"Ne sağdan ne soldan, Atatürk'ün çizdiği yoldan..."
Motoru Aldığımdan beri hep yağmur çamur doğru düzgün binemedim. Dün ilk defa güneş yüzünü gösterince atladım yola izniğe. YBR den sonra çok konforlu geldi cihaz. Marmara ve iznik manzarası bir 2 kare.
Karamürsel tepelerinden Marmara manzarası
İznik gölü manzarası
arkadaşlar 2 ürünü 130 tl ye verecegim.isteyen olursa
soft yan çanta körüklü(1 kez kullanıldı)iç hacmi çok geniş
uzun tur camı siyah
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...7222230/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...4233619/detay/
Arkadaşlar motor rodojdayken sırf şehir içinde dur kalk yapa yapa mı 1000 km ye kadar sürecez yoksa . kocaelinden istanbula ufak geziler yaparak rodajı doldurmak motor için uygun olur mu ? . kitapçıkta ilk 500 km boyunca yarım gazı geçmeyin diyor . ama serviste 1000 km boyunca yarım gaz artı 5000 5500 deviri geçme diyorlar . 5000 bin devirlerde 5. viteste 60 65 km hızlara çıkıyor normal mi sizce ?
tüm rodajı şehir içinde yapman gerekiyo. bol vites geçişleri devamlı farklı devirlerde gitmen gerek. ilk yağınıda zamanı geçmeden değiştir hocam. bildiğim şeylerde yardımcı olabilirim varsa sormak istediğin buyur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
yani hocam diyosun ki 30 liralık benzin alırken 100 liralık benzin aldığını düşün.
o kötüymüş. fark ediceğini tabi ki biliyodum ama 3 katıda beni zorlar. sonuçta yazın veya sadece haftasonu motora binen insan değilim
[QUOTE=SULH;3294470]tüm rodajı şehir içinde yapman gerekiyo. bol vites geçişleri devamlı farklı devirlerde gitmen gerek. ilk yağınıda zamanı geçmeden değiştir hocam. bildiğim şeylerde yardımcı olabilirim varsa sormak istediğin buyur.[COLOR="Silver"]
Honda bayii ilk bakıma 1000 kmde gel dediler 1000 kmdeyken yağ değişimi yapıcaklarmış . yağ değişimi rodajdayken 1000de değişmesi normal mi ?
Rodaj diye tabir edilen şey, 2000km'lere kadar devam eder normalde. Ama bunun ilk 1000km'si çok çok önemlidir tabikide. İlk bakım zamanı olan 1000km'de yağın değişmesinin sebebi; 0'dan 1000km'ye kadar geçen süre boyunca motor bloğunda yağın içine düşen demir parçacıklarının daha fazla durup silindire zarar vermesini engellemektir. Ayrıca, motorun ilerleyen zamanlardaki performansı, dayanıklılığı v.s durumları ilk 1000km deki kullanıma bağlıdır.
Şu rodajı nerde yapacağın hususuna da değinmek istiyorum ben. Herkesin ortak tavsiyesi; bol bol vites değiştir, yüksek devirlere çıkma gibi devam eder.
Ama;
Benim için problem olmaz, ben yarım saatlik - 1 saatlik sürüşler halinde gerekli uyarılara dikkat ederek(bol bol vites değiştirmek, motoru kompresyona sokmak, yüksek devirlere çok çıkmadan) kullanabilirim diyorsan; Bırak Kocaeli'ni, Ankara'dan bile gelsen problem olmayacağı kanaatindeyim. Sonuçta o gazda senin elinin altında, debriyaj da.. Örnek veriyorum; Ben 150km hız ile giderim yarım saatte Gebze'den buraya gelirim. Sen 60la, sık sık dinlenerek 3 saatte gelebilirsin. Motoru nasıl kullandığına dikkat ettikten sonra, mesafenin hiç önemi yok. Şehir içinde yap denmesinin sebebi; dur-kalklar, sık sık vites değiştirmeler trafiğin akışına göre kendiliğinden olacaktır zaten. Aynı mantıkla şehirler arası yolda da kullanılabilir.
***E-5 düşük süratte kullanmak için çok fazla uygun bir yol.
Hızına göre vites küçükse, gazı bıraktığın an kompresyona düşer zati , ama bu uzuuuun vadede zararlıdır
bişey sormak ıstıyorum bn yenı cbf aldm 700km de kontağı cevirince kısa far + park yanıyo - motoru calıstırmadan .
herhangı bı dugmesı olmadıgından sabah aksam yanacagını dusunuyorum Normalmidir?
kontağı çevirme sende kapalı tut
her çalıştığında yanar o lambalar
İlk motoru aldığımda bende 6 bin deviri pek geçmemeye çalışmıştım.
motor freni olmadan motor durmaz yüksek devirlerde olmadıktan sonra motor frenini uygulayabilirsiniz . her vites atışınızla beraber biraz gaz verin . internette videoloar var bununla ilgili . böylece arka frenide kısmi olarak kullanabilir fren mesafenizi azaltırsınız hem hemde kompresörden ek fren sağlanır.
İşte doğru bildiğimiz yanlışlardan biri..
Motosikleti otomobil ile karıştırmayın:
Zincir tahrikli motosikletlerde motor freni, zincir ve dişlilere ek yük binmesine ve zarar görmesine, dolayısıyla bu parçaların ömrünün normalden çabuk bitmesine sebep olduğu gibi, sanılanın aksine frenaja katkı da sağlamaz; bunun yerine motor hem gitmeye hem de durmaya çalıştığından, fren zamanını da uzatıp, balataların aşınmasını da hızlandırır.
İşin doğru şekli, frenajlarda sadece debriyaj ve fren kullanmak; yavaşladıkça direnç en minimum seviyede kalacak şekilde vitesi küçülterek, motor durduğunda doğru viteste olmaktır.
barkının 3 tane videosu var frenle ilgili oturun izleyin daha bilemediniz kendisine mesaj atın sorun.
arkadaşlar dün akşam gezerken eve dönmeye karar verdim. taksimden eyübe gidiş istikametinde giderken sahil kenarında 6 7 tane genç havlayıp kaldırımdan yola atladılar. korkutmak istediler. Allah'a şükür düşmedim bişey olmadı.
hep ileriye bak derler ya işe yaradı
baktım grup genç beni gördüler biri diğerine omuzuyla uyardı, öndekiler arkaya baktı gülüştüler. koca caddede bi tek ben varım ve hepsi konuşmayı bırakıp ileri doğru baktılar. dedim bunlar bişey yapacak. içimden de geçiriyorum inşallah pet şişe filan atmazlar tekerleğe.
ucuz atlattım ama onu farketmeyen ve panik olmaya meyilli biri düşebilirdi çünkü hızlı olmasaydı bacağımı tutacaktı şerefsiz.
aman dikkat edin.
Birşey sormam gereken bir durum söz konusu değil; yukarıda yeterince açık anlatmışım zaten. Barkın kardeşimin videolarında da bundan farklı birşey olmadığına eminim.
Burada senin yanılgıya düştüğün nokta, "motor freni olmadan motor durmaz" mantığıdır. Bal gibi de durur. Misal "Panik fren" nedir bilir misin? Vites küçültmeye vaktin yoktur ve ön-arka freni kombine olarak ezerek durmak zorundasındır. Neyse, panik freni de olayın dışında tutarsak, normal frenlemede motor frenini sadece yavaşlarken düşük devirlerde kullanıp (bu sayede tahrik elemanlarına en az direnç uygulanarak) kullanıp, durmak için ise frenleri kullanmak gereklidir.
İlk mesajımı da dikkatli bir şekilde bir kez daha okursan, anlatmak istediğimi anlayacağına eminim.
Ben motor freni kullanmadan duruyorum daima . Bazen dik bayırlardan inersem 2. veya 3. viteste iniyorum doğal olarak bayırları daha yavaş hızla iniyorum . normal yollarda ışıklarda duracağım zaman devamlı debriyaja basarak kas kesip fren yaparım , hızıma görede vitesi düşürürüm . kasislerden geçerkende motoru 2. vitese düşürerek kalkıyorum .
Şu an bu konu içerisinde 52 kullanıcı var. (0 üye ve 52 misafir)