Sele konusuna hiç girmeyelim çok dertliyim.
Benim selenin içinde sünger değil ciğer var sanki.
Kediler her yerde her zaman benim selenin üstüne çıkıyorlar.
Pislikleri bir kenara tırnaklıyor meretler seleyi.
Sele konusuna hiç girmeyelim çok dertliyim.
Benim selenin içinde sünger değil ciğer var sanki.
Kediler her yerde her zaman benim selenin üstüne çıkıyorlar.
Pislikleri bir kenara tırnaklıyor meretler seleyi.
Naftalin koy seleye yada kedici kovucu spreyler var (mış) onlardan kullan ama naftalin işini görür diye tahmin ediyom
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
ben 4350 için bayi adı verdim mi?
indirim yapıyorlar dedim.
4350 ye veriyorlar şu bayi dedim mi hem benim işi bozarsın. hemde adamları şikayet ederler.
o yüzden peşin para pazarlıgını yapıcaksın, gidip bayiye. şuan ellerinde cbf olup indirim yapan bayilerde var.
konşuk motorla 15 gün görüştüm ellerinde var ve baya indirim yapıyolar benim param denk gelmiyor, yoksa alıcaktım
# motosikletle.blogspot
arkadaşlar merhaba.. motorun yakıtı ile ilgili merak eden arkadaşlar için yazıyorum.. ben zamanında çok aradım bu çeşit bilgi bu yazılar sayesinde buldum hep...
öncelikle şunu belirteyim, bujiyi 8000 bakımda değiştirmemişlerdi.orjinali duruyordu hala.. 12.000 i beklemeden ben değiştirdim.. 9000 km de şaban ustama gittim motoru alırken motoru aldığım kişinin verdiği bosh marka bujiyi terüttüt ile taktırdım..iyi de oldu. pek fark görmedim hatta yakıtta düşüş olduğunu söyleyebilirim, belki bana öyle geliyor.. internetteki fotolarda gördüğüm kadarı ile bujilerin simsiyah olduğunu biliyordum..benim bujiyi çıkardığımızda tertemiz olduğunu gördüm.. çok hafif üzeri tozlu gibi bir siyahlık vardı.çok çok hafif... hatta şaban ustam da begendi.
yakıt sarfiyatımıza gelince, (tekirdağ - ayvalık gezimizdeki gözlem )
Toplam km'de Tam hesap yapmadım ancak şu kadarını söyleyebilirim..
tam gaz gittiğimizde (75000 - 8000) ( kilom 110, çanta full dolu yaklaşık o da 10-15 kg gelir )
100 km - 2,89 lt çıktı.. ( toplam 360 km de alınan değer )
benzin 4.56 dersek, kmde 0,1317 tl yaktım
normal seyirde gittiğimizde ( 6500 - 7500 ) ( kilom 110, çanta full dolu yaklaşık o da 10-15 kg gelir )
100 km - 2,68 lt çıktı.. ( toplam 310 kmde alınan değer )
benzin 4.56 dersek, km de 0,1222 tl yaktım
böylece toplam yaktığım yakıtı da buldum..
yaklaşık 1000 km dersek,
tam gaz gitsek 131,7 tl
normal seyirde gitsek 122,2 tl yapıyor...
ben eminim ki 6000 devirlerde gitsek 110 tl yakardım. bu da ortalama 100 kmde 2,5lt - 2,6lt yapar..
Şöyle bir durum daha var.. gittiğimiz yollar dağlık, daha düz olsa yakıt sarfiyatı düşecek..
ve motora binen ağırlık.. mesela ben, 0,11 ton'um
+20 de eşyalar kıyafetler çanta eklesek 130 kg yapar.hatta daha fazla ama toplam 130 kg diyelim... hani derler ya motora iki kişi binince yakıt artar diye..aynen öyle.. 60 kg ve 70 kg lık iki adam binmiş gibi düşünün benim motoru..
yokuş yukarı geldiğimiz zaman ben tam gaz yapsam bile mehmet ( @permatik59 ( la mehmet diyemeden edemeyecem, bu nasıl nick la..permatik ne la..hatta permatiq. bu ney yaa seni seviyorum dostum ) beni geçiyordu.. motoru daha 2000 km de, benimki 10.000 kmde.. bunun en önemli nedenleri bence şu şekilde, yanılıyor da olabilirim..
--Ağırlık
--benim motorda uzun tur camı olması
--benimkinde yumuşak kauçuklu lastik, michelin olması.. mehmette orj. lastik ( duro ) var..
--lastik havaları olabilir
-- ( gibi gibi nedenler. eklemediklerim, bilmediklerim olabilir )
yakıt konusunda iki cbf arasında kıyaslama yaparsak, hemen hemen aynı yaktık mehmet ile.. onun biraz zorlaması, benim ise ağır olmam dengeledi diye düşünüyorum..illa ki oynamıştır 4-5 tl ancak, gramlık ölçüm de yapamayacaz.. o biraz eksik doldurmuştur, ben biraz fazla doldurmuşumdur.yada tersi.orası mechul..ancak tam ölçüm alabilmem için ben hep aynı seviyede doldurdum depomu..motorlarla ilgilenemedik hiç, zamanın kısıtlı olduğu için..durduk, sigara benzin hooop yola çıktık..
bir de xmax 250 (yamaha ) vardı, Ufuk abimizin limuzini..hiç sormadım yakıtın nasıl diye, çünkü maxi scooter almayı planladığım için canım sıkılmasın istedim, hazır cbf ye alışmışken..
Saygılarımla...
birGarip..
arkadaşlar,bu dişli değişimi olayına girsemi mi diye baya düşündüm araştırdım en ideal 40 dişli diye gittim aldım,forumlarda memnun olan var olmayan var bende yine kararsız kaldım neyse dün itibari ile madem almışım ne kaybederim dedim taktım dişliyi ve gerçekten çok memnun kaldım,
-vites araları uzadı
-5 viteste 6200 devirde 80 km hız, 5800 devire düştü
-2 vites çok güzel oldu
-motor bütün vitesterin sonunda bağırıyordu bu gitti
-zorlanmadan dolayı viteslerin sonundaki titreşim de gitti
işte resimler herkese tavsiye ediyorum
dişli fiyatı 15 tl yeni kasa cbfte çok güzel bi etki yaptı bende eski kasa cbfimde dişli değişimi yapmamıştım nasıl olur bilemem
tek sıkıntı 4 dişlide zincir en arkada oluyor bakla çıkarmak lazım ama kısa zamanda zincir alacağım için uğraşmadım
eski dişli zincirde gevşemişti onu ayarlıyım diye indim dişliyi değiştirdim
hayırlı olsun kardeşim.. madem öyle diyorsun, kesinlikle bende alacam o zaman 40 diş.
nereden aldın 15 tl ye? bir de zincir ne kadar acaba..
eğer uygun bir yer bulabilirsen ikisi için ( zincir olmasa ne olur ? ) benim adıma bir yerden alır mısın ? kargolarsın
Mehmet ne diyorsun ?
birGarip..
benim zincir bakımsız oldugu icin degiştircem;)zincire gerek yok yani sadece bakla cıkarmak gerek 40 takınca uzun geliyor zincir..tabiki yardımcı olurum lafımı olur,ama kargoyada para gitcek yakınlarda bulma imkanınız yokmu?
istersen alır kargolarım benim icin sorun degil
bu arada mücahit demek istedin heralde
Naftalini hiç duymamıştım denerim, nasıl koyacağız acaba?
Selenin içine falan mı?
Kedi kovucu spreyi deneyen arkadaşlarım var hiç bir işe yaramıyor o spreyler.
Naftalin işe yarar inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Güle güle kullanın, peki son hız denemesi yapabildiniz mi hiç?
Eskiden kaçtı şimdi kaç?
son hız zaten 100 geçmiyorum ben eski dişliyle 110 yaptım motor çok başırdığı için zorlamadım hor kullanmayı sevmiyorum
ben motorun sesine göre kullanıyorum yani motor ne istiyosa onu yapıyorum 3 viteste 60 km 4 viteste 80 km motor yırtınmadan geliyor şuan eskiden 5.viteste 100 le giderken motor boş boş bağırıyordu şimdi sıkıntı yok
şunu diyebiliriz motoru rahatlatıyor benim kullanımımda yakıt olayında da faydası olcak çünkü yokuşlarda bariz vi fark olmadı yine zorlanmadan ve istediğim viteste gidebiliyorum..
tabi 2 kişi kullanmadım tabi oranlarsak %5 olarak artçılı kullanıyorum motorubenim gibi tek kullanan kişi için 40 dişli ideal yeni kasanın tork biraz daha yüksek olduğu için yokuşta bayılma sorunu olmuyor..
daha dün taktım ve biraz turladım bügün işe giderken son hız denerim bakalım ne olcakama benim için önemli olan çok hızlı gitmesi değildi 100 km ile rahat gitsin güçten kaybetmesin düşüncesiydi..
6500 devirde 90 kmh gidebiliyorsa tadından yenmez
merhaba herkese .. biraz resim paylaşayım..
şu elciklere takılan rüzgar korumadan bende düşünüyorum bir süredir. kaca aldınız ? montajı nasıl ?
bende 42 var ama 40 dişli yapmak lazım sanırım, bende motorun gereksiz bağırmasından rahatsızım o yüzden 80 i geçmek istemiyorum böyle olunca 85-90 da istediğim gibi ilerler sanırım
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Uzun yol için bakım da tamam oldu sabah d&b motorda bakım işlerini hallettim yine güler yüzlü işini seven insanlar olduğunu söylemeliyim d&b motor için yağ değişimi fren balatası değişimi far lambaları değişti zıncır bakımı filtre temızliği lastik basınçları park lambaları led oldu yanı bilumum bakım işlemi yapıldı kara kızım uzun yola hazır kaldı sırt çantasını hazırlamak bırde hgs alıcam yarın okadar gerisi pazar sabahı
aksama ınsallah alıyorum cbf 150
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)