2012 de ilk motorum yamaha ybr esd idi sıfır almıştım..çok sağlamdı motor ..
fakat ilk zamanlar vites sorunu vardı biraz... vitesleri kemikli ve takılıyordu...2 den 3 e geçerken falan...ve her servise gidişimde debriyaj kolunun gevşemesini sıktırmakdan bıkmıştım...ama ilk motorum olduğundan bunları asla kafama takmadım.. ve satmamın sebebi de olmadı.
servis 2000-3000 km den sonra düzelir demişti ve gerçekten düzelmişti...ondan sonra sorun çıkmadı hiç..sonra biraz büyük motora geçmek için motoru 6000 de sattım....ondan sonra berbat bi çinli motora bulaştım....büyük hataydı ama ondan da kurtuldum şükür... ve en son honda cbf 150 aldım.
şimdi özellikle bu konuyu irdelemek adına söylemek isterimki.. istanbul pendik de ikamet ediyorum ve buralarda her kuryenin altında özellikle cbf 150 var...nedir anlamadım ama yamaha ybr 125 asla görmüyorum altlarında..hepsi cbf 150... sanırım biraz büyüklüğü, atikliği , az yakmasından , ve honda gibi kurumsal bir firmanın arkalarında oluşundan dolayı seçimleri bu yönde sanırım...yoksa ybr ye göre parça fiyatı,peryodik bakımı daha pahalı hondanın...
dediğim gibi bu kadar şeyden sonra honda cbf 150 nin yağ yakması , parça ve servis ücretinin ybr ye göre fazlalığına ve parça kalitesinin düşüklüğüne rağmen bu kuryelerin altında neden bu motor var bunu irdelemek lazım...kimse istemez sıfır motorun 5000-6000 den sonra çeşitli sıkıntılar çıkarıp hastalanmasını....sinir bozucu.... bırakın motoru , motorculukdan soğutan bir durum ..
motorum şu anda 250 km de daha ve şu ana kadar memnunum... yakıtıda ybr kadar az yakıyo rodajda olmasına rağmen..
memnunum dedim ama daha başındayım olayın tabi bunu deneyimleyerek göreceğim ilerleyen zamanlarda ama bir çinlinin vereceği hasarı , olaydan soğumayı vereceğini sanmıyorum...parasıyla rezil olan insanlardan olmam inşallah çünkü daha önce yaşadım bu durumu..
özellikle son motorum olan çinli motorumdan sonra cbf 150 den elbetteki memnunum
..zamanında adi bir motoru almanın ve başına gelen bir sürü sorunun açıklaması "ne kadar ekmek o kadar köfte" oldu..ve bu lafdanda hep nefret ettim...
yani o zamanlar kaliteli büyük cc li bir motor alamadığım için 250 likler içinde çinli bir motora bulaşmamın bedeli , yolda kalmak , egsozun otobanda yere düşmesi , sinyallerin her hafta patlaması , motorun sürekli teklemesi ve stop etmesi vs....olmuştu benim için..
hondada bunların olacağını sanmıyorum... ama bunu deneyip göreceğim tabi..
genede ybr kadar stabil kalitede bir motor olmasa bile 10 üzerinden 9 u hak edecek bir motor cbf 150...kuryelerin altında olmasınada şaşmayın..ybr leri görmüyorum artık kuryelerin altında...
bu arada o çinlği motora puanım 3 olurdu :D düşünün...
neyse hayat da her olayda elbetteki bir şans faktörü var...sıfır hayabusa alıp bile sıkıntı yaşayıp canı sıkılanlar vardı bu forumda
ybr ile mutlu olmana sevindim e-tekin kardeşim... çektiğin sıkıntılara da üzüldüm ama geçti gitti.. kötü deneyimlermiş senin için...
tekeriniz düz bassın