olabilir abi millet keriz arıyo sanırım. düz hesap etliye sütlüye karışmadan. yeni kasa cbf150nin kazasız orta düşük kmlisi 4000-4500tl arası gider. cbr250 ninde kazasız düşük orta kmli olanını 8000-8500 arası gider. yani arada 4000tl fark var. Motoru beğenirsin artısı eksisi 3750-4250 arasında el sıkışırısın bu ticarettende kimse zarar etmez (hatta cbf sabihibi daha zararlıdır aslında) ama orta yolu bulmuş olursun. Ben bu milleti anlamıyorum hatta şu sahibinden sitesinden nefret ediyorum.
---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 12:57 ----------
cevap attım dostum
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Selamun aleykum beyler ...nasıl keyifler...bende bir yoklama babında satış ilanı verdim...satma niyetim yok ama piyasayı yokluyorum bakalım 1800 deki makinaya 4500 lira roketleyen olacak mı...birazda uçuk fiyat yazanlarını inatlarını kırmak amaclarımdan biri...ama 4500 veren olursa da verdim gitti...tok satıcıyım sonucta...benden daha fazla km dekiler 5000 lira yazıp uçuyorlar maşallah ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Debriyaj balatası kaç binde değişmesi gerekir ?Ve Fiyatı nedir ?
Bugün piston-sekman için bıraktım motoru.
1 günde yapacaklar.İşlemi daha önce hiç görmediğim için kısa veya uzun süre mi ?Bir de yetkili servislerde benzin çaldıklarına dair hiç duyumu olan var mı ?
İçinde 10 litre benzin var.İnşallah bir şey olmaz
---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:34 ----------
Birde 10 40 çok ince dedi.Fln
Piston sekman attıktan sonra karbürator ayarı yapılması lazım mı ?
Ben sölemeyi unuttumda.Karbürator ayarı silindir sekman atıldıktan sonra yapılması mecburidir inş.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
110/80/18 lastik cbf 150 takan var mı arkadaşlar veya söyle sorayım cbf 150 maxsimum lastik ebadı ne olur bilen varmı şuan 90/90/18 michlen sport kullanıyorum
Güzel motor lakin yağyakıyor
arkadaşlar herkese selam 2007 model cbf ile yaklaşık 50.000 km yaptıktan sonra sattım ve 2008 model 5000 kmde cbf aldım şimdi 8000 li km'lerdeyim sorunum şu seyir halinde ön freni sıkınca fren zayıf tutuyor ve aynı zamanda ileri-geri şeklinde ( halk dilinde kerkinme gibi) bir salantı oluyor sanki freni pompalıyormuş gibi ve bu yavaşladıkça dahada artıyor inanın motorun üstünde ileri geri gitmekten bıktım şehir içinde ön freni kullanmaktan utanır oldum motorun öntarafı zıplarken komik oluyor diğer motorumda böyle bir sıkıntı yoktu,
sorun diskten olabilirmi? birde fren merkezinde hava olup olmadığını nasıl anlarız, hidrolik yağı değişmemiş olursa ondan yapabilirmi?
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
düşünüyorum abi ama bende yazı bekliyorum ben dgs ye hazırlanıyorum eğer marmara sermaye piyasası veya istanbulda iktisad işletme ekonomi olmazde şehir dışına gidersem cbf 2 yıl daha kalır bende =) ama açıkdan devam edersem hiç bi yere gitmezde işe girer girmez ya sıfır cbr yada bakarsın abi kendimi aşar nc 700s veya er6 alırım yaw aklımı çok kurcalıyorlar =) abi wolf güzel motor koray abiye hayırlı olsun yeni duydum kaliteli gördüğüm kadarıyla ama aldımı satmıcan =) zarar ediyorsun =) açıkçası inazumaya göre bence daha şekil inazuma beyaz olsa daha güzeldi =)
abi ama almak gibi bir niyetin varsa askerlik yakınsa bana kalırsa bekle hem biraz yeni modeller gelir belki hemde askerdeyken paranı yatıralım tahvile yada altın fonuna tahvil fonuna biraz kazanırsın hem para enflasyona yenik düşmesin =) şimdi alsan askere gideceksin motor yatmasın abi en az 6 ay
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
mete abi o fiyata çok rahat gider senin makina bence sende 4800 filan yaz =)
bu arada abi benim memleket afyon ama uşak merkezde halam manisa kula dada tüm akrabalar var neredeyse =) salihliye gitmiştim diye hatırlıyorum ama emin değilim =)
inşallah yaza bi kişi daha bulursam yanıma bide vakit olursa 2-3 günlüğüne manisa kulaya gitmeyi planlıyorum cbf imle =) babannem in mezarını ziyaret eder bi şekerli pide yer yanardağa çıkar gelirim inşallah =)
biliyosun motor işlerinde pek mantık olmuyor cihad kafana bir esiyor gidip alıyosun. seninle tarzımız uyuyor cbr250 sonra er6 gider. Korayın motor güzel sağlam ancak 2. eli ölü sıfır al 2.ele koy 7 ye zor satarsın bize gelmez ben sıkılıyorum değiştirmem lazım sıradan bir motora bir ömür binemem şöyle klasik olabilecek bir motor olacakki saklıcaksın şimdi sym istediği kadar kaliteli olsun yada herhangi bir 250cc motor ben ona ömür boyu nası bineyim 1-2 senede insan sıkılıyor ömür varken deneyebildiğim kadar motor denemek isterim imkanlar dahilinde. Neyse benim cbfi satarsam alırım cbr250 seninde aklında olsun tanıdık falan motor ararsa verebilirim.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Benim soruyu bir yanıtlasanız çok iyi olur ..Kafamdaki şüpheler çoğalıyor ya.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Yağ yakıyor fakat yağ yaka yaka 60 bin km gezdim, bi 60 bin daha gezerim. Sadece yağ yakıyor diye başka bi modele yönelmeye hiç gerek duymadım.
İşyerimde bi kaç arkadaşımın cbf 150 si var. bende oto parkta ne zaman görsem, yanaşıp yağına bakarım. 2 gün önce 2011 model 6500 km cbf 150 ye sahip bi arkadaşın cbf 150 sinin yağına bakayım dedim, motor orta sehpada ve zemin düz, yağ çubuğunda hiç yağ göremeyince şok oldum. Aslında şok derken motorun keçelerden de yağ kaçağı mevcut. Minimum yağ yakma dahi olsa motorda yağ çubuğunda yağ görünmüyordu. 6000 km de yağ değişimi yapılmıştı, ve 1500 km de bu hale gelmiş. Motorun sahibine telefon açtım. (Motoru elleme, parkta kalsın. Eve servisle dön, ben yarın yağ getirip takviye edicem) şeklinde haber verdim. Ertesi gün aldım yağımı yanıma, servise binip işe gittim. Motorun yanına vardım. Motora tam 400 gram yağ ilave ettim. Anca çubukta yağı gördüm. Bu arkadaşın motoru zannımca 100-200 gram aralığında daha yağ eksiltseydi, veya keçelerden kaçırarak bu yağı atsaydı. Muhtemelen motor gümleyecekti. Bi hayır duası aldık yeter, ama motorun acil servis ihtiyacı var. Aslında yağ yakma minimum düzeyde ama silindir bloğu keçelerinden aşırı yağ kaçağı var. 200 gram yağı normal yaktıysa, 200 gramınıda bu sorunlu keçelerden atmıştır. İst. Db ye gelicez inşallah bi kaç ay içinde. Bakalım ya kısmet.
aynen dediğin gibi Nihat kardeş freni sabit seviyede sıkmama rağmen pompalıyomuş gibi tutuyo ve tutup bıraktıkça elimde bile hissediyorum maneti bile oynatıyo işallah disktendir
---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 21:29 ----------
sorun aynen öyle peki sizdeki sıkıntı diski değiştirince hallodumu
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
Deb. balatası ömrü, şehir içi kullanım mikarının azlığına veya fazlalığına bağlı olarak, yani 1000 km de 100 kere deb. kullanmak var.. 1000 kere debi kullanmak var. Misalen yani. 10-15 bin km de deb. balatası bitiren de biliyorum, 60-70 bin orj balata ile gidende biliyorum. Debi balatası, deb. kaçırma eğilimi gösterenekadar değişim ihtiyacı yoktur. Fiyatını hiç bilemiycem, ihtiyacım olmadı.
Yet. servislerde benzin çalınması olayını ilk defa senden duydum. Aslı varsa da elbette çok yazık ve ahlaki olmayan bi durum.
10w-40 yağ aslında ince değil, mevsim kış, kullanılabilir. Yazın koyarsın 15w-50 falan. Kışın 15-50 veya 20-50 falan motora ağır geliyor, zor marş alıyor ve geç ısınıyor. Sen motorunu sıfırladıktan sonra kaliteli bi yarı sentetik (ben olsam böyle yapardım) yarı sentetik bi yağ koydur. Yok efendim rodaj madeni yağ ile yapılır emarelerine kulak asma. Ok. tam sentetik te koyma ama yarı sentetik yağ kullan.
Piston segman atıldıktan sonra karb. ayarı yapılma ihtiyacı neden olsun ki. Buna bence teknik olarka gerek yok, olsun olsun eğer sökerlerse karb. temizlenebilir. Bence bi ayar yapılma ihtiyacı yok. Çünki aynı mazlemelerin yenileri takılacak. Yani motorda çalışma anında kullanılan benzin yine asynı benzin. yani 200 cc motor yaptırmıyosan, orj. parçalarla motor sıfırlanacaksa, karb. ayarı yapılmasına neden gerek olsun ki dimi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------
İlk etapta disk değişir, daha sonra sorun ortadan kalkmaz veya kısa bire süre sonra tekrar nüksederse jant değişimine gidilir.
chemical nickli Nihat ark..ımızın başına geldi, ayrıntılı bilgi istersen kendisi yardımcı olacaktır.
abi soran oluyor bazen aklımda söylerim 4500 derim ;) 2011 model 4500 de miydi?
abi ss bana göre değil artçım için ve uzun yol için olumsuz
er5 bile düşünürdüm ama birazda eli yüzü düzgün olsa =)
abi ya ben ninja bile düşünürdüm de abi er6 da bile şahane motor olmasına rağmen kafa karışıyor parça fiyatı servis filan =)
ben güç istemiyorum=) rahat olsun sesi fıtı fıtı olmasın ama pancar motoruda olmasın =) görüntüde kurye gibi olmasın biraz modern olsun eyw. =)
motor konusunda aynen dediğin gibi abi ömrüm yettiğince her tarz her model farklı farklı motorlar denemek istiyorum =) imkanlar çerçevesinde tabi =) kl1600gt mi alsak evi barkı satıp =)
@ethemm76@Şimdi parçalar sıfırlandı ya.Rodaj kuralı yine geçerli değil mi ?Tam olarak bir marka veya yağ numarası verebilir misin ethem abi?
Bu arada servis diyor 10 40 koyulur mu ince gelir diyor ?Babam diyor bu 2 zamanlı motor değil ki.4 zamanlı motorlarda yağ yakmaz.Yağ ince bile ola.
Yok ethem abi bir duyum almadım bende sadece bir abim Bmw sini özel servise götürdüğünde içinden 10 litre benzin çalmışlar.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)