Fatih Kardeşim; Faruk Ustam;
Bu gün Konşuk ve Güngör motorla konu ile ilgili görüştüm, yalnızca segman değişimi ile ilgili, ok keçe ve segman temin edebilirsiniz diyorlar ama iki serviste, abi yağ yakmanın, segman kaynaklı olduğunu nereden biliyorsun, ya değişim ihtiyacı olan parça piston veya silindir ise dediler. Boş yere sök tak edip birde masraf edeceksin dediler. Sökülüp bakılması lazım, değişme ihtiyacı olan parçaya ona göre karar verilir dediler. Dolayısıyla ben şimdilik bu çalışmadan vazgeçtim. En kötü 2014 sezonuna kadar böyle devam edeyim, idare edeyim diyorum. 5-10 bin km arası daha yapayım. bi 50 bini göreyim diyorum. Zaten anlamadım, dün motorun bi performansını deneyeyim dedim. 110 km-h a açıkabildim düzde. Yağ yakma tespitimni de 10-40 yarı sentetik bi yağ ile yapmıştım. Yani 1000 km de 350 gram yağ yakma gözlemim 10w-40 Elf marka yarı sentetik yağda oldu, gerçi servisler 10w-30 yağ koyuyorlar şimdilerde yaz kış demeden, dolayasıyla elbette bu kadarda olsa 10w-40 ta dahi yakmamalı ama. ben şimdi 15-50 tam sentetik mobil koydum, tüketimim biraz düşse bi sene kadar daha idare derim. Aslına baklarsanız tek sıkıntı, yağ yakma kaynaklı yakıt tüketiminin fazla olması. Haricen yağ ilevali kullanmak halen mümkün. Tek zahmet 600-700 km de bir yağına bakıp eksiğinin tamamlanma ihtiyacı olması, bu km yide her gün yapmadığım için sorun hissettirmiyor. Yağ değişimi haricinde 1 lt yağ ilavesi ile 3000 km gidebiliyorum halazırda. Tekrar bi depoyu adam gibi silme yapıp bir depo ile kaç km performansı deneyeceğim. 310-320 felkan bile yaptırabilsem, şimdilik yeter aslında..
Şimdi bebek olacak, biraz masraflar arttı, belkide artmaya devam edecek. Elim az bollaşsın, bi sene sonra felan veya 2014 sezon başı atarım db maturun önüne, ne gerekiyorsa yap derim. Kranksa krank, silindir piston segmansa, neyse yani, 1000 km de yarım lt yağ yakane kadar, durmak yok, gezmeye devam
Yardımcı olmak isteyen ark..lara tekrar teşekkür ediyorum.