakarız artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
sinka251 adlı üyeden alıntı
Mrb.arkadaslar dun 2012 model cbf150 aldim 130000km. zincir disli takimi cok kotu durumda hareket halinde zincir gerilip gevsiyor,buyuzden sanirim gaza yuklendigimde silkeleme yapiyor degistirdikten sonra anliycam sorunu,su an aklima gelen o ne marka zincir disli takimi alayim ne tavsiye edersiniz.
http://i.hizliresim.com/38vNPr.jpg
hocam hayırlı olsun güle güle kullanın. birde benim motorda silkeleme yapıyor. 5 vites 80-90 giderken vıy vıy vıy sallıyor motor silkeleniyor gibi geliyor ileri geri. ben balanstan şüphelendim. motoru orta ayakta 5. vitese çıkarıp lastiğe baktığımda atlama yaptığını gördüm. ben silkelemeyi buna bağlamıştım. şimdi lastik değişicem yine devam ederse zincirede baktıriyim demekki. sen zincir değişince düzelirse burdan yaz bizde bilelim sana zahmet.
-
07 Mayıs 2014, 00:02
#35038
sinka251 adlı üyeden alıntı
Mrb.arkadaslar dun 2012 model cbf150 aldim 130000km. zincir disli takimi cok kotu durumda hareket halinde zincir gerilip gevsiyor,buyuzden sanirim gaza yuklendigimde silkeleme yapiyor degistirdikten sonra anliycam sorunu,su an aklima gelen o ne marka zincir disli takimi alayim ne tavsiye edersiniz.
http://i.hizliresim.com/38vNPr.jpg
İyi günlerde kullan yeni motosikletini. Ben 70 bin km cbf 150 deneyimi yapmış bi kullanıcı olarak. orjinal zincir dişli gurubu haricinde ben orginli vb dahi tavsiye etmiyorum. Yetkili servisten orjinal zincir dişli gburunu al. keyfine bak. Ayrıca 13 000 km de zincirin o hale gelmesi için ya zincir bakımı ihmal edilmiş. gerçi ayarı yapılmadan itinasız yağsız, kuru kullanılmış. Ya çok fazla şehir içinde yoğun trafikte dur kalk kulanılmış. yada çok sert kullanılmış olmalı. Haricen 13.000 km de zincir dişli gubunu değişme ihtiyacı asla oluşmaz. Motor uygun şartlarda uzun yolda kullanılmış, şehir içi fazla görmemiş ise..zincirin o hale gelmesinin tek nedeni.. zinicir dişli grubu bakımına özen gösterilmemiş olmasındandır. Zincir dişli grubu temizlik ve yağlanması..gergi kontrolü önemsenmedne kullanılmış olabilir. Demem o ki.. marka arama. Oringli zincir alma.. Orjinal orjinal orjinal. mekanik ve yürüyen aksamda yan sanayi hiç bir malzeme tavsiye etmiyorum. 2011 de..senin gibi heves ederek aldığım oringli izncirim koparak yolda kaldığımda anladım bende bu konunun önemini. Ve bu oringli zinciri kullanırken çok fazla zincir sesi alıyordum. Orjinal zincir ne kadare sessizmiş meğerse. Piyasadaki çok orinli zincir bizim dişli gurubu ilke birebir uygun değil.. zincir dişli üzerinde oynuyor. tam dişliyi kapatmıyor.. Böyle olnca..zincirin metal alaşım özelliği ve kalitesi gereği esneme yapmıyor ama her an kırılma yada kopmaya gebe ve..dişlilere tam oturmadığı için görültülü çalışıyor. Bizim dişlilere bire bir uyan üzerinde oynamayan..dişlerle zincir arasında boşluk olmayan bi orginli zincir varsa al. Yamaha ybr 125 in orjinal orignli zinciri temin edilerek bizim motorda denenebilir. Motorum 40 binde..mevcut zincir dişli ile 10-15 bin daha kullanayım. böyle bi hareket düşünüyorum. Orjinal dişliler ve oringli orjinal ybr 125 zinciri. 2011 model ybr nin üzerinde bu zinciri incelemiştim. çok kaliteli bir zincir ve kullanan arkadaş hiç esnema yapmadığından bahsetşti. Mutlaka orjinalden farkjlı ve daha iyi olabilecğeini düşündüğün başka bi seçenek düşünüyorsan bu konuyu araştırabilirsin. ybr 125 in orj..oringli zincirinin bizim dişlilere uyabileceğini düşünüyorum. dene ve uyarsa al bence.
-
07 Mayıs 2014, 00:17
#35039
ethemm76 adlı üyeden alıntı
İyi günlerde kullan yeni motosikletini. Ben 70 bin km cbf 150 deneyimi yapmış bi kullanıcı olarak. orjinal zincir dişli gurubu haricinde ben orginli vb dahi tavsiye etmiyorum. Yetkili servisten orjinal zincir dişli gburunu al. keyfine bak. Ayrıca 13 000 km de zincirin o hale gelmesi için ya zincir bakımı ihmal edilmiş. gerçi ayarı yapılmadan itinasız yağsız, kuru kullanılmış. Ya çok fazla şehir içinde yoğun trafikte dur kalk kulanılmış. yada çok sert kullanılmış olmalı. Haricen 13.000 km de zincir dişli gubunu değişme ihtiyacı asla oluşmaz. Motor uygun şartlarda uzun yolda kullanılmış, şehir içi fazla görmemiş ise..zincirin o hale gelmesinin tek nedeni.. zinicir dişli grubu bakımına özen gösterilmemiş olmasındandır. Zincir dişli grubu temizlik ve yağlanması..gergi kontrolü önemsenmedne kullanılmış olabilir. Demem o ki.. marka arama. Oringli zincir alma.. Orjinal orjinal orjinal. mekanik ve yürüyen aksamda yan sanayi hiç bir malzeme tavsiye etmiyorum. 2011 de..senin gibi heves ederek aldığım oringli izncirim koparak yolda kaldığımda anladım bende bu konunun önemini. Ve bu oringli zinciri kullanırken çok fazla zincir sesi alıyordum. Orjinal zincir ne kadare sessizmiş meğerse. Piyasadaki çok orinli zincir bizim dişli gurubu ilke birebir uygun değil.. zincir dişli üzerinde oynuyor. tam dişliyi kapatmıyor.. Böyle olnca..zincirin metal alaşım özelliği ve kalitesi gereği esneme yapmıyor ama her an kırılma yada kopmaya gebe ve..dişlilere tam oturmadığı için görültülü çalışıyor. Bizim dişlilere bire bir uyan üzerinde oynamayan..dişlerle zincir arasında boşluk olmayan bi orginli zincir varsa al. Yamaha ybr 125 in orjinal orignli zinciri temin edilerek bizim motorda denenebilir. Motorum 40 binde..mevcut zincir dişli ile 10-15 bin daha kullanayım. böyle bi hareket düşünüyorum. Orjinal dişliler ve oringli orjinal ybr 125 zinciri. 2011 model ybr nin üzerinde bu zinciri incelemiştim. çok kaliteli bir zincir ve kullanan arkadaş hiç esnema yapmadığından bahsetşti. Mutlaka orjinalden farkjlı ve daha iyi olabilecğeini düşündüğün başka bi seçenek düşünüyorsan bu konuyu araştırabilirsin. ybr 125 in orj..oringli zincirinin bizim dişlilere uyabileceğini düşünüyorum. dene ve uyarsa al bence.
ethemm76 bizim motorlar bu silkeleme mevzusunu neden yapıyor peki? bu konuda bişey diyebilirmisin?
benim dediğim gibi lastik atlamasındanmı yoksa arkdaşın dediği zingirden de yapabilirmi? bana baya silkeliyor gibi geliyor hızlı giderken. bu arada arka amortisör ayarı 2 de.
-
07 Mayıs 2014, 00:26
#35040
Kocaeli İl Temsilcisi
Bugün Honda Haldızda motorumun ön jantına balans ayarı yaptılar . Bir yerine iki tane küçük demir parçası taktılar balansmış . Gidonu bırakınca gidon titriyordu ama memnun kalmazsam jant değişimi talebinde bulunabilirmişim .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler