Aman müdürüm, yanlış bilgilendirilmişsin zannımca, sadece yeni kasa = devir saatli modellerin fabrikasyon üzerindeki hava filtresi kırmızı, öyle takılmış nedense, ki zaten servislerde orjinal kırmızı filtre yok. Daha sonra satın aldığın sarı renkli ve orjinal olan tüm cbf 150 hava filtreleri, her iki kasanında filtre yuvasına kolaylıkla oturuyor. Benim motorumda yeni kasa ve ben DB Motordan kargo ile hava filtresi alırken, telefonda, motorumun yeni kasa veya eski kasa olup olmadığı sorulmuyor, motorum yeni kasa olduğu halde sarı ve orjinal olan filtre geliyor ve filtre yuvasına rahatlıkla oturuyor. Eski kasa yeni kasa fark etmez, hava filtresi yuvasına oturmayan, kastırılması gereken tüm filtreler yan sanayi ve motorun çekişini düşürür. Fazla yakıt yaktırır. Belkide çok yakıyor benim motor diyen bi çok ark.. ta bilinmeden takılmış yan sanayi bi hava filtresi bile olması muhtemel. Benim motor devir saatli yeni kasa, ben hiç kırmızı hava filtresi takmadım. Orjinal sarı hava filtresi kullanıyorum 2 sene ve 35 bin km dir. Senin hava filtresi yuvasına uymayan ve 1-2 mm daha geniş olan kırmızı filtre muhtemelen yan sanayi ki iyiki uymamış. Kastırarak takmaya da çalışmamışlar iyi ki. Eski kasa-Yeni kasa filtre yuvaları ebat olarak aynı, fakat yan sanayi - Orginal filtre ebatları farklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
Olması gereken kırmızı değil, sadece sanırım motorun üzerindeki ilk fitre, ilk fitre kırmızı, daha sonra, orjinal olduğuna emin olduğun sarı filtrelerden kullanabilirsin. Yuvaya kastırılarak takılan, 1-2 mm kadar daha büyük olan tüm filtreler yan sanayi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Uymazsa, tam oturmazsa yan sanayidir, takmaya çalışma. Orjinal filtre olduğuna emin olduğun filtrelerden temin et, şimdiye kadar orjinal olduğuna emin olduğum ve yuvaya tam olarak oturan filtrelerin hepsi sarı renkli. Sadece yeni kasa motorumun üzerinden ilk çıkan orjinal filtrenin rengi kırmızı idi.
valla ben bilmem hocam ama şeytan kanına girmez sabr ederim dersen en azından iteleyerek götür sakin bi yere kadar gurur yapma derim
saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
bide arkadaşlar 8000 bakımı geldi sanki motor azcık çekişten düşmeye başladı bu hafta yaptıracağım ne kadar tutar? supab ayarı varmı bu bakımda gereklimi yoksa güngöre götüreyim diyorum boşuna git gel 30-40 km yol yapmayayım güngöre laf anlatmakta zor adamlar takıntılı illa 1,2 litre yağ koyacaklar ve 10-50 koymuyolar illada 10-40 =) bide sitelerindeki cam ellerinde yokmuş :S hodsona kaldık yine =)
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
bilgilendirme için çok teşekkür ederim arkadaşım. içim rahatladı. orjınal baloncuklu posedinden (honda etiketli barkotlu) çıkan sarı filtre takıldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
uyarmı bilmiyorum ama artçı kaskımada kendi kaskımada 20 tl ye güneş vizörü aldım. ls2 ff 351 kaskım. tur camınıda ramazan netten aldı bana 25 lıramıydı neydi servis 60 çekmişti
Efeniim yine ben.
Motorum ile ben çok iyi anlaşıyoruz artık.
Yine bir sorun ile karşı karşıyayım.
2-3 gündür gözüme bir şey takılıyor. Jikleyi açıyorum motoru ısıtıyorum derken bir bakmışım motorun tam altında asfaltın üzerinde damlamış olan bişeyin izleri var. Ki bu izlerin benim motorumdan dolayı olduguna eminim. Sehpadan indirmeden eğilip altına baktım ki; şu içerilerden gelipte ucu açık olan, motorun altına doğru sarkan 4-5 tane boru benzeri şey var bilirsiniz sizde. Onlardan bir tanesinden damlamakta olan birşey farkettim (muhtemelen yağ(sadece tahmin)).
Biraz araştırdım da internette, cbf 150 olmayan bazı motorlarda, eğerki motor zorlanırsa bu borulardan yağı atabiliyormuş gibi birşey okudum.
Hayır deseniz ki, motoru mu zorluyorsun. Yooo. rodaj süresinde olması gereken deviredn yukarı çıkmıyorum.
Biraz da endişeliyim bu konuda.
Var mı bana uygun bir reçetesi olan.
Yetkili servis yan sanayi filtre satar mı ?
bunu bende yaptım okadar bilmeme rağmen,yeni kasa motoruma yan sanayi hava filtresini taktım motor haliyle çok yakıyor 3 litrenin altına düşemedim en yakın zamanda filtreyi değiştirmem lazım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------
benim bildiğim satmıyor ama servistede orjinal filtre ne kadar onu bilmiyorum bilen varmı yada yakın zamanda bakım yaptıran,faturada yazar ne kadar olduğu...
iyik cebefem var...başka bişey demiyorum...huzurum yerinde...bugün bir yorulmuşum yoğun Levent trafiğinden akatlar yönüne kayarak evime (seyrantepe) 15 dakkada varmışım..diğer nöbet arkadaşım daha Akmerkezdeki otobüs durağına varmadan hemde...
motorum olduğu için şanslıyım...sibiefim olduğu için daha da şanslıyım sanki...
250 lik scooter almak için motorumu satıyorum arkadaşlar.. var mı talibi ?
almayı düşünenler arayabilir 545 545 1701
yaptığım gezilerden birkaçı
http://www.motosiklet.net/forum/etki...max-250-a.html
http://www.motosiklet.net/forum/etki...t-1750-km.html
http://www.motosiklet.net/forum/etki...oy-gezisi.html
bu da kaplama işim
http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-kaplama.html
birGarip..
Bu hortumların biri karter havalandırması diye geçiyor, ama hangi şartlarda yağ atar vb bilemiyorum, biri ise benzin deposu tahliye hortumu, farkettiysen benzin depo kapağını açtığında depo deliğinin çevresindeki kısımda bi tane ufak delik var. yarım cm çapında falan, bu delik depo fazla doldurulduğunda taşarsa vb. veya depo dolu iken motorun fazla salınım yaptığı durumlarda (depo ful iken orta sehpaya alınıp indirilmesi vb) benzin fazlası atılıyor, bu delik direk tek bi hortumla ucu aşağı verilmiş. Damlayan malzemeye bi parmak atıp kokla, veya damlamak üzere iken hortumun ucundan malzemeyi parmağına al ve kokla. Benzin kokuyorsa budur, sorun yok.
vb eğer depon ful ise, veya orta sehpaya alma indirme senasında depodaki benzin fazla çalkalandı ise, bu delikten aşağı
sağol mehmet abi uymuyor sanırım bi yerde denedi motorcu pendikte kenarda açık kaldı kesim farklıydı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
sanırım benzin deposunun kenarına sıçrayan benzin filan akıyordur o borulardan biri o işe yarıyor diye biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
vay be ramazan abi hızlısın ben değiştireceğim deyince sen bana cbf candır diyordun en gerek var diyordun =)
derbi gp1 250 şahane makina 2-3 ay önce arakdaşım sattı italyan ama bakım dışında masraf açmadı ona ve acayip gidiyordu =) aklında bulunsun =)
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
Satmamalı ama, yan sanayi olmayan orjinal bi filtre, iki kasanın da filtre yuvalarının ebatları aynı iken neden yuvaya kastırılmadan girmez ve çekişi düşürür. O filtrlerin hava geçirme özelliğide zayf, hususi orjinal filtre ile o zor giren filtreyi elime alıp bi taradan üfleyerek hava geçişine karşı direncini karşılaştırmıştım. Orjinal filtrede hava geçişi daha kaliteli ve rahat idi, rahat üfleyebilmiştim. ama yan sanayi filtrede böyle değildi, üfleyerek havayı diğer tarafa geçirmekten zorlanmıştım. Dolayısıyla bu filtre çok benzin yaktırır ve çekişi düşürür. Bence kesin yan sanayi, demek ki bazı servisler düdükleyebildiklerine bu filtreden takıyorlar, orjinal filtreden 5 lira kar edecekken bu filtreyi taktıklarında belki 8-10 tl kazanıyorlar belki. Bu filtreden günde 10 tane taksalar, belki sadece 2000 tl falan yan sanayi hava filtresi satışından para kazanıyorlar, neden takmasınlar ki. Nasıl olsa vatandaş anlamıyor. Dediğim gibi, ben çok adını veriyorum reklam gibide olacak enso uyarı alıcam ama.. DB Motordan kargo ile aldığım hiç bi hava filtresi yan sanayi değil, bu yuvaya zor oturan filtre yeni kasaların fitresi olsa bana telefonda sipariş verirken motorumun eski kasamı yeni kasamı olduğu sorulurdu. Yok böle bişey. Ayrıca yeni kasaların orj filtresi yuvaya neden zor otursun ki. Bi ince mühendislikle 1 mm kısa yapamamışlarmı. Yuvaya tornavida vb. kastırılmadan takılmayan filtreyi motorunuza kesinlikle taktırmayın, yarın öbürgün orjinal filtre filtre yuvası içinde yüzmeye başlamasın. Filtre yuvası çatlar, kırılır, hasar görür Allah mafaza, 3-5 tl ucuza mal etmek için değermi. Taktir sizin. Orjinal filtrenin rengi sarıdır kırmızıya dönük değil. Fakat sadece yeni kasaların fabrikasyon üzerinde gelen filtre rengi kırmızı, yanılmayalım.
Ya bana senelerdir yetkili servisten (DB Motor) kargoyla aldığım fitreler aynı amblemle ama sarı renk geliyor ve filtre yuvasına zorlanmadan oturuyor, en son bende sarı renkli orjinal filtreyi 15 tl ye almıştım. Bunu aslında İst. daki kaliteli servislere bi sormak lazım. Madem ikiside orjinal, sarı olan neden sarı ? Kırmızı olan neden kırmızı ? Kırmızı olan yuvaya neden zor giriyor ? Farkları ne =? Bi sorgulamak lazım. Dediğim gibi benim motor yeni kasa, devir saatli, sarı olan orjinal filtre rahat oturuyor, buna rağmen servisler, ok orjinalse bile, hava filtresi yuvası kastırılmadan takılmayan bu kırmızı filtreyi neden öneriyor veya satıyor. Sarı olan neden satılmıyor veya bakımlarda yet.servis tarafından takılmıyor, servislerden bilgi almak lazım. Ayrıca foto paylaşımı için teşekkürler.
Abi sarı olan eski kasaların, kırmızı olan yeni kasaların. Ben cbfe alırken servisten istediğimde yeni kasamı dedi yani 2011 sonrasına kırmızıyı veriyor.
Abi bu arada ne zamandır görüşemedik ya hasret kaldık valla ben istanbullarda kaldım gelemiyorum kocaeliye yakında izine çıkacam inş görüşürüz özlettin kendini valla. Herkese selamlar arkadaşlar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)