arkadaşlar gezimi tamamladım toplamda 720 km yol yaptım.
tekirdag-şarköy-keşan-edirne-kırklareli babaeski
motor hiç üzmedi beni paşa paşa gittik geldik
arkadaşlar gezimi tamamladım toplamda 720 km yol yaptım.
tekirdag-şarköy-keşan-edirne-kırklareli babaeski
motor hiç üzmedi beni paşa paşa gittik geldik
Arkadaşlar tecrübelerinize ihtiyacım var..2008 model cbf aldım,,sol taraftan gazı kesince tokur tokur diye bir ses geliyordu..honda servisine gittim usta baktı zincir sesi bu dedi..zinciri değiştir düzelir,,motorda sorun yok dedi..zincir gevşekti biraz ondandır dedim ve motoru satın aldım...hondayı yalayıp yutmuş caner ustaya götürdüm zinciri değiştirmeye,,ama bu ses zincir sesi değil dedi şanzımanda bi rulmandan bahsetti ve 200 tl masraf çıkarttı..!!
Ses motor kompresördeyken geliyor gaz verince kesiliyor...tokur tokur sanki dişli sürtünmesi gibi...ve sesi hıza göre değil devire göre hızlanıyor..vites yükseltince yavaşlıyor!! boşa alıp stop ediyorum yokuş aşşağı inerken ses yok zincirden değil gibi...ama şanzımanda olsa sürekli gelmesi gerekmez mi
Zincir gergisi sona dayanmış yeni bi zincir alıp değiştireceğim..inşallah zincirdendir..motor 13000 de daha önce böyle bir olay başınıza geldi mi??
Dostlar, bugün itibariyle bende aranıza katıldım.
İnşallah hayırlısı olur.. Bol bol yazarım bundan sonra topiğe.
Herkese selamlar.
Arka tekeri kendin sökebiliyorsan yaparsın. Sökemem diyorsan bir ustanın yapması daha uygun olur. Çünkü arka tekeri sökünce kampana ayarı, lastik hizalaması ve zincir ayarı bozulur. Yoksa zor bir iş değil. Tekeri sökünce dişliyi elinle çek, kendiliğinden gelir dişli tekere vidalı değil. Bu takozlar ani yük binmelerinde esneyerek zincirin uzamasını önler. Kesin ses oradan geliyor diyemem ama anlattığın sese bakarak olabilir diyorum. Tekeri kendin söküp takabiliyorsan sana yenilemesi 10 tl ye mal olur.
arkadaşlar herkese merhaba
verdiğiniz bilgiler için şimdiden tşkler kazasız belasız günler
arkadaşlar başlangıçta 100 lük cub kullanıyordum yaklaşık 1 sene
daha sonra 2012 model tvs apache aldım o da şuan 1 sene olmak üzere Yanlış anlamayın hemen cc yükseltmiyeceğim
apache bilindiği üzere titriyor bi kaç sıkıntı daha felan..
benim 4000-5000 arası aynı cc de(125 lik de olabilir düşünebilirm )yarış motoru tipinde olmayan hangi moturu alabilirim(aklımda honda cbf 150 var )
kullanma amacım daha çok işe gidip gelmek için kilom 120 boyum 192
hayırlı günler
Arkadaşlar dayımın motoru CBF 150
Motor son servis bakımında evlat acısı gibi 153TL masraf çıkarmasına rağmen geçen beraber gezerken farkettik sanki motorsikletin motorunun olduğu kısımda biryerlerden yağ damlıyor
motorun alt kısımlarına hep yağ sıçramış
önce ben teker belki yolda birşeyin üzerinden geçmiştir o sıçramıştır dedim ama dayımın anlattığına göre motorsikletten garip bir ses de geliyormuş
Motorun göstergelerinin ampulunü değiştirmek için grenajları söken usta hep çizmiş zaten
Bu yetkili servisteki usta geçinenler bir halttan anlamıyor sanırım
internetten bulduğum CBF 150 resminde işaretlediğim yerde yağ lekeleri var
Sizce yağ nereden damlıyor olabilir?
picture uploading
FACEDEN EKLEDİM DE NE MOTORU SATTIM NEDE ALABİLDİM
CBF 150 alalım dedik cbf 250 yi satıp 1 haftadır alamadım takas yapanlara bir sorum olucak
cbf250 niz olsa cbf 150 ile takasa gireceksiniz ama satışı siz vericeksiniz
cbf 250 vericeksiniz satışını
cbf 150 nin satışını da sonra alıcaksınız
kabul edermisiniz ben kabul etmedim sahşen takas yapılırken aynı anda satış verilip alınmazmı....
antalya da lastik siparişi verebilecegim bır yer var mı birde 100 lük lastik sorun cıkarır mı cbf 150
mücahit_89 kardeş yağ şişen castrol şişesi. şişede kullanılmamış yağ varken yani yağ daha açılmamışken durduğu seviyeyi aşağıda gösterdim. ya motorun eksiltmiş yada değişim yaparken birazını yere kaçırmış, birazınıda kap değiştirirken kaybetmiş olmalısın ama yere dökmedim diyorsan birazda olsa eksiltmiş.
haklısın galiba yola çıkmadan önceki ölçümde üst çizgide idi yağ sonra uzun yola gidince (otobanda sakaryaya kadar 100ün altına inmedim) demek zorlamadan sebep yağ eksiltmiş...benim merak ettiğim bu olay her motorda oluyomu yoksa cbfin motor bloğunda bazı parçaların dandikliğinden mi kaynaklanıyor?
önceki yağ değişiminde o gösterdiğin çizgideydi yağ ama şimdi 100 gr eksiltmiş gibi görünüyor...bu motorumla ilk defa şehir dışına çıktım ve nonstop 200 km gittim...
bu durumda normal bi durum sanırım sadece şahsi kanaatim ustamın söylediği hava soğutmalı motorlar çok ısınınca yağ incelince biraz buharlaşma ile yağ eksiltiyormuş ve bu durumda senin motor en fazla 100 ml yağ eksiltmiş gibi gördüm bilmem doğrumu eğer öyleyse bence normaldir o kadar uzun yolu hiç durmadan havalarda fena değil hani yinede maaşallah
bu arada 200 km durmadan nasıl gidiyorsun ya ben 50-70 arasında totomu kaybediyorum sonra mola veriyorum helal size ben o kadar gitsem motordan inemem durunca sanırım
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
giderken sadece sakarya tabelasında resim çekilmek için durdum dönüşte ise hiç durmadım duramazdım da öyle bir yağmura yakalandım ki;yağmurun şiddetinden ellerim ayaklarım acıdı
ilk başlarda yoruyodu ama şimdi motorun üstündeyken bile dinlenebiliyosun (denizde yüzerken dinlenmek gibi
not:arada bir ayağa kalkıp totonun hava almasını sağlamak lazım
altımda bi inazuma olsa hiç durmadan heryere giderim
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)