Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Ağustos 2013, 23:55
#33581
Selamlar bursa afyon arasi yol geldim bu gun sag selamet.motor 290 km de yedege gecti.yine cok yav anlamadim bi turlu .motor 3500 km de iki kisi canta dolu .80 km suratide gecmedim.o kadar subap ayari hava filtre degistim.bujj karburator ayari yine fazla gibi yakit
Reklamlar
-
09 Ağustos 2013, 00:40
#33582
engindmn adlı üyeden alıntı
Selamlar bursa afyon arasi yol geldim bu gun sag selamet.motor 290 km de yedege gecti.yine cok yav anlamadim bi turlu .motor 3500 km de iki kisi canta dolu .80 km suratide gecmedim.o kadar subap ayari hava filtre degistim.bujj karburator ayari yine fazla gibi yakit
bence sıkıntı yapmaya gerek yok uzun yolda yakıt artıyor,hem 2 kişi hemde sürekli yüksek devir motorun çok yakmasını sağlıyor...heleki orjinal 43 dişli varsa uzun yolda 80de bile yüksek devirde gidiyorsunuz,arkaya 42 dişli taktığında 290 km 300 kmyi geçecektir...
ben tek kişi uzun yol ortalama hız 90 km 2.8 litre yaktım...
başka bir zaman ortalama hızım 100 sollamalarda 110 motor 3.3 litre yaktı...benim bu sürüşüm senin artçılı ve 43 dişli ile yaptığın sürüşe benziyor ve yakıtta aynı oluyor
cbf için uzun yolda 2 kişi yakıtı arttırır,42 dişli takıp uzun yola tek çıkarsanız 3 litrenin altına inmek mümkün...
-
09 Ağustos 2013, 00:59
#33583
engindmn adlı üyeden alıntı
Selamlar bursa afyon arasi yol geldim bu gun sag selamet.motor 290 km de yedege gecti.yine cok yav anlamadim bi turlu .motor 3500 km de iki kisi canta dolu .80 km suratide gecmedim.o kadar subap ayari hava filtre degistim.bujj karburator ayari yine fazla gibi yakit
Segman değiştirmelisin. 270 km de kaldığım oldu, segman değiştirdim, 355 km yaptım.
-
09 Ağustos 2013, 01:27
#33584
farcob adlı üyeden alıntı
Segman değiştirmelisin. 270 km de kaldığım oldu, segman değiştirdim, 355 km yaptım.
faruk abi bu ne yaw 3000km de motora sekman değişirsek biz neden honda aldık ben böyle işin amk
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
09 Ağustos 2013, 18:18
#33585
Merhaba. Arkadaşlar hangi marka yağ kullanıyorsunuz. Bu motora en uygun yağ hangisidir? Ben ilk değişimde castrol 10'40 ikinci değişimde elf marka 15'40 koydum. Motorum 3000'de. Bu arada günde 3 saat aralıksız motor kullanıyorum. 1-2 ve 3.vitesi genelde kullanıyorum şehir içinde. Fazla ısınıyor zorlanıyor. Ona göre bir seçim yapmam gerek
-
09 Ağustos 2013, 21:48
#33586
honda nın yeni yağı çıktı 10 30 biraz fazla ısınır ama her kullanıcı memnun
-
09 Ağustos 2013, 22:00
#33587
F54 adlı üyeden alıntı
honda nın yeni yağı çıktı 10 30 biraz fazla ısınır ama her kullanıcı memnun
bende memnunum tavsiye ederim,cbr 250 topic'inde arkadaşın biri;alt devirlerde motora güç geldi demiş,bunu cbfte bile yaşadım 2-3 viteste yokuşlarda torku arttı hissedilir derecede...ama ince yağ bunun tadı kışın çıkar..
-
09 Ağustos 2013, 22:10
#33588
yaz kış aynı numara yağı koysan biraz sıkınt olur malum zırt pırt yağ numara değişimini marka lar tavsiye etmiyor bilimsel bi açıklaması vardır elbet...
-
10 Ağustos 2013, 01:04
#33589
Cbf 150 fabrikasyon yağ eksiltmesi varsa (bazı cbf ler fabrika çıkışlı yağ eksilttiği halde bazıları eksiltmiyor), bir depo ile yedeğe ne yazık, ne kadar sakin kullanılırsa kullanılsın ki 280-300 km geçiyor, yağ yakmayan cbf lerde bu 400 km lere kadar yaklaşıyor, benim motorda da fabrikasyon yağ yakma var.. 2011 model ve 36 bin km deyim. Yağ değişimi haricinde yağ ilaveli kullanıyorum, fakat dediğim gibi.. en son denememde tek kişi ve 80-90 km/h seviyelerini asla geçmediğim halde 290 km de yedeğe geçti. Ayrıca yağ eksilten cbf lerde hissedilir seviyede, eksiltmeyen cbf lere göre performans kaybı var. Mesela benim motor 100-105 km/h ı genelde geçmez ve ivmelenme de yağ eksilten cbf lere nazaran biraz zayıftır. Ama yağ yakmayan cbf 150 ler 110-115 km/h gibi hızlara genelde ulaşabilmekte.
Önemlisi şu, hadi böyle kullanıyoruz diyelim. Fakat genelde 300 km nin altında yedeğe geçen arkadaşlarda yağ yakma oranı fazla olabilir, motor yağ seviyelerini sıklıkla kontrol edip ilavelerini ihmal etmesinler.. Az benzin yakmaya çalıştırarak deneme yapma, test etme esnasında.. motor yemekte söz konusu olabilir, bu konuya dikkat etmekte fayda var. Bende önümüzdeki sezon motor yeniletmeyi düşünüyorum. Hem daha iyi yakıt tasarrufu ile kullanmak adına, hemde diğer cbf lere nazaran çekiş ve max. hızının düşük kalması hoşuma gitmemeye başladı.
Bilgi: Yağ yakma oranım 2000 km de 300-400 gram seviyelerinde.
Fazla yakıt tükten cbf lerde sorgulanaması ve önemsenmesi gereken ilk husus bu bence, motorda yağ yakma var mı yok mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
honda nın yeni yağı çıktı 10 30 biraz fazla ısınır ama her kullanıcı memnun
10-30 yağı bende gördüm Kocaeli Haldız, bi arkadaşın cbf ine 10-30 la yağ değişimi yaptı, bi şikayeti yok ama, ne biliyim, o kadar ince yağ ilede motoru bu sıcaklarda kullanmak, hele de uzun süre yüksek devirlerde sürüş yapmak, pek içime sinmeyebilir. Ayrıca vites geçiş kalitesi genelde kullandığımız diğer yağlardan düşük olacaktır diye düşünüyorum, fakat bu yağ ile motor, diğer yağlara nazaran mutlaka çok daha performanslı çalışacaktır. Yani bi yağ kazanın içinde yüzmeye çalışmak var, bi su kazanında yüzmeye çalışmak var. Daha ince yağ içinde çalışan krank ve diğer mekanik parçalar, kalın yağa göre daha serbest hareket edebildiklerinden 10-30 ve 10-40 yağ, 15-50 ye nazaran daha performanslı bi çalışma sergileyebiliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
Serdarom adlı üyeden alıntı
Merhaba. Arkadaşlar hangi marka yağ kullanıyorsunuz. Bu motora en uygun yağ hangisidir? Ben ilk değişimde castrol 10'40 ikinci değişimde elf marka 15'40 koydum. Motorum 3000'de. Bu arada günde 3 saat aralıksız motor kullanıyorum. 1-2 ve 3.vitesi genelde kullanıyorum şehir içinde. Fazla ısınıyor zorlanıyor. Ona göre bir seçim yapmam gerek
Motor fazla ısınıyor derken, bu tespitindeki ölçüt nedir ? Neyi kaideye alarak mesela, motorun fazla ısındığını düşünüyorsun, motor zaten 10-15 dk da çalışsa hiç bir aksamına dokunamayacağın kadar ısınacaktır. İnce yağ çabuk ısınır, çabuk soğur. Bu bi gerçek. Motoru bahsetmiş olduğun şartlarda kullanıyorsan bence 15w-50 tam sentetik bi yağ tercih etmem uygun olur diye düşünüyorum.
-
10 Ağustos 2013, 03:34
#33590
bugün ortalama 600 kilometreyi devirdim ve azar azar hızlanmalara başladım.
kilometre göstergesi navigasyona en yakın motorum bu oldu. ortalama 5km lik bir sapma var.
navigasyonumda en fazla 107 km/h hızı gördüm. kilometre saatimde 110 nu az bişi geçtim. sanırım bundan daha fazla ahım şahım bir hızı olmayacak çünkü yokuş aşagı idim. düzde de 100 diyor. bakalım 1000 km ye gelince değerler ne olacak. yağ konusunda da şu an için eksiltme görünmüyor. yağ değişiminde sonuç net ortaya çıkacak.
-
10 Ağustos 2013, 03:58
#33591
abilerim ve arkadaşlarım bazılarınız biliyor 2 yıllık Men. Kıy. ve Sermaye Piyasası bölümü bitirdim bu sene ve dgs ye girdim inşallah aldığım puanla anadoluda bi üniversitede devam edeceğim 3. sınıftan eğitim hayatıma ve bu yüzden motoru değiştirmek için satarken burs bulamazsam devamlı satmak zorunda kalacağım o yüzden motor satılsada okul işleri kesinleşene kadar nakitte bekleyeceğim
bu süre zarfında burs araştırırken bi yandan da para kazanmaya çalışıyorum
sahibindende 133914058 ilan numarasıyla yeni satışa çıkarttım ama bu gün ilk siftahı yaptım sahilde satmaya çalışıyorum bu dilek feneri denen zımbırtıyı ve almak isteyen yada yakınlarından almayı düşünen olursa elimden gelen yardımı yaparım normal piyasada 5 tl den satılan bu zımbırtıyı internetten anca bu fiyatlara satabiliyorsun rekabet çok bide enayilik yapıp kalitelisini almışım bakalım allah sonumu hayır etsin
motorum hala satılık arkadaşlar almayı düşünen olursa belki ufak birşeyler daha yaparım ancak falzada düşemiyorum yurt fiyatları uçmuş ve benim motor parasıyla bi yıllık yurt parasını yemekli olarak karşılamam lazım ilan numaram 131996706
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-bu-temizlikte-bulmak-zor-acil-131996706/detay/
bu arada arkadaşlar bi sorum olacak
poyrazlar motosiklet festivali ( sakarya ) giden oldumu aramızdan geçmiş senelerde ? giriş ücretlimi? stand açılabiliyormu ? yada satış yapılabiliyormu? gidip bunlardan satmayı planlıyorum yapılabilirmi?
-
10 Ağustos 2013, 08:17
#33592
hüseyin poyrazlar fest e gel
ne satacağın veya ne standı kuracağın önemli değil stand kurmak serbest
giriş ücretsiz
ben festte görevli olacağım her türlü yardımcı olurum...
-
11 Ağustos 2013, 00:44
#33593
geç oldu ama anca fırsat bulabildim. herkesin bayramını kutlarım.
kendimi unutturmayayım buralardayım bende motor 2400km oldu.
düz yolda 90ı zor geçiyodum ama şimdi 100e geliyorum uzun süre gidersemde 110a çıkıyorum ama devir 8700de filan oluyo
genelde 8500 devirde kullanıyorum
-
11 Ağustos 2013, 02:45
#33594
F54 adlı üyeden alıntı
hüseyin poyrazlar fest e gel
ne satacağın veya ne standı kuracağın önemli değil stand kurmak serbest
giriş ücretsiz
ben festte görevli olacağım her türlü yardımcı olurum...
teşekkürler abi özelden numaranı atarsan gelebilirsem inşallah ararım seni
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
-
11 Ağustos 2013, 13:29
#33595
SULH adlı üyeden alıntı
geç oldu ama anca fırsat bulabildim. herkesin bayramını kutlarım.
kendimi unutturmayayım buralardayım bende
motor 2400km oldu.
düz yolda 90ı zor geçiyodum ama şimdi 100e geliyorum uzun süre gidersemde 110a çıkıyorum ama devir 8700de filan oluyo
genelde 8500 devirde kullanıyorum
Motoru genelde böyle kullsanıyorsan çok çok yazık ediyorsun bence.. o seyir esnasında genelde tuttuğun devri 7000-7500 d-d. serviyelerine düşürmeni tavbsiye ederim. Ayrıca, zaman zaman 90 ı zor geçen, 100 ü anca gören, 110 görmek için uzun süre tapa gaz sürüş yapılması gereken bir cbf 150 de bahsettiğin performans düşünülürse, kompresyon kaybı, yağ eksiltme ve fazla yakıt tüketimi olabilir. Yani motorunun yağ eksitlmesi takibinde olsun, motorun yağ eksilten cbf lerden olabilir. Buna göre önlemini alırsın.
-
11 Ağustos 2013, 15:15
#33596
Ethem76, gazete kuryesiyim. Günde 40 km yol yapıyorum ama asfalt değil şehir içi ve genel itibariyle düz değil. En fazla 3.vitese atabiliyorum. 1'2'3.gidiyorum ekseri. Bu dağıtım toplam 3,5 saat sürüyor. Motor hiç kapanmıyor. Çok ısınıyor derken kastettiğim buydu. Onun için bu şartlara göre sizden hangi yağı seçeceğimi sordum.
-
11 Ağustos 2013, 18:37
#33597
Serdarom adlı üyeden alıntı
Ethem76, gazete kuryesiyim. Günde 40 km yol yapıyorum ama asfalt değil şehir içi ve genel itibariyle düz değil. En fazla 3.vitese atabiliyorum. 1'2'3.gidiyorum ekseri. Bu dağıtım toplam 3,5 saat sürüyor. Motor hiç kapanmıyor. Çok ısınıyor derken kastettiğim buydu. Onun için bu şartlara göre sizden hangi yağı seçeceğimi sordum.
O koşullarda bence en iyi 15w-50 tam sentetik bi yağ olur.
-
11 Ağustos 2013, 21:45
#33598
an itibariyle motorumu satmış bulunmaktayım.iki kişi ve yük ile yaptığım bursa afyon seyahatinde motorun zayıf kaldığı ve haliyle çok yaktığı kanatim oldu.şehir içi 10 numara.ben genelde eşim ile uzun yol yaptığımdan bana yetersiz geldi.2 motor arasında kararsız kaldım sym wolf 250 yada inazuma .fikir ve bilgisi olan arkadaşlar benimle paylaşımda bulunursa çok sevinirim.
-
11 Ağustos 2013, 22:13
#33599
engindmn adlı üyeden alıntı
an itibariyle motorumu satmış bulunmaktayım.iki kişi ve yük ile yaptığım bursa afyon seyahatinde motorun zayıf kaldığı ve haliyle çok yaktığı kanatim oldu.şehir içi 10 numara.ben genelde eşim ile uzun yol yaptığımdan bana yetersiz geldi.2 motor arasında kararsız kaldım sym wolf 250 yada inazuma .fikir ve bilgisi olan arkadaşlar benimle paylaşımda bulunursa çok sevinirim.
Sym Wolf iyidir ama yolcu konforu konusu sıkıntılı diye biliyorum, bu konuda inazuma çok daha iyi.
-
11 Ağustos 2013, 23:25
#33600
pirelli mi michelin street mi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler