Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Mart 2014, 00:57
#34721
gün itibari ile yaptığım 250 km lik gezi ile rodajım km olarak tamamlanmıştır 1000 km rodaj bakımında motora neler yapılacak yaklaşık maliyet ne kadar tutar ??
Reklamlar
-
31 Mart 2014, 02:18
#34722
soa adlı üyeden alıntı
gün itibari ile yaptığım 250 km lik gezi ile rodajım km olarak tamamlanmıştır 1000 km rodaj bakımında motora neler yapılacak yaklaşık maliyet ne kadar tutar ??
20 ile 30 arasında birşey tutuyordu hatırladıgım kadarıyla. Yağ değişir, zincir gergine bakıp zincir yağlanır, lastiklerin hava basıncı yerinde mi onu kontol ederler. Yani; yağı değiştirip, sağına soluna bakıp yolluyorlar.
Muhammed Karayama
542 718 0324
0 RH (+)
-
31 Mart 2014, 11:43
#34723
Ezio41 hocam eğitimdeki lastikler fabrika lastikleri mi?
-
31 Mart 2014, 14:42
#34724
Kocaeli İl Temsilcisi
mustbe adlı üyeden alıntı
Ezio41 hocam eğitimdeki lastikler fabrika lastikleri mi?
Yok fabrika çıkış lastikleri değildi genel olarak IRC falan vardı yarı yol yarı arazi lastiği tarzında . Kaliteli lastik yoktu ama gördüğüm kadarı ile
-
31 Mart 2014, 17:56
#34725
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Yok fabrika çıkış lastikleri değildi genel olarak IRC falan vardı yarı yol yarı arazi lastiği tarzında . Kaliteli lastik yoktu ama gördüğüm kadarı ile
1 gün teorik ve pratik. Yaptiniz resimlerden anlasilan. 2.gün ne yaptiniz kardeşim pratiğe devam mi
-
31 Mart 2014, 21:40
#34726
Kocaeli İl Temsilcisi
soa adlı üyeden alıntı
1 gün teorik ve pratik. Yaptiniz resimlerden anlasilan. 2.gün ne yaptiniz kardeşim pratiğe devam mi
2. Gün yoktu kardeşim . Bizimkisi bir günlük kurstu ücretsiz . Honda motorsiklet satin alanlara verilen özel bi kurs diyelim ama temel teorik şeyleri gosterdiler . Parali olarak gitmenizi tavsiye etmiyorum . Hocalar alakasiz çünkü hepsi ayri bi havadalar . Ama ömrü boyunca vitesli motor nedir bilmeyenlere tavsiye ederim . Ama vitesli surmesini bilenlere baska bir kursu denesinler derim şahsen ....
-
31 Mart 2014, 21:59
#34727
Ezio41 adlı üyeden alıntı
2. Gün yoktu kardeşim . Bizimkisi bir günlük kurstu ücretsiz . Honda motorsiklet satin alanlara verilen özel bi kurs diyelim ama temel teorik şeyleri gosterdiler . Parali olarak gitmenizi tavsiye etmiyorum . Hocalar alakasiz çünkü hepsi ayri bi havadalar . Ama ömrü boyunca vitesli motor nedir bilmeyenlere tavsiye ederim . Ama vitesli surmesini bilenlere baska bir kursu denesinler derim şahsen ....
Bakalım bu hafta sonu bende gidicem görücez.
Bugün haldızlarda rodaj bakımını yaptırdım 34 lira tuttu hayırlısıyla rodajı da bitirdik.
-
31 Mart 2014, 22:17
#34728
Kocaeli İl Temsilcisi
soa adlı üyeden alıntı
Bakalım bu hafta sonu bende gidicem görücez.
Bugün haldızlarda rodaj bakımını yaptırdım 34 lira tuttu hayırlısıyla rodajı da bitirdik.
Kocaelinde misin sende ? benim rodaja 350 km falan kaldı . para verip gitme sakın 1. eğitime tavsiye etmem ama haldız bedavaya yolluyor 1 günlük eğitime ona gidebilirsin
-
31 Mart 2014, 22:34
#34729
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Kocaelinde misin sende ?
benim rodaja 350 km falan kaldı . para verip gitme sakın 1. eğitime tavsiye etmem ama haldız bedavaya yolluyor 1 günlük eğitime ona gidebilirsin
Aynen değirmendere deyim...
-
31 Mart 2014, 23:47
#34730
İyi kötü motosiklet kullanan biri Güvenli Sürüş 1'i tercih etmemeli zaten.
Ben de 7-8 nisan için rezervasyon yaptırdım güvenli sürüş 2 için. Nakit para olunca sıkıntı. Denkleştiremezsek iptal olacak.
-
31 Mart 2014, 23:54
#34731
arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum
-
01 Nisan 2014, 00:59
#34732
Kocaeli İl Temsilcisi
OSİMAN adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum
Evet Haldızdan aldım . 5200 tlye aldım plaka ruhsat hariç ama 2 nisanda zam gelicek tekrar honda motorlara . Şuan ki güncel fiyatı 5390 tl plaka ruhsat hariç
-
01 Nisan 2014, 10:09
#34733
OSİMAN adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum
bende sofuoğlundan aldım hocam 5390'a Kredi kartına taksitle aldım. 400 peşin verdim 5000 i 9 a böldüler. ama 1 daha zam gelecek fiyatlara...
-
01 Nisan 2014, 10:40
#34734
aslında zam yerine indirim gelmesi lazım fiyatlara,çünkü honda en son zam yaptığında dolar 2.30 seviyesindeydi,şuan 2.13ten işlem görüyor ve hızla aşağıya gidiyor ama malesef ülkemizde fiyata yansıtılan kur farkı asla geri alınmadığı için kazanan yine satıcı oluyor.
-
01 Nisan 2014, 18:31
#34735
2.el alınır o zaman yaa.para biriktirmek lazım.
-
02 Nisan 2014, 00:45
#34736
Arkadaşlar rodaj biteli 100 km kadar oluyor rodajda hiç sıkıştırmadığım için dikkat etmemişim ama 5 bin devirden sonra (bazen 7 bin devirden sonra) devir saati sapıtıyor. Ama her zaman olmuyor nadiren daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
-
02 Nisan 2014, 01:19
#34737
Bunu Biliyormuydunuz?
Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.
-
02 Nisan 2014, 01:36
#34738
İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı
Bunu Biliyormuydunuz?
Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.
http://i.hizliresim.com/w19LkD.jpg
bazen devri yükseltmeden vites değşiştiriyorum hızlanmam zaman alıyo ama devri yükseltip vites değiştirince sanki daha güçlü bi motor kullanıyomuşum gibi oluyo. bu his anlattıklarından dolayı olabilir. ben başka motor kullanmadığım için bilmiyorum fakat devri yükseltip vites değiştirmek zaten mantıklı olan diye biliyorum.
-
02 Nisan 2014, 02:08
#34739
soa adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar rodaj biteli 100 km kadar oluyor rodajda hiç sıkıştırmadığım için dikkat etmemişim ama 5 bin devirden sonra (bazen 7 bin devirden sonra) devir saati sapıtıyor. Ama her zaman olmuyor nadiren daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
Çok ilginçmiş ya. CBF'te değil, genel olarak motorlarla ilgili hiç karşılaşmamıştım böyle bir görüntüyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
Bu arada, benim göstergenin de en sonunda ampulü kesti. Daha önce söküp takma tecrübem olduğu için ben yapacağım bunu. Nasıl bir ampul kullanıyoruz göstergede bilen var mı ?
2.si; benim motorun 8000 bakımı geldi. Bugün D&B motoru aradım; ne kadar tutuyor bakım diye. Hani extra olarak hava filtresi ve buji değişirse 120-130 civarında birşey tutar deyince, zaten niyetim yoktu bakımı serviste yaptırmaya şimdi hiç kalmadı. 130 lira ücret mi alınır len
3.sü; daha önce yedek parça ihtiyacı olan kişilere sesleniyorum.. Nerden alıyorsunuz veya nerden almalı yedek parçaları ? Bir kaç tane parçaya ihtiyacım varda..
Ya arkadaşlar birde; motoru aldığımızda yanında verdikleri aletlerin içerisinde bujiyi çıkartmak için gerekli olan anahtar var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı
Bunu Biliyormuydunuz?
Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.
http://i.hizliresim.com/w19LkD.jpg
Bilgi bilgidir. Vesselam.
Ben genel olarak 6-7bin devir arası değiştiriyorum vitesi.Bugüne kadar hiç yağ yakma problemi ile karşılaşmadım. Yedek depoya geçene kadar ise ort:320 km yol gidiyorum. Daha üst devirlere çıkarsam muhtemelen benzin sarfiyatı artar; aralıksız uzun kullanımlarda da muhtemelen yağ yakma problemi ile karşılaşılabilir. Keza, olması gerende bu gibi sanki.
Muhammed Karayama
542 718 0324
0 RH (+)
-
02 Nisan 2014, 02:34
#34740
bende yedeğe inmeden ortalama 320 km yapıyorum. ve üst devir kullanıyorum. öğrenci yıllarımda motorla çalıştığım için ybrnin üstünde 40 bin km tecrübem var. cbfde bir 20 bin var. aslında vurgulamak istediğim iki motorun çalışma prensiplerinin farklı oluşuydu. ybr, apache çok farklı. cbfnin iki katı pistonları var. cbfnin kullanımı bu, büyük piston = tork. kısa ve hareket mesafesi uzun olan piston = üst devir. yağ yakma konusundada nasıl sürerseniz sürün cbfnin yağ yakma olasılığı hep vardır. düşük devir sürüp belki belli belirsiz fark olabilir ama motorun ömrü konusunda çok akil olmaz.
Sadece sürerim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)
Bu Konudaki Etiketler