Arkadaşlar uzun aradan sonra merhaba,
2011 martta aldığım motorumdan gayet memnunum ANCAK
aldığımdan beri varolan ama gözardı edilebilen bir sıkıntım var,
motor soğukken sağlıklı ısındıkça sıkıntılı çalışıyor (Entersann
sıkıntı öyle büyük birşey değil ama kurye arkadaşlara sorduğumda benzer sıkıntılarının olmadığını öğrendim.
daha önce burdan çözüm bulmaya çalışmıştım (4000 bakımda servis durumu çok sallamamıştı) ancak olmamıştı tekrar görüşünüzü rica ediyorum, maddeler şeklinde yazayım belki ben açıklayamıyorumdur.
-Motor jikle çekik çalışmıyor, ama jiklesiz yaz kış -10C de bile sorunsuz çalışıyor
çalıştırdıktan sonra ısınsın diye jikleyi açtığımda stop ediyor yada devir taş çatlasın 100-150 devir artıyor(o da kışın iyi soğuklarda)
-Kullanımda hiç sıkıntı yaşamıyorum 105kg.ım düzde 105yapıyor ve ne kadar istersem gidiyor(en uzun 1,5 saat kullandım ve 105'i arada deniyorum sadece öyle kullanmam yoksa) ama özellikle iyice ısındığında, yani mesela sürekli 70-80'le (hatta 40-50 ile) 5-10dk'lık sürekli gidişin ardından -diyelim ki kırmızı ışıkta- duruyorum, elim gazda beklersem sıkıntı yok ama kendi haline rölantiye bırakırsam rölanti 5-10sn. sonra düşüp kalkmaya başlıyor, sonrasında yeşil yandığında gazı vermek istediğimde daha ilk milimetrik harekette ya stop ediyor yada (o kıvamı yakalamayı biraz öğrendim) boğulurmuş gibi tok bir hırıltının ardından yavaşça gaz alıp normal çalışmaya başlıyor.
-Eksozdan gelen koku bana biraz çiğ gibi keskin geliyor.
Bu sıkıntılı 3 maddenin ardından benim yorumum hava ayarının biraz kısık olduğu yönünde(4000 bakımda servise anlatmaya çalışırken daha adam kendince bi ayar yapmıştı yanılmıyorsam tam kapatıp 2,5 tur gibi). Ama arada yağ değişimi için ustaya gittiğimde sordum havası yerindemi motorun diye bi tamgaz yaptı éçalışışı iyi motorun" dedi?. Sizin aklınıza gelen başka bir durum olabilir mi? Böyle de kullanıyorum ama hava ayarı kısık olunca uzun vadede motorda sıkıntı oluşturduğunu biliyorum? derdimi anlatabildiğimi umarak sağlıklı sürüşlerde mutluluklar dilerim.