arkadaşlar merhaba.. motorun yakıtı ile ilgili merak eden arkadaşlar için yazıyorum.. ben zamanında çok aradım bu çeşit bilgi bu yazılar sayesinde buldum hep...
öncelikle şunu belirteyim, bujiyi 8000 bakımda değiştirmemişlerdi.orjinali duruyordu hala.. 12.000 i beklemeden ben değiştirdim.. 9000 km de şaban ustama gittim motoru alırken motoru aldığım kişinin verdiği bosh marka bujiyi terüttüt ile taktırdım..iyi de oldu. pek fark görmedim hatta yakıtta düşüş olduğunu söyleyebilirim, belki bana öyle geliyor.. internetteki fotolarda gördüğüm kadarı ile bujilerin simsiyah olduğunu biliyordum..benim bujiyi çıkardığımızda tertemiz olduğunu gördüm.. çok hafif üzeri tozlu gibi bir siyahlık vardı.çok çok hafif... hatta şaban ustam da begendi.
yakıt sarfiyatımıza gelince, (tekirdağ - ayvalık gezimizdeki gözlem )
Toplam km'de Tam hesap yapmadım ancak şu kadarını söyleyebilirim..
tam gaz gittiğimizde (75000 - 8000) ( kilom 110, çanta full dolu yaklaşık o da 10-15 kg gelir )
100 km - 2,89 lt çıktı.. ( toplam 360 km de alınan değer )
benzin 4.56 dersek, kmde 0,1317 tl yaktım
normal seyirde gittiğimizde ( 6500 - 7500 ) ( kilom 110, çanta full dolu yaklaşık o da 10-15 kg gelir )
100 km - 2,68 lt çıktı.. ( toplam 310 kmde alınan değer )
benzin 4.56 dersek, km de 0,1222 tl yaktım
böylece toplam yaktığım yakıtı da buldum..
yaklaşık 1000 km dersek,
tam gaz gitsek 131,7 tl
normal seyirde gitsek 122,2 tl yapıyor...
ben eminim ki 6000 devirlerde gitsek 110 tl yakardım. bu da ortalama 100 kmde 2,5lt - 2,6lt yapar..
Şöyle bir durum daha var.. gittiğimiz yollar dağlık, daha düz olsa yakıt sarfiyatı düşecek..
ve motora binen ağırlık.. mesela ben, 0,11 ton'um
+20 de eşyalar kıyafetler çanta eklesek 130 kg yapar.hatta daha fazla ama toplam 130 kg diyelim... hani derler ya motora iki kişi binince yakıt artar diye..aynen öyle.. 60 kg ve 70 kg lık iki adam binmiş gibi düşünün benim motoru..
yokuş yukarı geldiğimiz zaman ben tam gaz yapsam bile mehmet ( @permatik59 ( la mehmet diyemeden edemeyecem, bu nasıl nick la..permatik ne la..hatta permatiq. bu ney yaa
seni seviyorum dostum
) beni geçiyordu.. motoru daha 2000 km de, benimki 10.000 kmde.. bunun en önemli nedenleri bence şu şekilde, yanılıyor da olabilirim..
--Ağırlık
--benim motorda uzun tur camı olması
--benimkinde yumuşak kauçuklu lastik, michelin olması.. mehmette orj. lastik ( duro ) var..
--lastik havaları olabilir
-- ( gibi gibi nedenler. eklemediklerim, bilmediklerim olabilir )
yakıt konusunda iki cbf arasında kıyaslama yaparsak, hemen hemen aynı yaktık mehmet ile.. onun biraz zorlaması, benim ise ağır olmam dengeledi diye düşünüyorum..illa ki oynamıştır 4-5 tl ancak, gramlık ölçüm de yapamayacaz.. o biraz eksik doldurmuştur, ben biraz fazla doldurmuşumdur.yada tersi.orası mechul..ancak tam ölçüm alabilmem için ben hep aynı seviyede doldurdum depomu..motorlarla ilgilenemedik hiç, zamanın kısıtlı olduğu için..durduk, sigara benzin hooop yola çıktık..
bir de xmax 250 (yamaha ) vardı, Ufuk abimizin limuzini..hiç sormadım yakıtın nasıl diye, çünkü maxi scooter almayı planladığım için canım sıkılmasın istedim, hazır cbf ye alışmışken..
Saygılarımla...