Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #31381
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba CBF kullanıcıları, size danışmak istiyorum http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-bahar-geldi-zaman-motor-zamani-118537629/detay/ bu motorun piyasası değeri ne kadardır. Bu motoru almamda tavsiye eder misiniz? Biliyorum sahibinden de 4000 tl nin altında fiyat çeken yok. Ama ilan veren hep fiyatı yüksek çekiyor
    Birde CBF de dikkat etmem noktalar konusunda bilgilendirir misiniz 2.el alırken?
    Teşekkürler.
    hondanın çoğu motoru böyle sıfırı 4800 ancak millet plaka ruhsatı hesaba katmıyor. Aynı şekilde sizde bu motoru üzerinize alınca noter parası ve sigortası var. noter 97tl sigortasıda 100-150 arası aklınızda olsun. 4000motor+100noter+150 sigorta tabi plaka değişmiyecekse bu rakam totalde 4250 yapar. honda bayisinde de 5000tl ye büyük ihtimal plaka ruhsat anlaşırsınız. uzun yıllar kullanırım derseniz durumunuzda varsa sıfır alın ama ben 1-2 sene kullanır satarım derseniz 2. el mantıklı. bu motoru 4000e alsanız 7-8bine gelince yine aynı paraya satarsınız honda fazla değer kaybetmez.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #31382
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    yakın bir arkadaşım için kırmızı cbf 150 arıyordum pazar günü 5 tane cbf ye baktım özellikle kırmızı olsun seninkinden dedi
    baktıklarımın hepsi içler acısıydı hele bi tane vardı 2000 km de motoru görünce dedim bu değildir herelde diye ama baktım km ye 2065 km de doğru motormuş birde gelirken düşmüş arka sokakta düşdüm dedi motora bakıyor benim yanında..

    neyse bakıp dururken faceye cbf 150 arıyorum diye ileti yazdım
    arkadaşın biri özelden yazdı abi bir arkadaşımda var satıyor dedi istedigim özelliklerdeydi ama istedgiim motormuydu
    motoru kullancak arkadaş motordan anlamıyor ama daha önce honda silverwing almıştı sıfır 600 cc
    şimdilik sağa sola gitmek için cbf alacak.

    neyse gittim motora baktım 12500 km de kırmızı yan ayaklık motor koruma demiri var başka bişey yok
    arkadaş yagmurlu havalarda binmezmiş motorun altında gram yag çamur yoktu,
    zaten 2006 dan beri cbf ile iç içe oldugum için bakarken anladım.
    km de 12500 km de olmasına ragmen motor sıfır gibiydi.
    arkadaşda haramiderede marmara hondada serviste çalıyor belki kendisi de burdadır bülent usta adı..

    neyse bugun sözleştik yarın sabah alıyoruz nasipse....
    98 Beygir.....

  3. #31383

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakın bir arkadaşım için kırmızı cbf 150 arıyordum pazar günü 5 tane cbf ye baktım özellikle kırmızı olsun seninkinden dedi
    baktıklarımın hepsi içler acısıydı hele bi tane vardı 2000 km de motoru görünce dedim bu değildir herelde diye ama baktım km ye 2065 km de doğru motormuş birde gelirken düşmüş arka sokakta düşdüm dedi motora bakıyor benim yanında..

    neyse bakıp dururken faceye cbf 150 arıyorum diye ileti yazdım
    arkadaşın biri özelden yazdı abi bir arkadaşımda var satıyor dedi istedigim özelliklerdeydi ama istedgiim motormuydu
    motoru kullancak arkadaş motordan anlamıyor ama daha önce honda silverwing almıştı sıfır 600 cc
    şimdilik sağa sola gitmek için cbf alacak.

    neyse gittim motora baktım 12500 km de kırmızı yan ayaklık motor koruma demiri var başka bişey yok
    arkadaş yagmurlu havalarda binmezmiş motorun altında gram yag çamur yoktu,
    zaten 2006 dan beri cbf ile iç içe oldugum için bakarken anladım.
    km de 12500 km de olmasına ragmen motor sıfır gibiydi.
    arkadaşda haramiderede marmara hondada serviste çalıyor belki kendisi de burdadır bülent usta adı..

    neyse bugun sözleştik yarın sabah alıyoruz nasipse....

    hayırlı olsun
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  4. #31384
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    cemati müslimin, kilometresiz 12 model siyah cbf arıyorum bende.
    var mı önereceginiz motosiklet?
    # motosikletle.blogspot

  5. #31385
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cemati müslimin, kilometresiz 12 model siyah cbf arıyorum bende.
    var mı önereceginiz motosiklet?
    ne kadar bütçe var =) iyi teklif gelirse satarım motoru =)

  6. #31386
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kadar bütçe var =) iyi teklif gelirse satarım motoru =)
    kaç binde motorun?
    # motosikletle.blogspot

  7. #31387
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaç binde motorun?
    2012 model 6 bin olacak yakında şubat 2014 e kadar garantisi var

    michelin takım var

    32 lt çanta

    motor koruma demiri

    düşme kalkma hiçbirşey yok

    ufak tefek şeyleri saymıyorum

    süpap kapakları aliminyum kırmızı , kilit milit ıvırzıvır bunları saymıyorum =) talebe göre nic marka italyan malı montumuda satarım hatta bayan montuda var aynı markanın onuda satabilirim motoru satarsam

  8. #31388
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 model 6 bin olacak yakında şubat 2014 e kadar garantisi var

    michelin takım var

    32 lt çanta

    motor koruma demiri

    düşme kalkma hiçbirşey yok

    ufak tefek şeyleri saymıyorum

    süpap kapakları aliminyum kırmızı , kilit milit ıvırzıvır bunları saymıyorum =) talebe göre nic marka italyan malı montumuda satarım hatta bayan montuda var aynı markanın onuda satabilirim motoru satarsam
    peşinde ne istiyorsun =)
    # motosikletle.blogspot

  9. #31389
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süpap kapakları aliminyum kırmızı
    süpap değil kanka sibop :D sat motoruda duke felan birşeyler al, test edelim

  10. #31390
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125

  11. #31391
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, 2011 yeni kasa 2011 Mayıs trafiğe çıkışlı cbf 150 motosikletimin aküsü bu gün itibariyle bitti ve çarşıda beni bıraktı, db motordan jelli yeni akü sipariş ettim. 85 tl ye, yarın geliyor inş. Demek ki kuru akülerin ömrü bu kadarmış 2 sene, Sulu aküleri 4-5 sene, bir veya en fazla iki su takviyesiyle kullanan biliyorum. Yeni kasa cbf 150 sahibi olupta 2 sene veya 2 seneyi geçmiş olan ark..lar dikkatli olsunlar, bi kaç aydır bende zaman zaman canı dönmek istemeyen marş motorumda problem var sanıyordum, marş basarken aydınlatmada bi düşme falan olmuyordu, bu gün çarşıya gittim, herşey güzel, fırına girdim, çıktığımda motor çalışmadı, arşa basıyorum far sönük seviyesine kadar kararıyor, boş ışığı soluyordu, hee dedim aküyü elimize aldık bayır yoktu, ayaklarımda düzde hızlandırabildiğim kadar hızlandırmayı denedim, vurdurarakta çalışmadı gavur az bi bayır olsaydı çalışırdı ama 300-400 metre eve kadar elimde götürdüm Ama sevindirici olan marş motorundan şüpheleniyordum bi süredir, zaman zaman isteiksiz dönüyordu, marş botonuna basıyordum, 1-2 saniye dönmüyor, sonra dönüyordu falan. Fakat yinede içimde bi şüphe yok değil, acaba sağlam aküyü takıncada marş motor enayilik yapacakmı, eğer yaparsa birde marş motoru masrafımız olacak, inşallah aküdendir de düzelir.

    Aküyü söküp bi oto elektirikçiye götürdüm, ölçtü, akü gerçekten bitmiş. Şarj olurmu dedim, olur ama 3-5 zaman sonra tekrar biter yolda bırakır deyince yeni akü almak farz oldu, en azından sağda solda, bayırı bilmemnesi olmayan, belki arkadan itip vurdurmama yardımcı olacak bi insan bile bulamayacağım tenha,uzak bi yerde bitmedi de, iyi yırttık, tavsiyem yeni kasada 2 seneyi gören veya geçen ark..ların akülerini hazır zaten sezon başında iken mağdur olmadan değiştirmeleri yönünde olacaktır. Ayrıca feyizoğlundan michalen ön lastik aldım 110 tl ye, motor 31 binde, lastik te 31 binde, ama Allah var ne bi kere patladı, nede bi kere kritiğe soktu, Fakat fazla çatlaklar oluştu ve di derinliği hayli azaldı, başıma iş almadan değiştireyim dedim. Ön tekerde michalenden vazgeçmem Arka tartışılır

  12. #31392
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, 2011 yeni kasa 2011 Mayıs trafiğe çıkışlı cbf 150 motosikletimin aküsü bu gün itibariyle bitti ve çarşıda beni bıraktı, db motordan jelli yeni akü sipariş ettim. 85 tl ye, yarın geliyor inş. Demek ki kuru akülerin ömrü bu kadarmış 2 sene, Sulu aküleri 4-5 sene, bir veya en fazla iki su takviyesiyle kullanan biliyorum. Yeni kasa cbf 150 sahibi olupta 2 sene veya 2 seneyi geçmiş olan ark..lar dikkatli olsunlar, bi kaç aydır bende zaman zaman canı dönmek istemeyen marş motorumda problem var sanıyordum, marş basarken aydınlatmada bi düşme falan olmuyordu, bu gün çarşıya gittim, herşey güzel, fırına girdim, çıktığımda motor çalışmadı, arşa basıyorum far sönük seviyesine kadar kararıyor, boş ışığı soluyordu, hee dedim aküyü elimize aldık bayır yoktu, ayaklarımda düzde hızlandırabildiğim kadar hızlandırmayı denedim, vurdurarakta çalışmadı gavur az bi bayır olsaydı çalışırdı ama 300-400 metre eve kadar elimde götürdüm Ama sevindirici olan marş motorundan şüpheleniyordum bi süredir, zaman zaman isteiksiz dönüyordu, marş botonuna basıyordum, 1-2 saniye dönmüyor, sonra dönüyordu falan. Fakat yinede içimde bi şüphe yok değil, acaba sağlam aküyü takıncada marş motor enayilik yapacakmı, eğer yaparsa birde marş motoru masrafımız olacak, inşallah aküdendir de düzelir.

    Aküyü söküp bi oto elektirikçiye götürdüm, ölçtü, akü gerçekten bitmiş. Şarj olurmu dedim, olur ama 3-5 zaman sonra tekrar biter yolda bırakır deyince yeni akü almak farz oldu, en azından sağda solda, bayırı bilmemnesi olmayan, belki arkadan itip vurdurmama yardımcı olacak bi insan bile bulamayacağım tenha,uzak bi yerde bitmedi de, iyi yırttık, tavsiyem yeni kasada 2 seneyi gören veya geçen ark..ların akülerini hazır zaten sezon başında iken mağdur olmadan değiştirmeleri yönünde olacaktır. Ayrıca feyizoğlundan michalen ön lastik aldım 110 tl ye, motor 31 binde, lastik te 31 binde, ama Allah var ne bi kere patladı, nede bi kere kritiğe soktu, Fakat fazla çatlaklar oluştu ve di derinliği hayli azaldı, başıma iş almadan değiştireyim dedim. Ön tekerde michalenden vazgeçmem Arka tartışılır
    üstad geçmiş olsun cbf anca böyle yolda bırakır

    michelin lastikler hakkında,neden ön lastik arka lastik değil öğrenmek isterim

    bende 2009 model cbfte olan mişlenlerden daha çok memnundum gerçi o zman acemiydik o sbepten daha güzel geliyordu galiba,şuan hafif ıslaklıklarda bikaçkez arka teker kayma yaptı yeni yağmış yağmurlada özellikle...

    yada benmi çok şey bekliyorum mişlenlerdenkuru ve tamamen ıslanmış yağmurda performansı süper bazen ben bile inanamıyorum sağlam virajlarda istediğim gibi yatıyor

  13. #31393
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad geçmiş olsun cbf anca böyle yolda bırakır

    michelin lastikler hakkında,neden ön lastik arka lastik değil öğrenmek isterim

    bende 2009 model cbfte olan mişlenlerden daha çok memnundum gerçi o zman acemiydik o sbepten daha güzel geliyordu galiba,şuan hafif ıslaklıklarda bikaçkez arka teker kayma yaptı yeni yağmış yağmurlada özellikle...

    yada benmi çok şey bekliyorum mişlenlerdenkuru ve tamamen ıslanmış yağmurda performansı süper bazen ben bile inanamıyorum sağlam virajlarda istediğim gibi yatıyor
    Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

    Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

    1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

    2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

    3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

    Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

    Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

    Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

    Garip ve mücahit_89 bunu beğendiler.

  14. #31394

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    Aku sorunu bende de oldu 2-3 hafta kullanmayinca boşaldı vurdurup çalıştırıyordum fakat şimdi birde bnzin aynı anda bitti yedeğe aldım ugrastim o kadar nafile bakalım nasıl çözeceklgim şimdi sıcağı sıcağına yazıyorum
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  15. #31395
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125






    mücahit_89, telmessos, rahmi34 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    birGarip..

  16. #31396
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

    Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

    1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

    2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

    3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

    Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

    Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

    Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

    http://f1303.hizliresim.com/17/w/lk0y7.jpg
    çok doğru gözlemler üstad tecrübelerinizden yararlanıyoruz

    valla cbfin kitabını yaz deseler bunu rahatlıkla yaparsın üstad

    bende bunu farkettim mişlen çabuk bitiyor özellikle arka daha da çabuk bitiyor bu devir artma olayını bende yaşadım, ilk değişmde arkayı swallow yapıcam...

    cbfi bu gibi incelikleri bilipte kullanırsan kesinlikle insanı herşeyiyle tatmin ediyor ve ömür boyu cbf kullanası geliyor insanın

  17. #31397
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

    Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

    1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

    2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

    3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

    Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

    Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

    Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

    http://f1303.hizliresim.com/17/w/lk0y7.jpg
    abi o sese aldanma irc sıcak asfaltta öyle bir ses veriyorki ferrari frene bastı asfaltı oyuyo zannedersin

  18. #31398
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    bu swallow lastik mişlenlere göre bedava valla birde gerçekten böyle kaliteli ise çok güzelmiş

  19. #31399
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    2011 model cbf 150 ye en ucuz 210 tl trafik sigortası yaptırdı arkadaşım bu ne yaaa...
    mücahit_89 bunu beğendi.
    98 Beygir.....

  20. #31400
    telmessos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2013
    Motosikleti
    fz6 fazer 2007 kırmızı


    abi çok güzel oluyo eline sağlık başka hangi parçaları kapladın?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

    http://imageshack.us/a/img62/3300/sam1384n.jpg

    http://imageshack.us/a/img259/9015/sam1381h.jpg

    http://imageshack.us/a/img132/7400/sam1380q.jpg


    buda benimkinin son hali kırmızı jant şeridi yaptım son olarak
    Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler