Bence biraz gözün alışkanlığı ile ilgili, iki sene kappa 33 kullandım, gezdiğim yerlerde kaskımı koysam montu dizliği koyamıyordum, dizliği montu koysam kaskı koyamıyordum, gezip tozduğum yerlerde elimde malzeme taşımayıda hiç sevmem. 2 sene sonunda kappa 46 aldım, oh dedim, konfor bu. Bütün malzemelerimi alıyor, çarşı pazar yapıyorum ohh mis gibi. Gözüme bi dönem büyük geldi, sonrada buna alıştım, şimdi kappa 33 sanki cbf e yakışmıyor, küçük kalıyor, motoru çelimsiz gösteriyormuş gibi hissediyorum kappa 33 lü cbf ler gördüğümde. Cbf 150 sonuçta iş görme zahmetsiz gezme motoru, chopper olsa, vb. taktığım aksesuarın kullanım konforu işlevinden ziyade yakışsın diye bi mücadelem olurdu, ama cbf e taktığım her aksesuarın, şekilcilikten ziyade, motosikletin airodinamiğine aykırı, sürüş güvenliğine riske atacak bi aksesuar olmadığı müddetçe, benim sürüş konforumu, kullanım konforumu arttırmasını beklerim, büyük çanta büyük çantadır. 2x2=4. Nacizane yorumum. İnsanlar daha yüksek bagaj hacimli araç alabilmek için küçük araçlarını satıyorlar, cbf 150 benim tek aracım, elim ayağım, yanında birde arabam yok, markete gidince kullanayım, pazara gidince kullanayım. Dolayısıyla benim için bagaj hacmi önemli. Çok kez markete pazara gidip eve döndüğümde, şu soru ile karşı karşıya kalmışımdır. (Sen bunca şeyi motorlamı getirdin? ) evet öyle yaptım diyorum, şaşırıyorlar. Çantada birde 3 tane bagaj lastiğim var, çanta kapanmayacak kadar çok malzeme aldığımda da doluyorum bagaj lastiğini. Off, arabayı aratmaz
Çanta olayı herkesin göreceli tercihidir.Aslında yorum yapmamak lazım.Kimisi ihtiyaçtan büyük çanta alır.Kimisi sadece kaskımı koyayım yeter der.Kimisi ekonomim yetmediği için küçük aldım der.Hele hele hayatında hiç topcase kullanmadan yıllarca motor kullanan arkadaşlarımız var.
SONUÇ itibariyle herhes kendi ihtiyaçlarına göre bişiler yapıyor.Bu tamamen kişisel bir tercih meselesi.Kendimi örnek vereyim mesela, ben çantasız yapamam.Sadece kaskımı alacak çantada benim işimi görür, 46 Lt çantada benim işimi görür.Ama büyük çanta her zaman avantajlıdır.Kullandım oradan biliyorum.
Konu büyük çantanın motoru ufacık gösterdiğiydi, nereye geldi. Neyse konu uzamaması adına konu kişiye göre değişir diyelim kapatalım... Keyifli forumlar ;)
Selam arkadaşlar
Çanta yorumuna bende bir fikir katayım
Benim Cbf te givi 52 lik vardı gayet de yakışıyordu motora
Büyük olmadı sorun olmuyor aksine içine dünya kadar malzeme alıyordu
Düşünün, bir damacana düşünün o tam 19 litre ve 2 damacana +4 litre alıyordu
Büyük duruyor evet ama çok çok abdest bir görüntü yok
Yada bana öyle geliyordu
Ethem abi, senin düşündüğünü bende düşündüm motor yükseltirken ama hiç pişman olmadım tabi bu tamami ile beklenti
Arkadaşlar, Cbf alacaklar hiç düşünmesin 5000 tl bütçe ayağımı yerden kesecek bu tarz bir motor en iyisi bu
Geçen sene Cbf son dediklerinde ben Cbf gelmezse Honda biter demiştim . Cb 125 e ile bu işi yürütemeyecekleri belli idi
Saygılarımla
Ramazan cım, terfi konusunda 10 numara bi tercih yaptın, ben otomatik vites 250 cc maxi kullanmak istiyorum diyen için daha iyi seçenek zaten bence yoktu. En iyi seçeneği kullanıyorsun, ilerde imkanım olursa emin ol sym gts evo ile cbf i değiştireceğim, ama şimdi bebek gelecek, cbf imi satmadan ucuz yollu bi araba sahibi olma mücadelesine gireceğim, cbf i satarsam kolay alırım, ama alacağım arabaya 3500 tl takviye oluşturacak diye motordan olmayada değmeyecek. Şartlar neyi getirir götürür, bilmiyorum, bakalım kısmet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------
Salim Abi, motosiklet olayı gerçekten, biz çanta olmalımı, nasıl olmalı vb fikirlerimizi yazarken adam aynaları söküp geziyor, ön yüksek tur camını soruyorlar, diyorum çok iyi kışın göğüsüme gelen rüzgarı kesiyor falan diyorum, ama vatandaş hiç yakışmamış, ben takmam diyor. Beklentiler önemli gerçekten, Saygım sonsuz.
Ramazan kardeşim, buldum, benşim arka frenin çakı gibi olmasının sebebini buldum. Sebep db motor Ön frendede aynı şeyi yaşadım çünki ön fren balatasdı değiştiği zaman,Ön fren balatası 22 binde dğişmişti, ilk 500-1000 km falan fren performansı çok iyi değildi, zamanla açılacağını biliyordum,balata zamanla yumuşayacak ve diske daha iyi adapte olacak ve zamanla fren performansı normale dönecekti. Lakin 1500-2000 km kadar sonra fren performansı aşırı iyileşti. Orjinal balata varkenki posizyondan daha iyi bi hal aldı.
30 bin de de arka fren balatasını değiştirdim. ilk 1000 km falan ya ne kötü, fren performansı çok zayıf, böyle kalmaz umarım diyordum. Sonra sanırım,frene bastığımızda balataların kampanaya temas eden yüzeyi sürtüne sürdüne kaygan , pürüssüz yüzeyini zamanla attı, şimdi arka frende çakı gibi oldu, kaydırmak çok kolay. Orjinal balatadan daha iyi durumda. Db motor, cbf lere orjinal balatadan daha kaliteli balatalar kullanıyor olabilir, ön fren balatasını 54 tl ye almıştım, hiç unutmuyorum. Kargo ile geldiğinde orjinal japon malı bi ürün olduğunu görmüştüm. Ambalajı falan baya janjanlıydı. Arka balatada 50 küsür bişeydi. Bu gözlemimi db motorda arka fren balatası değiştiren başka bir cbf te de fark ettim. Yani suçlu db motorun kullandığı balatalar Sende db motorda cbf ini satmadan önce fren balatası değiştirseydin aynı ley olacaktı senin maturunada. Hem kazık frende muhtemelen tüm cbf lerin arka kayar diye düşünüyordum. Kimi kolay kayar, kimi zor kayar, ama bence kayar. Bide yani bu motorda, abs falan yok, tehlikeli kritirk bi anda, o posizyondan kurtulmak için panik fren yaparsan zaten motor kayar, düşmeyeceğin varsada düşersin, motosiklette panik fren zaten yapılmamalı, bazı posizyonlastda belkide panik fren yapacağına fren yapmamak dahi daha karlı olabilir. En kritirk anlarımda bile panik fren yapmadım. Bi şekilde kontrollü frenle kaçtım. Orjinal balatalarım varkende panik fren veya frenlere aniden asılındığı taktirde kayarak kaza yapacağım muhtemel çok konumlara girdiğimi hatırlıyorum. Ben frenlerme gayet alışkınım. En kötü tepki süremvarsa,hızımı düşürürün, ağar yara almayacağım bi limite kadar, düşük bi hızla x objeye çakarım. Pnik fren yapıp duramayacağım zaten kesin, kayıpta düşmekten belkide çok daha iyi. Hem şuda var. Motorun arka fren, tekeri kızaklatmazsa muayeneden geçmez falan Bu uygulama hala devam ediyormu muayene istasyonlarında bilmiyorum ama,böyle bi uygulama vardı hatırlarsınız
Geçen kardeşimlea aramızda konuştuk, bi ara sezon bitmeden Tekirdağ' a ziyaretine gelmeyi istiyoruz kardeşimin motoruyla. Depoyu ortak fulliycez, otobandan 110-130 km/h aralığında tatlı tatlı gidip gelicez inşallah. Lakin cbf ile o yol bitmes :=) Nede olsa günübirlik gelinip gidilecek. Çerkezköy, Gebze kaç km ? Kaç saat sürüyor ortalama. İnşallah niyetimize haiz olalım, tekrar ciddi dicci konuşuruz. Ama böle bişey gönlümüzde var inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
ulen pazar pazar bi biz çalışıyoruz galiba kimsecikler yoq baksanıza
Yalnız değilsin Ethem abi.
Beyler cbf 150 aldım bir tane marşı tek marşta çalışıyor kaç gün kullanmayınca akusu biter acaba
selam aleyküm arkdaşlar cbf mi ybr mi karar veremedim. .yardımcı olun lutfen,boyum 1.80 kg 68 . .cbf gercekten rahat motor ama yağ yakıyo diyorlar .sizce hangısı uygun
CBF150 ile ilk 400km'mi tamamladım. Motor yaklaşık 5300 kilometreye geldi.
Cumartesi günü yaklaşık 120km artçılı turladık. Maşallah çok konforlu ve yeterince güçlü.
46 litrelik çanta da çok işimizi görüyor. 2 kask birden sığıyor, durduğumuz yerlerde yada gittiğimiz mekanlarda kask taşımak zorunda kalmıyoruz.
Şuan tek eksiğimiz depo kılıfı. Oturduğum yerde (Avcılar) bi mağazada bulduk ama o kadar dandiktiki, o kılıfı toz bezi diye bile kullanmam ben motoruma.
Tavsiye olan var mı? İnternet üzerinden sipariş verebileceğim ve sorunsuz kullanabileceğim deri depo kılıfı..?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------
Bireysel olarak hobi amaçlı kullanacaksan CBF150.
Konforlu, heybetli, güçlü. Parçası bol, kuruyemişçide bile bulabilirsin.
YBR125 ise 'bence' daha bi iş amaçlı motor. Katır gibi sağlam.
Onunda yedek parçası bol. Ama fiziki olarak biraz ufak ve CBF150'ye göre güçsüz.
İkisini de kullanmış biri olarak söylüyorum bunları.
CBF150'nin yağ yakma konusunu da kafanda çok büyültme.
Bazı motorlar hiç yakmıyor, bazılarıda 1000km'de 200ml falan eksiltiyorki çokta sorun yapılacak bir miktar değil.
En olmadı arada eklersin, sorun olmaz.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
ARKADAŞLAR YARDIMM....
Motosikletim honda cbf 150 2011 12.000 km de. Motosikletimde bir degisiklik hissettim ve sizlerle paylasmak istedim. Bana fikirlerinizde yardimci olmanizi rica ediyorum.
Motosikletim ile bir hafta once 170 km lik bir yoldan geldim. Motorun rolantide calisirken devir ibresi noemalde 1,5 olmasi gerekirken 1,5 devrin uzerinde oldugunu ve devir ibresinin surekli bir asagi bir yukari oynadigini gordum. Canim sikildi haliyle. Daha once sabit devirde calisan motorun sanki bi ayari kaymis gibi geldi bana. Ayrica gaz verdigim zaman 5- 5,5 nci devirlerde gidonda bir titresim ellerimi gidiklarcasina uyusturuyor gibi bir ilkle karsilastim.Motorcuya gitmedim. Once sizlerin fikirlerini ogrenmek istedim. Acaba bu teknik problem ne olabilir ?
Buji değişimi? (Bujisi alındığından bu yana hiç değişmedi.)
Hava Filtresi? (Temiz, bakımlı)
Yağın durumu. (7.000 kmden 11.500 de yeni değişti)
Bujini kesin değiştir, normalde 8000 km de bir buji değiştirir servisler ve şimdiye kadar sübap ayarı yapılmadıysa mutlaka yaptır, sübap ayarındaki bozukluk, sübap ayarının bozlulması titreşim olarak kendini hisettirebilir. Sübap ayarı hiç yapılmadıysa veya 170 km lik dönüş yolunda motoru fazla devirli kullandıysan sübap ayarı kaçmış ta olabilir. Sübap ayarı fazlaca kaçmış cbf rölanti tutmaz. Fakat servis mutlaka sübap ayarı yaparken sente çakısı kullansın. Sözde ellerinin ayarına güvenen ustalara aman sente çakısı kullanmadan sübap ayarı yaptırma, çok başın ağrız. Birde sol gri kapağın altında karbratörden benzin akıtabileceğin bi vida var. Elinden geliyorsa kendin yap, gelmiyorsa servise söyle, buradan biraz boşa benzin akıtarak, karbratörün içindne hızlı bi benzin geçişi ile karb. temizlenmesini sağlasın. Ayrıca yağ 500 km önce değişmiş, 20w/50 de koymadıysan sorun olmaz ama iklime ve mevsime uygun viz. yağ kullanmadığın taktirde, ihtiyaç fazlası kalın yağ, veya yağ değişiminde konulan fazka yağ, vuruntulu, titreşimli
çalışmaya sebep olabilir, bu değişkenleri sorgulamanda fayda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Şu anda Db motordaki depo kılıfları 10 numara, ben 2 ay önce aldım. Foto olsaydı koyardım, tereddütsüz alabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
Yağ yakması problem değil, sadece yağ yakıyor diye ybr ye şahsen binmezdim. Problem olan, yağ yakmanın bazı kullanıcılar tarafından bilinmemesi veya önemsenmemesi, eksilen yağın tamamlanmaması dır, eksilen yağı tamamladığın taktirde problem yok, çekinmeden alabilirsin.
Teşekkürler ethemm kardeşim. Açıkcası ustalara pek güvenmediğim için motoruma dokundurmak istemiyorum. Şu benzin akıtma olayını ilk defa duydum deneyeyim. Daha önce de hiç görmedim vidayı bi bakayım. Evet 7.000 devirde 100 km/h ile geldim 170 km yolu, neredeyse 90 a düştüğüm çok az olmuştur.
Selam millet Motora bugün elcik taktırıcam Ön camıda yükselttim . Tek kalan sis farları antalya'da ikamet eden arkadşlar acaba satan biryer varmı bu bölgede ? herşey ist. da ya bulamıyorum. Elciğide sağolsun forumdan CİHAN adlı arkadaşmınzdan teğmin ettim . Sis farları konusunda sıkıntı yaşıyorum sadece bu konuda beni aydnılatırsanız sevinirim eğer bilen birileri var ise teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)